Zobacz temat - [MG ZR] Blok silnika MG ZR 1.8 czy pasuje?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [MG ZR] Blok silnika MG ZR 1.8 czy pasuje?

choli2 - Czw Cze 12, 2014 23:03
Temat postu: [MG ZR] Blok silnika MG ZR 1.8 czy pasuje?
Witam.
http://allegro.pl/rover-1...4322295996.html
Czy ten blok silnika jak w linku wyżej będzie pasował do MG ZR 1.8 160 KM silnik ze zmiennymi fazami rozrządu? Proszę o odpowiedź i z góry dziękuję.

kezmanq - Czw Cze 12, 2014 23:06

daj sobie spokój z tą firmą bo dużo nieprzychylnych opinii jest o nich
choli2 - Czw Cze 12, 2014 23:10

Rozumiem, jednakże czy ten blok silnika będzie pasował do mojego MG jak podałem wyżej? Ciekawi mnie to niezmiernie. :smile:
sTERYD - Czw Cze 12, 2014 23:23

teoretycznie blok z 1,8 powinien podejść każdy. Jak miałbym Ci doradzać to jednak proponowałbym szukać bloki do silnika wyprodukowanego po 2003 roku, bo już powinien mieć nową magistralę olejową.

Swoją drogą ciekawe co to za blok z tlokami, korbowdami i walem :hm:

choli2 - Pią Cze 13, 2014 00:06

Też mnie to zastanawia. :-)
MultecFSO - Pią Cze 13, 2014 00:47

sTERYD napisał/a:
teoretycznie blok z 1,8 powinien podejść każdy. Jak miałbym Ci doradzać to jednak proponowałbym szukać bloki do silnika wyprodukowanego po 2003 roku, bo już powinien mieć nową magistralę olejową.


Żadne K16 nie miało seryjnie zamontowanej nowej magistrali olejowej, jak i uszczelki MLS. Takowe zostały dopiero zaprezentowane w styczniu 2006 roku.
Od 2003 roku montowana była wzmocniona uszczelka starego typu (elastomerowa).

Co do bloku to istotną sprawą jest, że silniki VVC 160 posiadają wzmocnione tłoki względem normalnych silników 1.8 oraz 1.6. Zostały zmienione gdyż standardowe potrafiły pękać na testach. Takowe również występowały w silnikach Turbo, z tym, że na krótszych korbowodach celem odprężenia. Wg. mnie spokojnie można montować zwykły dół silnika z 1.8, bo i tak te silniki 160 koni nie osiągają, a pęknięcia pojawiały się po dłuższym czasie przy bardzo wysokich prędkościach obrotowych, co jest raczej ciężkie do uzyskania przy normalnej eksploatacji.