Zobacz temat - [R75] PILNE! Zagubione kluczyki, immobiliser, blok. kier.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] PILNE! Zagubione kluczyki, immobiliser, blok. kier.

Zrubo - Pią Lip 04, 2014 22:24
Temat postu: [R75] PILNE! Zagubione kluczyki, immobiliser, blok. kier.
Witam po długiej przerwie...
, dzisiaj zgubiłem kluczyki od samochodu, zapasowych niestety brak, i wiadomo na czym polega problem, samochód został na parkingu.

Udało mi się rozebrać obudowę kierownicy i zdemontować włącznik od stacyjki, niestety pozostaje jeszcze immobiliser i blokada kierownicy.
Znalazłem kable wychodzące od immobilisera zwierające prace rozrusznika więc rozrusznik kręci.
Niestety samochód nie odpala, czy ktoś jest w stanie pomóc jak pominąć to ustrojstwo lub pościć na krótko, tak aby przynajmniej dojechac do domu ?
Druga sprawa to blokada kierownicy, jest jakis humanitarny sposób aby blokada pusciła ?

Proszę o pilną pomoc. [R75]

longer86 - Pią Lip 04, 2014 22:32

bez kluczyka nie pojedziesz... komputer nie poda sygnałów na wtryski i nie odpalisz, gdyby dało się o tak ominąc immo to by go nie montowali bo po co... albo znajdziesz kluczyki, albo czeka Cię szukanie zestawu pestka immo, komputer ECU i moduł EWS

A jak dostałeś się do auta bez kluczyków? niehumanitarnie?

Zrubo - Pią Lip 04, 2014 22:35

samochód jest zaparkowany na parkingu zakładowym, po prostu w pracy nie zamykam samochodu... nie ma żadnego sposobu ?
longer86 - Pią Lip 04, 2014 22:42

nie znam... chyba że masz jakiegoś speca który ogarnie Ci immo kompem, choć nie znam przypadku żeby ktoś z R75 pozbył się immo
Zrubo - Pią Lip 04, 2014 22:48

no to leże...
longer86 - Pią Lip 04, 2014 22:55

są pewnie ludzie którzy wywalą immo z kompa, kwestia szukania i kasy
AdaskoC - Pią Lip 04, 2014 22:59

Stacyjkę i inne wkładki da radę wymienić bez posiadania kluczyka, bo masz otwarte auto :) . Komputer, immo i resztę zabawek też można szybko ogarnąć.

[ Dodano: Pią Lip 04, 2014 22:59 ]
Za 300-400zł ogarniesz temat podmieniając kompa i wkładki. Nie wiem czy jest sens sie pozbywać immo i kombinowac, bo pewnie drożej wyjdzie. Odezwij sie na PW jak chcesz, posiadam to wszystko :)

MaReK - Sob Lip 05, 2014 00:59

Nie trudno wywalić immo z ECU :)
Problemem pozostaje stacyjka, chyba, że będziesz odpalał jak gangsterzy na filmach akcji :)

Nie bardzo widzę wyjście z sytuacji. Podobno są firmy, które na podstawie stacyjki potrafią dorobić grot. Wtedy nie pozostaje Ci nic innego jak dopisanie pestki do IMMO. Pestka, transponder musi być nowy i wtedy można to bez problemu zrobić.

Zrubo - Sob Lip 05, 2014 08:07

Byle tylko odpalił, klucze zginęły w pracy więc podejrzewam ze kiedyś się znajdą. Z odpalaniem na "gangstera" jakoś bym przebiedował ten czas, rozrusznik juz kręci (zmostkowane kable za IMMO),reszty nie wiem... Pozostaje mi tylko to cholerne IMMO do oszukania i blokada kierownicy. Bo do pracy czymś trzeba jeździć.
Szkoda ze nigdzie nie ma forum "złodzieji samochodów" ;)

komarek - Sob Lip 05, 2014 09:00

Zrubo, zadzwoń gdzieś do ekspertów dorabiających klucze - otwierających samochody bez klucza i popytaj o kogoś z "bogatym doświadczeniem", w Częstochowie na pewno takich znajdziesz

kiedyś miałem problem dotyczący służbowej Corolli - przyjechał spec, który w VW Caravelle miał wszystko czego potrzeba do otworzenia i odpalenia auta, a do tego miał odpowiednią wiedzę na ten temat... i zrobił to w 5 minut, licząc z papierosem którego wypalił

Zrubo - Sob Lip 05, 2014 09:24

komarek, chyba bede musiał podejsc do tego w ten sposób i sie porozglądać. Grzebie w Rave ale nic konkretnego nie widze, z zawodu jestem elektronikiem ale nie z branzy samochodowej, boje sie zwierać kolejne kable w strachu przed uszkodzeniem I/O CPU bądz samego IMMO. Mimo to i tak pozostaje blokada kierownicy... a nie chce jej zerwać siłą
MaReK - Sob Lip 05, 2014 09:45

W/g mojej skromnej wiedzy na temat immo, musisz go najpierw przeprogramować w ECU. Potem odciąć przewód od IMMO. Ew. montujesz w ECU emulator. Na zwarcia uważaj, bo możesz posłać w piach inne moduły w samochodzie.

Masz pół biedy, bo masz otwarte auto.
Masz dwa wyjścia z tej sytuacji:

1. kupujesz cały zestaw (EWS (immo), ECU (komputer silnika), kluczyk (grot+transponder) i stacyjka oraz bębenek do drzwi/klapy bagażnika. Do pełni szczęścia brakuje Ci zatem BCU (moduł komfortu) oraz elektroniki pilota. Dobrze byłoby gdyby BCU było od diesla z podobnym jak Twoje wyposażenie. Głównie chodzi o alarm, syrenkę i spryskiwacze reflektorów. Potem już tylko wizyta u kogoś kto dysponuje T4 i masz zaprogramowane wszystko jak było ;)

2. Dorabiasz grot do zamka/stacyjki na podstawie zamka. Zakupujesz to co napisał longer86.

lub

2b. Kontaktujesz się z dzieju i może uda się zaprogramować pod Twojego EWS'a nowy transponder, który pozwoli uruchomić auto. Teoretycznie, jeśli wysłałbyś mi swój EWS oraz dorobiony kluczyk, mógłbym Ci w elektronicznym zakresie całego zamieszania.

zbygru - Nie Sty 04, 2015 14:40
Temat postu: immo
Witam.Mam następujące pytanie: czy można w Roverze 75 wyjąć z kluczyka (pilota) immo i zamontować go na stałe gdzieś w pierścieniu przy stacyjce? Chodzi o to, że posiadam jeden kluczyk oryginalny, dokupiłem na allegro obudowę z surowym grotem i dorobiłem ten grot wg oryginału.Mam więc możliwość otwarcia drzwi i odblokowanie kierownicy w razie zagubienia oryginalnego klucza.Gdyby immo był na stałe w pobliżu czytnika to mógłbym odpalać auto tym kluczem dorobionym jak również zamykać i otwierać drzwi.A oryginalny z pilotem leżałby sobie w domu jako zapas.
Czy dobrze kombinuję :roll: ? Oczywiście nie działał by alarm i musiałbym ręcznie otwierać i zamykać auto ale to dla mnie nie problem.
Proszę o sugestie..........
Gość, który mi dorabiał grot twierdził że niektóre samochody mają nawet specjalne miejsce przy tych pierścieniach w stacyjce na włożenie immo.

MaReK - Nie Sty 04, 2015 14:42

Będąc w posiadaniu swojego EWS'a możesz bez przeszkód dopisać nowy transponder do swojego drugiego kluczyka. Wtedy będziesz miał dwa komplety i tylko jeden z możliwością otwierania drzwi zdalnego jak rozumiem?
zbygru - Nie Sty 04, 2015 15:05
Temat postu: immo
Dziękuję za szybką reakcję ale EWS, transponder to dla mnie laika trochę magiczne określenia; kluczyk który dokupiłem jest bez elektroniki
MaReK - Nie Sty 04, 2015 16:17

EWS - Immobiliser - który sparowany jest z Twoim komputerem silnika. Obsługuje on pętle przy kierownicy, która sczytuje dane z transpondera (kostka czarna umieszczona w obudowie kluczyka). Umiejscowiony z lewej strony za wykładziną na wysokości pedałów.

Kluczyk masz bez elektroniki, ale to nie przeszkadza w otwarciu samochodu (jeśli masz zamek europejski, sprawny) i uruchomieniu auta.

Żeby wykonać dopisanie transpondera do auta, należy kupić kostkę i zaprogramować ją/dopisać do EWS'a. Może to zrobić T4 jak się nie mylę, ale na pewno można zrobić dedykowanymi interfejsami do BMW :) Dopisać używany transponder teortycznie można, ale trzeba znać hasło z jego macierzystego EWS'a. Osobiście nie udało mi się dopisać używki, ale nowy - bez najmniejszego problemu :)

zbygru - Nie Sty 04, 2015 20:49
Temat postu: immo
Dziękuję za radę