|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Tuleja Wahacza czy cały Silentblock?
keda - Czw Cze 05, 2014 15:06 Temat postu: [R75] Tuleja Wahacza czy cały Silentblock? Witam
Zabieram się do wymiany wahaczy wraz z tulejami i tu mam pytanie, wymienić cały silentblock czy może tylko tulejkę wprasować w obudowę?
Opłaca się to wprasować jak sadzicie?
I jeszcze jedno jaka jest śruba wahacza, muszę kupić a nie wiem jaka to jest, jedyne co to że wzmacniana.
dawidd - Czw Cze 05, 2014 15:46
tył czy przód? Napisz co sie dzieje
SlawekG - Czw Cze 05, 2014 22:13
Kup całe silentblock. Cena co prawda wyższa ale 2 razy kupowałem same tuleje i mechanik miał problemy z wpasowaniem - musiał przetaczać obudowy tulei. Wytrzymywały tylko niecały rok i do wymiany. Teraz kupiłam cały komplet i sam bez problemu wymieniłem a to co drożej zapłaciłem za silentblock zaoszczędziłem na mechaniku
piotrek1000 - Pią Cze 06, 2014 08:18
Zmień mechanika. Wciskałem te tuleje za pomocą imadła bez problemu.
keda - Pią Cze 06, 2014 15:55
Chodzi oczywiście o przód
piotrek1000 napisał/a: | Zmień mechanika. Wciskałem te tuleje za pomocą imadła bez problemu. |
powiedz mi jak je wydarłeś z tej obudowy?
I co z ta śruba? Jaka jest (wiem że wzmacniania)?
dukat11 - Pią Cze 06, 2014 20:09
keda napisał/a: | powiedz mi jak je wydarłeś z tej obudowy? |
Ja na prasie przeciskałem starą nową. Za jednym razem miałem zrobione wszystko/ Tyko najpierw usunąłem środkowy sworzeń ze starej tulei
zedziczek - Pią Cze 06, 2014 20:26
najłatwiej w domowych warunkach to chyba brzeszczotem przekładasz mały brzeszczot i wycinasz środek potem duży brzeszczot i przcinasz ściankę zewnętrzną tulei dwukrotnie w odległości np 10mm wycięty kawałek śrubokrętem wyciągasz a czasami nawet nie trzeba bo luz powstały po cięciach wystarcza, tylko nie tnij obudowy
keda - Nie Cze 08, 2014 09:10
ok to już wiem dzięki wielkie.
Jeszcze tylko dobór śruby został.
zedziczek - Nie Cze 08, 2014 11:21
co do nowej tulei to rozważyć możesz poliuretanową bo łatwiej się montuje ale jest nie co twardsza niż orginalna wiec musisz pomyśleć o za i przeciw , jeśli chodzi o śrubę to nie wiem o co dokładnie chodzi i dlaczego ją chcesz zmienić bo w przednim wahaczu są dwie do przykręcania tulei i jedna do mocowania sworznia w piaście:) chyba, że mówisz o nakrętkach, ale te zazwyczaj są nowe przy nowym wahaczu, niektórzy dają nowe, a niektórzy używają ponownie starych, wewnątrz jest plastik który utrudnia odkręcanie się śrub pod wpływem drgań, ponowne użcie takiej nakrętki zmienijsz skuteczność tego plastiku
piotrek1000 - Nie Cze 08, 2014 14:21
Polecam Locktite 243. Nawet ta najmniejsza buteleczka 10ml wystarczy na śruby w całym zawieszeniu. Daje to większą pewność ze nic się nie poluzuje, i śruby łatwiej odkręcić bo się nie zapiekają. Śrub od tulei wahacza nie ma sensu zmieniać, są na tyle solidne że przeżyłyby 2 auta. Za to śrubę blokującą wahacz w piaście warto wymienić przy zmianie wahacza. Wchodzą tam chyba (nie jestem pewien) M10x80 z niepełnym gwintem, ja użyłem śrubę: DIN 931 HDG w klasie 10.9 ale w sklepach chyba tylko z powłoką TZn można dostać.
keda - Pon Cze 09, 2014 08:41
jak pisałem wcześniej potrzebuję śrubę wahacza do sworznia który wchodzi w piate bo jest zerwana po wjechaniu w dziurę.
|
|