Zobacz temat - [220 turbo coupe] kłęby białego dymu z wydechu ;/
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer - [220 turbo coupe] kłęby białego dymu z wydechu ;/


mlody975 - Sro Cze 18, 2014 23:01
Temat postu: [220 turbo coupe] kłęby białego dymu z wydechu ;/
Witam,
dzisiaj wracając z pracy zauważyłem w lusterku ze sie za mną dymi... z każdym kilometrem było coraz gorzej.
Po powrocie do domu pogazowałem troche i zauważyłem, że gdy silnik schodzi z obrotów przez wydech wydostają sie kłęby białego dymu, i to dosłownie kłęby...
Dym jest biały, nie umiem poznać po zapachu co to ale gryzie w oczy.

Co to oznacza ?

nie zauważyłem żeby jakoś drastycznie ubywało wody ani oleju, raczej wszystko w normie. Spalanie i osiągi raczej tez są takie jak były.

coś z turbiną? głowicą/uszczelką ? co myślicie ? w piątek miałem podjechać na zlot żeby po torze pośmigać i chyba bede musiał zrezygnować ...

Aha, czy to może być np niedopalone paliwo ? coś jakby czasem tyrpło silnikiem, tak jakby wypadanie zapłonu.. zamówiłem kable niestety nie dotrą do mnie w tym tygodniu, cewke wymieniłem przed chwilą, świece nowe, palec i kopułka też...

ehh...
przed ostatnimi urodzinami w Łodzi na które sie wybierałem zatarł się wałek i też musiałem zrezygnować...

maniu48 - Sro Cze 18, 2014 23:27

U mnie winna była uszczelka kolektora ssącego

Markzo - Czw Cze 19, 2014 05:26

a jak stoi na wolnych to zaczyna lekko przykapcac z wydechu? zobacz luz na wirniku w turbo, takie miałe objawy jak wysrał się uszczelniacz na wydechu w turbinie.
mlody975 - Czw Cze 19, 2014 08:43

maniu48, bardzo podobnie mi kopci jak u Ciebie, tyle że dodatkowo mam ten łącznik elastyczny na wydechu nieszczelny i kopci tez tam, tylko nie pluje tak wodą za bardzo. z tego co pamiętam jak robiłem głowice to uszczelke starą dałem bo była dobra, czemu tak kopci jak uszczelka jest walnięta? lewe powietrze ciągnie czy puszcza i do cylindrów dociera za mało powietrza ?

Markzo, może minimalnie kopci na wolnych... a da sie sam uszczelniacz wymienic w turbinie czy trzeba ja regenerować/ szukać innej?

dzisiaj święto, troche nie bardzo można z autem robić, może rano spróbuje coś z tym zrobić.

zrzuce kolektor, zobacze w jakim stanie są uszczelki. można to poskładać na silikon jak coś ? bo na szybko to nie zalatwie nowych uszczelek...

nic sie nie stanie jak pojade w takim stanie na zlot ? :P czy lepiej nie ryzykowac ?

Markzo - Czw Cze 19, 2014 08:50

mlody975 napisał/a:
maniu48, bardzo podobnie mi kopci jak u Ciebie, tyle że dodatkowo mam ten łącznik elastyczny na wydechu nieszczelny i kopci tez tam, tylko nie pluje tak wodą za bardzo. z tego co pamiętam jak robiłem głowice to uszczelke starą dałem bo była dobra, czemu tak kopci jak uszczelka jest walnięta? lewe powietrze ciągnie czy puszcza i do cylindrów dociera za mało powietrza ?

dałeś starą uszczelkę pod głowice? to raczej nie musisz już szukac.... :roll:

mlody975 - Czw Cze 19, 2014 12:21

Cytat:
dałeś starą uszczelkę pod głowice? to raczej nie musisz już szukac....


stara uszczelke dałem pod kolektor ssący, nie pod głowice, bez przesady :P

Markzo - Czw Cze 19, 2014 12:30

mlody975 napisał/a:
stara uszczelke dałem pod kolektor ssący, nie pod głowice, bez przesady

sorki, źle zrozumiałem ;) w Kseries masz kanały wodne do kolekotra, w Tseri nie ma nic takiego i nie ma to wpływu na to dymienie. Albo woda w układ albo turbo wali olejem na wydech...

mlody975 - Czw Cze 19, 2014 14:53

czyli to nie bedzie tak jak u maniu48 ? i nie ma sensu zdejmować kolektora i ponownie go uszczelniać ?

a moge nim na razie jeździć czy to raczej niebezpieczne dla silnika ?

Markzo - Czw Cze 19, 2014 15:28

nie ma sensu, tylko robota na marne.

Musisz ustalic co to jest, jeśli to płyn dostaje się do komory spalania, to powinny puchnąć wężę i ubywać płynu, oraz ze zbiorniczka wyrównawczego może być czuć spaliny. Jeśli tego nie ma, to raczej turbo się zesrało. Możesz kupić zestaw naprawczy, rozebrać turbo i wymienić bebechy ;) zaszkodzić nie zaszkodzi ;)

co do jazdy, jeśli się pogorszy możesz stracić dość szybko olej z silnika...

mlody975 - Czw Cze 19, 2014 17:01

https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be

https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be

już pisałem wcześniej że mam nieszczelny łącznik elastyczny na wydechu i połowa dymu wylatuje przez niego.

może ktoś powiedzieć czy to wina turbo? jeśli tak to jade po drugą turbine i może zdąże przełożyć do jutra ..

węże wodne nie puchną i raczej nie czuć spalin w zbiorniczku..

Markzo - Czw Cze 19, 2014 22:00

mi to wygląda na turbo... nie śmierdzi spalonym olejem? po kilku przegazówkach się uspokoi czy nie bardzo?
AndrewS - Pią Cze 20, 2014 16:30

moj 2.0 jak dostał dzis w palnik na hamowni, to tez puszczał dyma, ale u mnie to ewidetnie była para wodna, z rury kapała woda
mlody975 - Nie Cze 22, 2014 12:45

Markzo napisał/a:
mi to wygląda na turbo... nie śmierdzi spalonym olejem? po kilku przegazówkach się uspokoi czy nie bardzo?


kiedy mi to pisałeś to juz wracałem do domu z "nową" turbiną.
W piątek rano szybka wymiana turbiny i wyjazd na tor :)

Na szczęście wszystko działa i w końcu mogłem uczestniczyć w zlocie :)

Dzięki wszystkim za wsparcie i pomoc :)

Dante79 - Nie Cze 22, 2014 22:37

to super
Markzo - Pon Cze 23, 2014 04:39

Niech sie zdrowo kręci ;)
mlody975 - Wto Lip 08, 2014 21:02

Markzo napisał/a:
Niech sie zdrowo kręci


turbina juz sie wykreciła...
po tygodnu przy rozkręcaniu turbiny słychać było tarcie, jakby wirnik miał luz i tarł o obudowe tubiny, później znowu zaczął sporo dymić. aż w końcu zauważyłem kiedyś na parkingu plame oleju, sprawdziłem stan, dolałem olej i przy cofaniu auto zostawiało na parkingu czarną kreskę... zajrzałem pod auto i jakby z rozrządu/ filtra oleju ciekł olej, nie kapał tylko normalnie sie lał na oplalonym silniku... auto zgasiłem, zadzwoniłem po brata i mnie przyciagnał do garażu...


Cały pasek i rozrząd w oleju... niedawno wymieniany, jakieś 3tyś km temu..
prawdopodobnie puściło uszczelnienie wału na pompie olejowej.
szukam teraz przyczyny zeby poźniej trzeciej turbiny nie zajechać...

pompe wstawie nową, rozrząd też, co jeszcze moge sprawdzić?


myślę czy nie oddać turbiny do regeneracji... czy może kupić kolejną używaną ?

dodam też ze mam silnik z 820ti coupe w budzie 220 coupe bez chłodnicy oleju.

w 820 jej nie było a widze ze w 220 są chłodnice oleju, może przez to olej był przegrzany i w końcu puściło uszczelnienie i wykańczało turbiny?

greg-si - Sro Lip 09, 2014 18:34

Bez chłodnicy oleju olej się grzeje, osobiście jedną pojeżdżawkę przeżyłem bez chłodnicy oleju wtedy przy 20 stopniach skoczył olej do 117 stopni (to jeszcze nie jest specjalnie dużo). Uważam że raczej ciężko by było zagotować olej, chyba że jakaś droga i z dobre 100km przy 200-240km/h.
Łatwiej, dużo łatwiej płyn chłodniczy zagotować.

mlody975 - Czw Lip 10, 2014 21:08

czyli to nie jest przez brak chłodnicy ? nie musze jej zakładać ?

szukam pompy oleju, jak ktoś coś wie lub ma niepotrzebna zapraszam na PW

i co z turbiną ? opłaca sie regenerować ? ktoś już regenerował turbinę?

ehh... auto znowu stoi w garazu ...

Markzo - Pią Lip 11, 2014 09:43

Chłodnica nie zaszkodzi, ale nie jest konieczna ;) regenreacja turbo to temat rzeka....musisz sam zadecydować
mlody975 - Pon Lip 14, 2014 21:20

uszczelnienie wału w pompie oleju puściło, wyglada na to jakby olej pod ciśneiniem wypchnął wewnętrzną część tego uszczelnienia na zwenętrz.

Wie ktoś może jaka jest przyczyna? zbyt duże ciśnienie w silniku? zurzycie tego uszczelnienia? zatkany kanał olejowy ? czy to przez padającą turbine?

AndrewS - Wto Lip 15, 2014 22:15

mlody975 napisał/a:
zbyt duże ciśnienie w silniku?


to dosyć sensowne wytłumaczenie, za ciśnienie oleju odpowiada regulator ciśnienia, żeby to sprawdzić trzeba by wkrecic w miejsce czujnika jakiś analogowy manometr

mlody975 - Sro Lip 16, 2014 22:10

AndrewS napisał/a:
żeby to sprawdzić trzeba by wkrecic w miejsce czujnika jakiś analogowy manometr


co może być przyczyną zbyt dużego ciśnienia oleju w silniku? gdzie jest ten regulator

teraz raczej nie mam takiej możliwości, mam wyjętą pompe oleju i ogolnie silnik rozebrany. a czy pompa oleju pasuje np od silnika rovera 2,0 n/a 136km ?

Markzo - Czw Lip 17, 2014 18:27

mlody975 napisał/a:
co może być przyczyną zbyt dużego ciśnienia oleju w silniku? gdzie jest ten regulator

na pompie oleju taka śruba ze sprężynką. Ale mi się wydaje, że po prostu źle wsadziłeś uszczelniacz wału korbowego. 7Tomi 3 razy mi próbował go zakładać i ciągle się lało. Dopiero Kozik mi to ogarnął, bo ten uszczelniacz trzeba wbić tuleją dość mocno i głęboko, inaczej szybko się wysunie i olej znika dużymi ilościami. A turbina skoro zaczęła trzeć o obudowę to po prostu była zajechana - wywalone łozyska i korpus ;)

mlody975 napisał/a:
a czy pompa oleju pasuje np od silnika rovera 2,0 n/a 136km ?
_________________

pasuje, nawet chyba od diesla sdi/idt podchodzi ;)

mlody975 - Pią Lip 18, 2014 21:22

tak Markzo, ale od kąd mam ten silnik to nic nie robiłem przy pompie oleju/uszczelniaczu wału... oleju mi za duzo nie brał, tylko tyle co turbina zjadła..

a to uszczelnienie ma taki kołnierz ze sprężynką przy wale, u mnie ten kołnierz jest wywinięty w drugą stronę...

Markzo - Wto Lip 22, 2014 15:00

A wtedy co Ci sie zatarł wałek, może coś zatkało kanał olejowy?
mlody975 - Wto Lip 22, 2014 22:03

to było dawno, jeszcze w zime chyba, nie wykluczam tego że to przez to ale to chyba wcześniej by sie stało a nie teraz..
Pyros - Sob Lip 26, 2014 16:06

Jak wypchnęło Ci uszczelniacz wału korbowego to nie jest wina zbyt dużego cisnienia oleju, a zbyt dużego ciśnienia w skrzyni korbowej... Sprawdź czy jak wyciągniesz bagnet, to czy również z niego kopci, na siwo. Jezeli tak, to oznacza, że masz przedmuch z komory spalania. Niestety w serii T lubią pękać tłoki między półkami, i wtedy tak dymi z wydechu. Wykręć świece i sprawdz czy tłoki są suche czy mokre.
mlody975 - Nie Lip 27, 2014 21:46

Pyros, czyli gdzie pękają tłoki? pomiędzy pierścieniami ?

jak juz wcześniej pisałem silnik mam rozebrany i nie mam teraz możliwości odpalenia i sprawdzenia czy kopci z bagnetu.

jest takaś inna opcja sprawdzenia tłoków ? zdjęcie głowicy i wyjęcie tłoków ?
niedawno robiłem uszczelke pod głowicą... ehh... a może tłoki są dobre tylko uszczelka puściła ?

chyba bede musiał rozebrać silnik na części pierwsze i wszystko posprawdzać ewentualnie ocenić czy nie lepiej bedzie kupic innego słupka...

Pyros - Nie Lip 27, 2014 22:26

Tak, tłoki pękają miedzy pierścieniami. Czasem nawet nie widać tego na wyciągniętym tłoku, a dopiero w momencie kiedy sie sciągnie pierscienie. Tutaj jest tłok z któregoś z moich poprzednich silników, jedno zdjęcie przed sciągnięciem pierscieni, drugie już po ich zdjęciu..



dobryziom - Pon Lip 28, 2014 11:17

u mnie wygladało to tak:


mlody975 - Pon Lip 28, 2014 20:19

a czy takie oderwane kawałki tłoka uszkodziły Wam powierzchnie cylindrów ?
czy wystarczy po prostu wymienić tłoki i można jeździć dalej ?

dobryziom, jakie miałeś objawy przy takim uszkodzeniu tłoka ?

Pyros napisał/a:
Jak wypchnęło Ci uszczelniacz wału korbowego to nie jest wina zbyt dużego cisnienia oleju, a zbyt dużego ciśnienia w skrzyni korbowej... Sprawdź czy jak wyciągniesz bagnet, to czy również z niego kopci, na siwo. Jezeli tak, to oznacza, że masz przedmuch z komory spalania. Niestety w serii T lubią pękać tłoki między półkami, i wtedy tak dymi z wydechu. Wykręć świece i sprawdz czy tłoki są suche czy mokre.


czy w takim przypadku nie powinno sie kopcić odmą ? ona chyba od tego jest żeby w silniku nie zwiększało sie ciśnienie... bagnet też mi powinno wywalić przy dużym wzroście ciśnienia w komorze wału korbowego...

dobryziom - Pon Lip 28, 2014 23:15

w 90% bedzie uszkodzona powierzchnia u mnie były rysy niesbyt glebokie ale jednak :/

objawy hmmm zadne tłok wywalił przy pojsciu pelnym ogniem a co zawiniło ciezko powiedziec powodów moze byc sporo...

mlody975 - Sob Sie 16, 2014 19:10

witam ponownie po dłuższej przerwie,
w końcu znalazłem chwile żeby sie zabrać za silnik, dzis zrzuciłem głowice,
nie widać żeby coś z tłokami było nie tak...
po niedzieli rozbiore korby i wyjme tłoki i sie okaże czy są pęknięte.

orientuje sie ktoś z Was może czy dól silnika turbo i N/A są takie same ?
gdzies słyszałem ze w turbo są kute korby ale nie wiem czy to prawda ..
jakby coś to moge kupić słupek od wersji 136km i dołożyć do niego turbo i cały osprzęt ?

Markzo - Sob Sie 16, 2014 19:28

Nie, dol z NA nie przezyje w turbo;) inne korby i tloki. TI nie ma kutych ale ma wzmocnione korby i odprezajace tloki.
mlody975 - Wto Paź 07, 2014 19:45

witam,
remont silnika idzie strasznie wolno z braku czasu.
Ostatnio udało mi sie wyjąć silnik i tłoki z silnika.
cylindry nie są porysowane, tłoki też nie wyglądają na popękane ( pierścieni nie zdejmuje póki nowych nie kupie)
Ogólnie wszystko oprócz uszkodzonej turbiny i wypchniętego uszczelniacza na wale wygląda ok.

Jestem teraz na etapie kompletowania części...
Znacie jakies sklepy internetowe lub ze śląska które posiadają częsci do tego silnika ? Ogólnie widze ze jest problem nawet z uszczelkami a co dopiero pierścienie czy panewki...
panewki tez przy okazji bede zmieniał bo jak rozkreciłem korby to panewki nie wyglądają najlepiej...

Markzo - Wto Paź 07, 2014 21:03

1000zł - komplet wszystkiego do tego silnika. Panewki na korby, pierscienie, uszczelki pod głowice, kolektory, pokrywy, uszczelniacze zaworowe, uszczelniacz wału i wałków.
mlody975 - Sro Paź 08, 2014 19:08

Markzo napisał/a:
1000zł - komplet wszystkiego do tego silnika. Panewki na korby, pierscienie, uszczelki pod głowice, kolektory, pokrywy, uszczelniacze zaworowe, uszczelniacz wału i wałków.


Markzo, proponujesz czy wiesz gdzie to kupić ? :P

ogólnie potrzebuje troche innego zestawu:
panewki na korby, uszczelka pod głowice, uszczelka pod miske olejową, uszczelniacz wału od rozrządu, pierścienie, pasek rozrządu, uszczelki układu wydechowego i na koniec łożysko sprzęgłowe

głowicy nie ruszam bo uszczelniacze wałków były wymieniane a zaworowe to może i bym wymienił jak znajde w dobrej cenie ;)

AndrewS - Sro Paź 08, 2014 20:37

mlody975 napisał/a:
uszczelniacz wału od rozrządu


35X45X7 Corteco12010903B

mlody975 napisał/a:
pasek rozrządu


Gates 5289XS
ja dałem jakies 80 zł

napinacz rolka
INA 531 0223 10
napinacz drogi 234 zł

mlody975 napisał/a:
uszczelki układu wydechowego


powinny być na alledrogo

Markzo - Sro Paź 08, 2014 20:50

mlody975 napisał/a:
Markzo, proponujesz czy wiesz gdzie to kupić ?

za tyle kupiłem części do złożenia silnika Kozikowi, w zasadzie od ręki ;)

mlody975 - Pią Paź 10, 2014 22:14

AndrewS, dzięki za wymiary uszczelniacza.

Markzo, a gdzie to kupowałeś ? w sklepie w Twojej okolicy ?

btw wysłałem wiadomość do jednego sklepu ( podobno ktoś u nich kupował części do tego silnika) i odpisali mi ze oznaczenie 20t4g jest niekompletne i nie mogą sobie z tym poradzić ... oprócz kodu silnika dostali inne informacje jak model, rok, poj, moc itp...

Markzo - Nie Paź 12, 2014 13:28

mlody975 napisał/a:
Markzo, a gdzie to kupowałeś ? w sklepie w Twojej okolicy ?

tak, u mnie na wiosce.

mlody975 - Pią Gru 05, 2014 20:43

witam po dłuższej przerwie.

remont silnika idzie jak krew z nosa... wszystko przez brak wolnego czasu i problem z kupieniem potrzebnych części...

większość części już mam, jednak brakuje mi uszczelek których nie moge znaleźć w żadnym sklepie w mojej okolicy...

Może ktoś z Was juz to przechodził i wie jak i z czego podpasować części jeśli nie ma konkretnie do silnika Ti.

To czego mi jeszcze brakuje:

- uszczelka pompy oleju ( czy np od jakiegoś Land Rovera sie podpasuje ? )
- uszczelniacz wału od strony sprzęgła ( moj był dobry ale jak przedni sie zepsuł to myśle czy by tamtego tez nie wymienić od razu)
- uszczelki do wydechu: kolektor-turbo, turbo-DP, DP-kat,
- uszczelki spływu oleju z turbiny
- o-ring pompa wody-blok silnika,

z listą części jak i z numerami katalogowymi przepisanymi ze strony rimmerbros chodziłem po sklepach motoryzacyjnych i praktycznie wszyscy rozkładali rece...

Ktoś pomoże ? :)

greg-si - Sob Gru 06, 2014 11:49

Wszystkie graty do dostania w PL, w sklepie na osiedlu może być problem ale w necie jak najbardziej dostaniesz.
Jak znajdziesz jakiś tani uszczelniacz wału od strony skrzyni daj znać. Też potrzebuję ;)

Markzo - Sob Gru 06, 2014 11:56

;| z czym tu ma być problem? od ręki wszystkie części... pisałem to już nie raz.
mlody975 - Pon Kwi 03, 2017 10:01

Markzo, wiem, juz wcześniej pisałeś że kupowałeś "u siebie na wiosce", jednak u mnie na wiosce takich rzeczy nie maja, w częstochowie też mają z tym problem wiec nie wiem co to za sklep masz tam u siebie :P

a na internetach to albo nie ma albo niedostępne albo po prostu nie umiem juz szukać ... :P

[ Dodano: Pon Kwi 03, 2017 11:01 ]
witam!
zabieram sie w koncu za skladanie silnika,
szybkie pytanko, jak ida korby w tym silniku? ktos pomoze bo ja juz nie pamietam, silnik rozebrany w 2014r.... korby nie sa symetryczne a w manualu nie widac jak to powinno byc...
ktos pamieta albo dysponuje takim silnikiem ze zdjeta miska zeby sprawdzic ? :)

longer86 - Pon Kwi 03, 2017 10:20

Nawrócił sie niewierny, pewnie po 3 latach ujeżdżania vw :razz:
mlody975 - Pon Kwi 03, 2017 10:22

zadne vw!
mam drugie coupe :D

Markzo - Pon Kwi 03, 2017 10:32

U mnie byly odwrotnie niz w manualu do 620ti, wkladaj na probe kazdy tlok z korba na miejsce, jak lekko wskoczy to ok, jak idzir z oporemcto obroc :) podeslij do siebie nr na pw mam.malego dila ;)
sebeks - Pon Kwi 03, 2017 11:04

Na tłokach powinny przecież być oznaczenia, jak mają byś wstawione do silnika ;)
Markzo - Pon Kwi 03, 2017 11:12

Sa podebrania na zawory ssace, wiec.nie tyle obrocic co zamienic miejscami - zle napisalem :)