Zobacz temat - [R200]Poszarpywanie, brak mocy do 3 tyś obrotów
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200]Poszarpywanie, brak mocy do 3 tyś obrotów

krakers2207 - Pią Lip 25, 2014 00:07
Temat postu: [R200]Poszarpywanie, brak mocy do 3 tyś obrotów
Mam problem z moim roverkiem 216 si LPG tematów trochę prześledziłem ale nie znalazłem zbytnio odpowiedzi, a mianowicie zacznijmy od początku:

Po zakupie auta zrobiłem odrazu przegląd gazowy z wymianą filtrów, niestety gazownik nie miał filtra z czujnikiem temperatury, przerobił mi to i dał ten czujnik w listwę wtryskową. Wymieniłem świece, kopułkę i palec przejechałem około 6-7 tyś km. Jako że jestem przewrażliwiony na HGF zerkam po każdej podróży pod maskę i zauważyłem że jeden kabelek tego czujnika wyszedł z wtyczki. Śrubokrętem go wcisnełem i od tego momentu mam problem z poszarpywaniem, brakiem mocy do 3 tyś obrotów. But w podłodze a auto bardzo leniwie przyspiesza.

Pojechałem do gazownika, podłączył pod kompa i nic nie wykazało, a on stwierdził że ten czujnik nie wpływa na pracę tylko jest po to by mógł ustawiać mieszankę, równie dobrze mogło by go nie być. Przyjechałem do domu i zauważyłem, że ktoś tak ścisnął opaską kabel, że wyszedł kabelek z czymś plastikowym posmarowanym czymś białym a'la pasta termoprzewodząca z czujnika w reduktorze(metalowy lub miedziany wkręcany w reduktor). Włożyłem, skleiłem górę i nie wypada ale poprawy brak.

Wykręciłem świece na 1,2,3 cylindrze trochę czarnawo(zapewne uszczelniacze zaworowe) i leciutkie białe zabarwienie a na 4-tym białe można było zeskrobywać, pełno grudek.

Prosiłbym o jakieś rady co w tej sytuacji robić, czy gazownik ma rację co do tego czujnika? Co sprawdzić, co wymienić bardzo proszę o wypowiedzi.

robsson78 - Pią Lip 25, 2014 15:54

Problem występuje tylko na LPG czy na benzynie też ?
krakers2207 - Pią Lip 25, 2014 16:53

wydaje mi się, że tylko na LPG
robsson78 - Pią Lip 25, 2014 18:35

krakers2207 napisał/a:
wydaje mi się, że tylko na LPG

To upewnij się bo to ważne.
Jeśli problem jest tylko na LPG a gazownik u którego byłeś nie zauważył żadnej usterki to więcej do niego nie jedź.
Podejrzewam że listwa wtryskowa od gazu ma już dość.

krakers2207 - Pią Lip 25, 2014 19:45

Zrobiłem rundkę testując oba zasilania i stwierdzam, że na benzynie problemu nie ma ale po wyczyszczeniu świec z tego białego czegoś mocy jakby więcej i mniej szarpie.
zacekpl - Pią Lip 25, 2014 21:24

A te świeczki to może wypadałoby wymienić zamiast skrobac ?
krakers2207 - Pią Lip 25, 2014 21:45

na pewno tak zrobię :D jak się okaże, że to wina świec to nigdy więcej NGK już raz miałem z nimi do czynienia
robsson78 - Sob Lip 26, 2014 16:37

Ja mam NGK V-Line 28 BKR6E ogólnie mają dobrą opinię w stosunku do ceny.
Wymień i powinno być dobrze.

krakers2207 - Wto Lip 29, 2014 21:21

Aktualnie mam te świece a dzisiaj kupiłem Beru, wymienie po naprawie uszczelniaczy zaworowych bo po wczorajszym wyczyszczeniu są znowu czarne jak smoła. We wtorek umówiłem się z gazownikiem na wyczyszczenie i ewentualną wymianę części listwy wtryskowej. Dam znać co będzie potem :D

[ Dodano: Wto Lip 29, 2014 22:21 ]
Po dzisiejszej wizycie okazało się że jest to wina dotrysków, które sprawiają że jest zbyt bogata mieszanka i idzie wszystko w wydech. Niestety z racji sterownika ESGI nie jest możliwe ich wycięcie.

Zapewne będę zmieniał sterownik myślę na STAG 4 plus lub STAG 300-4 czy będzie to dobry wybór? który lepszy?