|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Zwarcie wiazki i wypadanie zapłonu na 4 cylindrze
tomi24lbn - Sob Mar 08, 2014 10:47 Temat postu: [R75] Zwarcie wiazki i wypadanie zapłonu na 4 cylindrze Witam mam problem z wypadaniem zapłonu na czwartym cylindrze ,nie da się wykasować błędu . Zaczęło się od zwarcia wiązki wtrysku 4 ,wiązkę sprawdziłem naprawiłem i podmieniłem świece, cewkę ,wtryskiwacz i nic. Silnik pracuje prawidłowo na wszystkie gary ,obroty nie falują. Błędy sprawdzane interfejsem Elm ,zawsze kasował błędy
Czy możliwe że coś stało się z ecu??????
Proszę o pomoc
[ Dodano: Sob Mar 08, 2014 10:47 ]
1.Włączam zapłon kasuje błędy program pokazuje że błędy zostały skasowane.
2.Wyłączam zapłon ,po chwili włączam znowu zapłon skanuje i błąd nadał istnieje .
Dlaczego nie mogę skasować błędu ?
Czy zwarcie wtrysku uszkodziło komputer silnika??? jak to sprawdzić???
rafalmis1 - Sob Mar 08, 2014 11:55
Podmieniles cewkę, ale czy razem z fajka?? Czy fajka została ta co bbyła a cewka inna??
rtoip69 - Sob Mar 08, 2014 14:54
Fajka to raczej tutaj nie ma nic wspólnego z tym, bo silnik nie odpalany tylko zapłon włącz- wyłącz . Tak jest w opisie .
tomi24lbn - Sob Mar 08, 2014 17:05
Podmieniona cewka z fajką .
Dziwi mnie to że auto nie odpalane a błąd nadal występuje.
rtoip69 - Sob Mar 08, 2014 21:13
To coś z ECU będzie , a masz lpg ?
tomi24lbn - Sob Mar 08, 2014 21:45
Tak mam Lpg. instalacja Lpg była odłączana i było sprawdzane na PB pracuje na wszystkie cylindry na Pb jak i Lpg
rtoip69 - Nie Mar 09, 2014 10:15
Może taka adaptacja ECU pomoże .
1. Odłączamy najpierw minusowy (-) zacisk następnie dodatni (+) // po paru chwilach zostają skasowane dane zapisanie w pamięci ECU.
2. Podłączamy (+) dodatni zacisk akumulatora, a następnie masę (-).
ADAPTACJA ELEKTRONICZNEGO URZĄDZENIA STERUJĄCEGO (ECU)
Ponieważ obowiązuje jeszcze nakaz jazdy na światłach mijania/dziennych, polecam uruchomić silnik z włączonymi światłami. Szczególnie osobom, którym auto ma poniżej 900obr/min po włączeniu świateł. Oczywiście adaptację przeprowadzamy na PB*
1. Uruchamiamy silnik i pozostawiamy do osiągnięcia nominalnej temp. 90C czyli wskaźnik na połowie.
2. Zwiększamy obroty do 1200 i czekamy 2 minuty.
Dzięki tym czynnościom urządzenie sterujące zachowuje ponownie w pamięci wartości określające bieg jałowy i inne wartości eksploatacyjne.
3. Zaleca się jeszcze przejechanie około 8 km z różnymi prędkościami, w celu zakończenia procesu zapamiętywania i doprowadzenia do normalnej pracy silnika. Aby komputer poznał cały zakres napięć podawanych przez TPS (czyli jakie napięcie odpowiada pozycji 0 i max przepustnicy) należy przez chwilę wcisnąć pedał przyspieszenia do końca.
Można użytkować auto bez wykonania powyższych czynności, jednak mogą pojawić się przez kilka/kilkanaście kilometrów takie objawy, jak nierówna praca silnika, nierównomierne przyspieszanie czy szarpnięcia. Jeśli w aucie jest LPG, to polecam przeprowadzenie adaptacji.
Pozdrawiam.
*dotyczy aut z LPG
tomi24lbn - Nie Mar 09, 2014 10:41
Aku był odłączany ,na PB tez jeździłem . Wykonam taką adaptacje nic nie zaszkodzi ,chociaż wątpię żeby to pomogło bo błąd jest natychmiast po podłączeniu aku .
|
|