Zobacz temat - Rover 75 jaki silnik?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Chcę kupić ROVERka - Rover 75 jaki silnik?

Syriusz77 - Pią Lip 25, 2014 12:28
Temat postu: Rover 75 jaki silnik?
Witam wszystkich. Jako że to mój pierwszy post na tym forum, chciałem się z wami przywitać :grin: W listopadzie mam zamiar kupić Roverka 75 kombi z automatyczną skrzynią biegów , aby uniknąć na starcie problemów z wysprzęglikiem , dwumasem i resztą problemów na które lubi chorować wersja manualna. Na pewno biorę pod uwagę silniki diesla Cdi oraz CDTi i prawdopodobnie się zdecyduję na któryś z nich. Moje pierwsze pytanie dotyczy różnic między tymi dwoma jednostkami wysokoprężnymi, którą polecacie bardziej. Kolejne moje pytanie dotyczy silników benzynowych z dodatkowo zamontowaną instalacją LPG. Czy ma sens taka kombinacją, a jeśli tak to który silnik polecacie: 1,8 1,8T 2,0 czy 2,5. Z góry dziękuję za pomoc z waszej strony i pozdrawiam serdecznie.
sknerko - Pią Lip 25, 2014 13:09

w dieslach różnicą jest program w kompie silnika tylko. Benzyna z LPG to albo 2,5 V6 albo 2.0 V6 ew. 1.8T
rafalmis1 - Pią Lip 25, 2014 13:18

Diesel w automacie spali ci nawet 10 l ropy w mieście.
Benzyna W automacie, to tylko 2.5 nie wiem czy 1.8T znajdziesz i to jeszcze w automacie.
Silniki 1.8 i 1.8T są podatne na uszczelkę pod głowicą.
W sumie nie wiem czy jest się czegoś bać jeżeli chodzi o manuala. Tez tak myślałem jak ty i wziąłem automat, i mi się popsuł. Wysprzeglik czy pąpka jest tańsza :mrgreen: chyba, że by się wymieniali sprzęgło i dwumas, to koszta podobne.

Rozważ diesla, ponieważ nie będziesz robił rozrządu, i nie będziesz musiał LPG zakładać, 5 tys. zostanie. Chyba ze juz z gazem kupisz. Mi spala w granicach 18l gazu w trybie miejskim

dzelo23 - Pią Lip 25, 2014 14:09

Miałem 1.8 w gazie, spalanie gazu 11-12l/100km. Rozrząd, olej i filtry to był koszt 560zł. Największą wadą tego silnika jest moc a właściwie jej brak.
Teraz mam 1.8 turbo, moc jest wystarczająca spalanie gazu 11,4-13,6l/100km. Rozrząd kosztował mnie 320zł.

pelson91 - Pią Lip 25, 2014 14:11

dzelo23, zapomniałeś o HGF w 1.8 120km :D
dzelo23 - Pią Lip 25, 2014 14:31

Tak hgf'y były 3. 2x robili mechanicy i po niecałych 10kkm plyn uciekał na zewnątrz, 3ci raz zrobione samemu. Silnik poszedł do eR 400 Kondzia i działa dalej choć Kondzio juz eR sprzedał dla szwagra. U mnie przejechał ponad 10kkm i nic się nie działo po ostatniej wymianie.
Hgf'a nie ma co się bać, trzeba tylko przy kupnie dobrze wszystko sprawdzić pod jego kątem.

bociannielot - Pią Lip 25, 2014 15:28

rafalmis1 napisał/a:
pąpka
O_o
zacekpl - Pią Lip 25, 2014 16:30

Benzynka z gazem. Diesel jest dobry, dopóki się nie zacznie psuć.
komarek - Pią Lip 25, 2014 18:10

zacekpl napisał/a:
Diesel jest dobry, dopóki się nie zacznie psuć.
każdy silnik jest dobry dopóki nie zacznie się psuć, dotyczy to także benzyny

ja jestem osobiście zadowolony z diesla w manualu, zarówno ze spalania, jak i kultury pracy, nie uważam go także jak większość za muła (mam słabszą wersję, którą zamierzam czipować ze względu na niższe spalanie)

pelson91 - Pią Lip 25, 2014 19:36

komarek, a sprzęgło robiłeś? :D i wszystko co z tym związane?
zacekpl - Pią Lip 25, 2014 21:02

komarek napisał/a:
każdy silnik jest dobry dopóki nie zacznie się psuć, dotyczy to także benzyny

Jednak koszty regeneracji wtrysków, pompy wtryskowej czy sprężarki przemawiają na niekorzyść diesla.

komarek - Sob Lip 26, 2014 01:01

pelson91, kupując wiedziałem, że jest do roboty wysprzęglik - ale jeszcze się wstrzymuję i dolewam płynu do pompki, jak będę robił to od razu wymienię komplet i koszty niestety znam :-] ale specjalnie mnie to nie boli bo auto u mnie jeszcze pojeździ i jak trzeba zrobić to trzeba i już, nie przejmuję się i wysupłam ;)

zacekpl napisał/a:
Jednak koszty regeneracji wtrysków, pompy wtryskowej czy sprężarki przemawiają na niekorzyść diesla.
koszty serwisowania benzyny wcale nie muszą być mniejsze - wystarczy poczytać forum

BTW wszelkie koszty przemawiają za jazdą komunikacją miejską ;)

pelson91 - Sob Lip 26, 2014 08:38

komarek napisał/a:
BTW wszelkie koszty przemawiają za jazdą komunikacją miejską ;)
nie w Warszawie ;] tu nawet autobusy i tramwaje są tak drogie, że masakra
bociannielot - Sob Lip 26, 2014 08:46

zacekpl napisał/a:
Jednak koszty regeneracji wtrysków, pompy wtryskowej
w l-serii wtryski nie padją praktyczne a w silniku bmw rzadko kiedy jest problem z pompą :ok: o ile wcale
miałem benzynę i mimo wszystko polecam diesla, nie ma tyle problemów co w benzyniakach a to krokowiec, a to przewody zapłonowe, o hgf nie wspomnę, poza tym niedawno gdzies czytałem że u nas na forum ktos w 2,5 v6 głowice zmieniał :roll: to mają byc te bezproblemowe godne polecenia silniki :?:

komarek - Sob Lip 26, 2014 08:56

pelson91, ja z kolei jak mam wsiąść do tramwaju/autobusu/pociągu to wolę zostać w domu i nie zmieniła by tego nawet darmowa komunikacja ;-)

po prostu nikt nie puści mnie na miejsce bo za młody, a jest duże ryzyko, że się wywalę i będzie zonk, albo zostanę już i będę robił pętle (choroba :-| )

bociannielot, w 100% się zgadzam, uważam że b. mało jest dramatycznych sytuacji z dieslami opisywanymi na forum, za to dużo tematów jest o benzynach (i to każdej)

fredii - Sob Lip 26, 2014 09:37

komarek napisał/a:
w 100% się zgadzam, uważam że b. mało jest dramatycznych sytuacji z dieslami opisywanymi na forum, za to dużo tematów jest o benzynach (i to każdej)

Tak tylko jak wymieniałem turbinę w 75 to z portfela ubyło prawie 1300 zł.
Sprzęgło i wysprzęglik 1100 zł
O kosztach roboty nie wspomnę.
Tak, więc jak coś poważniejszego padnie to koszt jest ogromny

komarek - Sob Lip 26, 2014 10:33

fredii, a w benzynie to zestaw wysprzęglik, pompka, sprzęgło jest wieczny? ten problem dotyczy każdej wersji silnikowej

fredii napisał/a:
O kosztach roboty nie wspomnę.
to już zależy od mechanika, mój zrobi dobrze i w normalnej cenie, choć nie ukrywam że jak przyjechałem i powiedziałem, że będzie do roboty to kazał mi spieprzać (powiedział to dużo gorzej) :mrgreen:

fredii napisał/a:
jak coś poważniejszego padnie to koszt jest ogromny
to chyba dotyczy każdego silnika, jak padnie mu ważny podzespół, nie tylko 2.0 CDT w 75

abstrahując od wersji silnikowej kupując 75 człowiek musi się godzić na to, że to auto nie będzie miało kosztów napraw porównywalnych z 400 czy też innym samochodem z tej półki, porównywać należy z innymi autami tego segmentu, a tu nie wypada tragicznie tylko normalnie IMO

wszystko rekompensuje (w moim przypadku) spojrzenie za okno i jazda moją 75 :-]

Syriusz77 - Sob Lip 26, 2014 10:35

Dziękuję wszystkim za pomoc. Chyba jednak zostanę przy dieslu. Tym bardziej że często wyjeżdżam na dłuższe trasy i myślę że to będzie dobre rozwiązanie. Wcześniej jeździłem dieslami grupy volkswagena czyli 1,9 TDI na pompie wtryskowej i nie miałem jakichkolwiek problemów z tymi silnikami , myślę że jednostka napędowa BMW też powinna sprawdzić w tym ślicznym aucie. Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam wszystkich.
AdaskoC - Sob Lip 26, 2014 11:19

Jako że jeździłem, posiadałem i sprzedawałem kazdą jednostkę silnikową z 75 to z całą pewnością CDT w automacie deklasuje konkurencje.
Syriusz77 - Sob Lip 26, 2014 12:36

AdaskoC dziękuję również za Twoją opinię. Myślę że to będzie najlepszy wybór dla mnie , czyli diesel w automacie. Szkoda tylko że w tej konfiguracji nie ma zbyt wielu 75 na polskim rynku, trzeba będzie poszukać dobrej sztuki za granicą. Dziękuję i pozdrawiam.
pelson91 - Sob Lip 26, 2014 13:00

Syriusz77, spóźniłeś się jakiś tydzień, kolega Wizard_gp miał pięknego 75 diesel w automacie i na wypasie na sprzedaż za ok 10-11tysi ;)
Satyavan - Sob Lip 26, 2014 13:06

Widzę, że już jesteś zdecydowany, ale ja tez dołożę swoje pięć groszy i także polecam Ci CDT / CDTi w automacie. Sam coś takiego posiadam i jestem mega zadowolony z samej jazdy i płynności w pokonywaniu kilometrów. Dobry wybór. :ok: Mój w mieście bierze ok 10-11/100, w trasie 6-7, zależy od stopnia wciśnięcia pedału do podłogi. :P
Syriusz77 - Sob Lip 26, 2014 15:53

Tak jak napisałem w pierwszym poście ,będę szukał autka dopiero w listopadzie. Obecnie jestem jako cywil na misji w Afganistanie , wiec jeszcze mam kilka miesięcy czasu na zakup :wink: Jeśli chodzi o spalanie to na pewno w automacie jest ono wyższe niż w manualu niezależnie czy to diesel , benzyna, czy LPG i liczę się z tym oczywiście, a 75 do lekkich pojazdów nie należy , więc swoje spalić musi :cool:
Markzo - Nie Lip 27, 2014 00:59

5 lat mamy 75 i wg mnie, 2,5l + lpg z automatem to najbardziej bezawaryjne połączenie. Ponad 100 000km przejechane do tej pory i odpukać, zespół napędowy działa tak jak powinien. Zjeździliśmy nim Europę, wiele razy długie trasy (tam to autko czuje się jak ryba w wodzie), długie przeloty autostradowe (1200km w 20h). Auto nigdy nas nie zawiodło, zawsze wróciło do domu na kołach (raz tylko z opóźnieniem, kiedy rozleciał się regenerowany alternator).Ze skrzynią problemów zero, wymieniony tylko olej na ori MG/R. Silnik? cewki+świece, rozrząd, termostat i kable zapłonowe. Auto od początku u nas na LPG śmiga ;) powaznie bym rozważył ten wariant, bo KV6 to na prawde dobry silnik, pod warunkiem, że nie kupisz trupa - ale to jak w każdym przypadku, skatowane CDT czy 1,8T też będą generować duże koszta. Podam przykład - rodzice pojechali na Węgry z przyczepą kempingową, 200km za Polską granicą padła cewka zapłonowa. Silnik chodził na 5 garów. I co? no i dojechali na miejsce, spędzili tam 10dni, wrócili do Polski ;) bez żadnego problemu motor zrobił 800km na 5 cylindrach ;) po powrocie do domu założyłem cewkę, 6 garów znowu pracowało w komplecie i to by było na tyle ;) żadnych trybów awaryjnych, problemów ;) po prostu ;) Na plus na pewno przemawia ekonomia (lpg) świetna kultura pracy i bardzo fajny dźwięk. Do tego KV6 z reguły są mocno doposażone, co jest sporym plusem.
Syriusz77 - Nie Lip 27, 2014 07:15

Markzo dziękuję za wypowiedź. Dźwięk V6 to kolejna super sprawa :D swojego czasu miałem Opla Omegę MV6 3,0 211kM w automacie z LPG i przy wciśnięciu pedału gazu silnik pięknie mruczał. a po założeniu filtra stożkowego jeszcze pomruk się pogłębił. Na prawdę miód dla ucha , często wyłączałem radio bo lepsza muzyka dobiegała z pod maski :grin: Na mieście spalał mi od 16 do 18 litrów LPG , na trasie dało się zejść do 13 litrów. A jak wychodzi w spalaniu ten silnik 2,5? Oczywiście rozważam tylko opcję z automatyczną skrzynią biegów. Na co trzeba zwrócić szczególną uwagę przy tych silnikach?
titanum2b - Nie Lip 27, 2014 08:45

Syriusz77 napisał/a:
A jak wychodzi w spalaniu ten silnik 2,5?


U mnie na gazie od 9lat - zero ubytków oleju - spala około 15l na mieście i koło 11 litrów po trasie - instalacja BRC Sequent Fly.

Pozdro

Syriusz77 - Nie Lip 27, 2014 15:22

No to jak na pojemność 2,5 litra to spalanie gazu na całkiem przyzwoitym poziomie. Pozdro
Librus - Czw Lip 31, 2014 03:13

Pannowie zapytam tylko z ciekawości ( robię akurat roverka 75 po kolizji drogowej w autoimacie )? Jakim olejem zalewa się automatyczną skrzynię biegów w roverku 75 CDTi ?? ? Pozdrawiam !! !
SeniorA - Czw Lip 31, 2014 14:06

Librus napisał/a:
Jakim olejem zalewa się automatyczną skrzynię biegów w roverku 75 CDTi ?
na ten temat jest na forum tyle informacji , że książkę można złożyć.