|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [ROVER 25] poważny problem z elektryką... Prośba o poradę.
Kenai - Wto Kwi 15, 2014 21:08 Temat postu: [ROVER 25] poważny problem z elektryką... Prośba o poradę. Witam
Miałem dziś "drobną" przygodę z moim Roverem 25...
W trakcie jazdy padło mi Radio i dostałem informację, że error connection. W tym momencie zapaliła się czerwona kontrolka "samochodu z otwartym bagażnikiem" - numer 12 na tym schemacie http://gallery.mg-rover.o...rument_Pack.jpg Następnie przestał działać wyświetlacz zegarka i podświetlenie kontrolek (ogrzewanie tylnej szyby, klimatyzacja, przeciwmgielne), a jak podjeżdżałem pod dom to padły kierunkowskazy i podświetlenie kontrolek pod zegarami i wskaźnik przebiegu... Wszystko wydarzyło się w przeciągu 20 minut i przy tym był dziwny zapach wewnątrz samochodu...
Wiadomo, że to jakaś lipa z elektryką, ale co mogło być tego przyczyną? I co dokładnie się zepsuło? Oraz co ewentualnie jest do wymiany i czy jest to kosztowne...
Jakiś czas temu przepalił mi się bezpiecznik i nie działały światła z przodu i tyłu po prawej stronie. Ale wymieniłem i wszystko śmigało - nie wiem może ma to jakąś zbieżność z dzisiejszym zonkiem.
Liczę na Waszą pomoc, bo Roverek musi być sprawny do piątku żeby trzasnąć trasę 150km
Jak są potrzebne fotki czy dokładniejszy opis to piszcie, będę odpowiadał na bieżąco.
tank_220 - Sro Kwi 16, 2014 05:15
Zobacz wiązkę tylnej klapy czy nie są kable uszkodzone, z prawej strony jak otworzysz bagażnik
Kenai - Sro Kwi 16, 2014 07:24
I od wiązki w bagażniku poszła cała elektryka?
Znajomy mi tu podpowiada, że może alternator pożegnał się z tym światem... Jade do majstrów zobaczymy co powiedzą.
leszczu - Sro Kwi 16, 2014 09:12
Kenai napisał/a: | I od wiązki w bagażniku poszła cała elektryka? |
TAk.
Harry - Sro Kwi 16, 2014 09:19
lutownica, przeowdy i napraw wiązkę
Kenai - Sro Kwi 16, 2014 12:55
Poszła wiązka w klapie bagażnika... Ale spalił się też gdzieś kabel po drodze i połączył z innymi i poszło zwarcie po całości. Do rozebrania deska rozdzielcza i prawy próg...
Nowe kable, rozbieranie, składanie i testy czy wszystko śmiga wychodzi = 550-650 zł...
Tak więc lampka niezamkniętego bagażnika to raczej zwiastun sporych problemów, a nie pierdoła - to tak na przyszłość dla czytających ten wątek.
KarpiuHtc - Sro Kwi 16, 2014 13:28
A, że się tak podepnę pod temat:
W każdym r214si 99r. 1.4 103km 5d była montowana taka lampka otwartego bagażnika ?:D Bo np u mnie ani razu nie miałem okazji zaobserwować tego zjawiska. Pozdrawiam.
robsson78 - Sro Kwi 16, 2014 16:28
Pali się tylko przy włączonym zapłonie i otwartym bagażniku.
Może Ci się przepaliła żarówka ?
[ Dodano: Sro Kwi 16, 2014 17:28 ]
Kenai napisał/a: | Ale spalił się też gdzieś kabel po drodze i połączył z innymi i poszło zwarcie po całości. Do rozebrania deska rozdzielcza i prawy próg.... |
Kto to stwierdził i w jaki sposób ? Jesteś pewien że ktoś nie chce Cię naciągnąć na kasę i nie wystarczy tylko naprawić wiązkę ?
NoPE - Sro Kwi 16, 2014 23:43
Harry napisał/a: | lutownica, przeowdy i napraw wiązkę |
Odradzam lutowanie takiego przekroju linki. Lepsze i o wiele szybsze będą złączki kablowe (np KLE firmy Erko). Zaciskarka (praska ręczna) i 10 min roboty.
Oczywiście mówię o wymianie wiązki, a nie naprawie.
robsson78 napisał/a: | Kto to stwierdził i w jaki sposób ? |
Coś musi być na rzeczy skoro nie ma kontrolek i zegara.
Brt - Czw Kwi 17, 2014 08:38
W R200/25/ZR kontrola wiązki do klapy powinna byc robiona raz do roku. Nie jest to pierwsza spalona wiazka od zwarcia w tym miejscu. Niestety projektujący się nie popisał z tym przepustem ... wystarczyło tylko jedno z wejść przesunąć, tak, żeby podczas zamykania klapy, przewody nie były zginane a skręcane i problemu z wiązką by nie było.
Harry - Czw Kwi 17, 2014 10:08
NoPE napisał/a: | Odradzam lutowanie takiego przekroju linki. |
tam nie ma grubych przewodów, 2 sa grubsze, albo lutowanie albo wymiana calej wiązki, zależy kto co lubi
Brt - Czw Kwi 17, 2014 10:15
Osobiście to wymieniłem przewody na odcinku 30 cm. Udało mi sie dorwać takie troche bardziej miękkie i po wymianie miałem spokój z wiązką aż do sprzedania auta ( ze 4 lata) jedynie co robiłem, to raz do roku zajrzałem czy nic się nie dzieje i profilaktycznie lekko podciągałem całą wiązkę w tej gumie osłonowej. W ten sposób miejsce gięcia było zmieniane.
bociannielot - Czw Kwi 17, 2014 10:43
Brt napisał/a: | W R200/25/ZR kontrola wiązki do klapy powinna byc robiona raz do roku | mialem 2 r25 i w żadnym problemów z wiazką
Brt - Czw Kwi 17, 2014 15:21
a zaglądałeś tam
bociannielot - Czw Kwi 17, 2014 15:35
Brt, wsio dziala jak nalezy, to mi wystarczy by nie zagladac
NoPE - Czw Kwi 17, 2014 16:25
Harry napisał/a: | tam nie ma grubych przewodów, 2 sa grubsze |
Nie sprawdzałem ale chyba 2,5mm2 i właśnie te mi pękły. Żeby zlutować trzeba jeden na drugi nałożyć i zalać cyną. Przekrój się zwiększa i wiadomo sztywne w tym miejscu.
Dodatkowo typ zastosowanej linki jest z grubszych drutów i nie jest tak elastyczna. Lutowanie przy naprawie, jak najbardziej.
Jednak przy wymianie wiązki można dociąć trochę dłuższe kable i złączki wcisnąć w karoserię. Ale tak jak napisałeś kto co lubi.
Przy lutowaniu roboty dużo. Jak ktoś nie ma garażu i mieszka na łosiedlu to dopiero lipton ganiać z przedłużaczem jak w moim przypadku.
Harry - Czw Kwi 17, 2014 22:33
NoPE napisał/a: | Jednak przy wymianie wiązki można dociąć trochę dłuższe kable i złączki wcisnąć w karoserię. |
to o tym piszę, żeby nie lutować na styk, tylko przedłużyć przewody.
Kenai - Pią Kwi 18, 2014 09:50
Dzięki za odpowiedzi i na pewno będę doglądał tej "mendy" w bagażniku
U mnie było jeszcze gorzej jak majstry zaczęli otwierać próg i deskę rozdzielczą. W progu znaleźli metkę na kablu "Cena za metr kabla 100 zł" Poza tym była tam mocna prowizorka bo kable nie były zabezpieczone. No a jak otworzyli deskę to wyszło że zwarcie poszło po całości... Do wymiany były te od klimy - więc musieli spuścić gaz i go napełnić znowu. Do tego kable od poduszek też nie wyglądały w porządku itd.
Panowie rzucili astronomiczne 1200 zł, stargowałem na 1000, ale podobno jest zrobione na fest i jak coś się będzie działo z elektryką to do nich bo nie wierzą że coś może teraz być nie tak Zobaczymy czy te majstry tak dobre jak mówią.
I przestroga dla wszystkich posiadaczy Rovera 25 zaglądać do wiązki w klapie bagażnika! Jeszcze raz dzięki za pomoc i jak zwykle konkretne informacje.
bociannielot - Pią Kwi 18, 2014 10:06
jakie kable od klimy ze spuszczasz gaz? o co chodzi?
Kenai - Pią Kwi 18, 2014 11:03
Ja to się nie znam na tych tematach. Ale chodziło o to że musieli ją rozłączyć i jak się odłącza klimę to chyba nie może być z gazem - związane pewnie z kwestiami bezpieczeństwa.
Poza tym w skali wyceny 1200, ta stówka nie była przeze mnie kwestionowana, poza tym mam nabitą klimę przed sezonem
bociannielot - Pią Kwi 18, 2014 12:23
Kenai - cos mi sie wydaje że oni Cię poprostu zdoili i tyle, u mnie tylko przy wymianie czujnika od klimy który ją włączał trza było odsysac gaz, nie mam dzis R bo bym poszedl zerknac co i jak ale cala ta opowiesc to mi sie wydaje poprostu opowiesc, żeby uzasadnic Tobie za wysoką cenę robiczny
MD - Pią Kwi 18, 2014 13:09
Kenai, ale kupienie całych wiązek do auta wyszłoby chyba taniej.
NoPE - Pią Kwi 18, 2014 14:20
1000zł? Jakbyś koledze elektrykowi dał 300zł to razem zrobilibyście elektrykę w weekend, a na koniec jeszcze nabombili się Dżony Łokerem! Nie mówię o elektryku samochodowym. Ogarnięty elektryk albo elektronik.
Wybacz ale przepłaciłeś. Cóż, za lenistwo płaci się słono. Jak Cię stać to ok tylko zdaje się wtedy nie jeździłbyś R25...
Dodam też, że nikt inny poza w/w elektrykami nie połapie się w obecnej instalacji.
Pojedziesz do innego i znów skasuje Cię 1k, bo szybciej będzie pociągnąć nową niż deszyfrować obecną.
Obyś już nie miał więcej przygód z elektryką
Harry - Pią Kwi 18, 2014 22:03
tylko dziwne, że spuszczali czynnik, ale mniejsza z tym jak i tak byś musiał nabić za jakiś czas pewnie
pawelnovia - Pon Cze 30, 2014 09:02
To i ja pozwolę się podłączyć pod temat Roverek 45 1.4 Pierwsze zaświeciła się kontrolna "Snow mode", następnie ABS a później po kolei padł obrotomierz, prędkościomierz... I skąd się to mogło wziąć? Samochód ładnie odpalił, nie było żadnych problemów, dopiero po paru minutach. Możliwe że takie objawy były przez padnięty akumulator, bo i tak był przewidziany do wymiany? Czy bardziej kierowac się w strone alternatora itp? Proszę o pomoc
|
|