Zobacz temat - bula3546 - MG ZT 190 - górska Zetka
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Nasze auta - bula3546 - MG ZT 190 - górska Zetka

bula3546 - Sro Sie 13, 2014 22:19
Temat postu: bula3546 - MG ZT 190 - górska Zetka
Witam wszystkich serdecznie!
Po dwóch latach jeżdżenia R25 przyszedł czas na mojego upragnionego MG ZT 190! :D Trochę szukałem takiego egzemplarza ale w końcu rodzina w Niemczech przypadkiem znalazła dojście do takiego, jak chciałem. No może nie idealnie takiego samego ale bardzo podobnego. Do Niemiec przyjechał z Danii. Przebieg 162kkm i w sumie jestem w stanie w to uwierzyć
Do zrobienia :
- polerka lakieru - poprzedni właściciel mył go na automacie
- piaskowanie i malowanie felg - trochę pordzewiałe
- regeneracja Visów - czekam, aż porobię wszystko i wysyłam je do forumowego speca - Dzieja
- wymiana uszczelki tylnej szyby - trochę brzydko zaśniedziała
- założenie podtlenku LPG
- wymiana żarników i żarówek na białe
Już zrobiłem :
- wymiana olejów i filtrów
- wymiana kompletnego rozrządu - zamontowany był jeszcze oryginalny
- końcówka lewego drążka
- nabita i odgrzybiona klima
- wymieniona dolna łapa silnika
- wymiana mufy tłumika
- wymiana świec
Poprzedni właściciel zrobił :
- kompletne sprzęgło - przy 155 kkm
- tarcze, klocki i zaciki - przy 157 kkm
- alternator - przy 152 kkm
Powiem Wam, że uwielbiam to auto. Mruk V6 wymiata i powoduje oczopląs u wszystkich właścicieli Golfów, A3, Leonów itp. ;)
Pozdrawiam!

P.S. Sorki za jakość zdjęć robione telefonem.

[ Dodano: Sro Sie 13, 2014 23:19 ]
Do autka wpadła instalacja z podtlenkiem LPG, mianowicie :
- sterownik Zenit Pro
- wtryski Hana Zielone
- reduktor Kme Gold
- wielozawór Tomasetto
- zbiornik 70 l brutto Stako
- sterowniczek w podłokietnik :D
Cała instalacja wyniosła 3700 zł. Zetka na w/w instalacji pracuje niemalże idealnie, czasem się udławi przy mocnej redukcji, ale gazownicy wprowadzą korekty. Zadziwiło mnie pozytywnie, że przy regulacji zrobili nim koło 150 km.

Poza tym zrobione/założone:
- tranzystor wentylatora chłodnicy, teraz śmiga idealnie
- polerka lakieru
- piaskowanie i malowanie felg - czarny półmat
- żarniki 6000K
- postojówki i oświetlenie tablicy Led Canbus
- opony letnie 215/50 Michelin / Bridgestone
- zaciski i przeguby zrobione na czarny mat
- tablica rej SZY 11111 :D

Zostały do zrobienia Visy i wymiana tylnych sprężyn. Poza tym planuje zamontowanie czujników parkowania, a w przyszłości stacji multimedialnej z kamerą cofania + zmieniarka elektroniczna.

rafalmis1 - Czw Sie 14, 2014 07:25

Nie wiem co MG ma w sobie, ale jak widzę to markę, to chcę oddać w zamian mojego R :mrgreen:
longer86 - Czw Sie 14, 2014 08:41

rafalmis1, chyba mowa o agresywniejszym wyglądzie ;) ot cała różnica
bula3546 - Czw Sie 14, 2014 09:15

rafalmis1 na początku szukałem tylko i wyłącznie R75, bo myślałem, że nie znajdę auta, które może mi się jeszcze bardziej podobać. Jednak jak widać znalazłem takie, które może :-D Tak btw kojarzy ktoś może klubowicza, który jeździ R75 na rej KWA? Wczoraj w u siebie w Zywcu widziałem takiego odpicowanego R.
Bodzio - Czw Sie 21, 2014 21:26

ladna furka :)
moj lakier to dopiero byla porazka ale dasz rade - przepolerowalem sam - efekt moze byc jak na nauke, zobaczymy po paru myciach

jesli mozesz to napisz pare slow na temat lpg na pw - mialbym pare pytan ;)

dj_darco - Sro Sie 27, 2014 20:15

No powiem Ci że lalunia przynajmniej na fotkach :D Jakie Audio jest na pokładzie ?
bula3546 - Pon Wrz 08, 2014 17:16

Audio Symphony, nie ma tragedii, ale szału też nie. Jak będę miał kiedyś wolną kasę, to może się z nim pobawię.

Autko ostatnio wróciło z pierwszej większej trasy od kiedy jest w moich rękach i jest w nim LPG. Nie zawiodło, chociaż lpg trochę muliło. Po powrocie zabrałem gaziarza na pokład i powiedziałem mu o co mi chodzi. Okazało się, że silnik dostawał za dużo gazu. Po korekcji map autko śmiga, jak szalone.

Następnie w planach:
- termostat do wymiany - nowy jest już u mnie
- przednie wahacze i silent blocki
- serwo hamulca czasem syczy
- tylne zaciski hamulcowe, chociaż te spróbuje jeszcze regenerować
- przyciemnienie szyb
- elektroniczna zmieniarka

Jedyny problem to brak kasy, ale co ważniejsze już zostało porobione.

Edit:
Wrzucam parę fotek Zetki w stanie obecnym.

Zgon - Wto Wrz 16, 2014 08:54

Piękna bestia Buła.
pelson91 - Wto Wrz 16, 2014 13:28

Moj obecny R mial wczesniej rejestracje SZY. :D
Satyavan - Wto Wrz 16, 2014 15:39

Bardzo ładne ZT, widać sporo już włożyłeś w niego, pisz się na jesienny ogólnopolski zlot jak tylko będzie to sobie obejrzymy z bliska i na żywo, a do tego czasu wrzuć więcej zdjęć. :) Rejestracja wymiata. :mrgreen:
bula3546 - Pią Wrz 19, 2014 16:56

Dzięki Panowie, miło słyszeć!
Zetka zaliczyła kolejną wizytę u mechaniorów i tak:
- wymienione sprężyny tył. Założone noweLesjöfors, długo szukałem numerów i podobno znalazłem do ZT. Po wymianie większych różnic nie odczułem.
- wymieniony termostat. Założony OEM od S-parts.
- wymienione serwo hamulca. Dzięki AdaskoC. :wink:
- założona wkładka sportowa K&N
- wymienione wahacze przód + silentblocki. Założone w ostatniej chwili Mastersport, miały lecieć Lemfordery, jednak chciałem założyć coś taniego i zobaczyć, jak się będzie sprawowało, żeby opisać na forum. W razie czego daje do regeneracji stare. Kolega taryfiarz chwali sobie regenerowane wahacze.

Jutro będę wymieniał rurę zimnego powietrza, obecna trochę sparciała i są przebicia.
W następnym miesiącu lecą do roboty VISy, wymieniam tarcze i klocki na przód + regeneracja zacisków.
Zdjęcia będą, jak tylko będzie trochę fajnej pogody. A co do zlotu, to bardzo chętnie, jednak mam taką robotę, że nie bardzo wiem, jak będę wtedy pracował i nie mam na to żadnego wpływu. Zobzczymy! ;)

rafalmis1 - Pią Wrz 19, 2014 18:09

Dlaczego serwo :?: jakieś zmiany po wymianie :?: dlaczego regeneracja zacisków :?: wkładka K&N, jakie odczucia, bo u mnie żadnych.
Co do VIS-ów, to najpierw zapłać kaucję, poczekaj na dostanie nowych i dopiero wyślij swoje do naprawy

bula3546 - Sob Wrz 20, 2014 14:51

Serwo syczało przy naciskaniu hamulca. Teraz już tego nie ma. Regeneracja zacisków, bo nie odbijają prawidłowo przez co grzeją się tarcze tylne. Wkładka K&N. Hmmmm, powiem Ci szczerze, że może czuć delikatną różnicę na wysokich obrotach, ale to jest tak mała różnica, że może to być autosugestia. No i silnik lepiej mruczy w porównaniu do zwykłego papierowego filtra. Zakupiłem ją głównie dla tego, że podoba mi się opcja czyszczenia filtra, zwłaszcza, że mieszkam w mieście, gdzie jest duże zanieczyszczenie powietrza. A co do VISów to dzięki za sugestię, chyba tak zrobię. ;)