|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [MG ZR 1.4] Problem z tlokiem
barteks - Wto Mar 04, 2014 21:05 Temat postu: [MG ZR 1.4] Problem z tlokiem Czesc mam taki problem, pierwszy tlok lekko przesuwa sie w dol o jakies 5mm. Co moze byc tego przyczyna? I co sie moze stac? Dzieki.
[ Dodano: Wto Mar 04, 2014 21:05 ]
dokladnie chodzi o to ze jak ustawialem GMP i docisknalem lekko tlok z gory to sie upuscil kilka milimetrow, nie wiem czy to normalne,
flapjck1 - Wto Mar 04, 2014 22:25
tylko ten jeden? luz na sworzniu tloka, luz na panewce
i 5 mm to pierońsko duzo
sTERYD - Sro Mar 05, 2014 23:10
z ciekawości- po co sprawdzasz gmp?
jesteś pewny, że to tłok się obniża, czy może śrubokręt się ześlizguje jakoś? 5mm luzu na tłoku to kosmos.
kondzio508 - Czw Mar 06, 2014 07:49
barteks, piszac tłok jestes pewny ze to o niego chodzi ? a nie np. o tuleje tloka ? mialem kilka silników rovera w rekach , jedynie co sie ruszalo to wlasnie tuleje a nie tloki .
sTERYD - Czw Mar 06, 2014 10:28
a właśnie, masz zdjętę głowicę i ustawiasz tłoki? jak tak, to rozkręcaj dół
barteks - Czw Mar 06, 2014 19:06
chyba doszedlem do sedna sprawy, polpanewki byly w oplakanym stanie, co moge jeszcze sprawdzic jak juz zdjalem miske olejowa? Dluga historia z tym moim MG, chyba poprzedni wlasciciel w ogole nie dbal o to auto, wiec robie silnik z ziomkiem i staramy sie wymienic to co najwazniejsze.
sTERYD - Czw Mar 06, 2014 19:29
panewek musiałoby nie być, żeby tłok się przesunął o 5 milimetrów
[ Dodano: Czw Mar 06, 2014 19:29 ]
ruszałeś tłokami przy podniesionej głowicy?
barteks - Czw Mar 06, 2014 19:29
no praktycznie ich bie bylo, i moze lekko przesadzilem ze 5mm, wszystko sie zaczelo od glosnego stukania w silniku i tracil obroty, po zdjeciu glowicy okazalo sie za zawory sa w strasznym stanie wiec wymienilem wszystkie, do tego uszczelka nowy rozrzad i wymiana oleju oraz filtrow, jutro skladamy wszystko do kupy zobaczymy czy zadziala. Poprostu facet od ktorego kupilem auto mial wszystko gdzies, fajne autko jest tylko trzeba o nie dbac. A wracajac do wczesniejszego pytania, co moge jeszcze sprawdzic zanim zaczniemy go skladac? Dzieki za pomoc.
flapjck1 - Czw Mar 06, 2014 20:50
sprawdz czy korba prosta pod tym jednym tłokiem, raczej rzadko się zdarza żeby wypluło panewke, a prawdopodobieństwo takiej akcji wzrasta jak pusci uszczelka pod kolektorem dolotowym przy 1szym lub 4tym kanale i wleje się plyn na tlok
barteks - Pią Mar 07, 2014 07:36
Dobra panowie, dzisiaj po robocie wszystko sprawdze, mam nadzieje ze wszystko bedzie ok, dam znac jak skoncze. Pozdro
polofix - Pią Mar 07, 2014 12:04
Moim zdaniem masz silnik do remontu!
Robisz wszystko albo nic. Jeśli panewki korbowodowe są w złym stanie to ciekawe jakie są na wale. I w jakim stanie jest wał. Po drugie do takiego stanu rzeczy doprowadza też często niskie ciśnienie na pompie olejowej.
Jak chcesz to rób, ale i tak pewnie nie będzie chodził tak jak powinien, i potem jednak stwierdzisz żeby kupić inny silnik.
barteks - Sob Mar 08, 2014 12:03
Wszystko sprawdzone, zlozylismy silnik do kupy i teraz jest na odwort, odpala i trzyma obroty ale po dodaniu gazu zaczal klepac nie wiem juz co to moze byc, macie jakies pomysly?
polofix - Nie Mar 09, 2014 10:42
barteks napisał/a: | Wszystko sprawdzone, zlozylismy silnik do kupy i teraz jest na odwort, odpala i trzyma obroty ale po dodaniu gazu zaczal klepac nie wiem juz co to moze byc, macie jakies pomysly? |
Masz silnik do remontu. Uszczelniłeś górę i złożyłeś, to odzywa się dół. Panewki korbowodowe to nie wszystko.
barteks - Nie Mar 09, 2014 13:21
ale co moze byc powodem tego stukania w silniku? i dlaczego teraz stuka na wyzszych obrotach, a wczesniej stukal na nizszych?
flapjck1 - Nie Mar 09, 2014 13:57
luz na panewce, luz tloka na sworzniu tłokowym,
jednym słowem tlok lupie w glowice
barteks - Nie Mar 09, 2014 14:18
no tak ale panewki wymienilem, do tego tez 2 tloki, wszystkie zawory i jeszcze kilka rzeczy i nie mam juz pomyslu co to moze byc, ewentualnie stawiam na 2gi tlok, ale na poczatku byly problemy z pierwszym tlokiem.
polofix - Nie Mar 09, 2014 15:28
barteks napisał/a: | no tak ale panewki wymienilem, do tego tez 2 tloki, wszystkie zawory i jeszcze kilka rzeczy i nie mam juz pomyslu co to moze byc, ewentualnie stawiam na 2gi tlok, ale na poczatku byly problemy z pierwszym tlokiem. |
A panewki na wale? Teraz trzeba by wyciągać silnik żeby je sprawdzić. No i znowu ściągnięcie głowicy itp.
|
|