Zobacz temat - [R 200] 1.4 16V Sadza i morka końcówka wydechu
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R 200] 1.4 16V Sadza i morka końcówka wydechu

Zibski - Nie Lip 13, 2014 20:13
Temat postu: [R 200] 1.4 16V Sadza i morka końcówka wydechu
Witam,

Mój Rover ma już 223k km nalatane ale mimo wszystko staram się go utrzymywać w dobrym stanie technicznym. Posiadam końcówkę wydechu ze stali kwasoodpornej i zauważyłem na niej czarny osad, który pojawia się już po dość krótkich przebiegach. Poza tym na końcówce pojawia się ciecz, przypuszczam że to paliwo bo płynu chłodniczego nie ubywa.
Dodam że moc wydaje się być w normie, dzisiaj na autostradzie poleciał 190 km/h.
W internecie znalazłem że to może być sonda lambda. Czy wiecie jak można ją sprawdzić?

Macie inne sugestie czym może być to spowodowane?

Dzięki :wink:

henio5678 - Nie Lip 13, 2014 20:59

miernik w rękę i ogień :cool:

P.S U mnie też to jest,ale nie wiem czy to dobrze czy źle :roll:

kostekzmc - Nie Lip 13, 2014 21:24

u mnie to samo ^^ ale jakoś szczególnie się tym mocno nie martwię. Nie wiem czy to dobrze czy źle xD
henio5678 - Nie Lip 13, 2014 21:29

Taki Mamy Klimat! :mrgreen:
Zibski - Nie Lip 13, 2014 22:08

henio5678 napisał/a:
miernik w rękę i ogień :cool:

P.S U mnie też to jest,ale nie wiem czy to dobrze czy źle :roll:


Chce się za to zabrać, podziel się wiedzą jakie powinna mieć wartości, jak ją pomierzyć i gdzie jest :D

Jeśli to sonda lambda, to powinno być zwiększone zużycia paliwa. Zauważaliście zmiany? Dawno nie jechałem R :)

http://www.ngk.de/pl/tech...jawy-uszkodzen/

http://www.ngk.de/pl/tech...j-sondy-lambda/

zacekpl - Nie Lip 13, 2014 22:33

Na krótkich odcinkach układ wydechowy jest zimny i z cieplejszych spalin wykrapla się woda.
sTERYD - Nie Lip 13, 2014 22:52

jeśli chodzi o wodę, to tak jak napisał przedmówca. Jeśli chodzi o sadzę, to czy jesteś pewny, ze to sadza? To, że wylot robi się czarny nie oznacza zaraz sadzy, nierdzewka jak i ocynk, korodując robią się czarne. Sadzę zgarniesz palcem do białego.
Zibski - Pon Lip 14, 2014 00:05

Dzięki za informacje.
Zgarniam sadze palcem, dodam że tak się nie działo.

paolinio - Pon Lip 14, 2014 00:12

Zibski, to jest całkowicie normalne zjawisko, sadzy będziesz miał więcej jak nie oszczędzasz auta a jak będziesz jeździł po dziadkowemu to rurka będzie czysta, a auto jak to się mawia się zamuli. Wody będzie więcej jak jeździsz na krótkich odcinkach albo rzadko, woda pięknie zbiera się w wydechu, stąd też wydech w tak używanych autach szybciej się kończy bo woda robi swoje od środka :smile:
Zibski - Pon Lip 14, 2014 00:15

Wiem że to normalne zjawisko ale jestem niemal pewny że kiedyś (zanim moja matula nim zaczęła jeździć) nie było tej sadzy tyle i tak szybko.
Czy może mi ktoś powiedzieć lambdę żebym spał spokojnie ;-)

sTERYD - Pon Lip 14, 2014 07:03

Mówię Ci lambdę żebys spał spokojnie. Jak sprawdzić to zerknij do technicznego faku.

Sadza sie pojawia bo silnik spala olej. Spala zawsze spalał i będzie spalał. Dopóki nie spala za dużo to nie ma się czym stresować.

paolinio - Pon Lip 14, 2014 14:19

Zibski, sam sobie odpowiedziałeś, twoja Mama jeździ widać inaczej i to ma wpływ na tą sadze.
Zibski - Pon Lip 14, 2014 23:42

paolinio napisał/a:
Zibski, sam sobie odpowiedziałeś, twoja Mama jeździ widać inaczej i to ma wpływ na tą sadze.


To może się zgadzać bo jak się przepalił po trasie to teraz się chyba uspokoiło. Tylko nie pokoi mnie jeszcze olej koloru metalic, który spuściłem w niedziele. R ma 223kkm i lubiłem go pokręcić

zacekpl - Wto Lip 15, 2014 08:56

Co to znaczy, że olej ma kolor metalic ? Z opiłkami jest ? Mój VVC ma 310 kkm i ciągnie do końca ;)