Zobacz temat - [R216Si]Kolejny problem (stukanie nagranie pracy silnika)
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R216Si]Kolejny problem (stukanie nagranie pracy silnika)

krakers2207 - Pią Kwi 04, 2014 20:12
Temat postu: [R216Si]Kolejny problem (stukanie nagranie pracy silnika)
Po długich poszukiwaniach Rovera 25 kupiłem 216 Si + LPG. Mam mały problem mianowicie po nocy gdy odpalam silnik nierówno pracuje i strasznie dymi na biało. Po rozgrzaniu problem mija i po kolejnym uruchomieniu już nie ma tego problemu. Dopiero gdy trochę postoi np. po mroźnej nocy. Świece zostały wymienione, nie ma mazi pod korkiem ani kawy w zbiorniku. Temperatura lekko poniżej polowy wskaźnika, ogrzewania działa normalnie. Tylko niewielki ubytek płynu chłodzącego.
damian25802 - Pią Kwi 04, 2014 23:02

Jest taka możliwość że to uszczelka kolektora jest winna. Najprostszym sposobem by to sprawdzić jest jej wymiana i obejrzenie przy okazji kolektora na wypadek pęknięć. Koszt niewielki a tak czy tak konieczny bo następnym możliwym powodem jest niestety uszkodzona uszczelka pod głowicą =wymiana uszczelek kolektorów. W moim przypadku przy takich samych objawach była to uszczelka po głowicą.
krakers2207 - Nie Kwi 20, 2014 19:29

Jednak była to uszczelka kolektora ssącego, sprawa była na tyle poważna iż zalewało mi tak, że nagromadzony płyn blokował skok tłoka ;/ Dzięki wielkie za pomoc
MultecFSO - Nie Kwi 20, 2014 19:56

Pozostaje się cieszyć, że korba się nie wykrzywiła/ewakuowała przez blok. :razz:
krakers2207 - Pon Kwi 28, 2014 00:56

Wymieniłem uszczelkę pod kolektorem, napinacz oraz pasek pompy wspomagania. Po wizycie u gazownika stwierdził, że słychać popychacze i polecił mi wlać wyciszacz popychaczy z firmy Liqui Moly. Pomogło wyciszyło pracę ale pozostało jedno stukanie, które słychać cały czas, częstotliwość zwiększa się wraz ze wzrostem obrotów czyli przyspieszanie, dodawanie gazu. Dobiega ono z lewej strony patrząc od przodu auta. Po odpaleniu silnika, jakieś kilka sekund nie słychać tego ale po chwili się pojawia. Nie wiem co to jest, proszę o pomoc :bezradny:

Link do odsłuchania pracy silnika

[URL]http://uploaduj.net/#!59101[/URL]

capsoft - Pon Kwi 28, 2014 22:50

czy to jest podobne do tego ?
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
u mnie z kolei jest taki problem..

krakers2207 - Pon Kwi 28, 2014 23:22

No właśnie bardzo podobnie ;/ widzę że nie tylko ja się zmagam z tym czymś
capsoft - Wto Kwi 29, 2014 00:32

mi doradzili zebym sprawdził hydroregulatory, nie miałem jeszcze okazji tego sprawdzać więc nie wiem czy to jest przyczyna :(
krakers2207 - Wto Kwi 29, 2014 08:22

ja wlałem na wyciszenie preparat liqui moly to wyciszyło wszystko oprócz tego ;/ boję się czy to nie panewka czasami gdyż wybieram się w dalszą drogę
bemolrover214 - Czw Maj 01, 2014 18:29
Temat postu: stukanie
miałem podobne stukanie i w moim przypadku również okazało się, że są to popychacze zaworów. jeśli popychacz ileś czasu pracować niesprawny mógł pojawić się luz między wałkiem rozrządu i również ten się mógł wyrobić. fachowcem nie jestem, ale u siebie wymieniłem popychacz i wałek za jednym razem. objawy ustąpiły.
NoPE - Pią Maj 02, 2014 23:07

Z tymi popychaczami to jakiś koszmar.
Zaleca się wymienić wszystkie po ok 100 000 km na nowe ale łącznie z nimi trzeba wymienić wałek. Przymierzam się do wymiany ale nie wiem gdzie kupić odpowiednie poza Rimmerbros'em (wiadomo cena zabija). Ktoś coś doradzi? Interesuje mnie firma INA

bemolrover214, wymieniłeś tylko jeden zużyty popychacz i wałek czy kilka?

Obawiam się trochę o swój silnik bo cykanie nie ustaje nawet po zagrzaniu. Cyka w każdym momencie pracy silnika :/
A wiadomo do czego może doprowadzić niesprawny popychacz (wypalenie gniazda, starcie krzywki wałka, ogólny spadek mocy itd)

paolinio - Sob Maj 03, 2014 00:02

NoPE, to ciekawe co piszesz o tych popychaczach i wałkach. Tak jest we wszystkich silnikach serii k? Mi kiedyś stukały popychacze w innym aucie po wymianie, ale uklepały się i potem było cicho, tu im bardziej zużyte tym klepią głośniej? :stres:
NoPE - Sob Maj 03, 2014 00:59

Tak. Jednym z objawów zużycia popychaczy hydraulicznych jest właśnie coraz głośniejsza praca. Najpierw cykają później klepią.
Po dłuższym postoju olej wycieka z popychaczy i głośniejsza praca zaraz po uruchomieniu jest normalnym zjawiskiem. Gorzej gdy klepanie nie ustaje.
Nowe popychacze w większości są zalane olejem (dla pierwszego uruchomienia)
jednak dopiero później wypełnia je całkowicie olej silnikowy i wtedy pracują poprawnie. To pewnie było u Ciebie i dla tego z czasem się wyciszyły. DO tego dochodzi odpowietrzenie nowo zamontowanych popychaczy o czym nie każdy mechanik wie.

Popychacz może też niewłaściwie pracować kiedy ma zapchane kanaliki. Powodem tego jest brudny olej. Popychacz w takim przypadku pracuje na sztywno z zaworem.
Zasadę działania hydraulicznych popychaczy zaworowych zgłębiłem dopiero dzisiaj i co nieco o nich wiem i to mnie przeraża bo wiem, że czeka mnie wymiana, a to nie jest tani zabieg.

2 wałki, 16 popychaczy, uszczelniacze wałków, uszczelka pod pokrywę i robocizna. Chcę to zrobić razem z wymianą rozrządu. Koszmar cenowy! Jeśli w 1500zł się zmieszczę za części to będę szczęśliwy. Nie wiem ile wałek kosztuje.

Pogadam z mechanikiem, bo jest szansa, że są tylko zapchane, krzywki nie wytarte i może będzie trzeba wymienić tylko zużyte..

[ Dodano: Sob Maj 03, 2014 00:59 ]
Ok, jeden wałek w rimmer 1100zł :puknij: Już lece kupić

paolinio - Sob Maj 03, 2014 16:09

NoPE, dzięki za info. Mi stuka podobnie jak na filmiku, który wrzucił capsoft, choć jak go odpale rano to stukają wszystkie, ale tylko sekunde. Angole się nie popisali z tym silnikiem, ostatni jaki dobry zrobili to chyba ten ze spitfire'a. :mrgreen: , a może wymiana oleju na gęstszy coś by dała?
robsson78 - Sob Maj 03, 2014 16:53

Raczej nie. Gęstszy olej rano nie wypełni ich tak szybko a rozgrzany i tak spłynie.
NoPE - Nie Maj 04, 2014 00:06

Gdybym tylko miał garaż nawet w tej chwili poszedł bym wyczyścić popychacze.
Banalnie proste - film przedstawia w jaki sposób to zrobić i oczywiście jak jest zbudowany (szklankowy). Polecam
http://www.youtube.com/watch?v=ySf0r8GGMOY

capsoft - Pon Maj 05, 2014 15:05

nope a moglbys z RAVE pokazac jakiegos screen`a w ktorym miejscu one są ? może moim by taki zabieg pomógł, a ja mam dostęp akurat do garażu :)
NoPE - Pon Maj 05, 2014 21:30

Z pewnością nie zaszkodzi.
Na rysunku nr 29

capsoft - Sob Maj 10, 2014 11:32

zanim się zabiorę za rozkręcanie silnika mógłby ktoś zajrzeć jeszcze tutaj ? https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=91086
mi doradzono spr wrtysków, wypinałem je ale nie wiem czy o to chodziło w ich "sprawdzeniu"

krakers2207 - Nie Maj 11, 2014 01:31

U mnie jest identyczny dźwięk, ja podejrzewam panewkę
NoPE - Nie Maj 11, 2014 22:51

Prawidłowe dźwięki pracy silnika serii K:
(nazwa pliku to miejsce nagrania dźwięku)

Top_end.wav

middle_good.wav

bottom_good.wav


Nieprawidłowe dźwięki pracy silnika serii K:

"Piston Scuff"- starty tłok. Dźwięk z obszaru cylindra. Nie wiem dlaczego miałby wydawać takie dźwięki ale tak nazwano tą usterkę w źródle.
Piston_Scuff.wav

Popychacze. Dźwięk z głowicy cylindra.
tappet_noise.wav

Korba w wale korbowym. Dźwięk z dolnej części silnika.
crank_noise.wav

Mój silnik pracuje jak piston scuff :beczy:



Zródło: Materiały Szkoleniowe
Zapewniam, że jest wiarygodne.

capsoft - Nie Maj 11, 2014 23:03

nie masz nic odnośnie zabrudzonych czy zużytych wtrysków ?
NoPE - Nie Maj 11, 2014 23:37

Niestety pod tym kątem nie szukałem.

Objawy niesprawnych wtrysków to:
-spadek mocy silnika (odczuwalne)
-szarpanie
-nierówna praca na biegu jałowym
-zwiększone zużycie paliwa

Jeśli masz któreś z powyższych objawów to warto zajrzeć. Może spróbuj na rozgrzanym silniku przegazować do odcięcia. Jeśli się nie da lub na wysokich obrotach będzie się dławił to wiele wskazuje na wtryskiwacze. Jeśli przejdzie to ja wstępnie odrzuciłbym wtryski.

MultecFSO - Pon Maj 12, 2014 00:00

Dobrze zdiagnozowane dźwięki. Wiele osób na tym forum myli tłuczenie tłoka z popychaczami, które wydają wysoki cykając dźwięk, a nie dzwonienie.

To jest dźwięk popychacza :
https://www.youtube.com/watch?v=79P0uwCt55E

NoPE - Pią Maj 16, 2014 17:00

Jutro wrzucę na swój kanał YT dźwięk pracy swojego silnika i prosiłbym o Twoją wstępną diagnozę :)
Jeśli tylko czas pozwoli ze znajomym będę rozbierał silnik do przeczyszczenia popychaczy ale jeśli dźwięk zasugeruje inną usterkę to się wstrzymam.

Wiesz coś nt Piston Scuff? Jak może starty tłok wydawać taki dźwięk?

[ Dodano: Pon Maj 12, 2014 21:43 ]
Multec rzuciłbyś uchem? :)
Autko bez żadnych objawów spadku mocy.
Do 3tyś zauważalna różnica w pracy silnika (bardziej basowy dźwięk) niż świeżo po zakupie ale zebranie jest w porządku. Od 3,5tyś silnik pracuje równo i zaczyna się zabawa :)

https://www.youtube.com/watch?v=ECJGxrYmgAM

[ Dodano: Pią Maj 16, 2014 17:00 ]
I echo....

krakers2207 - Czw Maj 22, 2014 13:28

Problem został rozwiązany a mianowicie dzisiaj rano odkręciłem kopułkę rozdzielacza wytarłem wszystko z oleju i lekko przeszlifowałem palec i styki w kopułce. Podczas przyspieszania już tego odgłosu nie słychać, tylko lekko po otworzeniu maski. W niedalekiej przyszłości wymienię kopułkę, oring aparatu(lekko kapie olej), palec, kable i będzie si. Wszystkim co mają podobny problem radzę tak zrobić ;)
NoPE - Czw Maj 22, 2014 22:52

A czy w moim silniku jest ta kopułka i ten palec? Chyba nie ma, nie?


krakers2207 - Pią Maj 23, 2014 03:17

No właśnie nie wiem gdzie ma to ZR i w jaki sposób jest rozwiązany układ zapłonowy
leszczu - Pią Maj 23, 2014 09:45

NoPE, u ciebie niema kopułki i palca.
NoPE - Nie Cze 01, 2014 20:21

Tak też przypuszczałem, leszczu :)

U mnie "the popychaczy" ciąg dalszy.
Szybkie pytanie. Czy pompa oleju daje od uruchomienia silnika jednostajne ciśnienie, czy też jest zmienne w zależności od prędkości obrotowej?
Dlaczego pytam - otóż znajomy mechanik (zajmuje się też tuningiem pod rajdy) stwierdził, że na jałowych obrotach jest niższe ciśnienie oleju i starsze popychacze mogą już nie pracować poprawnie, co nie znaczy, że są uszkodzone. Trochę wyższe obroty i popychacz pracuje normalnie. Odpowiedziałem, że trudno stwierdzić, bo przez wyższą częstotliwość stuki są nie rozpoznania.
Jest li co w tym racji?

sknerko - Nie Cze 01, 2014 21:59

ciśnienie zmienia się z obrotami.
NoPE - Nie Cze 01, 2014 23:13

Czyli klepanie na jałowym niekoniecznie musi oznaczać zużyte popychacze...
Nic to, w tym tygodniu oddaję autko do mechanika na wymianę kpl. rozrządu i przy okazji przeczyści popychacze i/lub wymieni uszkodzone. Się zobaczy. Oj, ubędzie kasiorki z ROR :cry:

sknerko - Pon Cze 02, 2014 09:11

Popychacze nie wymienia się na sztuki tylko kompletami. Niedawno oglądałem jakiś program na discovery o tym i było wytłumaczone z sensem dlaczego, więc ROR coraz cieńszy.
NoPE - Pon Cze 02, 2014 14:33

Wiem, ale z braku laku....Chcę chociaż zminimalizować ryzyko wypalenia gniazd.
Dodatkowo wymiana wszystkich popychaczy bez wałków też mija się z celem.
Podobno jakość materiału użyta na wałki w Kserii jest bardzo dobra i można zaryzykować po dokładnych oględzinach ich stanu.

sknerko - Pon Cze 02, 2014 14:54

NoPE napisał/a:
Dodatkowo wymiana wszystkich popychaczy bez wałków też mija się z celem.
No to tym bardziej pojedyńczo wymieniać jest bez sensu.
NoPE napisał/a:
Podobno jakość materiału użyta na wałki w Kserii jest bardzo dobra i można zaryzykować po dokładnych oględzinach ich stanu.

Moim zdaniem nie ma ryzyka i można wymienić same popychacze.

paolinio - Pon Cze 02, 2014 15:52

To samo mówi mój mechanik. Tylko komplet się wymienia,NoPE, a z tymi wałkami to bym sie wstrzymał na twoim miejscu. Wymień szklanki, a co do ciśnienia oleju to jak przygazujesz to cichną?
NoPE - Sro Cze 04, 2014 21:00

Tak, cichną ale wydaje mi się że nie słychać ich bo częstotliwość ich pracy nie pozwala na wychwycenie.
Autko u mechanika i zobaczymy co zaradzą. Ogólnie oddałem autko na przeczyszczenie popychaczy i wymianę kompletnego rozrządu. Uprzedziłem, żeby sprawdzili ich stan i wtedy ewentualna wymiana albo na cylindrze albo na całym wydechu lub ssaniu (?)

Chłopaki, wiem, że komplet się wymienia. Tyle teorii zebrałem nt popychaczy, że tylko brakuje wykorzystać ją w praktyce.
I gdybym tylko miał kasiorkę to wymieniłbym wszystko jak leci łącznie z wałkami ale koszt samych tylko części to ok 2500zł.

Same popychacze to 380 u tomateam. Kpl rozrząd to 350, robocizna ok 400zł. Bez uszczelek i innych drobnic to już tysiąć zł.
Popychacze chciałem wymienić sam (znaczy z kolegą jednym lub drugim, który ma garaż) ale tak to z nimi jest, że kiedy już przychodzi co do czego to:
-eeee,
-yyyyy,
-no wiesz, nie za bardzo mam czas w tym tygodniu
-to nie ma lekko taka wymiana
-robie teraz inne auto komuś tam
I tak zbywają - mocni w gębie i tyle, czego to oni nie potrafią. A na temat silników to zagadaliby Cię na śmierć. No sorky ale ja potrzebuję konkretów.
Nie będę się prosił i oddałem do mechaników. A garażu poszukuję do wynajęcia, bo nie szczymom dłubać pod blokiem.
Coś mi się zdaje, że nieznane mi osoby z forum chętniej by pomogli niż moi "koledzy mechanyky"

Rozebrać silnik Kserii do głowicy to bułka z masłem tym bardziej, że jest forum, RAVE, jutub - no litości...
Nienawidzę płacić za coś co mogę zrobić sam.

[ Dodano: Wto Cze 03, 2014 23:43 ]
Ou, chyba się pożaliłem :P

[ Dodano: Sro Cze 04, 2014 21:00 ]
minus 880zł z ROR za:
kpl. rozrząd (pompa, paski, napinacz itp)
uszczelki, uszczelniacze
przeczyszczenie popychaczy.

Ich stan mechanicy ocenili na bdb i nie widzieli sensu wymieniać tylko kilku. Tu niestety moje ograniczenie co do ilości, bo budżet nie pozwalał na wymianę więcej niż 4-5 sztuk.
Silnik pracuje o wiele ciszej ale jeden popychacz na jałowym sobie pocykuje.
Mechanicy mieli obiekcje tylko do sprężynek w paru sztukach popychaczy.|
Od dziś zbieram na komplet i wkrótce je wszystkie wymienię.

Dodatkowo mam do wymiany poduszki silnika. Gdzie je dorwać powiedzcie?

defender118 - Nie Cze 22, 2014 21:05

co to za stukanie?
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be

wystepuje różnie.Zazwyczaj na zimnym silniku i ustepuje po kilku minutach lub zgaszeniu i ponownym zapaleniu silnika.Czasem w trakcie jazdy zacznie stukac a po chwili przestaje.Auto to rover 25 1,4 2000r

paolinio - Nie Cze 22, 2014 21:30

Według mnie to popychacz, u mnie jest tak samo raz klepie raz nie.
capsoft - Pon Cze 23, 2014 00:46

mi się też wydaje że popychacz... te popychacze nader często są wadliwe w tych silnikach...
MultecFSO - Pon Cze 23, 2014 00:50

Zdecydowanie popychacz. Wysoki cykający dźwięk. Przy następnej wymianie oleju zalej płukankę np. Liqui Moly + świeże 10W40. Jak nie pomoże to wypadałoby wyjąć go i wyczyścić.
capsoft - Pon Cze 23, 2014 22:37

Ja planuje zmienić olej w najbliższym czasie na Valvoline a mam problem z popychaczem. Czy dodawać do nowego oleju ten specyfik czy raczej wlać go teraz a zmienić olej po przejechaniu np 200 km ? Chodzi mi o to czy po użyciu tych specyfików jest konieczna wymiana oleju.
poziom1989 - Pon Cze 23, 2014 23:06

Jak wymienialem upg, zastosowalem plukanke Liqui Moly + Valvoline 10W40 Dura Blend. Wlalem do oleju gdzie silnik pracowal na wolnych obrotach, ogolnie czekalem, az silnik sie solidnie rozgrzeje. Gdzie nastepnie spuscilem caly olej.