|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Tuning mechaniczny - [r416] Przeróbka k1,6 na k1,8
dawidd - Pią Lut 21, 2014 14:59 Temat postu: [r416] Przeróbka k1,6 na k1,8 Witam
Ostatnio (chyba z nadejściem wiosny) chce mi się dłubać w r400. Tak sobie pomyślałem ze może bym zmienił pojemność z 1,6 na 1,8. Nie chce wymieniać całego silnika.
Mam w związku z tym pera pytanie - co różniło jednostkę 1,6 i 1,8 (oba z kopułkami)
Czy rożne sa wały, korbowody i tłoki? Komp z imo tez by trzeba przekładać? Co z wtryskami?
Czy wal z 1,8 wejdzie bez problemu do silnika 1,6 ?
Na jaki przyrost mocy i Nm mogę liczyć po takiej przeróbce?
leszczu - Sob Lut 22, 2014 19:18
dawidd napisał/a: | Mam w związku z tym pera pytanie - co różniło jednostkę 1,6 i 1,8 (oba z kopułkami) |
Skok tłoka.
dawidd napisał/a: | Czy rożne sa wały, korbowody i tłoki? |
Korbowody.
dawidd napisał/a: | Komp z imo tez by trzeba przekładać? |
Trzeba kompa na pewno.
dawidd napisał/a: | Co z wtryskami? |
Wtryski te same.
dawidd napisał/a: | Na jaki przyrost mocy i Nm mogę liczyć po takiej przeróbce? |
Około 9 km więcej.
MultecFSO - Sob Lut 22, 2014 19:31
Wał i korbowody. Wszystko pasuje zamiennie.
Przyrost to ok. 9KM i 20Nm.
dawidd - Sob Lut 22, 2014 19:33
Może na tych 9 km tak mi nie zależny jak na momencie.
Czy w 1,6 i 1,8 tłoki są te same?
Jeżeli korbowody są inne - krótsze, to wal tez chyba jest inny, bo tak na logikę jak by zostawić ten sam wal a krótsze korbowody to tłok będzie zjeżdżał niżej w cylindrze, ale poziom GMP tez byłby niżej
MultecFSO - Sob Lut 22, 2014 19:48
Wał jest inny na 100%. Wystarczy zerknąć na średnice czopów w 1.4/1.6, a 1.8.
Momentu więcej, co czuć przy niskich obrotach. Niestety powyżej 5500obr 1.8 już nie jest tak chętne do życia.
dawidd - Sob Lut 22, 2014 23:13
czyli korbowody i wal inny. A tłoki?
MultecFSO - Sob Lut 22, 2014 23:34
Tłoki i tuleje te same. Gdyby były inne to bym o tym napisał.
dawidd - Nie Lut 23, 2014 07:28
czy wal i korbowody są z 1,8 sa P&P do 1,6 - nie trzeba nic przerabiać?
I czy komp na pewno trzeba wymieniać ? Gdzieś czytałem ze trzeba go zmienić przechodząc z 1,4 na 1,8 ale nie koniecznie z 1,6 na 1,8 - tylko nie wiem czy to wiarygodna informacja
leszczu - Nie Lut 23, 2014 13:14
dawidd napisał/a: | I czy komp na pewno trzeba wymieniać ? |
Na pewno.
maniu48 - Nie Lut 23, 2014 18:47
u mnie w 1.8 122,7 KM i 160 Nm. czy gra jest warta świeczki??a co ze skrzynią?? w 1.6 r65 a w 1.8 pg1(krótsze przełożenia). mialem er416 i co ci moge powiedzieć hmmmmm. silniczek 1.8 elastyczniejszy. aaa no i 1.6 ma ładniejszą odcinkę-1.8 przez wiekszy skok tloka glos ma jak polonez na odcince
dawidd - Nie Lut 23, 2014 22:53
skrzyni bym nie ruszał aż do ewentualnego rozwalenia. A co z kołem zamachowym - może zostać z 1,6? Pasuje ono na wal z 1,8 ?
MultecFSO - Nie Lut 23, 2014 23:37
maniu48 napisał/a: | aaa no i 1.6 ma ładniejszą odcinkę-1.8 przez wiekszy skok tloka glos ma jak polonez na odcince |
Ja nie słyszę różnicy. A Polonez z Roverem brzmi o wiele lepiej niż Rover.
Co do sterownika to w pewnym zakresie się przystosuje, ale spalanie pewnie wzrośnie, a i bolączki mogą się pojawić.
dawidd - Pon Lut 24, 2014 07:44
bolączki w jakim sensie?
|
|