Zobacz temat - [R75] Ręczna regulacja lampy.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Ręczna regulacja lampy.

baczek - Wto Maj 06, 2014 07:28
Temat postu: [R75] Ręczna regulacja lampy.
Witam. Jako, że mijający mnie kierowcy "mrugają" mi długimi, postanowiłem poszukać przyczyny i okazało się, że prawa lampa świeci wyżej niż powinna. Po odpaleniu auta i włączeniu świateł mijania ustawia się tylko lewa. W prawej słychać, że silniczek działa, ale lampa ani drgnie.
Moje pytanie. Jak się dostać do lampy, ew. ją ustawić ręcznie? Po otwarciu maski widziałem za lampą takie miejsce na inbus. Podejrzewam, że tam można dokonać regulacji, ale szczerze, to wolałbym, żeby silniczek znów zaczął działać.

Dzięki za odpowiedzi.

wellman - Wto Maj 06, 2014 07:40

Jeżeli słyszysz silniczek a lampa się nie rusza to zapewne wypiął się zaczep do obrotu luster. Możesz za pomocą śrub do regulacji ręcznie obniżyć lampę, ale jeśli chciałbyś to naprawić to raczej bez zdjęcia zderzaka (celem demontażu lampy) się nie obejdzie.

Możesz też liczyć na cud (u mnie tak było, że zimą poziomowanie w prawej lampie przestało działać, a gdy tylko mróz puścił - magia - samo się "naprawiło" i tak jest do dziś). :P

sknerko - Wto Maj 06, 2014 07:51

wyhaczył się silniczek, trzeba lampę wyjąć i kto wie czy nie trzeba jej nawet rozebrać, choć często daje się wcisnąć (jak się nie rozpadło) bez rozbierania lampy.
baczek - Wto Maj 06, 2014 08:11

Dzięki panowie za odpowiedzi. ;) Postaram się coś dzisiaj zadziałać, choć z tym wyjmowaniem lamp może być kłopot. :P

Pozdrawiam.

wellman - Wto Maj 06, 2014 08:41

Już to pisałem w temacie rezystora od wentylatora chłodnicy - zdjęcie zderzaka nie jest takie straszne jak się wydaje :-)

Robisz zgodnie z instrukcją, która jest w artykułach. Przyda się ktoś do pomocy przy zdjęciu z bocznych zaczepów, żeby nic nie popękało. Nie zapomnij o odpięciu wiązki przewodów u dołu. Jak się dojdzie do wprawy to zdjęcie zajmuje 10 minut :D

sknerko - Wto Maj 06, 2014 10:34

To ja napisze jak zdejmuję zderzak to samodzielnie.
Odkręcam wszystkie śrubki osłony od dołu, potem odkręcam te wewnątrz nadkoli po obu stronach, potem odkręcam na górze plus zdejmuję grill, (zostawiam wkręconą ale luźną tą na środku zderzaka) podpieram sobie na środku zderzak skrzynka z narzędziami , wyszarpuję boki i jak wyjdą to wykręcam środkową górna śrubę i zdejmuję zderzak wysuwając do przodu.

longer86 - Wto Maj 06, 2014 15:08

nic dodać nic ująć, po za tym że ściąganie grilla nie jest konieczne
sknerko - Czw Maj 08, 2014 08:55

longer86 napisał/a:
po za tym że ściąganie grilla nie jest konieczne

Nigdy nie ściągałem aż ostatnio urwałem środkowy dolny zaczep grila i od tego czasu będę ściągął :P

turbina - Sob Cze 28, 2014 12:57

A ja mam taki problem że poziomowanie lamp działa tylko prawa świeci za wysoko. Chciałem ostatnio podkrecić ją imbusem ale nic się nie dzieje? Co na to poradzicie? coś trzeba wcisnąć wypchnąć czy poprostu coś się urwało?:>
zedziczek - Nie Cze 29, 2014 10:22

twoje pytanie zobaczyłem później :) ale ta sama odpowiedź ;) https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=95025
olekkelo - Czw Gru 04, 2014 20:51

Co jest z lampami a raczej ich regulacja czy samopoziomowaniem ,
ustawiam reflektory na stacji diagnostycznej, jest ok w nocy widać ok nikogo nie rażę ,
po odpaleniu auta i włączeniu lamp widać że działa samopoziomowanie jadą w dół górę i jest ok,
po kilku dniach zaczyna się zabawa.... parkuje auto różnie , tył auta czy przód różnie wyżej niżej ... i samopoziomowanie wtedy szaleje raz widzę że granica świateł jest kilka metrów przed autem, następnym razem światła walą po koronach drzew, obniżam wtedy pokrętłem żeby nikogo nie razić , i znów musze regulować imbusem pod maską żeby je wyrównać , .....
zaczęło się od tego jak musiałem reflektor wymienić po sarence, można to wyłączyć , ustawić lampy jak ma być i tyle,
xenonów, czy soczewek nie mam zwykłe h7

zedziczek - Czw Gru 04, 2014 21:32

Sprawdzałeś stan plastikowych ramion ? którymi są połączone czujniki z elementami zawieszenia. Przeguby często się zacierają po tym jak zardzewieją i dochodzi do zgięcia ramienia.

http://i186.photobucket.c...ls/DSCN1900.jpg

tak powinny wyglądać

olekkelo - Pią Gru 05, 2014 16:13

Kurcze nie raz byłem pod autem na kanale i czegoś takiego nie widziałem.... :-| u mnie.
rafalmis1 - Pią Gru 05, 2014 16:17

Bo ty masz zwykłe lampy, dlatego czegoś takiego nie posiadasz. Musi coś być z silniczkiem i jego regulacją
zedziczek - Pią Gru 05, 2014 17:42

przepraszam zrozumiałem że masz xenony :)
longer86 - Pią Gru 05, 2014 18:43

dobra to ja mam pytanie... nie mam tego ustrojstwa pod autem. W takim razie na jekiej zasadzie lampy mi się samopoziomują? nie mam Xenonów
HarryVip - Pią Gru 05, 2014 18:54

Według ustawień w pamięci modułu świateł. :mrgreen: Pisałem o tym i nawet filmik jest na YT.
olekkelo - Pią Gru 05, 2014 18:57

Ja mam tak samo nie mam xenonów , i tych siłowników czy zwał jak zwał, dziś znów to samo auto stało pod górkę odpalam/światła... wyjeżdżam i widzę jak dają pod górę zatrzymałem się na chwile zgasiłem auto, lampy zjechały troche w dół reszte obnizyłem pokrętłem a i tak mi mrugali :roll: :evil:
co może być z silniczkami działają przecież daje w dół/górę pokrętłem i dziąła tylko to poziomowanie powariowało :cry: :-|

HarryVip - Pią Gru 05, 2014 19:03

Przyczyną może być moduł świateł lub blokujące się "przeguby" ramienia silniczka regulacji. Temat przerabiałem wczoraj łącznie z rozebraniem xenona na czynniki pierwsze. Wrzucę opis i foto.
longer86 PaSoftem, o tutaj

longer86 - Pią Gru 05, 2014 19:21

HarryVip napisał/a:
longer86 PaSoftem, o tutaj


No ok
Ale skąd bierze się sytuacja, że odpalam auto światła lecą w dół i w górę i ustawiają się zawsze na tej samej pozycji. Po czym mogę je regulować góra dół, pokrętłem z kabiny.

przy okazji sprawa z innej beczki wiem że bawiliście się z Markiem LSM czy jest możliwość ogarnięcia w R75 takiej opcji jak tutaj:

link YT

Podejrzewam że jest tylko trzeba by się do tego dobrać a fajna opcja ;)

HarryVip - Pią Gru 05, 2014 19:30

Ta sama pozycja jest opisana w ROMie modułu świateł za pomocą liczby HEX. :mrgreen: Podobnie jak każda pozycja pokrętła. Dokładnie to pokazywałem na filmiku. Obniżyłem lampę potencjometrem ustawiając w poz. 2, a później programowo zmieniłem programowalną wysokość dla tejże pozycji 2. W efekcie lampy się podniosły. :mrgreen: Blink 2 mamy już od dawna opanowane. Te kierunki ofkoz. :mrgreen:
SeniorA - Pią Gru 05, 2014 19:39

longer86 napisał/a:
dobra to ja mam pytanie... nie mam tego ustrojstwa pod autem. W takim razie na jekiej zasadzie lampy mi się samopoziomują? nie mam Xenonów
to nie jest samopoziomowanie , tylko powrót do pozycji ustalonej regulacją . Po prostu silniczki krokowe się ustawiają. Po wyłączeniu silniczki wracają do pozycji wyjściowej. Ustawiają się , żeby można było ręcznie pokrętłem ustawić pożądany poziom lamp. To jest ustalanie poziomu , a co innego jest samopoziomowanie w oparciu o sygnały z czujników podwozia podczas jazdy.

[ Dodano: Pią Gru 05, 2014 19:39 ]
nie mylcie samopoziomowania z poziomowaniem lamp.

longer86 - Pią Gru 05, 2014 19:39

SeniorA napisał/a:
to nie jest samopoziomowanie , tylko powrót do pozycji ustalonej regulacją . Po prostu silniczki krokowe się ustawiają. Po wyłączeniu silniczki wracają do pozycji wyjściowej. Ustawiają się , żeby można było ręcznie pokrętłem ustawić pożądany poziom lamp. To jest ustalanie poziomu , a co innego jest samopoziomowanie w oparciu o sygnały z czujników podwozia podczas jazdy.


Dzięki.

HarryVip napisał/a:
Blink 2 mamy już od dawna opanowane. Te kierunki ofkoz. :mrgreen:


eee rozumiem potrzeba Pasoftu? i jakiegoś kabla? taki od INPA czy inny?

HarryVip - Pią Gru 05, 2014 19:48

Inny. Typowy do BMW Scaner 1.x.

[ Dodano: Pią Gru 05, 2014 19:48 ]
SeniorA napisał/a:
a co innego jest samopoziomowanie w oparciu o sygnały z czujników podwozia podczas jazdy.

No tak właśnie mam zrobione. :P Też jest na YT. Nie działa w czasie rzeczywistym (nigdzie nie działa bo żyroskop by był potrzebny i silniczki co tydzień nowe), ale po zmianie sygnału z czujnika trwającego 20-40 sekund mój xenon sam zmienia położenie wiązki światła bez ponownego uruchamiania świateł czy silnika. To chyba jest samopoziomowanie ?? Czy nie? :P

SeniorA - Pią Gru 05, 2014 21:53

HarryVip napisał/a:
po zmianie sygnału z czujnika trwającego 20-40 sekund mój xenon sam zmienia położenie wiązki światła bez ponownego uruchamiania świateł czy silnika. To chyba jest samopoziomowanie
tak .