Zobacz temat - [R75] Tuleja Wahacza czy cały Silentblock?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Tuleja Wahacza czy cały Silentblock?

keda - Czw Cze 05, 2014 15:06
Temat postu: [R75] Tuleja Wahacza czy cały Silentblock?
Witam

Zabieram się do wymiany wahaczy wraz z tulejami i tu mam pytanie, wymienić cały silentblock czy może tylko tulejkę wprasować w obudowę?

Opłaca się to wprasować jak sadzicie?

I jeszcze jedno jaka jest śruba wahacza, muszę kupić a nie wiem jaka to jest, jedyne co to że wzmacniana.

dawidd - Czw Cze 05, 2014 15:46

tył czy przód? Napisz co sie dzieje
SlawekG - Czw Cze 05, 2014 22:13

Kup całe silentblock. Cena co prawda wyższa ale 2 razy kupowałem same tuleje i mechanik miał problemy z wpasowaniem - musiał przetaczać obudowy tulei. Wytrzymywały tylko niecały rok i do wymiany. Teraz kupiłam cały komplet i sam bez problemu wymieniłem a to co drożej zapłaciłem za silentblock zaoszczędziłem na mechaniku ;-)
piotrek1000 - Pią Cze 06, 2014 08:18

Zmień mechanika. Wciskałem te tuleje za pomocą imadła bez problemu.
keda - Pią Cze 06, 2014 15:55

Chodzi oczywiście o przód ;)




piotrek1000 napisał/a:
Zmień mechanika. Wciskałem te tuleje za pomocą imadła bez problemu.


powiedz mi jak je wydarłeś z tej obudowy?

I co z ta śruba? Jaka jest (wiem że wzmacniania)?

dukat11 - Pią Cze 06, 2014 20:09

keda napisał/a:
powiedz mi jak je wydarłeś z tej obudowy?


Ja na prasie przeciskałem starą nową. Za jednym razem miałem zrobione wszystko/ Tyko najpierw usunąłem środkowy sworzeń ze starej tulei

zedziczek - Pią Cze 06, 2014 20:26

najłatwiej w domowych warunkach to chyba brzeszczotem :) przekładasz mały brzeszczot i wycinasz środek potem duży brzeszczot i przcinasz ściankę zewnętrzną tulei dwukrotnie w odległości np 10mm :) wycięty kawałek śrubokrętem wyciągasz a czasami nawet nie trzeba bo luz powstały po cięciach wystarcza, tylko nie tnij obudowy ;)
keda - Nie Cze 08, 2014 09:10

ok to już wiem dzięki wielkie.

Jeszcze tylko dobór śruby został.

zedziczek - Nie Cze 08, 2014 11:21

co do nowej tulei to rozważyć możesz poliuretanową bo łatwiej się montuje :) ale jest nie co twardsza niż orginalna wiec musisz pomyśleć o za i przeciw :) , jeśli chodzi o śrubę to nie wiem o co dokładnie chodzi i dlaczego ją chcesz zmienić :) bo w przednim wahaczu są dwie do przykręcania tulei i jedna do mocowania sworznia w piaście:) chyba, że mówisz o nakrętkach, ale te zazwyczaj są nowe przy nowym wahaczu, niektórzy dają nowe, a niektórzy używają ponownie starych, wewnątrz jest plastik który utrudnia odkręcanie się śrub pod wpływem drgań, ponowne użcie takiej nakrętki zmienijsz skuteczność tego plastiku
piotrek1000 - Nie Cze 08, 2014 14:21

Polecam Locktite 243. Nawet ta najmniejsza buteleczka 10ml wystarczy na śruby w całym zawieszeniu. Daje to większą pewność ze nic się nie poluzuje, i śruby łatwiej odkręcić bo się nie zapiekają. Śrub od tulei wahacza nie ma sensu zmieniać, są na tyle solidne że przeżyłyby 2 auta. Za to śrubę blokującą wahacz w piaście warto wymienić przy zmianie wahacza. Wchodzą tam chyba (nie jestem pewien) M10x80 z niepełnym gwintem, ja użyłem śrubę: DIN 931 HDG w klasie 10.9 ale w sklepach chyba tylko z powłoką TZn można dostać.
keda - Pon Cze 09, 2014 08:41

jak pisałem wcześniej potrzebuję śrubę wahacza do sworznia który wchodzi w piate ;) bo jest zerwana po wjechaniu w dziurę.