|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Tuning mechaniczny - [L-series SDI] Chip Tuning 136KM
Remigiusz - Pon Kwi 21, 2014 02:37 Temat postu: [L-series SDI] Chip Tuning 136KM Witam,
Poszperałem tam gdzie mnie jeszcze nie było czyli na forum Białorusi Rovera
Cos takiego fajnego znalazłem dla kolegów SDI
tuning rover 620 turbo diesel
chip - B58539 EPROM 27C256 DIL28,
620 SDI
moc: 105 -----> 135 (??)
moment: 210 -----> 260 (Nm)
Porównałem go z chipami SDI obecnych tutaj z forum co ludziska maja i się rożni bardziej
Wystarczy tylko ten jeden chip wymienić:
[ Dodano: Pon Kwi 21, 2014 03:37 ]
Jak by ktoś to wypróbował lub wyhamowal było by super
Raptile - Pon Kwi 21, 2014 11:20
oooo trzeba sprobowac
pelson91 - Pon Kwi 21, 2014 11:30
czyli to nie jest ta sama kostka którą się zwykle koduje np u Mareckiego?
Remigiusz - Pon Kwi 21, 2014 11:35
pelson91, Niet, sa to mapki z BY
pelson91 - Pon Kwi 21, 2014 11:37
o prosze po chipskie od Marka w moim byłym SDi zhamowany został na 127km/265Nm
Remigiusz - Pon Kwi 28, 2014 14:54
Dodałem jeszcze mapkę mod2 (1. strona tematu) która ma podkręcony limiter obrotów do 5.100 oraz od pracy Turbiny do koniec nie ma odcinki momentu
Porównałem sobie te mapki i się w sumie jedynie różnią tylko tym limiterem od naszych z forum
Szkoda ze nikt nie ma oryginalnych mapek
Mozna by zrobić jeszcze druga mape EKO i wsadzić na jedna kość bo na 27C512 jest miejsce na dwie zawartości
Np ograniczyć obroty do max 2.800rpm i dawkowanie na min ustawić Idealne na miasto
Raptile - Pon Kwi 28, 2014 16:30
mało mocy nie oznacza male spalanie
Remigiusz - Pon Kwi 28, 2014 17:10
Raptile, Ale jak tobie skręcę dawkę na mniejsza to będziesz miał mniejsze spalanie Mniej dawki mniej spalania ropy
Dalo by się to opracować na zasadzie Trial&Error
[ Dodano: Pon Kwi 28, 2014 18:10 ]
Ohh sa już kości kasowalne bez UV do SDI
http://allegro.pl/pamiec-...4116224866.html
pelson91 - Pon Kwi 28, 2014 18:37
Remi tak, ale jak nie masz mocy, to i tak butujesz opór żeby się to w ogóle kulało, więc pewnie wyjdzie tak samo jak z pełną mocą i lekkim traktowaniem pedalu gazu
tuners - Pon Kwi 28, 2014 19:08
Albo będzie robiło za kaganiec jak odetnie Ci przy 2800co idealne na rozgrzanie silnika i broni przed ew sprowokowaniem do butowania a chodźbyś chciał to na 2800 nie spali Ci wiele najwyżej że ktoś będze cisnąć na jedynce xD
MaReK - Pon Kwi 28, 2014 19:15
A w czym Ty te mapki sobie porównujesz?
Raptile - Pon Kwi 28, 2014 19:27
na centymetry
Sabz - Pon Kwi 28, 2014 20:07
Mi opcja ECO bardzo się spodobała Tylko ciekawe jak to będzie jeździć przy minimalnym dawkowaniu? Jak gorzej niż seria to nawet po mieście tego nie chce
Remigiusz - Pon Kwi 28, 2014 20:41
MaReK, Wiolsem
Powiem tak, jednak te z forum są lepsze pod względem mapek "Driver's wish" więcej paliwa chcą dawkować w porównaniu do Ruskich Jedynie Ruskie maja Torque limit wyższy ale tez nie bardzo
Dlatego zrobiłem 3. mapki czyli forumowe bez limitera momentu i max. obroty 5100
longer86 - Pon Kwi 28, 2014 21:00
to podmienić drivers wish do tych drugich i gra gitara
Sabz - Czw Maj 08, 2014 22:02
Misja zakończona niepowodzeniem. Auto nie odpaliło na obu mapach. W przeciągu paru dni zdam fotorelację z problemu i podłączenia.
Remigiusz - Pią Maj 09, 2014 05:59
Bo ? Dobrze to na grałeś jako dual mapy
Wystarczy opisać
[ Dodano: Pią Maj 09, 2014 06:59 ]
Dobrze mowie za dużo druciarstwa jest przyczyną jak nawet normalne seryjnie nie chcą odpalić
Sabz - Sro Maj 14, 2014 17:33
Wreszcie ruszyłem dupę i porobiłem foty. Problem polega na tym, że nie odpala Na jednej pozycji świeci się ciągle check i brakuje kontrolki świec, na drugiej świece palą się bez przerwy i check również nie gaśnie. Nie pamiętam na których to było.
Starałem się zrobić to tak jak na obrazku, który nadesłał Remi:
Moje modzenie wygląda w następujący sposób (podkreślam, że nie mogłem wlutować kabli tak jak w planie bo inaczej blokowałyby wejścia pinów podstawce):
Rzut z góry. Czarny i czerwony. Widać tutaj, że to lekkie wycięcie które jest na chipie zgadza się z tym co jest na schemacie (obok czerwonego).
Boczek. Tutaj widać uwalony pin po lewej. Po drugiej stronie jest czerwony kabel. Druga podstawka została na płytce, ponieważ jest wlutowana.
Jako że niebieski mimo uwalonego pina nie mieścił się między podstawkami, to dałem go na dole (z drugiej strony kompa). Zamiast lutować bezpośrednio pod dolną podstawką, to zrobiłem to obok, ponieważ prowadziła tam akurat ścieżka do blaszki.
Teraz pozostają 2 kwestie. Jedni mówią, że na czerwonym powinien być rezystor (bo im nie działało bez), drudzy, że nie. Znalazłem jedną stronkę, która mówi o rezystorze 4,7k~10k (ma on znajdować się na czerwonym kablu?). Tutaj akurat zastosowali kość kasowalną (taką jak ma mam)
http://grafixautozine.pl/...ci-sst-27sf512/
Druga kwestia, a zarazem koniec:: zamieszczam skompilowany plik moich map i killersów. Może tam coś jest źle? Gość, który mi to nagrywał, złączył wszystko w całość.
Także, do roboty ludziska bo mi tu auto stygnie, a ja gorączkuję
[ Dodano: Sro Maj 14, 2014 18:33 ]
Znalazłem przed chwilą ciekawy artykuł:
http://pawel000.blogspot....ci-czesc-2.html
Różnica jest tu taka, że gość dał przełącznik 2 pinowy i podłączył do niego niebiski z czarny. Niebieski i czerwony są jakby przylutowane ze sobą na stałe i między nimi rezystor 1k. Ponadto niebieski jest przyczepiony do nogi od chipa (odgiętej, ale w moim przypadku nie muszę tego robić bo urwałem pina na podstawce). Co myślicie o tym?
Remigiusz - Sro Maj 14, 2014 17:53
Sabzu, Sabzu powinieneś dostać batem Niebieskiego kabelka co sterują +5V lub masa nie lutuje się NIGDY na płytkę ECU !! Ma on tylko dotykać tej nogi od chipa gdzie odłamałeś. A ty jak masz teraz podajesz masę lub 5V na płytkę ECU i robisz zwarcie lub nie A kośc nic nie robi bo to na kość ma iść a nie na płytkę
[ Dodano: Sro Maj 14, 2014 18:53 ]
Obyś kompa nie zajarał teraz
Sabz - Czw Maj 15, 2014 18:15
Dobra, zrobiłem wszystko jak należy, więc pora na raport
Na początku moje dywagacje i problem:
Kolor kabli jest zaznaczony tak, jak podpiąłem je do przełącznika i chipa (podpięcie chipa post wyżej z różnicą tego niebieskiego). Rozebrałem zapasowy włącznik i zauważyłem, że jeżeli dam go w lewo to załączę niebieski i czerwony (który jest z prawej).
Podczas odpalenia miałem przełącznik na takiej pozycji jak na obrazku. Check znowu nie chciał mi zgasnąć, tak samo jak świece (auto nie odpala). Gdy przełączyłem na drugą stronę, to wszystko na zegarach zrobiło się tak jak należy (zapalił).
Jaja są takie, że jak kontroli pogasną na przełączniku w prawo, to mogę sobie przełączyć spowrotem na tą pozycję gdzie nic nie działo i będzie wszystko w porządku (auto również zapali). Podczas pracy silnika obie pozycje działają.
Teraz wrażenia z jazdy:
Różnica jest bardzo lekka. Na spiętym niebieskim i czarnym dostaje tej "upragnionej mocy", a na czerwonym ciągnie trochę słabiej. Czy nie powinno być odwrotnie?
Różnice sprawdziłem podczas jazdy trzymając bez przerwy 2k obrotów. Po przełączeniu lekko mnie pchnęło do przodu (nie szarpnęło!), a na turbinie ciśnienie skacze z 0,5 bara do 0,7. Jeszcze zrobiłem "test czarnobyla" i ruszyłem puszczając sprzęgło przy 3k obrotów i dodając gazu. Na drodze strzeliłem na pewno większego węża niż na starych mapach Ogółem szału nie ma. Różnicy w normalnej jeździe nie odczuwam aż tak. Na killersach mam wrażenie jakby ktoś mnie po prostu "pocałował w dupę"
No więc teraz myślimy nad problemami
Może rzeczywiście wsadzić ten rezystor na czerwony?
Remigiusz - Wto Lip 08, 2014 08:27
Kolejny pacjent hebdzik ma te killers mapki na pokładzie Powiem tak ze trzeba dawkę skręcić bo kopci jak szalony Ale Power jest
Zostawiłeś 3m krechę u mnie na wyjedzie
tuners - Wto Lip 08, 2014 11:30
Remi wpadaj do kraka trzeba po dywagować nad turbo i program może coś poddłubać wtryski z defa na max boost dają hmmm w miare mocy i
Remigiusz - Pon Lip 14, 2014 01:04
Trzeba bedzie wpasc tuners Zgadamy sie na przyszla niedziele moze bo bede tamtedy pomykal na wesele znow
O to wynik tych mapek u hebdzika Krecha na mojej drodze
MaReK - Pon Lip 14, 2014 01:15
Powiem Ci Remek, że to nic w porównaniu z tym co zostawił Raptile na jednym z warszawskich spotów Tam krecha leciała od początku startu do wyjazdu z parkingu podziemnego (z 1 piętra na parter)
tuners - Pon Lip 14, 2014 04:45
Marek żałuj że w Zatorze Cię nie było Krecha była od Krakowa przez cały rynek w zatorze do samego rynku w Oświęcimiu
Markzo - Pon Lip 14, 2014 06:43
czyli wyznacznik mocy w sdi/idt to ilośc sadzy na asfalcie?
Remigiusz - Pon Lip 14, 2014 08:37
haha.. Nie wiem jak takie cos pierwszy raz widzialem na zywo Na postoju to juz chmura leciala z wydechu ALe nie ma co sie bac z mienimy mapke jeszcze raz
Ale co ciekawe ECU od SDI ma w sobie wbudowanego map sensora na 100KPa czyli 1 bar
No tak to jest im dłuższa krecha tym większa moc
longer86 - Pon Lip 14, 2014 08:47
oj te mody skończą się tak:
http://www.youtube.com/watch?v=B1epExVwBfI
Remigiusz - Pon Lip 14, 2014 09:13
Takim cummins tez bym tak kopcil
Musze dodać że ludzie w Krakowie są przerażeni jak widzą autko które trochę kopci
longer86 - Pon Lip 14, 2014 09:17
bo im Wawel zadymiają
kadzaf - Pon Lip 14, 2014 09:56
nic nowego ,proponuje raczej uporac sie dolotem bo seryjny filtr nie wyrabia sie
to samo u mnie
Remigiusz - Pon Lip 14, 2014 10:54
Mam jeszcze stożek ale wątpię że to jakaś różnice robi
kadzaf - Pon Lip 14, 2014 11:37
Nie wiem jak u was ale u mnie papierowy nie zdaje egzaminu ,tzn na wyzszych partiach bo wiadomo, gdzie zapotrzebowanie na powietrze jest wieksze ,
tuners - Pon Lip 14, 2014 15:51
U mnie siedzi stożek Apexi ale turbina za mało upycha. Remi myślisz że kto tych ludzi w Krakkowie tak wnerwił
Remigiusz - Pon Lip 14, 2014 21:38
Musze wsadzić stożka na chwile
tuners, Ale się cicho na radiu zrobiło jak powiedziemy ze wiem ze kopci i ze tak mało kopci bo jest auto skręcone
kadzaf - Sro Lip 16, 2014 11:56
do mnie dagadaja ee roverek na czym ty jezdzisz na mazucie
odp e trubina sie kończy
No na dniach musze ogarnac temat z filtrem bo papierowka zdecydowanie nie sprawdza sie przy dynamiczniejszej jezdzie
Sabz - Wto Lip 29, 2014 19:59
Skoro o filtrach mowa, to powiedzcie do razu jak najtaniej zrobić orurowanie do stożka? Planuję wrzucić go pod akumulator.
Jakiś giętki wąż, czy kolanka 120^ i 90^ + metalowe rury?
kadzaf - Pią Sie 15, 2014 11:16
moj filterek
Remigiusz - Pią Sie 15, 2014 11:57
Co to jest jakieś inne foto większe lub szczegóły
Sabz - Sob Sie 16, 2014 15:16
Co Ty, materac wsadziłeś tam?
kadzaf - Sob Sie 23, 2014 18:16
Sabzu napisał/a: | Co Ty, materac wsadziłeś tam? |
Ocieplenie z kurtki
Remigiusz - Sob Sie 23, 2014 22:49
kadzaf, WTF co to ma dać
kadzaf - Nie Sie 24, 2014 00:17
nie wiem jak to sie fachowo zwie ,uzywana jest w przemyslowych dmuchawach
a tam zapotrzebowanie na powietrze jest sporawe
[ Dodano: Nie Sie 24, 2014 01:17 ]
Remigiusz napisał/a: | kadzaf, WTF co to ma dać |
Remi looknij na ta hybryde hehe
http://scr.hu/2zs4/h5m2e
http://scr.hu/2zs4/8jhy7
http://scr.hu/2zs4/ugpay
tak czy siak jestem zadowolony z efektu
Markzo - Nie Sie 24, 2014 08:29
ale po co to do filtra?? macie jakiś problem z wydajnością ori puchy?
kadzaf - Nie Sie 24, 2014 09:48
no własnie tak R maja puche jaka maja
w vw o wiele wieksze maja puchy a w R filtr papierowy nie bylby zly gdyby mial powierzchnie filtrujaca 2x taka ,a tak u mnie nie zdawał egzaminu,na wyzszych obratach widac było ze brakuje powietrza (swiadczylo to od nadmiernym zadymieniu ,czyli brakowało powietrza do stos paliwa)
Markzo - Nie Sie 24, 2014 09:52
ciekawe, bo podobna pucha siedzi w Ti i raczej działa
kadzaf - Nie Sie 24, 2014 09:54
tak czy siak jest roznica ,kto nie wierzy niech przejedzie sie z filtrem papierowym i bez niego,mowa o wyzszych partiach bo na niskich to bez roznicy
Remigiusz - Nie Sie 24, 2014 11:29
Turbina za mała a nie filtr
Jak założysz nowy filtr papierowy to opór filtra jest minimalny trzeba tylko dbać o czysty filtr. Miałem stożek i bez różnicy było.
tuners - Wto Sie 26, 2014 18:18
Remi tu nie sugerował bym sie Ti bo silniki o zapłonie iskrowym potrzebują więcej paliwa niż diesle ale za to diesel potrzebuje więcej powietrza ( dlatego turbo benzyna pali nie współmierne ilości paliwa w porównaniu do diesla przy butowniu
Remigiusz - Wto Sie 26, 2014 19:06
tuners, Wiem o tym ze diesel pracuje na nadmiarze powietrza Jak masz czyste filtry to różnica jest dokładnie żadna
Choć nie ukrywam ze nasze odkurzacze po 8tys km maja filtry już czarne i puszkę pełne piasku
sail - Pią Maj 08, 2015 22:05
Witam
Chciałem dorzucić coś nowego do tematu, mianowicie sposób modyfikacji podłączenia samej kości do sterownika. Niezaprzeczalnie proponowany wcześniej układ działa ale jego wykonanie jest nieco niebezpieczne dla samego sterownika, z jednego prostego względu: jeżeli wyciągnięty przewód który biegnie do pinu 1 kości czyli linii adresowej (A15) zewrze się do 12 V , uszkodzi kość, w najgorszym przypadku coś więcej.
Dlatego proponuje wam użyć gotowego adapteru zaprojektowanego pod to rozwiązanie.
Dioda D1 działa zaporowo i w razie jakiegokolwiek zwarcia chroni nasz sterownik z kością. Tranzystor T1 działa jak zwykły klucz który domyślenie zwiera nam PIN1 do masy, (jumper JP1 otwarty) i w drugim przypadku pozostaje otwarty (czyli podciąga do +5V) jeżeli JP2 jest zwarty do masy.
Schemat (zdjęcie nr 1)
Płytka zwizualizowana (zdjęcie nr 2)
Gotowy w samochodzie (zdjęcie nr 3 )
Pliki w formacie gerber do wyprodukowania płytki. (załącznik4)
Gotowy adapter wpinamy w miejsce kości i nie martwimy się o jakieś dodatkowe modyfikacje, jedynie podłączamy pod wyjście connectora i przewód bezpiecznie wyprowadzamy na zewnątrz sterownika. W razie jakiegokolwiek uszkodzenia przewodu, zwarcia do masy do napięcia itd. Nasz układ jest bezpieczny. Płytka jest jednostronna czyli automatycznie tańsza, od biedy można użyć kawałka płytki uniwersalnej dla kogoś o zręcznych palcach .
Wartości elementów:
R1 – R3 - R4 – 10 K
R2 – 47 K
T1 – BC 847 (npn)
Dioda – np. 1N4148
U mnie działa to w powyższej konfiguracji bez problemów.
Extra dorzucam wsad od razu zmodyfikowany pod kość 64k standard & chip pod sterownik 0 281 001 419 (Rover 600 SDI, VP37 HDK) 1-wsza oryginał 2-ga modowana , mapki nigdy nie hamowałem tak że nie wiem jaki jest naprawdę przyrost mocy, - dla mnie ewidentnie odczuwalny vs standard. Przejechałem na tym od września około 8000 km, krótko mogę powiedzieć że nie kopci, a spalanie względem serii wzrosło o 1 litr (z 7 litrów na 8 z czego 80 % po mieście, tankuje zawsze pod korek i spisuje licznik tak że wydaje mi się że jest to wiarygodna metoda). Jak na razie żadnych negatywnych skutków.
Ktoś bardziej obeznany (Remigiusz ?) może wyczytać co w tych mapach jest na grzebane, według mojej wiedzy i obserwacji jest zmieniona tylko wartość dawkowania paliwa powyżej 1500 obrotów.
Pozdrawiam
Remigiusz - Wto Maj 19, 2015 16:47
Zobaczę do tych kości co tam jest jak będę miał czas Rozumiem ze jest to mapa dual map.
[ Dodano: Wto Maj 19, 2015 17:47 ]
W mapach jest tylko podniesione napięcie na pompie w dolnym zakresie i górnym zakresie dawkowania oraz wysokich obrotach o ok 18% od serii. Nie wiem co ma to za sens dol poprawiacz przy malej dawce a dużych obrotach Reszta jest jak te mapki które są na forum
sail - Sro Maj 20, 2015 12:48
Dziękuję Remigiusz
Nie znam się kompletnie na mapach i prawidłach obowiązujących przy ich budowie.
Kiedyś wygrzebałem to na jakimś włoskim forum i po prostu zaimplementowałem.
Jeździć - jeździ różnica jest odczuwalna nawet dla laika. Myślę że dopiero po hamowni i jakimś wykresie można dopiero mówić o jakichś konkretnych różnicach.
Co do samego wsadu zastanawia mnie tylko czy kości są zabezpieczane suma kontrolną. Jakiś czas temu wygrzebałem adresy tych map w postaci screen'ów i przyszła mi myśl do głowy prze edytować kilka wartości i zobaczyć czy sterownik to przyjmie bez przeliczania sumy czy od razu wywali błąd... niestety zająłem się czymś innym.
Jakkolwiek Pozdrawiam
Remigiusz - Sro Maj 20, 2015 13:28
sail, Z tego co wiem MSA11 w 8bit wszytko przyjmie co się jemu zapoda bez sum kontrolnych Sam tego nie testowałem
Ogólnie napięcie dawki jest podkręcone wyżej jak na mapach forum tylko mnie dziwi czemu tak górny dol jak by podlali więcej nie widzę w tym sensu
W tych mapach i tak za wiele nie ma ciekawego Odczuwalne musi być skoro 17% większe napięcie idzie na nastawnik pompy to i dalej go otwiera
[ Dodano: Sro Maj 20, 2015 14:28 ]
Taka tam różnica jest w procentach % do serii
Pyros - Sob Maj 23, 2015 23:18
Przymierzam się do poprawienia mocy w mojej 600, w pracy mam dostęp do hamowni obciążeniowej oraz programatora, więc będę mógł wrzucić wykres przed i po Ale teraz pytanie, bo jestem laikiem w tych sprawach, czy wystarczy tylko wlutować podstawkę zapisać kość i ją wpiąć ? Czy trzeba również przylutowywać te dwa kabelki które są na stronie 2 ?
Raptile - Nie Maj 24, 2015 11:49
jak masz kosc 256 kb to tylko lutujesz , a 512 to jak masz 2 mapy na kości i chcesz przełączać je.
Kacpro - Czw Maj 28, 2015 15:17
Które mapy sa na 125km a ktore na 135? Chce akurat te mapy na 125 km ktory to plik? Bo jutro kolega mi bedzie to robil i potrzebuje prosze o pomoc
Pyros - Czw Maj 28, 2015 23:06
Miałem dwie luźne kości i nagrałem na nie softy. Wydaje mi się, że działa tylko forumowy program a na tym ruskim nie chce odpalić. Ale to się jeszcze upewnię jutro w pracy który na którą kość wgrałem. Auto dymi niemiłosiernie, wręcz masakrycznie, i pojawił się jeszcze jeden problem, auto traciło moc po 3500rpm, dopiero wydłużenie sztangi turbiny o 4 obroty pomogło.
Ktoś się z tym spotkał ?
Dodatkowo zgrałem serie z kości, ktoś potrzebuje ?
[ Dodano: Pią Maj 29, 2015 00:06 ]
Odnośnie utraty mocy. Diesle maja zabezpieczenie w postaci overboosta ? Jak tak to powyżej jakiego cisnienia komp odcina moc ?
Remigiusz - Pią Maj 29, 2015 09:31
W SDI masz odcinke przy 1,4bara Diesel ma kopcic turbo za male
Raptile - Pią Maj 29, 2015 10:02
tak bo to Diesel
Pyros - Wto Cze 16, 2015 18:01
Podpiąłem zegar doładowania, odcina mi moc w momencie gdy doładowanie przekroczy 1bar, sztangą ustawiłem na 0.9b i jest git. Ktoś ma pomysł dlaczego tak się dzieje ?
Raptile - Wto Cze 16, 2015 18:43
1 bara ? dziwne , powinno odcinac przy 1.5b w sdi
|
|