Zobacz temat - [R75] jak u Was działa turbo w CDT?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] jak u Was działa turbo w CDT?

hardwin - Pią Lut 14, 2014 18:48
Temat postu: [R75] jak u Was działa turbo w CDT?
male pytanko
mam to auto od niedawna i tak się zastanawiam czy turbo działa poprawnie

zwykle w dieslach czuć kiedy turbo sie zalacza [2200 lub 2500 obrotow]
ale w moim aucie jakby tego w ogole nie bylo
jest troche przymulony [ale to w koncu duza masa i 116 koni] ale dziwi mnie ze nic nie czuc
ciagnie do przodu [bez szalu, moze nawet troche slabawo ale ciagnie] i tak patrze na wskazowke obrotomierza i idzie do gory i idzie i za nic nie czuje kopniecia ani troszeczke

tez tak macie?

iloczu - Pią Lut 14, 2014 20:21

u mnie przy około 1800 obrotów czuć że trochę przyspiesz , tzn. ma trochę kopa . Szczególnie widać w dzień bo przy tych obrotach trochę mi czarnego dymku z tyłu widać :oops: . Pozdrawiam Ilona
szpynior - Pią Lut 14, 2014 20:33

a sprawdzałeś intercooler i rury od niego ? Nie są zaolejone ? Jak kolektor i EGR ? Czyste ? W jakiej kondycji przepływka ? Kiedy czyszczony był zawór wysokiego ciśnienia ? Zacznij od podstaw aby ożywić trochę silnik. Później jak Ci za mało to nowa mapka :) Możesz również sprawdzić czy cięgno pracuje na turbo ale to już od spodu .
MaReK - Sob Lut 15, 2014 13:42

iloczu napisał/a:
u mnie przy około 1800 obrotów

A Ty masz w końcu chipa? Czy kobiety jakoś wcześniej wyczuwają ten moment ;)

Zacznij od sprawdzenia tego o czym pisał szpynior :)
W sumie, to można nawet zrobić taki przycisk z poradą dla nowych użytkowników :)
Pod nim kryłoby się kilka punktów kontroli krytycznej auta ;)

Ja bym do tego co napisał szpyniek, dodał jeszcze:

- filtr skrzyni korbowej
- uszczelnienie na kolanku od turbo (czasami przy wymianie przepływomierza, zdjemują całość i wypada oring).
- diagnostyka komputerowa

hardwin - Sob Lut 15, 2014 21:48

dzieki MaReK za rady
szczegolnie filtr skrzyni korbowej [odmy]
nie mialem pojęcia o jego istnieniu
a propos tutaj świetny opis wraz ze zdjęciami jak wymienic filtr odmy i MAF sensor [przepływka]
http://www.75ztcommunity....lter-t5197.html

a tutaj sama wymiana sensora MAF bez obudowy
http://www.bmw-sport.pl/v...hp?f=25&t=61186

ale wracajac do TURBO
kolezance zalacza sie przy 1800 obr a innym tez?? tez czujecie kopniecie w tym przedziale

pelson91 - Sob Lut 15, 2014 21:52

tak, przy ok 1800-2000 obrotow wyraźnie czuć przyrost mocy (a raczej momentu) ;)
MaReK - Nie Lut 16, 2014 11:47

Może w CDT jest inaczej, ale nie kojarzę ;)
Jak miałem mapę CDT w swoim, to też mi turbo startowało przy ok. 2 tyś. obr.
1800 obr. czy nawet 1750 obr. było czuć, ale po podpięciu BOX'a... więc albo Wy macie super, albo ja coś zje..psute ;)

pelson91 - Nie Lut 16, 2014 12:06

przy 1800 zaczyna wstawać, co już troszke czuć, a przy ok 2000 ma juz duzy moment i przyspiesza znacznie chętniej ;)
Pingiel - Pią Cze 06, 2014 21:53

Dzisiaj podczas walki ze skrzynią zauważyłem turbinę zalaną olejem a także węże nieco ponad nią. Niedawno ok. miesiąca wymyłem filtr odmy, bo nie przepuszczał kompletnie powietrza. I tak mnie zastanawia czy to nie przez ten filtr jest zalana turbinka. Tak mnie kusi by te węże wywalić i wszystko wyczyścić tylko czy warto? jak myślicie?
pelson91 - Pią Cze 06, 2014 22:54

mycie filtra odmy coś daje? ja wymieniłem...
Pingiel - Sob Cze 07, 2014 06:47

pelson91 napisał/a:
mycie filtra odmy coś daje? ja wymieniłem...


ja do odmy zajrzałem bez potrzeby ot tak z nudów a że filtr nie przepuszczał powietrza to go nieco wymyłem. Teraz mam nowy i ten stary wyrzuce. Poza tym pisałem o czyszczeniu turbiny a nie o tym czy zakładać nowy filtr odmy