Zobacz temat - [ MG ZT-T ] Problem z wrzucaniem biegow na cieplym silniku
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [ MG ZT-T ] Problem z wrzucaniem biegow na cieplym silniku

dziej076 - Czw Mar 27, 2014 22:42
Temat postu: [ MG ZT-T ] Problem z wrzucaniem biegow na cieplym silniku
Hej witam .Mam taki problem i przyznam sie ze szukalem juz w wielu watkach i ale nie znalazlem konkretnej odpowiedzi i tak
Kiedy odpalam samochod np z rana kiedy silnik jest zimny wszystkie biegi wchodza bez problemow sprzeglo chodzi idealnie zadnych zgzytow czy trzaskow , dopiero kiedy wskazowka temperatury cieczy chlodzacej silnika dochodzi tak do polowy zegara zaczynaja sie problemy np z redykcja biegow lub z przezuceniem na wyzszy bieg .Biegii bardzo ciezko wogole wbic ale zaznaczam dopiero kiedy silnik sie rozgzeje wtedy tez zaczyna ciagnac na sprzegle tzn np stojac w korku na prostej nawiezchni wbijam jedynke sprzeglo w podloge i samochod delikatnie sie porusza do przodu .Przy zimnym silniku sprawdzilem nie ma tego objawu .Pomozcie co sadzicie o takiej sprawie czyzby to wina np oleju w skrzyni biegow i kiedy sie skrzynia rozgzeje wychodza problemy , a moze to objawy konczacego sie sprzegla . Za kazda rade bede wdzieczny .Pozdrawiam z krainy deszczowcow Szkocji dziej

sTERYD - Czw Mar 27, 2014 22:50

Witaj w klubie miłośników układu wysprzęglania w R75/MGZT :/
mimo66 - Pią Mar 28, 2014 15:10

Przyszedł czas na obejrzenie układu wysprzęglania, pompka, wysprzęglik.
Ja to przerabiałem w lutym :)

dziej076 - Pią Mar 28, 2014 19:55

Hejka . Dzieki za odpowiedzi i info ale no wlasnie ale od czego zaczac tzn pytam czysto teoretycznie gdyby okazalo sie ze w jest zbyt malo plynu w papce to dolac i problem jak reka odjal czy sprzeglo sie konczy . Pytam bo koszta tych dwoch napraw to chorendalna roznica u mnie .
sTERYD - Pią Mar 28, 2014 23:09

sprzęgłu raczej nic nie jest, ale na pewno taka praca mu na dłuższą metę na dobre nie wyjdzie. Zajrzeć do zbiorniczka powinieneś już dawno, jak jest mało płynu to dolej i studiuj wątki o pompce i wysprzęgliku, zbieraj kase materiały, cierpliwość, szykuj warsztat ;)
dziej076 - Pią Mar 28, 2014 23:31

sTERYD jestes wielki :-) jutro zaczynam walke od zbiorniczka heeeheeee . DZIEKI WIELKIE WSZYSTKIM .
mimo66 - Sob Mar 29, 2014 06:59

Uzupełnij płyn w zbiorniczku, w razie konieczności odpowietrz układ.
Zobacz na łączeniu przewodów od pompki do wysprzęglika (pod skrzynką na akumulator, czy coś się się sączy.
Obejrzyj od spodu łączenie skrzyni z silnikiem,jeżeli coś (płyn) kapie to 100% wysprzęglik do wymiany.

U mnie wymiana wysprzglika i końcówek drążków zamknęła się w prawie 1000zł,licząc razem z kosztem części.

Ale zrobiłem to w dobrym zakładzie, może u "pana Janka" w garażu wyszłoby taniej, ale nie ryzykowałem :)

Strike - Wto Kwi 01, 2014 17:50

Wato zerknąć na temat:
[URL=https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=776687#776687
]https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=776687#776687[/URL]