Zobacz temat - [R75] Zepsuty wentylator od Paru lat, a Klima Działa!
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Zepsuty wentylator od Paru lat, a Klima Działa!

keda - Pon Cze 09, 2014 11:47
Temat postu: [R75] Zepsuty wentylator od Paru lat, a Klima Działa!
Witam

Panowie dziwny problem mam....

O tym że mam padnięty wentylator wiedziałem od kilku lat, jeżdżę na klimie tak już dobre 3 lata odkad spostrzegłem się że nie działa.
Najdziwniejsze jest to że klima działa (tzn chłodzi) ale wentylator się nie kręci i tak od paru lat....

przykład wlaczę klimę ustawie na 16 stopni leci zimne powietrze ale jak zalacze tryp ECON to już nie jest efekt którego bym oczekiwał.

Wentylator ani na ECON ani na CLIMIE się nie kręci

Sintram - Pon Cze 09, 2014 13:32

W trybie ECON układ stara się utrzymać zadaną temperaturę, ale bez włączonej klimy.
Klimatyzacja ( czyli załącza się sprężarka ) działa tylko w trybie AUTO.

Aragorn - Pon Cze 09, 2014 13:50
Temat postu: Re: [R75] Zepsuty wentylator od Paru lat, a Klima Działa!
keda napisał/a:
Witam

Panowie dziwny problem mam....

O tym że mam padnięty wentylator wiedziałem od kilku lat, jeżdżę na klimie tak już dobre 3 lata odkad spostrzegłem się że nie działa.
Najdziwniejsze jest to że klima działa (tzn chłodzi) ale wentylator się nie kręci i tak od paru lat....

przykład wlaczę klimę ustawie na 16 stopni leci zimne powietrze ale jak zalacze tryp ECON to już nie jest efekt którego bym oczekiwał.

Wentylator ani na ECON ani na CLIMIE się nie kręci


...nic w tym dziwnego bo wentylator jest potrzebny klimie głównie podczas wolnej jazdy lub na postoju a gdy jest uszkodzony pewnie klima coś tam mimo wszystko daje ale ułamek swojej wydajności (a sprężarka obciążona na maksa)

gustav.pl - Pon Cze 09, 2014 19:28

Sintram napisał/a:
W trybie ECON układ stara się utrzymać zadaną temperaturę, ale bez włączonej klimy.
Klimatyzacja ( czyli załącza się sprężarka ) działa tylko w trybie AUTO.


Przyciskem ECON przełączamy klimę na zwykły nawiew i odwrotnie. Zarówno zwykły nawiew jak i klimatyzacja, mogą pracować w trybie AUTO(automatycznym) i w trybie manualnym. Przy włączonym trybie AUTO, komputer sam ustawia siłę i kierunek nadmuchu dla zadanej temperatury, natomiast po wyłączeniu trybu AUTO, wszystko możemy ustawić ręcznie.

keda - Pon Cze 09, 2014 21:03

kiedyś zabrałem się za próbę wyjęcia wentylatora ale nie poradziłem sobie z belką przedniego pasa, ma ktoś pomysł jak te dwie śruby odkręcić (żeby nie urwać) ?

W ogóle da się jakoś sprawdzić czy wentylator działa bez ściągania przedniego pasa i demontażu wentylatora?

mossy - Pon Cze 09, 2014 21:33

Dziwne, że temperatura silnika pozostaje u Ciebie bez zmian, bo przez ten czas już dawno przepaliłaby Ci się uszczelka pod głowicą. U mnie bulgotał wrzątek płynu chłodzącego na niedziałającym :razz:
damiwr - Pon Cze 09, 2014 21:37

mossy napisał/a:
Dziwne, że temperatura silnika pozostaje u Ciebie bez zmian, bo przez ten czas już dawno przepaliłaby Ci się uszczelka pod głowicą. U mnie bulgotał wrzątek płynu chłodzącego na niedziałającym :razz:


on ma diesla ...

Cytat:
W ogóle da się jakoś sprawdzić czy wentylator działa bez ściągania przedniego pasa i demontażu wentylatora?


nie da się bo w dieslach jest płytka sterująca która siedzi w obudowie od wentylatora.

a śruby ja urwiesz to kupisz nowe. ;) jest ich po 5 szt. po każdej stronie więc spoko.

AdaskoC - Pon Cze 09, 2014 22:39

A czy da radę sprawdzić wyjęty z auta wentylator? tzn bardziej zależy mi aby rezystor sprawdzić. Bo mam taki, a nie sprawdzałem go jak auto było na chodzie
damiwr - Pon Cze 09, 2014 22:49

Cytat:
A czy da radę sprawdzić wyjęty z auta wentylator?


oczywiście bierzesz 12V i ogień.

Pamiętaj tylko żeby śmigło nie zaczepiało o nic, nie odleci ale lepiej żeby się nie uszkodziło, silnik jak leży na ziemi nie podniesie się ale lepiej nie podłączać na długi czas na max obroty.

jak podłączysz +12 prze rezystor wentyl też powinien się kręcić tylko wolniej niż bez i cała filozofia.

AdaskoC - Pon Cze 09, 2014 23:11

Bajer :) Tak myslałem, ale wolałem się upewnić, zeby nie spalić sterownika.
Dzięki :wink:

damiwr - Pon Cze 09, 2014 23:20

AdaskoC napisał/a:
zeby nie spalić sterownika


sterownik omijasz podłączasz sam wentyl nie ma co spalić po za silnikiem ;]

longer86 - Pon Cze 09, 2014 23:44

przytrzymaj wentylator bo jak zapodasz napięcie na ziemi to Ci go obróci i powyrywa kabelki z rąk jak się nie przygotujesz
mis_dj - Sob Cze 21, 2014 20:31

Miałem to samo. Padł wirnik silnika, było widać wytarty wirnik przez szczotki prawie do samego metalu. Niestety roverowskie są drogie min.300zł . Moja rada - zacznij szukać dawcę. VECTRA B lub Voyager. Ja kupiłem z Vectry za 50zł trochę mniejszy ale daje rady. Wymiana 2-3 h i spokój od roku.

https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=66193&highlight=vectry
https://www.roverki.eu/in...cle/21-inne/476