|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Tuning mechaniczny - [Lotus Elise MG ZR] Swap mpi na vvc mems3 i brak iskry.
wielki - Pią Mar 07, 2014 21:56 Temat postu: [Lotus Elise MG ZR] Swap mpi na vvc mems3 i brak iskry. Witam .
Jestem w trakcie przekładki 1.8 mpi mems 1.9 ,na vvc z Mg zr 160 mems.
Zaczynając od początku .
Auto to lotus Elise z klasycznym 1,8 mpi , silnik poszedł w odstawkę ponieważ siadła uszczelka .
W międzyczasie trafił się silnik od użytkownika MarekGabryś z lotusa 7 .
Licząc że przerobiona wiązka bedzie pasować plug and play zakupiłem silnik ...
i tak stałem się posiadaczem trochę zdekompletowanego vvc .
Teraz w czym tkwi problem
Silnik udało się odpalić , był problem ktôry polegał na długim kręceniu na zimnym silniku, ale jak już zagadał to trzymał obroty i sinik chodził w miarę przyzwoicię, zadowolony z efektu uporządkowałem i pozaklejałem wiązkę i ku mojemu zdziwieniu auto następnego dnia już nie odpaliło.
-Paliwo jest,pompa podaje
-alarm odcina
-rozrusznik kręci
-kompresja jest
+brakuje za to nagle iskry ...
Porozkręcałem wiązkę i sprąwdziłem wszytkie kable i ciągłość połączeń i nic
Czujnik położenia wału już wymieniłem ,więc droga urywa się przy dwóch cewkach ,do krórych dochodzą dwie wtyczki dwupinowe .
-przewód brązowo różowy do stałe napiecię /Jest
-biało pomarańczowy ( i biało/czarny) to sygnał z ecu, który nie wiem jak mógłbym pomierzyć?
Czy wie ktoś może jakie wartości powiniem mieć ten sygnał ?
Czy może jakimś cudem dwie cewki się poddały
Albo komputer ( ale w srodku nie widać aby był przypalony .
Proszę o pomoc bo już wychodzę z siebie, ewentualnie jak ktoś jest z okolic Legionowa i ogarnia elektrykę zapraszam na Kawkę
Ps.
Przepraszam za trochę chaotyczny opis ... Ale nie wiem jak to mogę inaczej opisać .
-Nie mam gniazda diagnostycznego / i kiepsko znam się na roverach
Pozdrawiam
flapjck1 - Sob Mar 08, 2014 21:39
sprawdz czujnik polozenia walu i wtyczke od niego
wielki - Nie Mar 09, 2014 22:17
Już Sprawdzałem , jest połączenie z ecu .
Sprawdził bym czy dochodzi impuls przy rozruchu , ale jeszcze nie wiem jak sie do tego zabrac
flapjck1 - Nie Mar 09, 2014 22:58
oscyloskopem
wielki - Sro Mar 12, 2014 07:36
Mam nowe informacje ,wczoraj udało mi się połączyć złącze diagnostyczne
Mam 3 błędy
P0300
P0135
PO313
flapjck1 - Sro Mar 12, 2014 08:55
wielki napisał/a: | Mam nowe informacje ,wczoraj udało mi się połączyć złącze diagnostyczne
Mam 3 błędy
P0300
P0135
PO313 |
p0300 - wypadanie zaplonow ( ogolny )
p0313 - wypadanie zaplonow polaczone z brakiem paliwa ( ew niskie ciśnienie paliwa )
p0135 - blad sondy lambda - bank 1, sensor , otwarty obwod, usterka
tak mi się przypomniało, sprawdzales wyłącznik kapotazowy? masz go w lotku?
wielki - Sro Mar 12, 2014 22:51
hej , własnie wróciłem z garażu i mam nowe newsy
Kapotażówka jest i kilka razy w tym dzisiaj wyskoczyła.
Dzisiaj podpiołem drugi aku poprawiłem wiązkę i nawet na chwilę zagadał
Ale trzymałem go na gazie i wypadały strasznie zapłony ,istny traktor ...
Przejżałem wszystko jeszcze raz i już drugi raz nie chciał
Sprawdziłem iskrę i była nawet ale słaba i tylko przy pierwszy obrocie wału..
Więcej cisza I już zaraz padł aku . Ehh
Myślę tak sobie o słabej masie, może jutro się za to złapie...
Może jeszcze jakieś pomysły
Ps. Dzisiaj już błąd lambdy nie wyskakiwał .
flapjck1 - Sro Mar 12, 2014 23:42
jak na chwile zagadal ale kijowo to pewnie pompa paliwa nie pracuje a pompa paliwa to ta kapotazowka może być winna - wsadz drut we wtyczke. omin ja
wielki - Pon Mar 17, 2014 11:51
Flapjck1 dzieki za odzew problem chyba rozwiązany mam przebicie na wtyczce przy cewce .
Auto raz miało iskre raz nie .... Taka bzdeta a tyle zamieszania .
Mam nadzieje teraz bedzie z górki .
Jeszcze raz dzieki
|
|