Zobacz temat - [rover 214i 1995]DZIWNE OBROTY SILNIK SZARPIE JAK JEST ZIMNY
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [rover 214i 1995]DZIWNE OBROTY SILNIK SZARPIE JAK JEST ZIMNY

skoczkast - Wto Kwi 15, 2014 12:53
Temat postu: [rover 214i 1995]DZIWNE OBROTY SILNIK SZARPIE JAK JEST ZIMNY
Witam paNstwa jestem nowy forum i mam pewien problem z moim roverem 214i 1.4 szukalem tematu ale nie znalazlem.Otóz gdy odpalam silnik obroty faluja w góre do 2tys obr i spadaja ponizej 1tys podczas ruszania samochod szarpie i slabo przyspiesza kiedy silnik sie rozgrzeje obroty sa w porzadku lecz czasami poszarpuje przy redukcji zmianie biegu wymienilem przewody swiece kopulke i dalej to samo prosze o POMOC.
robsson78 - Wto Kwi 15, 2014 17:21

Wentylator chłodnicy włącza się od razu po odpaleniu ?
Możesz filmik wrzucić ?

leszczu - Sro Kwi 16, 2014 09:13

Czujnik temp, albo sonda lambda.
skoczkast - Sro Kwi 16, 2014 12:34

W sobote sprawdze sonde i dam znac.NIe wentylator nie wlacza sie zaraz po odpaleniu.dzisiaj jak odpalilem roverka obroty byly ponizej 1tys i powoli spadaly przy szybkim dodaniu gazu tak jakby na chwile sie przyduszal i i wchodzil na obroty jak otworzylem maske czuc bylo paliwo i mam pytanie czy sonda lambda powinna wydawac taki jakby skwierczacy dzwiek przy dodawaniu gazu nie znam sie wies pytam :razz:
robsson78 - Sro Kwi 16, 2014 16:30

Sonda żadnych dźwięków nie wydaje :razz:
Jakich świec użyłeś ?
Kable są dobrze podłączone ?

skoczkast - Czw Kwi 17, 2014 17:52

Użyłem świec denso chodzi mi o to ze dzwięk wydobywa się z kostki(czujnika)która jest podłączona przy kolektorze ssącym
MultecFSO - Czw Kwi 17, 2014 18:26

To jest silniczek krokowy. I ma wydawać dźwięki bo w środku jest ruchomy element. A sonda lambda znajduje się w rurze wydechowej.

Co do objawów - wymień brązowy czujnik wkręcony w trójnik wody. Na fotce widać go w prawym dolnym rogu.

robsson78 - Czw Kwi 17, 2014 19:45

Wymiana na pewno nie zaszkodzi ale czujnik kosztuje.
Najtaniej jest chyba tu http://sklep.landroverowy...mek100060l.html + 15 wysyłka.
Jeśli masz miernik możesz sprawdzić czy stary jest dobry http://www.mgfcar.de/sensor/index.htm

skoczkast - Pią Kwi 18, 2014 09:12

Czujnik zamówiony będzie w środe może? http://www.4cars.pl/c/szukaj/1.830.248 ponoć bedzie pasował.
robsson78 - Pią Kwi 18, 2014 15:06

Będzie. :wink: http://www.tomateam.pl/sk...elektryka&c=969
skoczkast - Pią Kwi 25, 2014 14:51

Witam dzisiaj wymieniłem czujnik temperatury i dalej to samo.I pytanie...gdy dodawałem szybko gazu (ręcznie )było słychać jakby wypychało powietrze z wężyka który idzie z silniczka krokowego do kolektora ssącego po sciągnięciu tego wężyka zauważylem że jest on zatkany taśmą izolacyjną tak chyba nie powinno być może to jest przyczyna i dlaczego ktoś tak zrobił?w miejscu zaznaczonym strzałką jest zatkany taśmą.
robsson78 - Pią Kwi 25, 2014 16:27

Jeśli to jest ten konkretny wężyk to jest przecięty, słabo widać bo zdjęcia nie można powiększyć.
Na co tu czekać. Usuń izolację, napraw pęknięcie i sprawdź czy coś się zmieniło.

skoczkast - Pią Kwi 25, 2014 16:30

Nie to nie jest ten konkretny wężyk zdjęcie poglądowe :mrgreen:
robsson78 - Pią Kwi 25, 2014 16:34

To chociaż usuń tą taśmę i zobacz czy jest jakaś zmiana. Nie wiadomo czy ktoś zatkał celowo czy dostała się tam "przypadkiem" i teraz powoduje problemy.

Myślę jednak że możesz mieć uszkodzony silniczek krokowy dlatego masz problem z obrotami i ktoś celowo zatkał ten wężyk.

skoczkast - Czw Maj 08, 2014 10:47

Witam usunąłem taśmę i jak się okazało nakrętkę którą był zatkany wężyk idący do silniczka krokowego.Po odkręceniu silniczka krokowego w celu wyczyszczenia zauważyłem że nie ma sprężynki dopasowałem inną i po odpaleniu silnik pracował na 1100 obr po nagrzaniu obroty spadły na ok 900 obr czyli dobrze po tygodniu jazdy obroty po właczeniu silnika są na granicy 500-700 obrotow i faluja.Możliwe że przez to że przy próbie mocowania trzpienia wytarlem cały smar którym był nasmarowany gdyż nie chciał sie wsunać. Udało sie poprzez odłącznie kostki silniczka na przemian z kostką czujnika temperatury.I pytanie czy powodem zatkania weżyka idacego od przepustnicy do silniczka krokowego moze oznaczc za silniczek krokowy do wymiany.
dawidek126 - Czw Maj 08, 2014 13:19

ja wczoraj zdemontowałem silniczek krokowy bo chcialem zobaczyć czy wogóle sie rusza. Jak jest zdemontowany to słychać "cykanie" ale trzpień w srodku sie nie rusza. wciskam go do środka to ciężko ale poszlo wyczysciłem gdyz było troche oleju włączam zapłon i wysuwa sie troche potem wyłączam i znowy włączam i znowu troche sie wysówa ale mysle że chyba uszkodzony jest..... nie wiem jak powinno byc poprawnie. mi też obroty sie wieszaja a na zimno szarpie. jeszcze chyba mam sonde do wymiany bo na b. jałowym cały czas idzie " po dole" 0,01v jak przegazuje albo jade to ok 0,5-0,7 ale na biegu jałowym znowu ciagnie po dole. może od razu wymienie silniczek krokowy i sonde??

[ Dodano: Czw Maj 08, 2014 14:19 ]
dodam że te ' cykanie" na mój gust oznacza przycinanie sie tego trzpienia..... można go wyjąc i dokładnie oczyscic?? jaka sprężynka ??