|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] problem z rozruchem, jak jest zimny
maras-1977 - Pon Cze 30, 2014 13:29 Temat postu: [R75] problem z rozruchem, jak jest zimny Witam.
Mam problem z rozruchem silnika, ale tylko z rana.
sytuacja wygląda następująco.
parkuję na wieczór samochód i po około 7 godzinach nie mogę go odpalić dopiero po 4 lub 5. Między próbami czekam kilka sekund ( około 10 ) aż nie wyłączy się dźwięk mruczenia( prawdopodobnie pompa paliwowa ) i za każdą próbą długo słychać ten dźwięk. A po pracy po 8 godzinach, tylko że popołudniu odpala za pierwszym razem.
Paliwa mam ¾ zbiornika, pompę wykręcałem już i sprawdzałem jest OK.
Świece, cewki, kable WN nowe.
Markzo - Pon Cze 30, 2014 14:02
ECU? ktoś pisał na forum, że coś się odlutowywało w ECU i nie palił jeden baniak czy coś... a ktory cylidner Ci nie pali? od strony grodzi?
rtoip69 - Pon Cze 30, 2014 15:07
Markzo, to silnik 1,8 a pisane było chyba o v6 .
[ Dodano: Pon Cze 30, 2014 16:07 ]
Przyczyna może być w ECU jeżeli nie ma iskry.
maras-1977 - Pią Sie 08, 2014 23:56
Witam.
Teraz już się pozmieniało.Pali na wszystkie cylindry, ale nie odpala jak jest zimny, przy pierwszej próbie zapłonu słychać samo kręcenie silnika, przy drugiej próbie kręcenie silnika i na sekundę jakby chciał zaskoczyć ale od razu jest słychać samo kręcenie.
a potem już można go kręcić i kręcić i kręcić i po kilku nastu razach odpali, ale obroty są bardzo niskie. ( w sumie zastanawiam się że ten silnik niema ssania, ponieważ w zimie jak odpalał normalnie to po odpaleniu miał obroty 750, czyli standardowo jak jest ciepły) teraz już poszedłem na sposób i odpalam go tak:
1 kręcenie sam silnik
2 kręcenie z tym sekundowym zaskoczeniem silnika
3 kręcenie ( i tu miłe zaskoczeni ) odpala na strzała, ale między drugim a trzecim kręceniem robię minimum pięć minut przerwy.
Jak odpali obroty są 750 i znowu problem bo nie mogę ruszyć i muszę trzymać powyżej 2500 obrotów i regulować sprzęgłem bo się dławi. ale tylko przez kilka sekund później jest już wszystko ok
Tak jak pisałem wcześniej są nowe kable, świece i cewki.
Podmienione z dobrego auta: pompa paliwa, silnik krokowy, czujnik położenia wałka rozrządu, zawór ciśnienia paliwa na końcu listwy, i jeszcze ( nie wiem jak to się fachowo nazywa) nad zaworem ciśnienia paliwa na kolektorze ssącym jest jakiś czujnik na cztery przewody, też został podmieniony. proszę o pomoc.
sTERYD - Sob Sie 09, 2014 00:31
a może po prostu czujnik temperatury?
Wygląda jakby nie miał żadnego ssania.
Kamil79 - Sob Sie 09, 2014 06:36
Czujnik temperatury gdy nie ma połączenia to po prostu przy rozruchu na zimnym silniku włącza domyślnie wiatrak. Nie ma to wpływu na rozruch jak i pracę silnika, może wtedy komputer jedynie włącza jakąś domyślną dawkę paliwa.
ps.
Ja bym sprawdził także jakie sprężanie jest na garnkach, może rozrząd przeskoczył??? Sprawdź jeszcze na zimnym silniku czy ma iskrę na każdym cylindrze.
maras-1977 - Sob Sie 09, 2014 08:08
sprawdzałem już ciśnienie jest okolo 10 na każdym cylindrze. rozrząd był ustawiony.
Kamil79 - Sob Sie 09, 2014 09:20
Kurcze, kolega miał podobnie tylko w mazdzie xedos 6. Nie mógł odpalić z rana, jak już zapalił to palił cały dzień. Okazało się że regulator ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej był uszkodzony.
sTERYD - Sob Sie 09, 2014 21:02
Kamil79, ale czasem ma za duży opór i pokazuje, ze silnik jest ciepły mimo, ze jest zimny. wskazywał by na to brak ssania
maras-1977 - Nie Sie 10, 2014 07:21
regulator ciśnienia już też jest podmieniony. nawet dwa razy z dwóch różnych aut.
i jeszcze wczoraj jechałem ze znajomym mechanikiem i stwierdził ( w sumie ja też to zauważyłem tylko się tym teraz nie przejmowałem bo ważne jest dla mnie odpalanie) że niema wcale mocy. do około 2800 obrotów jest muł bardzo wolno reaguje na gaz, a powyżej tak jakby coś się odetkało i ciągnie lepiej ( ale szału niema). na kompie pokazuje błąd ( jeżeli dobrze pamiętam) drugiej sondy za katalizatorem.( której nie mam ponieważ poprzednik usunął sondę i katalizator) ale tak cały czas jeździłem i było dobrze.
dzelo23 - Nie Sie 10, 2014 09:39
Ja bym sprawdził szczelność obudowy filtra paliwa i sam filtr. Jest w baku po lewej stronie. Sprawdzilbym też ciśnienie paliwa tuż przed listwą wtryskową.
maras-1977 - Sro Sie 13, 2014 06:33
Witam.
wczoraj kolega podpowiedzią mi żebym spróbował odpalić samochód za pomocą PLAKA ( żeby wyeliminować awarię elektroniczną ) i udało się, odpalił za pierwszym razem na strzała. Więc dziś jak czas pozwoli biorę się za układ paliwowy.
prośba do forumowiczów o podpowiędz co z tym filtrem paliwa. Jest niby na cały żywot samochodu. czy macie jakiś sposób na wyczyszczenie? lub jakiś zamiennik?
I jeszcze jedno Dzelo23 napisał że filtr znajduje się w zbiorniku, a na Allegro są 2 filtry dostępne ale z tego co pamiętam znajduje się on z prawej strony z tyłu nadkola.
http://allegro.pl/rover-7...4444001192.html
rafalmis1 - Sro Sie 13, 2014 07:00
maras-1977, to nie jest filtr paliwa
dzelo23 - Sro Sie 13, 2014 09:29
https://www.youtube.com/watch?v=jbvpA-k3JZs
Na tym filmiku widać zawartość baku w eR 1.8. Po lewej pompka paliwa a po prawej filtr, w kadr załapała się też pomka z 1.8turbo na maxa po prawej.
Filtr paliwa pasuje najprawdopodobniej od mini cooper'a. U mnie był dosłownie czarny.
maras-1977 - Sro Sie 13, 2014 09:41
ok. a ten filtr od mini nie trzeba przerabiąć? pasuje bez żadnego problemu?
dzelo23 - Sro Sie 13, 2014 10:00
http://allegro.pl/mini-co...4466001769.html
Wygląda na taki sam, trzeba by zadzwonić do sprzedawcy żeby zmierzył wysokość i średnicę. Uszczelki też wyglądają na takie same. Ja u siebie wymieniłem na używkę wszystko co jest w baku bo na info o mini trafiłem dopiero później, jeżeli będę musiał coś robić z filtrem to spróbuję z tym od mini właśnie.
maras-1977 - Sro Sie 13, 2014 10:07
Dziękuję bardzo Dzelo23.
właśnie odpowiedziałęś na moje następne pytanie które chciałem zadać ( czy się wymienia w całości czy się rozbiera tą budowę.
Pytanie: Dzelo23 a w jakim celu wymieniałeś ten filtr miałęś jakieś problemy z ciśnieniem paliwa czy mioże inny powód?
bo ja sądzę że przez zatkany filtr nie mam mocy i problem z odpalaniem.
dzelo23 - Sro Sie 13, 2014 11:21
U mnie parę tygodni po zmianie silnika auto nie odpaliło pod sklepem, ot tak. Myślałem że to wina pompki bo nie było ciśnienia na listwie wtryskowej ale pompka była sprawna i dawała ciśnienie prawie 4 bary. Wyjąłem filtr paliwa (był dosłownie czarny), wstawiłem zwykły na przewodzie taki za 5 zeta i ciśnienie wróciło ale jak tylko pompka przestawała pracować to spadało. Auto odpalało i jeździło, szukałem filtra ale bez efektów. Za 200 zł udało mi się kupić wszystko z baku mg zt 1.8 turbo i wszystko działa.
https://www.youtube.com/watch?v=I4XkDXARkpU
Tak sprawdzałem ciśnienie. Za jego brak odpowiadał chyba filtr paliwa ale co odpowiadało za nietrzymanie ciśnienia nie wiem, nieszczelna obudowa albo te ustrojstwo pod obudową.
maras-1977 - Sro Sie 13, 2014 13:19
Po wymianie filtra lepiej przyspieszał?
Było widać przez tą obudowę gołym okiem czy jest brudny w środku?
I czy jest jakiś knyf na rozkręcenie tego filtra żeby go nie uszkodzić?
dzelo23 - Sro Sie 13, 2014 15:55
Z przyspieszaniem nie miałem problemów i po wymianie różnicy nie zauważyłem.
Przez obudowę nic nie widać.
Mniej więcej w połowie obudowy jest metalowa opaska i w tym miejscu się ona rozkłada. Wystarczy przekręcić ok 1cm i gotowe.
maras-1977 - Czw Sie 14, 2014 06:26
Wymontowałem liltr i porażka, sam filtr jest w metalowej puszce osadzony na na dwóch krućcach z oringami. Nie ma możliwości otworzyć tej puszki tak żeby ją puźniej zmontować i żeby trzymała ciśnienie. W środku przez otwór widać że jest brudny jak sadza w kominie. Teraz mam dylemat co dalej, bo kupię urzywany i może być w tym samym stanie lub gorszym ( loteria ). A może ktoś wię jak zdemontować wężyki paliwowe z filtra? Są zamontowane termicznie. I jeszcze jedno pytanie czy ten filtr pasuje do R75
http://www.s-part.pl/71,w...er-do-2001.html
dzelo23 - Czw Sie 14, 2014 10:14
A obudowę masz taką jak na filmiku i tylko filtr metalowy?
Było już o tym filtrze coś na forum, poszukaj dokładnie.
maras-1977 - Sob Sie 16, 2014 06:09
podobny dół filtra tylko tam gdzie jest metalowa opaska jest puszka metalowa z dwoma wlotami z dołu i jednym z góry.
[ Dodano: Pią Sie 15, 2014 21:56 ]
Kupiłem i wymieniłem filtr cały w plastikowej obudowie ( było trochę przeróbek) i auto odzyskało ducha, teraz czekam do rana żeby sprawdzić czy będzie normalnie odpalał.
[ Dodano: Sob Sie 16, 2014 07:09 ]
Odpalił za pierwszym razem, bez żadnego piłowania rozrusznikiem. Problem tkwił jednak w filtrze paliwa. Producenci R 75 zakładali że filtr jest na cały żywot auta, lecz nie brali pod uwagę że samochody będą jeździć na polskim paliwie, które nie należy do najczystszych. Szkoda tylko że zostało mi 45 litrów benzyny czarnej jak smoła ( prawdopodobnie po rozszczelnieniu się filtra paliwa, wcześniej było żółtawe ale też nie do końca przejrzyste) oddam ją do warsztatu do mycia części silnika.
Chciałbym podziękować forumowiczom ale głównie Dzelo23 za pomoc i zaangażowanie, że nakierował mnie na ten nieszczęsny filtr paliwa.
dzelo23 - Sob Sie 16, 2014 21:45
po to mamy forum by się dzielić wiedzą i pomagać, super że eR działa jak należy.
Napisz jak możesz co to za filtr kupiłeś i jakich przeróbek dokonałeś bo ja wsadziłem używkę a w turbo podobno filtr pada po 30kkm więc za jakiś czas będę musiał coś działać.
maras-1977 - Pon Sie 18, 2014 13:36
Filtr kupiłem używany z 2003 roku (nowy kosztuje 270zł), ale widać gołym okiem że był od mojego 1000 razy czyściejszy, ponieważ od mojego filtra wężyki były czarne jakby przez nie smołę tłoczyli, a w tym co go kupiłem wszystko czyściutkie wężyki paliwowe przezroczyste. Oczywiście nie wiem jak w środku wygląda filtr, ale samochód jeździ, odpala, i ma wreszcie jakieś przyspieszenie Chciałem wrzucić zdjęcia ale nie wiem jak. (próbowałem ale nie chcą się załadować) a co do przeróbek: w starym filtrze przy pompie paliwa były trzy rurki, jedna od pompy druga gruba przelewowa i trzecia taka sama jak od pompy ale był podpięty jakieś dodatkowy mechanizm przelewowy. W filtrze który kupiłem nie było tego trzeciego wężyka z tym mechanizmem przelewowym. przeróbka polegała na obrobieniu mocowania wężyka który był podłączony pod wężyk od pompy paliwa w starym końcówka była termicznie wgrzana w kolanko i wejście pod szybko złączkę, a w nowym była wtyczka szybko złączka taka jak w pompie. Jak ktoś mi podpowie jak mam wrzucić zdjęcia to wrzucę
dzelo23 - Nie Lis 30, 2014 12:34
Witam.
Potwierdzam informację że filtr paliwa do Rover 75 1.8; 1.8 turbo i MG 1.8 turbo pasuje od mini coopera. Ja kupiłem Topran 501 431 756 i pasuje bez żadnych przeróbek.
Filtry VAICO V20-0717, ALCO FILTER: MD-607, HOFFER: 4831, MEAT & DORIA: 4831, MINI: 16 14 6 757 196 też powinny pasować gdyż występują jako zamienniki.
Za filtr toprana zapłaciłem 81 zł z przesyłką.
maras-1977 - Nie Lis 30, 2014 13:49
Witam.
czy ten filtr który kupiłeś jest w metalowej puszce?
Podaj proszę link do tego filtra.
dzelo23 - Nie Lis 30, 2014 17:37
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=93258&postdays=0&postorder=asc&start=240
W tym temacie na ostatniej stronie są zdjęcia tego filtra, jest on papierowy bez jakiejkolwiek obudowy. Jak chcesz to mogę Ci wysłać stary to sprawdzisz czy będzie pasował.
maras-1977 - Nie Lis 30, 2014 18:06
Witaj.
poprzedni filtr paliwa miałem http://allegro.pl/plywak-...4777051999.html i się dziwiłem jak mogłeś wymienić na filtr papierowy ponieważ nie było opcji go otworzenia ( znaczy się dałem radę ale brzeszczotem, zwykła ciekawość jaki był zabrudzony ), ale teraz mam filtr od nowszego rocznika i jest to biała plastikowa puszka w którą można (chyba, tak się domyślam) otworzyć i wymienić sam wsad( filtr). Czy właśnie taki masz otwierany z obejmą metalową na środku?
dzelo23 - Nie Lis 30, 2014 18:40
Tak mam białą obudowę z metalową opaską. Na pierwszej stronie tego tematu jest link do filmiku który pokazuje wszystko co siedzi u mnie w baku.
maras-1977 - Nie Lis 30, 2014 20:00
Dzięki Dzelo23 bardzo mi pomogłeś, jak będzie znowu problem z filtrem to poprostu kupię nowy wsad i tyle, a nie cały filtr z obudową i pływakiem.
|
|