Zobacz temat - [R75] Żarówki LED H9 w drogowych
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning wizualny - [R75] Żarówki LED H9 w drogowych

sknerko - Nie Kwi 13, 2014 20:59
Temat postu: [R75] Żarówki LED H9 w drogowych
Przystąpiłem wreszcie do prac związanych z wymianą standardowych lamp na xenonowe i okazało się, że musze kupić palniki i przypadkiem natknąłem się na takie coś: http://twojeauto24.pl/pl/...dy-w-dzien.html
Czy już ktoś coś takiego używał? albo wie coś na ten temat? bo przyszła mi szatańska myśl wstawić takie coś do świateł drogowych co by kolor xenonu i długich był zbliżony pytanie ile to daje światła bo teraz mam wstawione H9 65W i na drogowych jeżdżę sporadycznie.

rafalmis1 - Nie Kwi 13, 2014 22:01

Dlaczego obstawiasz zarnik??

Ta żarówka jest raczej bez homologacji. Na jednej z aukcji było napisane w żarówkach H7 że tylko nadają się do świateł dziennych

[ Dodano: Nie Kwi 13, 2014 23:01 ]
A co do długich i ich barwy w porównaniu do xenonu. Ja nie odczuwam negatywne zmiany barwy jak włączam długie

HarryVip - Nie Kwi 13, 2014 22:28
Temat postu: Re: [R75] Żarówki LED H9 w drogowych
sknerko napisał/a:
bo przyszła mi szatańska myśl wstawić takie coś do świateł drogowych co by kolor xenonu i długich był zbliżony pytanie ile to daje światła bo teraz mam wstawione H9 65W i na drogowych jeżdżę sporadycznie.

Kolor bardzo zbliżony do ksenonu uzyskasz np. na takich . Używam ich od dwóch lat i jestem zadowolony z efektu (na DLR-ach też). Ledowe H9 świecą za słabo na drogowe światła (w sumie po co Ci, skoro używasz ich sporadycznie... :mrgreen: ). Sprawdzają się raczej jako halogen/DLR. Mam zaprzyjaźnionego sprzedawcę w NT i niedawno sprawdzałem. Też myślałem o zakupie ze względu na to, że używam długich jako DLRy, czyli całe dnie. :mrgreen:

sknerko - Nie Kwi 13, 2014 22:38

rafalmis1 napisał/a:
Dlaczego obstawiasz zarnik??

Bo mam HID od 5 lat i już raz mi padł więc wiem jakie są objawy. Przetwornice też już wymieniałem, więc też wiem jakie objawy daje. Poza tym kupiłem xenony z auta 2003r i raczej nówki palniki tam nie siedzą i dziś podczas testów jeden działał ale robi się po chwili żółtawy, a drugi po dłuższej chwili przestaje palić i zapala dopiero jak odpocznie, albo za "150" włączeniem.
rafalmis1 napisał/a:
Ta żarówka jest raczej bez homologacji.
Co to ma za znaczenie przy długich? przecież i tak nikogo z przeciwka nie oślepiasz bo go tam nie ma :mrgreen: mnie bardziej interesuje ile to daje światła i czy da rade w długich
rafalmis1 napisał/a:
A co do długich i ich barwy w porównaniu do xenonu. Ja nie odczuwam negatywne zmiany barwy jak włączam długie
A mnie drażnią żółte długie jak mam teraz, poza tym mój zmysł estetyki domaga się by długie też świeciły w temp 5300-6000K :mrgreen: .
Postojówki już nabyłem, razem z palnikami białe jak trzeba.

[ Dodano: Nie Kwi 13, 2014 23:38 ]
HarryVip napisał/a:
Ledowe H9 świecą za słabo na drogowe światła (w sumie po co Ci, skoro używasz ich sporadycznie... ). Sprawdzają się raczej jako halogen/DLR. Mam zaprzyjaźnionego sprzedawcę w NT i niedawno sprawdzałem. Też myślałem o zakupie ze względu na to, że używam długich jako DLRy, czyli całe dnie.
I o taką odpowiedź mi chodziło bo też mi przeszło przez myśl włączyć dzienne w długich.
HarryVip napisał/a:
Kolor bardzo zbliżony do ksenonu uzyskasz np. na takich .
O widzisz zanotuję sobie i jak mi obecne będą przeszkadzać to nabędę te co podałeś.
tomii620si - Pon Kwi 14, 2014 23:00

To ja sie trochu wypowiem...

1. LED (HID tak to nazwe)

Gadałem z facetem od LED HID który to sprzedaje i po kilku zdaniach mi odradził ledy mimo, że nimi handluje i polecił mi normalny zestaw xenonów ..
Xenon według niego daje lepsze światło (technologia LED jeszcze raczkuje), przy soczewce nawet xenonowej nie świeci to tak jak powinno w 100% a soczewki pod led nie kupisz jeszcze .. No chyba, że z jakiegoś nowego Seata albo Audi z technologią Matrix.. No i prawnie nie wiadomo jak się do tego odnieść. Nigdzie nie jest dokładnie odkreślone czy trzeba spryski, samo poziomowanie itd ? ale to raczej najmniejszy szczegół ..

2. LED Ori VAG

Kumpel pracuje w ASO VW/AUDi i jako pracownik ma opcje kupienia auta po mniejszej cenie niż dla normalnego delikwenta .. Wziął więc wielce zajarany nowiutkiego Leona z ledami i potestował go trochu.. I odniósł wrażenie, że światło xenonowe jest lepsze.. Potem jak już wrócił postawili Exeo na xenonie obok leona i z ich testu porównawczego wyszło, że xenon świeci lepiej i daje wyraźniejsze światło niż ledy..

Fakt, że np. ledy w audi tzw. matrix świeci mocno (mnie już raz burak w COOO zdążył oślepić) ale jest to jak już mówiłem technologia raczkująca którą audi wprowadza jako nowość i nowy bajer do przyciągnięcia klientów bo jest to coś czego np. BMW czy Jaguar nie mają.. Fakt, że ledy w światłach tez nie jest to supernowa technologia ale ktoś ją wprowadził ale nie unowocześniał i dopiero teraz jest boom na ledy i dopiero za kilka lat myślę Led Light dogoni/przegoni dopiero technologie xenonową.. Podsumowując ode mnie .. Bierz xenony.. Łatwiejszy serwis, dużo więcej części, sprawdzone, HIDy chyba nawet tańsze a samopoziomowanie i spryski to pierdoły..

Jeśli planujesz u siebie ori soczewke to kup po prostu ori xenon lub hidy z allegro (4300k - jedyna właściwa temperatura)
do tego spryskiwacze - inwestować możesz nawet w cudeńka za 1000zł ale po najmniejszej linii oporu:
http://allegro.pl/spryski...4088732192.html

i temat samopoziowania możesz załatwić na 2 sposoby:

http://www.xenonowe.pl/pr...-regulacji-lamp - imitacja dla policji

opcja dla Ciebie i reszty użytkowników:
http://www.xenonowe.pl/pr...nia-reflektorow

jak już chcesz jakieś hiper technologie niczym z nasa wkładać to może po prostu kup ori lampy, zmień soczewke na bixenon (jako, że 75 to juz BMW to pewnie soczewki z BMW myśle beda pasować (ale moge się mylić)), kup hidy pod bixenon i koszty nie wiele większe a światło 2x lepsze :)

Pozdrawiam

Brt - Wto Kwi 15, 2014 08:52

LED to nie HID !!

LED to Light Emissing Diode - dioda emitująca światło

HID to High Intensity Discharge - lampa wyładowcza o wysokiej intensywności świecenia

To są zupełnie różne technologie wytwarzania światła nie mające ze sobą nic wspólnego.

Nie będę się wypowiadał na temat porównania obu technologii oraz tego które jest lepsze. Dużo zależy po prostu od konstrukcji konkretnego reflektora a nie od samej technologii.

LEDy to już od dawna znana technologia, ale z racji ograniczeń materiałowych dopiero obecnie są możliwości wytwarzania diod o dużej intensywności świecenia, dlatego teraz diody zaczyna sie używać m.in. jako reflektory samochodowe (ale nie tylko - naświetlacze przemysłowe, oswietlenie uliczne itp.)

Same lampy wyładowcze sią znane juz od bardzo dawna , ale problemem w wykorzystaniu ich w pojazdach był czas włązcania i dochodzenia do pełnej jasności, Dlatego lampy wyładowcze "ksenony" w wersji samochodowej są znane dopiero od lat 90, bo wtedy dopiero udało się skonstruować na tyle szybką i niezawodną elektronikę (zapłonnik + przetwornica), aby mogła je obsłużyć (pierwszy raz były użyte w BMW 7 w 1991 r o ile pamiętam) i obecnie jest już na tyle sprawdzoną technologią, że można w niego spokojnie wchodzić.

Poruszyłbym jeszcze jedną kwestię tego tzw. matrixa ... nei każdy reflektor LED to matrix. "Zwykły" reflektor LED jest tak skonstruowany, że świecą w nim diody od świateł mijania i poprzez szereg luster strumień światła jest tak ustawiony, że spełnia wymagania norm i daje asymetryczne światło na drogę czyli __/_/ i oczywiście po przełączeniu na drogowe dodatkowe diody się włączają i oswietlają całą drogę. Generalnie jak w zwykłych światłach ma dwa tryby świecenia. Matrix to dużo bardziej rozbudowana wersja ... posiada on kilkanaście/kilkadziesiąt diod (w ałdi chyba 25 szt.) i każda ma swoje lustro i każda oswietla inny kawałek drogi. Komputer na podstawie obserwacji z dodatkowej kamery decyduje którą diodę aktualnie zapalić, żeby maksymalnie oświetlić drogę ale nie oślepiać innych uczestników ruchu. Pod uwagę bierze też prędkosc jazdy, ruchy kierownicą i pewnie kilka innych czynników. Tak wiec w matrixie każda dioda ma własne sterowanie.

HarryVip - Wto Kwi 15, 2014 09:30

Wow!
sknerko - Wto Kwi 15, 2014 10:36

tomii620si chyba nie załapałeś o czym pisałem. Mam ORI xenony marki Rover/Hella. Mam spryski ORI Rover, jedynie chciałem w lampę od długich wstawić diodowy zamiennik żeby barwę światła uzyskać podobną dla świateł drogowych.
Poziomowanie to co wkleiłeś linka to 75 ma w standardzie a ten który faktycznie poziomuje idzie o 150pln taniej kupić niż to co podałeś, spryski które wstawiłeś linka to można w zabawkach używać i za takie ci dowód zabiorą bo to nie są spryski wysokociśnieniowe a tylko takie są homologowane do xenonu.

[ Dodano: Wto Kwi 15, 2014 11:36 ]
Dla mnie temat wyczerpał HarryVip.

Harry - Wto Kwi 15, 2014 20:14

a jaka jest oryginalna żarówka w drogowych? h7 ? nie lepiej spróbować jakąś dać typu blue ?
jeżeli chodzi o LED to może bardziej żarówka, która daje światło zimnej bieli ?

rafalmis1 - Wto Kwi 15, 2014 20:56

sknerko, zalatwilbys mi takie postojowki jak sobie kupiłeś? Albo dal namiar na sklep, jeżeli można zamówić przez Internet?
tomii620si - Wto Kwi 15, 2014 21:56

Brt LED - HID - tak jak pisałem, że tak to będę nazywać (może i nie poprawnie) w znaczeniu np. allegrowe LEDy :)

sknerko - no post czytany mega w nocy i troche się minąlem z tematem co nie zmienia faktu, że jak chcesz mieć dobre światła lepiej dać bixenon i własnie jakieś tunsramy lub blue vision niż ledy ale Twoje auto :P :)

sknerko - Sro Kwi 16, 2014 08:07

tomii620si napisał/a:
że jak chcesz mieć dobre światła lepiej dać bixenon i własnie jakieś tunsramy lub blue vision niż ledy ale Twoje auto

Ale po co przerabiać oryginalne xenony na bixenon? to już lepiej jakieś żarówki świecace na biało dać i po problemie długie używa sie sporadycznie

MD - Sro Kwi 16, 2014 09:39

Sknerko, tu popieram, a z białych żarówek osobiście polecam Osram Cool Blue - są naprawdę mocne, dają białe światło i ja sam przejechałem na H4 już ponad 10 tysięcy kilometrów (rok) i wciąż jest ok, a z tego co się orientuję, to Cool Blue występują w wersji H9, toteż tym bardziej powinny wykazać się żywotnością.
sknerko - Sro Kwi 23, 2014 14:13

rafalmis1 http://twojeauto24.pl/pl/...nbus-biala.html te postojówki mam w lampach i są mega białe jak ksenon
Nie mam fotek jak świeca lampy ale jestem mega zadowolony zarąbiście świecą i ksenon, i cała lampa z postojowymi, przy tym kozacko wyglądają.

InEs - Czw Kwi 24, 2014 07:50

sknerko, i co sie lansujesz ;p
sknerko - Czw Kwi 24, 2014 07:52

Nic sie nie lansuje :mrgreen: lansowałem się w święta :twisted:
Rowan - Pon Kwi 28, 2014 08:16

sknerko, ja do HID'a miałem w długich Narva range power white i było nawet bardziej białe światło niż z hid'a, więc spróbuj, powinieneś być zadowolony :wink: