Zobacz temat - [R All] Różnice w silnikach 1.8
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) - [R All] Różnice w silnikach 1.8

sebeks - Pon Lut 17, 2014 12:06
Temat postu: [R All] Różnice w silnikach 1.8
Witam. Mam takie pytanie. Otóż występuje kilka odmian 18K4F które znacznie się od siebie różnią mocami ( rozrzut od 120 do 144KM). Czym one się różnią ?
leszczu - Pon Lut 17, 2014 12:15

Wersja 120 KM
Wersja 135 KM - Inne walki, poprawiony dolot.
Wersja 150 KM Turbo - Dodane turbo, krótszy skok tłoka.

sebeks - Pon Lut 17, 2014 20:09

Dziękuję pięknie za odpowiedź.

Mógłbyś nieco więcej napisać na temat wersji z turbo ? W jaki sposób skrócono skok tłoka ? Wał jest taki jak w zwykłym 1,8 a korba krótsza ? Skok wtedy będzie taki sam, tyle że stopień sprężania niższy by wychodził. Czy może zmieniono wał ? Jeszcze jeśli byłbyś w stanie podać jakie oznaczenia miały dane wały 1,8 oraz korby, to już bym po rączkach całował :mrgreen:

Harry - Pon Lut 17, 2014 21:38

https://www.roverki.eu/ro...techniczne.html
na rimmerbros poszukaj sobie wały i porównasz

ADI-mistrzu - Pon Lut 17, 2014 21:57

Były 4 wersje:
1. 117KM -> zwykły 1.8
2. 135KM -> wersja ze zmiennymi fazami rozrzadu
3. 150KM -> wersja z turbo
4. 160KM -> wersja ze zmiennymi fazami rozrządu, od 135KM różni się tym ze ma większe zawory i bodajże inne wałki.

flapjck1 - Pon Lut 17, 2014 22:56

glowica silnika vvc ( 145 KM / 160 KM ) jest dość rozna w szczegółach od zwyklej.
dodane mechanizmy zmiany wyprzedzenia walkow: walek ssacy 4ro częściowy + pret spinający i młynki sterujące, dostosowany do tego wszystkiego korpus glowicy

wersje mocowe roznia się od siebie: wielkoscia zaworow, obrobka gniazd zaworowych, kształtem kanalow


co do turbo: skok tloka w papierach jest taki sam, tloki sa takie same jak w vvc, podejrzewam ze jak cos roznica może być w korbach

leszczu - Wto Lut 18, 2014 10:37

flapjck1 napisał/a:
glowica silnika vvc ( 145 KM / 160 KM ) jest dość rozna w szczegółach od zwyklej.



W tym temacie jest dużo przydatnych informacji o turbo. :wink:
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=823495&highlight=#823495

MultecFSO - Wto Lut 18, 2014 12:47

Fotkę wrzuconą przez leszczu, bardzo często interpretuje się tak, że w 160tce są większe zawory. Jedyna różnica to fabryczna obróbka wokół gniazd zaworowych mająca poprawić przepływ przy małym otwarciu zaworu (w zasadzie nie wiele to dało, co udowodniły testy przepływów).
Ogólnie to tak.
120tka - seria 1.8, zwykła głowica - małe zawory, wałki 244st/8.8mm, plastikowy kolektor ssący, przepustnica 48mm
135tka - 1.8, zwykła głowica - małe zawory, wałki 252st/9.5mm, aluminiowy kolektor ssący (z VVC, bez napisu), przepustnica 52mm
145tka - 1.8 VVC, lepsza głowica - duże zawory, zmienne fazy rozrządu (wałki zdecydowanie ostrzejsze od serii) lepszy kształt kanałów, aluminiowy kolektor ssący, przepustnica 48mm. W pierwszych egzemplarzach (zdaje się 1996/1997 mocniejsze korby, tzw. single-tang rods)
160tka - 1.8 VVC, lepsza głowica - duże zawory + obróbka wokół gniazd, zmienne fazy rozrządu (wałki zdecydowanie ostrzejsze od serii), lepszy kształt kanałów, aluminiowy kolektor ssący, przepustnica 52mm, mocniejsze tłoki.
150tka - Turbo - zwykła głowica - małe zawory, przepustnica 48mm, plastikowy kolektor ssący, tłoki mocniejsze (takie jak w 160tce) + krótsza korba.

ADI-mistrzu - Wto Lut 18, 2014 13:52

MultecFSO, czyli wersja z turbo ma po prostu krótsze korbowody?
MultecFSO - Wto Lut 18, 2014 15:40

Tak.
7Tomi - Wto Lut 25, 2014 22:35

ADI-mistrzu napisał/a:
Były 4 wersje:
1. 117KM -> zwykły 1.8
2. 135KM -> wersja ze zmiennymi fazami rozrzadu
3. 150KM -> wersja z turbo
4. 160KM -> wersja ze zmiennymi fazami rozrządu, od 135KM różni się tym ze ma większe zawory i bodajże inne wałki.


ADI jest więcej wersji 1.8 :)
1. 117KM- zwykły
2. 135 KM - zwykły z ostrzejszymi wałkami
3. 145KM - VVC (taki jak w BRM)
4. 150KM - Turbo
5. 160KM - VVC
6. 177KM lub 192KM - VHPD - stosowane w Lotusach oparte o technologie VVC

sebeks - Nie Mar 09, 2014 22:47

Trochę czasu mnie nie było bo nie było kiedy siedzieć na kompie. Widzę że z tym 1,8 grubsza sprawa. Muszę przeglądnąć któryś weekend wszystkie moje graty bo mam kilka typów wałków ale głowice wyglądają na takie same ( stąd moje pytanie było).

A czemu taki temat zarzuciłem. Otóż zabieram się do remontu swoich silników. Obecnie leżą nowe tuleje cylindrowe, pierścienie oraz panewki. Głowice już po obróbce czekają na składanie. Tylko czasu na wszystko brakuje bo wiecznie na projektach siedzę i tylko 1,5 doby w tygodniu w domu jestem :sad:

No i jeszcze jedno pytanie mi się nasuwa jak już tak o turbo wersji piszecie. Jeśli dobrze rozumiem, to tłoki były takie same jak w zwykłym 1,8 ? Czy może kute ? W jaki sposób zrealizowano tam odprężenie ? Tylko długością korby ? Bo chodzi mi po głowie, czy nie zrobić z jednego silnika wersji Turbo, a wszystko w tylnonapędowym samochodzie ;)

MultecFSO - Nie Mar 09, 2014 23:48

Tylko krótsza korba. Tłok jest odlewany, tak jak normalny 1.6/1.8, ale nie jest taki sam.
Senn - Sro Mar 12, 2014 08:32

[quote="7Tomi"]
ADI-mistrzu napisał/a:

6. 177KM lub 192KM - VHPD - stosowane w Lotusach oparte o technologie VVC


Tu muszę sprostować, że akurat VHPD nie mają nic wspólnego z VVC

flapjck1 - Sro Mar 12, 2014 09:01

[quote="Senn"]
7Tomi napisał/a:
ADI-mistrzu napisał/a:

6. 177KM lub 192KM - VHPD - stosowane w Lotusach oparte o technologie VVC


Tu muszę sprostować, że akurat VHPD nie mają nic wspólnego z VVC


wg Dave'a Andrewsa to sprowadza się do tego ze zwykla glowica jest przerobiona tak ze ma parametry głowicy VVC ( kanaly i zawory )

wg niego lepszym rozwiązaniem jest przerobienie zwyklej głowicy pod większe zawory i odpowiednie skorygowanie kanalow + reczne dopieszczenie

Senn - Sro Mar 12, 2014 13:08

W VHPD cały mechanizm VVC jest zlikwidowany.
MultecFSO - Sro Mar 12, 2014 19:43

Głowica VHPD to po prostu odlew kanałów i komór spalania z VVC połączone z "górą" ze zwykłej głowicy. Dodatkowo wałki 280st/10.3mm + mechanika.
Dopieszczona głowica zwykła z zaworami 29mm ssącymi wg. DVA ma przepływ o ok. 30% lepszy niż seryjna głowica VVC. Co nie zmienia faktu, że w głowicy VVC drzemie sporo większy potencjał.