Zobacz temat - [R200] Zachowanie silnika podobne do VTEC'a
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200] Zachowanie silnika podobne do VTEC'a

Khonju - Pon Maj 19, 2014 12:05
Temat postu: [R200] Zachowanie silnika podobne do VTEC'a
Cześć!!!

Mam takie pytanie, jak to wygląda. Otóż gdy jadę autem, to w momencie przekroczenia magicznej bariery 4,5K obrotów silnik dostaje jakby drugie życie i ciągnie aż do 7,6K (szczególnie tą różnice czuć jadąc pod górę). Czy to możliwe, że mam głowice ze zmienną fazą rozrządu, tym bardziej, że silnik zmienia barwę dźwięku?

Dodam, że na wolnych obrotach nie mogę wyprodukować równomiernej pracy silnika.
Kolektor jest ori MPI. Wydech również ori. Robiłem próbę z gościem (również R200), ale on miał 1,6 i mój miał gorszy start, ale w późniejszej fazie szły łeb w łeb.
Silnik po wymianie rozrządu, oleju (półsyntetyk Castrola), filtrów oraz pasków osprzętu.

slax - Pon Maj 19, 2014 12:26

witam

Chyba Cie trochę fantazja poniosła z tym fałtekiem ;) :wink:

Na stronie klubowej zdaje się gdzieś w galerii są wykresy mocy i momentu obrotowego, zobacz sobie a zrozumiesz dlaczego <4000rpm motor dostaje kopa. Motory k-serii nie miały zmiennych faz rozrządu, z takich wynalazków to motor serii K o pojemności 1.8 ma zmienna pojemność kolektora dolotowego (tak to się zdaje nazywa).

pozdrawiam

kezmanq - Pon Maj 19, 2014 14:07

slax a 1.8 VCC to co innego jak zmienne fazy rozrządu ? ;)
MultecFSO - Pon Maj 19, 2014 14:08

Tak Ci się tylko wydaje, bo charakterystyka 1.4 to właśnie niski moment na dole. Dopiero od 4tyś coś się zaczyna dziać. A i odcięcie w sztywnowałkowych motorach serii K wynosi 7000obr... :)

A co do zmiennych faz to głupoty gadasz kolego slax. Zanim zaczniesz coś pisać, polecałbym się doszkolić. Zmienną długość kolektora to miały silniki KV6, czyli też seria K, ale nie 1,8. Co do silników K16 to zmienne fazy rozrządu posiadały 1.8 VVC (MGF, MG TF, MG ZR, R200Vi). Zmieniał się czas otwarcia zaworu poprzez zmianę prędkości danego wałka rozrządu. Z tym, że działa to płynnie i nie ma żadnego "skoku" jak w VTECu. VVC ciągnie w zasadzie od wolnych obrotów, aż po odcięcie - 7200obr.

slax - Pon Maj 19, 2014 18:01

MultecFSO napisał/a:
A co do zmiennych faz to głupoty gadasz kolego slax. Zanim zaczniesz coś pisać, polecałbym się doszkolić.
Tobie zaś kolego poleciłbym policzyć do 10 i się uspokoić :wink: Jak każdemu zdarza mi się popełnia błędy.
MultecFSO napisał/a:
Zmienną długość kolektora to miały silniki KV6, czyli też seria K, ale nie 1,8. Co do silników K16 to zmienne fazy rozrządu posiadały 1.8 VVC (MGF, MG TF, MG ZR, R200Vi). Zmieniał się czas otwarcia zaworu poprzez zmianę prędkości danego wałka rozrządu. Z tym, że działa to płynnie i nie ma żadnego "skoku" jak w VTECu. VVC ciągnie w zasadzie od wolnych obrotów, aż po odcięcie - 7200obr.
Istotnie masz rację, pomyliłem mechanizmy z k16 i kv6 :mrgreen:
Rademenez_ - Sob Maj 24, 2014 18:34

Witam. Czy autorowi wątku "porobiło" się tak przypadkiem po wymianie rozrządu ? Bo wyjaśnieniem mogłoby być złe ustawienie paska rozrządu. Dlatego kuleje na wolnych i chodzi bardzo dobrze na wysokich obrotach.
Khonju - Nie Maj 25, 2014 08:57

Rozrząd ustawiony właściwie. Pokrywa się na znaki co obrót wału.