Zobacz temat - [streetwise, 2004] prośba o opinie
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Chcę kupić ROVERka - [streetwise, 2004] prośba o opinie

vipkrzych - Wto Mar 11, 2014 11:04
Temat postu: [streetwise, 2004] prośba o opinie
Witam. Chciałbym prosić o opinię o tym autku:



http://otomoto.pl/rover-s...-C32342386.html

Mam też kilka pytań natury czysto użytkowej tego auta. Dwie sprawy Ile pali silnik 1.4 103 koniki? Drugie pytanie dotyczy owego HGF- uszczelki pod glowicą. Na ile wystarcza taka uszczelka? I jaki jest koszt jej naprawy? Z tego co udało mi się wyczytać w tych roverkach poza owa uszczelką nic się nie psuje. Cena dość niska stąd zainteresowanie. Martwią mnie boczki oraz dość niski przebieg za niski.

bociannielot - Wto Mar 11, 2014 11:08

ten przebieg i ta cena w porównaniu z tym rokiem produkcji nie wróży nic dobrego ;)
vipkrzych - Wto Mar 11, 2014 11:08

a konkretniej? Jak sprawdzić uszczelkę pod głowicą?
bociannielot - Wto Mar 11, 2014 11:20

vipkrzych napisał/a:
a konkretniej?
dwa lata temu kupiłem drożej auto starsze wtedy o 2 lata, w czesciej wystepujacej wersji (r25), z wiekszym przebiegiem, za więcej $$$ i to z przeszłością powypadkową :ok: skoro to ma 2 lata mniej i taki maly przebieg to kuźwa chyba jest podejrzane? i to w komisie
vipkrzych napisał/a:
Jak sprawdzić uszczelkę pod głowicą?
wszytsko jest na forum - czy nie ma plam majonezu na bagnecie bądź pod korkiem wlewu oleju, czy płyn chłodniczy jest czysty bez zabrudzeń
vipkrzych - Wto Mar 11, 2014 12:30

racja. Byłem autko oglądnąć. wewnątrz jak nowe. pachnie nowością. silnik chodzi ładnie choć nie jechałem nim. Ile pali taki silnik? dziś pojadę się nim przejechać i sprawdzić ten silnik. na desce święci się kontrolka silnika. Gość mówi że to od rozladowanego akumulatora. dam znać co oględziny ukaxaly
bociannielot - Wto Mar 11, 2014 12:34

kłamie z kontrolką, z tym pachnie nowością to też bym się zastanowił bo może jednak pachnie plakiem? albo innymi kosmetykami samochodowymi ?
vipkrzych - Wto Mar 11, 2014 12:47

Nie znam się na autach zawodu jestem historykiem. wnętrze bez przetarc. siedzenia jak nowe kierownica tak samo. Co to może być z ta kontrolka? czytając auto centrum widze że pali 8l miasto 6 trasa. prawda to?
Dudek - Wto Mar 11, 2014 13:36

Mam dokładnie ten sam model. W trasie przy jednostajnej jeździe 120km/h pali około 6,4, w mieście około 9 (o ile nie masz ciężkiej nogi ;)) .

Co do ceny to rzeczywiście jest bardzo niska. Mój mam z 2003, kupiłem go 3 lata temu za kwotę ponad 2 razy większą niż pokazany przez Ciebie egzemplarz.
Obejrzyj dokładnie spasowanie elementów, czy nie ma za dużych szczelin, czy nie ma pod maską widocznych świeżych spawów.

Dodatkowe pytanie czy jest opłacony? Bo w ogłoszeniu widać, że jest z Niemiec, więc podejrzewam, że nie jest zarejestrowany w Polsce.

vipkrzych - Wto Mar 11, 2014 14:18

Do rejestracji kolego. Dziekuje są odpowiedź. Co może oznaczać kontrolka silnika? I jeszcze jedno pytanie. jak to jjest to z ta uszczelka? na ile starcza oraz jaki jest koszt naprawy?
leszczu - Wto Mar 11, 2014 16:24

https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=93031
Tu był już opisywany. :wink:

vipkrzych napisał/a:
Co może oznaczać kontrolka silnika?

Chodzi ci o żółtą kontrolkę check ??

vipkrzych napisał/a:
na ile starcza

Po dobrej naprawie na około 100-150 tyś.

vipkrzych napisał/a:
jaki jest koszt naprawy?

Części około 450- 500 zł plus zrobienie około 300-500 zł

fredii - Wto Mar 11, 2014 16:59

leszczu napisał/a:
vipkrzych napisał/a:
na ile starcza

Po dobrej naprawie na około 100-150 tyś. ł

Czy ta uszczelka naprawdę w każdym samochodzie na 100% się wypali? Mając kilka egzemplarzy w tym najstarszego 416 z przebiegiem aktualnym przeszło 220 i od nowości uszczelka nie była wymieniana. W pozostałych samochodach z silnikiem K gdzie przebieg najniższy to 180 także uszczelka oryginalna i nic nie wskazuje, aby cokolwiek w najbliższej przyszłości miało się stać. Czytałem dużo na ten temat, byłem u kilkunastu mechaników i nikt też mi nie powiedział ze uszczelka w tych silnikach tak nagminnie się wypala no chyba ze ktoś katuje samochód na zimnym silniku, ale to w tym przypadku w każdym samochodzie uszczelka zostanie wypalona.

leszczu - Wto Mar 11, 2014 17:01

Oczywiście zdarzają się przypadki, że uszczelka wytrzymuje dłużej.
vipkrzych - Wto Mar 11, 2014 17:37

Żółta kontrolka silnika. Sprzedawca mówi, że to od odłączania akumulatora. Możliwe? Chyba dopiero jutro pojadę zobaczyć go. A co do wcześniej opisywanego. Za dużo nie było powiedziane cienie i te zaślepki. Nic więcej. 100 150 tyś to w sumie nie jest źle. A jeszcze jedno pytanie. W razie - odpukać - jakby się popsuł silnik. Jest możliwy swap na inny? Mam na myśli diesla - mam rozbitą 220 2.0 sd 86 koni.
leszczu - Wto Mar 11, 2014 17:40

vipkrzych napisał/a:
Możliwe?

Nie.
Należałoby się podpiąć pod komputer i sprawdzić co to za błąd wyświetla.
vipkrzych napisał/a:
Jest możliwy swap na inny? Mam na myśli diesla - mam rozbitą

Na diesla nie bardzo. Za dużo przeróbek.

fredii - Wto Mar 11, 2014 17:40

Wiesz, co? :) Mi chodzi o to czy uszczelka naprawdę wypali się w każdym samochodzie z silnikiem K?

No, bo tak użytkuję niestrudzenie samochody i to na dłuższe trasy ( 1000-1500 km od domu) i teraz zaczynam się obawiać, że wciągnie ją jak będę poza granicami kraju. Czy jest sens wymieniać uszczelkę, że tak napiszę „ w razie, czego” na nową czy zostawić starą. Bo teraz to już jestem kompletnie zakręcony. W ani jednym Roverku nie wymieniałem uszczelki. Będąc u mechanika chciałem, aby dociągnął mi szpilki głowicy to się uśmiał i powiedział, że tego się nie rusza, bo można albo ukręcić albo się coś rozszczelni. Więc nie wiem, co mam tak naprawdę robić.

leszczu - Wto Mar 11, 2014 17:49

fredii napisał/a:
Wiesz, co? Mi chodzi o to czy uszczelka naprawdę wypali się w każdym samochodzie z silnikiem K?

W każdym, ale nie jest powiedziane kiedy.

vipkrzych - Wto Mar 11, 2014 17:54

leszczu napisał/a:
vipkrzych napisał/a:
Możliwe?

Nie.
Należałoby się podpiąć pod komputer i sprawdzić co to za błąd wyświetla.
vipkrzych napisał/a:
Jest możliwy swap na inny? Mam na myśli diesla - mam rozbitą

Na diesla nie bardzo. Za dużo przeróbek.


hmm podpiąć komputer może być cieżko z racji, że to nie moje miesce zamieszkania. Czyli reasumująć:

- Auto kombinowane
- Coś nie tak z silnikiem
- Prawdopodobnie walone- bo boczki niepasujące
- Przebieg mało prawdopodobny

I raczej nie wart zakupu. Zgadza się?

fredii - Wto Mar 11, 2014 17:56

leszczu napisał/a:
fredii napisał/a:
Wiesz, co? Mi chodzi o to czy uszczelka naprawdę wypali się w każdym samochodzie z silnikiem K?

W każdym, ale nie jest powiedziane kiedy.

czyli w każdym :mrgreen: No trudno taki urok :mrgreen:

bociannielot - Wto Mar 11, 2014 18:02

fredii, czy sprzegło nie pójdzie tez nigdy nie wiesz przykładowo i dotyczy nie tylko k-serii ;-)
fredii - Wto Mar 11, 2014 18:20

bociannielot napisał/a:
fredii, czy sprzegło nie pójdzie tez nigdy nie wiesz przykładowo i dotyczy nie tylko k-serii ;-)

Masz kryształową kulę? :mrgreen: Rok temu rozsypało mi się sprzęgło w trasie, Ale na szczęście 25 km od domu. :mrgreen: Także laweta przyjechała i do warsztatu :mrgreen: Nigdy nic nie wiadomo. To w końcu rzecz mechaniczna i w każdej chwili coś może się zepsuć.

soviet100 - Wto Mar 11, 2014 20:45

I przeważnie 15 letnie
fredii - Wto Mar 11, 2014 20:53

15 lat to ma tylko 416 a reszta jest z roku 2005 ,także może jeszcze pociągną :mrgreen: e no baaaa na pewno będą dłużej jeździć niż nowsze samochody :D Mam Acure TL rocznik 2010 ale frajdy z jazdy nie ma tak jak np. Roverkiem 75.
komarek - Wto Mar 11, 2014 21:24

jeżdżę 400 z 98 r. i zrobiłem od wymiany uszczelki 80 k (zarówno w PL jak i za granicą) i powiem jedno - wystarczy nie katować go na zimnym i sprawdzać co jakiś czas płyn chłodniczy - to wszystko, więc nie demonizujmy serii K

absolutnie nigdy nie bałem się, że uszczelka mi padnie w trasie!!!