Zobacz temat - [R75] Falujące obroty z LPG po włączeniu odbiorników prądu
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Falujące obroty z LPG po włączeniu odbiorników prądu

manuel - Wto Lip 22, 2014 18:01
Temat postu: [R75] Falujące obroty z LPG po włączeniu odbiorników prądu
Siema.
Jakiś czas po założeniu gazu ( dopiero teraz się doedukowałem i wiem że czerwone Vaultecki to lipna sprawa ) pojawiło się falowanie obrotów.
Silnik to 1.8 PB.

Na biegu jałowym obroty wachały się od 500 do 1000 obrotów ,wachnięcia były tym większe im więcej urządzeń było włączonych ( światła, wentylator, ogrzewanie szyby)
A już ruszenie kierownicą sprawia że silnik prawie gaśnie ( czasami mu się to nawet udaje )

Ostatnio podniosłem obroty biegu jałowego tym regulatorem przy przepustnicy co chwilowo zmniejszyło skalę problemu.

Kody błędów z "ukrytego kompa":
C7815d - z tego co wiem każdy to ma
C33800 - RPM signal from DME control unit - czyżby to był mój problem ?
bE8800 - LCM internal error - spalona żarówka więc to pewnie to
8C8400 - Power supply Term. R - co to może być ?

Ktoś ma jakieś pomysły od czego zacząć ? Od wizyty u gazownika czy u kogoś z T4 ?
Jeśli znacie kogoś ogarniętego z T4 w okolicach Warszawy dajcie znać :)
Zakład który u mnie montował gaz to LPG-TECH z legionowa i taką też instalację mam.

Poza tym spalanie w normie, po warszawie 11-12l, w trasie 130km/h 9,5l (LPG)

PS. katalizator się rozsypał - lepiej go wyciąć i zaspawać czy wstawić strumienicę?
PS2. nie mam drugiej sondy lambda - nawet miejsca do jej podłączenia bo to rocznikowo 2000r ale wg kompa 28 tydzień 99 wiec jeszcze wtedy chyba nie dawali

rafalmis1 - Wto Lip 22, 2014 20:27

manuel napisał/a:
Jeśli znacie kogoś ogarniętego z T4 w okolicach Warszawy dajcie znać


British Car

manuel - Wto Lip 22, 2014 21:01

rafalmis1 napisał/a:
manuel napisał/a:
Jeśli znacie kogoś ogarniętego z T4 w okolicach Warszawy dajcie znać


British Car


przejeżdzałem tamtędy ostatnio i widziałem własnie ten serwis :)
Ale z tego co piszą na stronie, nieczynny z powodu urlopu do 29 lipca....

wschodni - Wto Lip 22, 2014 22:44

Kolego proponował bym Ci sprawdzić jakie masz napięcie na obciążeniu. No i sprawdził bym cewki, przewody oraz świece. Mam ten sam silnik i gaz. Oczywiście też dostałem Valeteki. Ostatnio pływały mi obroty i okazało się, że mam wypadające zapłony. Wyczyściłem cewki i ustało. Wiadomo, że to jest chwilowe:)
Pytanie czy wymieniałeś zapłon. Jeśli tak to kiedy i co tam zamontowałem. Silnik na gazie jest bardzo czuły i może się tak zachowywać. A nie chodzi Ci czasami jak"traktor"?

manuel - Sro Lip 23, 2014 08:13

wschodni napisał/a:
Kolego proponował bym Ci sprawdzić jakie masz napięcie na obciążeniu. No i sprawdził bym cewki, przewody oraz świece. Mam ten sam silnik i gaz. Oczywiście też dostałem Valeteki. Ostatnio pływały mi obroty i okazało się, że mam wypadające zapłony. Wyczyściłem cewki i ustało. Wiadomo, że to jest chwilowe:)
Pytanie czy wymieniałeś zapłon. Jeśli tak to kiedy i co tam zamontowałem. Silnik na gazie jest bardzo czuły i może się tak zachowywać. A nie chodzi Ci czasami jak"traktor"?


Napięcie na obciążeniu nieznacznie spada ale jest ok.
Świece wymieniałem przed założeniem gazu, jakieś 5k km mają zrobione.
Zapłonu nie wymieniałem, ale wymieniałem silniczek krokowy przy przepustnicy ( mam całego anglika ) ale nic to nie pomogło.

wschodni - Sro Lip 23, 2014 12:33

Jakie świece kupowałeś? Wyciągnij cewki i przeczyść lekko papierem, może pomoże. Zobacz jeszcze jak wygląda filtr powietrza, czy jest czysty:)