|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Tuning mechaniczny - [L-series] Alternatywa dla VNT
Remigiusz - Pią Kwi 11, 2014 16:38 Temat postu: [L-series] Alternatywa dla VNT Witam,
A wiec tak myślałem nad alternatywa dla VNT i jest kilka fajnych opcji od strony Wastegate
Podstawa będzie tak samo żeby sobie zrobić sobie najpierw hybrydy wtryski od IDT
Kandydatów jakich znalazłem z fajne pieniądze to:
od Saaba GT1752, jest od benzyny wiec trzeba by tez podłączyć chłodzenie woda:
od Iveco 2.8 GT1752, można je nawet nowe kupić za 1.200zl
od Land Rovera TD5 Gt2052
Sa tez jakieś z rodziny GT2056 z transporterów Renault lub Opla na Wastegate
Jest tez opcja jeszcze z Land Rovera TD4 ale niestety trochę lagowaty jest w porównaniu do GT1752 z Saaba
Osobiście mnie nachodzi na takiego GT1752 z Iveco dla R25 na probe
Montaż tych Turb może ie obejść bez przerabiana spływu oleju do miski
tuners - Pią Kwi 11, 2014 19:42
U mnie wstępnie na minimum tak jak Ci mówiłem z lr gt2052
Remigiusz - Pią Kwi 11, 2014 19:48
tuners, TD5 jest dobra Turbinka z tego co się teraz naczytałem Kroci mnie na coś nowego znowu haha
tuners - Sob Kwi 12, 2014 07:05
No pisze Ci remi że z land rovera
Remigiusz - Sob Kwi 12, 2014 11:21
Nic innego nie twierdzę
gammathough - Sro Kwi 16, 2014 08:11
Jak dużo jest rzeźbienia przy poszczególnych exemplarzach?
Remigiusz - Sro Kwi 16, 2014 21:42
Zależy każda turbina jest inna i wszystko trzeba robić na miejscu jak wychodzi
Trzeba sobie kupić i potem próbować wsadzić.
Ja myślę że jak się uda zostawić oryginalny spływ oleju bez płytki adaptacyjnej to jest to robią pół dnia na spokojnie
Inaczej max dwa dni.
Najlepiej mieć drugi silnik wyjęty na przymiarki
tuners - Pią Kwi 18, 2014 16:01
Drugi silnik drugą budę i drugi taki sam model z już wsadzoną żeby nic nie pomylić xD
Remigiusz - Pią Kwi 18, 2014 17:42
Oj tam. Szkoda ze nas Nie ma więcej chętnych na montaż większych turbin
Temat by bardziej ruszył.
tomi_zog - Nie Kwi 20, 2014 09:40
nic ino kupic na bula jakiegos zlomka i zaczac kombinowac
greg-si - Nie Kwi 20, 2014 10:56
Remigiusz, ktoś to musi zacząć. Firq coś modził, Ty coś modzisz. Zacznijcie coś działać i będzie dobrze.
Zobacz jak było ze swapami 2.0T. Najpierw Marka, później mój, Pyros, Darek a i jeszcze coś na pewno będzie.
Diesli jest dużo, sporo osób coś działa więc jakaś alternatywa jest że jak ktoś coś zrobi to później inni będą też coś myśleli w tym temacie.
Remigiusz - Nie Kwi 20, 2014 11:45
greg-si, Wiem ze tak działa, żałuje tylko, ze jedyni co się tego podjęli już jakoś nie wiele wnoszą w temat
Firqu sprzedaj swoja maszynę wiec rozumiem, choć było tam jeszcze wiele ciekawostek to rozgryzienia
Kolega naki17 nie wiem czy jemu to wybuchło czy coś Cisza
Ja coś tam jeszcze kolo tematu VNT kręcę i staram się opisywacz i robić relacje jak się tylko coś nowego dowiem Mam jeszcze teraz 25 i myślę do niej pakować alternatywę dla VNT po prostu z ciekawości
Kolega Raptile no utknął przez wypadek by coś było ciekawego lub może będzie jeszcze w przyszłości jak zabierze się za 220 SDI
Myślę ze najprędzej kolega Tuners coś fajnego wykreuje jeszcze z nie VNT tylko Wastegate wiec jestem ciekaw na prawdę.
A tak to jakoś nie widzę ze coś ruszało A szkoda bo wielu zamiast się decydować na inne Turbo jak swoje już szwankuje to pakują się dalej w serie a koszty wychodzą takie same i na dodatek ma się potem tylko banana na twarzy.
Ja wiem jedno ze nigdy więcej nic seryjnego bo to tylko ustawione jest na emisje i nic więcej, zero frajdy z jazdy
Dodam jeszcze ze wiele osób tez np nie wiem ze można za nie wielka kasę jak się swoje sprawne Turbo oddaje np do zakładów co regenerują Turba dostać za mala kwotę inne Turbo jakie się tylko chce
Ja się zawsze staram te projekty trzymać low budżet ale bez utraty jakości I jak widać się to da w Polsce ogarnąć.
tuners - Nie Kwi 20, 2014 17:30
Remi u mnie coś większego będzie siadać pod koniec roku dopiero do zlotu chce zapiać pełen zawias skrzynie hample itd jutro składam reszte zawieszenia i hamulce wyjazd na myjnie i do garażu ściągać skrzynie
Niestety trochę sie wszystko przesuneło bo klatki nie dam rady już do zlotu wsadzić a po zlocie audi dupowóz trzeba porobić bo już się ledwie toczy
Plany na duże turbo wchodzi sporo czasu i niestety pieniędzy
Turbina
Wtryski będą jeszcze przed zlotem
Większa chłodnica
Dodatkowa chłodnica oleju
Dodatkowa elektryczna pompa wody
Większe wentylatory
Inny termostat
Przeróbka fmic na nierdzewkę 57mm
Komplet zegarów z przebudowaną deską i osadzonym tabletem
I sporo innych gratów które wpadną po drodze
Ten plus że mam czas zeby samochód stał tak jak teraz od zlotu jesiennego nie zrobił nawet kilometra ale mało czasu na dłubanie a jak najwięcej chcę ogarnąć sam jednye co ktoś musi zrobić na koniec to
Ogarnięty na max możliwości program
Żywotność ma małe znaczenie przy przebiegach kilku tyś km rocznie
Remigiusz - Nie Kwi 20, 2014 17:40
tuners, Ja i tak czekam na ta mega Turbinę jak to będzie się zachowywać w stylu jazdy miejskiej
Kto w ogolę w KRK by ogarniał Chip Tuning bo ja już pomału na Podkarpaciu tracę możliwość zrobienia tego. Same cwaniaki i jak nie ma gotowców to nie chętnie się ktoś podejmuje albo duże oczy jak chodzi o Rovera
V-tech z KRK mi jeszcze nie odpisał niestety, tak to była kiedyś fabryka mocy ale już nie robią nic w RZ tylko Lublin
Myślę jeszcze nad Kingsoftem w Nowym Saczu
Mina święta może dostane odpowiedzi więcej
tuners - Nie Kwi 20, 2014 19:17
W Krakowie są 2 firmy zajmujące się konkretnym mapowaniem customowych pojazdów
Godula motorsport
Oraz TTC
Niestety koszta są spore około 1500-2000zl dlatego to już na sam koniec
Remigiusz - Nie Kwi 20, 2014 19:40
tuners, Widze ze ceny lekko chore
tuners - Nie Kwi 20, 2014 20:36
Może i chore ale w ttc. Sama hamownia obciążeniowa MAHA 600 zł wjazd
Kwestia właśnie kto kroi z gotowca a kto siedzi kilka dni w aucie dopracowując szczegóły i robiąc pragram całkowicie indywidualny
Możliwości np TTC właściciela samochód opel calibra ... 2.0 Tdi ponad 250km
Remigiusz - Nie Kwi 20, 2014 20:49
tuners, Dźwinę ceny, Fabryka mocy w Lublinie tez ma Maha i nawet traktory robią i kosztuje 150-200zl hamownia
Zaluje ze się wycofali już z Rzeszowa
tuners - Nie Kwi 20, 2014 20:56
Krakow miasto królewskie , ceny królewskie
Remigiusz - Pon Kwi 21, 2014 01:19
tuners, hehe.. muszę coś poszukać tańszego Bo jakoś szkoda 1/4 wartości auta na jakieś mapki wydawać
GT2260V z Iveco w R 25
Fajny temat z biało rusi
http://rover-club.by/foru...r=asc&start=570
Chce z tego co wiem 250KM uciągnąć Mody wysoko budżetowe
[ Dodano: Pon Kwi 21, 2014 02:19 ]
Ohhh chłopcy widzę tez jada z GT1752 z Iveco
http://www.rover-club.by/...der=asc&start=0
Fajne porównanie GT1549 z GT1752 Widać różnice chyba widać
tuners - Pon Kwi 21, 2014 06:02
O ta gt2260 też by siadła ale brak WG a zastanawialem sie jeszcze z nissana atleona gt2252
Raptile - Pon Kwi 21, 2014 08:22
mało miejsca w tym 25 , po co rozwiercał przelewowe ?
Szkoda ze nic nie rozumiem z tej strony
Remigiusz - Pon Kwi 21, 2014 19:28
Trzeba sobie trochę tłumaczyć przez googla
Rozmawiałem z tym gościem z tego forum i się jednak okazuje ze i tak trzeba robisz płytkę adaptacyjna i niestety przez to spływ nie wyjdź już do orig. dziury
Tak ze będzie potrzebna miska olejowa z spływem albo jak on mówił spawie sobie nowy kolektor wydechowy
Choć mi się coś wydaje ze on za grupa płytkę zrobił sobie i dlatego tak nisko to Turbo wyszło
Markzo - Pon Kwi 21, 2014 23:11
z tak badziewnym kolektorem wydechowym to powodzenia na dużą moc a druga sprawa, modów od cholery a jaka realna wytrzymałość lserii?
Remigiusz - Pon Kwi 21, 2014 23:36
Markzo, Kolektor wydechowy z tego co był mierzony spokojnie na ponad 200km wytrzymuje On restrykcja nie jest akurat Nic na przeszkodzie nie stoi uspawac kolektor, rysunek flanszu kolektora akurat mam jako CAD jak by ktoś chciał.
Realna wytrzymałość jak na razie do 180km jest na dłuższa metę, dalej nie wiadomo co się będzie działo Na większa moc problem się staje już pompa wtryskowa a dorwanie pompy od John Deere jest trudne takiej VP30
u siebie akurat problemów nie widzę żadnych EMP jest w normie, EGT w skrajnych wypadkach dochodzi tylko do 720°C
Markzo - Wto Kwi 22, 2014 07:11
Remigiusz napisał/a: | On restrykcja nie jest akura |
taa jak spaliny najpierw walą w ściankę, a potem w siebie nawzajem. Coś z lepszym ukierunkowaniem spalin powinno dać lepszy efekt i spoola i mocy. Mówie o seryjnym kolektorze wydechowym, ten z fotek wcześniej tez szału nie robi, ale chyba odgrodzili od siebie cylidnry 12 i 34.
Remigiusz - Wto Kwi 22, 2014 19:35
Było na przepływ liczone nasze oraz tez od Freelandera i przepływ wyszedł dobry a zysk zmianę jego a cokolwiek da będzie min. Po drugie jak się lepiej ukierunkuje to znów turbo się nie upcha
Zobaczymy na razie taki koszt na min zysk się nie opłaca.
[ Dodano: Wto Kwi 22, 2014 20:35 ]
Cena za taki spawany kolektor ręcznie koszt u nich jest 250$
tomi_zog - Czw Kwi 24, 2014 08:13
z mapowaniem to moge zapytac w http://www.chipcar.pl/
tuners - Czw Kwi 24, 2014 08:40
Remi ale wydechowy czy dolotowy bo dolotowy to już w połowie przygotowany mam na wyspawanie z nierdzewki a dolotowy z freelka i muszelka obok silnika i tylko otwory w masce żeby ślimak rogi wystawił:-)
Remigiusz - Czw Kwi 24, 2014 11:20
Zapytajproszę choć wiele firm nie chce robić bez oględzin
Wydechowy kolektor jest mowa nie dolot
RAKU_44 - Pon Maj 12, 2014 12:14
Tomi wklejał ostatnio link do strony na fb gdzie modzą gotowy kit pod L-series mający oscylować w granicach 180-190 KM. Nowy dolot większe turbo i wszystko p&p z tym że nie mogę teraz trafić na ten link
Cena około 450-500 funtów.
Remigiusz - Pon Maj 12, 2014 21:31
Cena troche wysoka jak na moj gust tym bardziej ze to jedynie GT1752 Te ich dolot co daja +1KM A wydech to juz najmniejszy problem jest
Raptile - Sob Paź 04, 2014 09:00
Remiś jedziem z tematem
Remigiusz - Sob Sty 24, 2015 20:44
Raptile, Gdzie chcesz jechać Działamy z Gt2056s
[ Dodano: Sob Paź 04, 2014 17:45 ]
Ja chyba na razie swoja Gt1852v zostawię Niech chce mi się tego wydzierać znowu
[ Dodano: Sro Lis 12, 2014 00:10 ]
Montaż FMIC po włosku
[ Dodano: Sob Sty 24, 2015 20:43 ]
Maly filmik co potrafi jeszcze L-seria
https://www.youtube.com/watch?v=IdfurCzUx2U
tuners - Sob Sty 24, 2015 22:54
Shrek wpychal ten Ic i to butem ja niewiem tych buraków w anglii nie stać na wstawienie IC obustronnego i wyciągnięcie go obok alternatora do góry ? Naprawde oni cieszą sie jak niewiem co bo im stuknie 180-190 koni których i tak na aswalt nie przekładają przez beznadziejną skrzynie ślizgające sprzęgło i opony od malucha
ech... czlowiek sam nie zrobi to kaplica
jak nie będzie do przyszlego roku 230kuca to wale w mur albo wstawiam r5 tdi
Remigiusz - Wto Maj 19, 2015 16:33
Moge dodać ze GT2056S jako alternatywa dla VNT jest jak najbardziej dobra opcja
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=884134#884134
kadzaf - Sro Paź 07, 2015 20:29
na ukonczeniu
Remigiusz - Sro Paź 07, 2015 20:58
Ladnie ładnie, więcej fot tylko bo mnie twój wydech interesuje jak to zrobiłeś bo wygląda ciekawie Jak używałeś starej gruszki Wastegate z GT15 zrób albo kup sobie MBC od razu
kadzaf - Sro Paź 07, 2015 21:16
jutro wrzuce wiecej fotek jak to zrobilem
co do WG tak jest z gt15 (trzeba bylo wydluzyc ino bo oryginalnie byla zbyt krotka)
Remigiusz - Czw Paź 08, 2015 00:05
kadzaf, Nie koniecznie trzeba można tez bez tylko jak mowie trzeba MBC U Patryka nic nie przedłużałem i pasuje
kadzaf - Czw Paź 08, 2015 17:03
cos takiego ino czekam na opaski zaciskowe i musze podspawac mocowanie rury nad silnikiem ,wyscie do WG oraz wieszak (czekam na maga bo pozyczony)
[ Dodano: Czw Paź 08, 2015 18:01 ]
wszystko pasowalo dolot jak i wylot zrobiny z 2cali ,nie chce przerabiac tematu pekajacych wezy mam tego dosc
[ Dodano: Czw Paź 08, 2015 18:03 ]
w 220 pekaly praktycznie wszystkie nawet walnal ten na 4x plotnie
Remigiusz - Czw Paź 08, 2015 17:09
Wygląda fajnie Z rurami masz racje dobrze ze pospawałeś od razu tylko bym te gumy wymienił na silikonowe, bardziej odporne i opaski inne to mus bo sciagne tobie te gumy za chwile
Pytanie co dałeś miedzy kolanki SDI oraz turbo i wydech ? Jest to masa czy jakaś uszczelka uniwersalna ?
Montuj te końcówki wtrysków jeszcze
[ Dodano: Czw Paź 08, 2015 18:06 ]
Ahh i z czego zrobiłeś spływ do silnika bo widzę jakaś dłuższa rurka karbowana jest.
[ Dodano: Czw Paź 08, 2015 18:09 ]
I załóż sobie osłonę pasków od strony pompy
kadzaf - Czw Paź 08, 2015 17:25
Remigiusz napisał/a: | Wygląda fajnie Z rurami masz racje dobrze ze pospawałeś od razu tylko bym te gumy wymienił na silikonowe, bardziej odporne i opaski inne to mus bo sciagne tobie te gumy za chwile |
wlasnie nie wiem czy jeszcze nie przerobie tego jeszcze inaczej
po glowie chodzi mi ten FMIC ktory ci pokazywalem jednostronny dac go z przodu przed wiatrakami powinien wejsc
Remigiusz napisał/a: | Pytanie co dałeś miedzy kolanki SDI oraz turbo i wydech ? Jest to masa czy jakaś uszczelka uniwersalna ? |
tak kolanko oryginal z SDI i przykrecony przez kryze (jutro pokaze fotke )
Remigiusz napisał/a: | Montuj te końcówki wtrysków jeszcze |
no trzeba bedzie zamowic i do wlutowania mapki szykuj mi
Remigiusz napisał/a: | Ahh i z czego zrobiłeś spływ do silnika bo widzę jakaś dłuższa rurka karbowana jest. |
splyw oryginalny od turbawki z IDT tez tam GT1549 ino harmonijka wiec rozciagnalem i wyprofilowalem wydalo
Remigiusz napisał/a: | I załóż sobie osłonę pasków od strony pompy |
wszystko bedzie ino narazie bylo dopasowywanie rur pod oryginalny IC ale pewnie bez potrzeby
chociaz tu wieksza turbawka wiec moze nie bedzie puchnal jak podkrecona do 1,6bara oryginalna ,no trzeba bedzie przetestowac a potem zobaczy sie co i jak
Remigiusz - Czw Paź 08, 2015 17:33
kadzaf, FMIC pakuj pewnie ze tak i ten co pokazywałeś wejdzie To czekam na foto tej płytki.
Co do map to czekają Ale jak będziesz końcówki td200 pakował to pasuje je trochę zmienić
Chyba ze to rozciąganie tak ludzi bo wygląda jak by to był inny spływ Na Gt20 spokojnie można na 1.9-2.0 bar śmigać bez obaw.
kadzaf - Pią Paź 09, 2015 09:20
ciegno od WG przedluzylem poniewaz inaczej wyprofilowalem mocowanie gruszki gdysz zimna strone wirnika przekrecilem aby miec wyjscie na weza praktyczenie centralnie w pionie
flansza laczaca turbawke z kolektorem 10mm
mozna bylo zalozyc na oryginalnej pierwsze rurze od SDI 220 bo w 420 45 troche inaczej wyprofilowana ale za bardzo seryjnie sa posciskane wiec
flansze rurka 2 cale i troche wyobrazni
[ Dodano: Pią Paź 09, 2015 10:20 ]
Aha no i jako ze cale to kolanko odeszlo w prawo musialem dorobic calkiem nowy wspornik pod turbawke ktory jest przykrecany do bloku silnika .
rurka zasilajaca po lekkim wyprofilowaniu podeszla od serii
Remigiusz - Pią Paź 09, 2015 11:22
Widzę ze mój patent na płytkę i kolano od sdi daje rade
kadzaf - Sob Paź 10, 2015 09:39
Remigiusz napisał/a: | Widzę ze mój patent na płytkę i kolano od sdi daje rade |
Oryginalnie do tej turbawki idzie katalizator wiec nic sie nie podpasuje zbytnio
wiec trzeba przykrecac przez kryze a kolanko z sdi jest juz wyprofilowane pod lagodny przeplyw spalic wiec mozna je wykorzystac
|
|