Zobacz temat - [R25] gaśnie i nie trzyma obrotów przy obciążeniu
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25] gaśnie i nie trzyma obrotów przy obciążeniu

swieru - Pon Lip 28, 2014 15:27
Temat postu: [R25] gaśnie i nie trzyma obrotów przy obciążeniu
Witam was kolegów, jestem nowy na forum.
Posiadam rovera z 2003 roku 1.4 103km i również posiadam problem.

Czytałem podobne tematy więc proszę nie pisać użyj szukaj itd bo jak mówię, szukałem i nie znalazłem.
Problem polega na tym, że roverek nie trzyma obrotów przy obciążeniu, czyli, dojeżdżając do skrzyżowania na włączonej klimatyzacji po prostu gaśnie, co prawda nie zawsze, ale gaśnie. Przed chwilą nawet zauważyłem że na postoju, przy wł klimie dodając lekko gaz, obroty wzrosną (logiczne) ale po chwili spadają do 500rpm i robi się loteria, bo gaśnie lub nie. Drugą rzeczą jest którą zauważyłem, również na postoju, skręcając koła na max w lewo też samochód gaśnie i nie ważne czy z klimą czy nie. Dochodząc do końca wnioskuję że jest za duże obciążenie z którym sobie coś nie radzi. Dodam, że podmieniłem krokowiec i dalej to samo. Dodatkowo jestem w komfortowej sytuacji ponieważ mam drugiego takiego samego w garażu także proszę o jakąś pomoc ponieważ nie ma sensu abym rozbierał dwa auta. Liczę po prostu na wasze cudowne doświadczenie z tą marką, bo mi już ręce odpadają. Dziękuję i proszę jeszcze raz o pomoc.

[ Dodano: Nie Lip 27, 2014 19:00 ]
Widzę, że zainteresowanie moim problemem jest znikome, dlatego proszę pilnie o pomoc! To zjawisko jest niebezpieczne bo w chwili zgaszenia auta tracę wszelkie wspomaganie i na krzyżówkach jest bardzo ciężko skręcić i hamować, dlatego jeszcze raz, proszę o pomoc! Co sprawdzić lub co podmienić, jak wspomniałem, mam drugi taki sam model, z takim samym silnikiem więc z podmianą części nie ma problemu. A nie znam się na tyle więc nie chcę wszystkiego wymieniać/podmieniać. Koledzy z forum macie większe doświadczenie z więc proszę o jakieś konkrety.

[ Dodano: Pon Lip 28, 2014 15:27 ]
Naprawdę nikt nie jest wstanie mi pomóc?

Radical - Pon Lip 28, 2014 19:55

Podłącz go pod kompa, a będzie ci dane.

sprawdź pompę od wspomagania,

NoPE - Wto Lip 29, 2014 00:25

swieru napisał/a:
Widzę, że zainteresowanie moim problemem jest znikome,

Na tym forum na odpowiedź musisz trochę poczekać. No, chyba że trafisz na traffic okołoweekendowy :)
Nikt też Ci nie poda bezwartościowej informacji. I jeśli myślisz, że nikt się problemem nie interesuje, to zobacz na ilość wyświetleń.

sTERYD - Wto Lip 29, 2014 00:49

spróbuj zdjąć pasek od wspomagania i pojeździć. Sprawdź, czy nie masz dziur w dolocie i czy przewody odmy idą tak jak powinny (na krzyż). Odepnij wężyk podciśnienia od komputera (tylko go zaślep z obu stron, i sprawdź ciśnieni na listwie wtryskowej.

To tak na tę godzinę do sprawdzenia z możliwych przyczyn

aha i oczywiście przewody świece w stanie zadowalającym. ;>

BigBoyPL - Wto Lip 29, 2014 17:59

Kolego nie napisałeś ważnej rzeczy, a mianowicie czy świeci się lampka mil (check engine)?
swieru - Czw Lip 31, 2014 15:41

Dziękuję koledzy za ruszenie tego tematu. Oczywiście sprawdzę to co powiedzieliście. Kontrolka check się nie świeci. Dodam jeszcze, ze przy przyspieszaniu czasami się przydławia, oraz na wolnych obrotach bez jakiegokolwiek obciążenia, chodzi jakby miał zaraz zasnąć. Postaram się jeszcze nagrać filmik do lepszego rozpatrzenia problemu. Dziękuję u pozdrawiam Was :-)
leszczu - Czw Lip 31, 2014 18:57

Mi to śmierdzi walniętym map sensorem.
andrew0503 - Czw Lip 31, 2014 19:12

leszczu napisał/a:
Mi to śmierdzi walniętym map sensorem.

Może nawet nie tyle sam map sensor, ale miałem podobne objawy i okazało się,że z jeden z czterech przewodów dochodzących do "wtyczki" map sensora był skrajnie załamany. Po ruszeniu złamał się i trzeba było lutować.

swieru - Sob Sie 02, 2014 12:43

Map sensor podmieniony i niestety to nie to. Czuje ze to jakaś pierdoła, tylko nie wiem jaka...

[ Dodano: Sob Sie 02, 2014 12:43 ]
Dane z komputera:



Dodatkowo wymieniłem dzisiaj cewki, wraz z kablami, świece ok.
A gdzie jest ta rurka podciśnienia co idzie do komputera?

Kozik - Sob Sie 02, 2014 13:53

swieru napisał/a:
A gdzie jest ta rurka podciśnienia co idzie do komputera?


zdaje się że w 25 nie idzie rurka do komputera tylko jest czujnik zewnętrzny

Samochód ma gaz?
próbowałeś odpinać czujnik położenia przepustnicy?

swieru - Sob Sie 02, 2014 21:55

Film z problemem
http://youtu.be/v9qKTEoW670

Wszystkie wtyczki odpinałem pod maską...

sTERYD - Nie Sie 03, 2014 00:04

ciśnienie masz w kosmosie. powinno być ZTCP poniżej 40, a Ty masz 57 kPa. albo masz dziurę w dolocie, albo coś z MAP sensorem nie tak, albo jeszcze rozrząd przestawiony.
To co zaznaczyłeś, to pozycja przepustnicy i jest ok, a ciśnienie w dolocie masz opisane SAE.MAP.

swieru - Nie Sie 03, 2014 12:18

Na biegu jałowym jest takie ciśnienie jak widać, ale juz po dodaniu gazu spada. Czujnik podciśnienia wymieniony. Dolot szczelny.

Filmik z problemem http://youtu.be/v9qKTEoW670

robsson78 - Nie Sie 03, 2014 16:42

Dzięki za filmik ale nikt go nie zobaczy bo jest ustawiony jako prywatny ;)
Lysack - Wto Sie 12, 2014 08:15

Udało się rozwiązać problem?

Mam podobnie, tzn po włączeniu klimy zdarza się mojemu R, że obroty spadną poniżej nominału. Co prawda jeszcze ani razu mi nie zgasł, ale obawiam się, że to może być tylko kwestia czasu.

Też mam drugie auto, z którego mogę w razie czego podmienić części.

Adrian - Wto Sie 12, 2014 09:15

Klimę dawno nabijałeś?
sebolek - Wto Sie 12, 2014 09:19

Cytat:
po włączeniu klimy

I masz odpowiedz klima obciąża silnik ponieważ pobiera prąd do działania wiec spadek obrotów i mocy w moim odczuciu jest normalny(dacia Logan tez tak ma np)

Adrian - Wto Sie 12, 2014 09:23

Ale obroty nie mogą spadać do poziomu, który powoduje gaśnięcie silnika. ;) W naszych silnikach silniczek krokowy powinien "wyciągać" silnik z tej podbramkowej sytuacji.
sebolek - Wto Sie 12, 2014 09:32

Cóż masz rację ze powinien wyrównać w każdym silniku jednak spadek obrotowy jest a jeśli ma problem z krokowym to może mu nie wyrównać, na jego miejscu przeczyscil bym i sprawdził czy wraca i chodzi poprawnie
Lysack - Wto Sie 12, 2014 10:21

U mnie klima jest świeżo po nabiciu, wymianie osuszacza, wymianie uszczelnień na kompresorze i wymianie chłodnicy :)

To zaczynam od krokowca, bo bez obciążenia mam problem z obrotami, ale w drugą stronę. Utrzymują się na poziomie 1500 i schodzą do nominału po kilku sekundach, choć czasem potrafią utrzymać się znacznie dłużej. Zdarza się też, że zejdą do nominału, po czym po chwili wracają, falując, do tych 1500, a nawet 1700.

Początkowo myślałem, że to zawieszająca się przepustnica, ale ona nie powodowałaby wzrostu obrotów, a jedynie brak spadku, jak sądzę.

Adrian - Wto Sie 12, 2014 11:55

Gdzieś mi się obiło o oczy, że w przypadku spierdzielenia roboty przez fachowców od klimy poprzez nabicie do układu zbyt dużej ilości czynnika, mogą się dziać takie cyrki. Także to też jest do sprawdzenia. ;)
swieru - Sro Sie 27, 2014 17:21

Witam kolegów. Nie udało mi się rozwiązać problemu, niestety. Zauważyłem, że auto gaśnie nawet bez włączonej klimy, ale po skręceniu kierownicą w skrajne pozycję, tj lewo - prawo. To jest dziwne, ponieważ silnik krokowy podmieniłem. Dodatkowo zauważyłem, że auto z problemami jest dużo słabsze od drugiego. Nie wiem na czym polega ten intrygujący problem, ale przy włączonej klimie przy ok 2 tyś obrotów auto zachowuje się jakby chodziło na trzy gary (trzęsie budą i w ogóle nie chodzi równo). W najbliższym czasie spróbuję ustawić rozrząd od podstaw bo może być tak, że przestawił się. Jeżeli macie, drodzy koledzy jeszcze jakieś sugestie, propozycje, to proszę walić jak w dym. Myślę, że z waszą pomocą uda rozwiązać się ten problem. Dodam jeszcze, że auto kupiłem nie dawno więc nie wiem kiedy nastąpił spadek mocy oraz jaka była jego prawdziwa historia. Pozdrawiam, Michał.

[ Dodano: Nie Sie 17, 2014 14:42 ]
Wiadomość z ostatniej chwili. Zauważyłem ze pasek od alternatora i klimy jest trochę krzywo, wiec go wyciągnąłem, odpaliłem samochód, włączyłem wszystko co się dało i tu zdziwienie... Otóż auto chodzi bez problemu, nie gaśnie, lekko wkręca się na obroty. Teraz pytanie, sprężarka klimatyzacji czy alternator jest przyczyną problemów? Koledzy jak myślicie? Pozdrawiam, Michał.

[ Dodano: Sro Sie 20, 2014 16:09 ]
Witam kolegów. Jestem po podmianie alternatora i powiem tak, auto juz tak nie gaśnie ale dalej jest problem taki ze podczas jazdy, przy dojeżdżaniu do skrzyżowania/zakrętu, wciskam sprzęgło, schodzi z obrotów i nie zawsze ale dość często gaśnie. To jest naprawdę niebezpieczne ponieważ tacę wspomaganie skrętu oraz hamulca. I teraz tak, moim podejrzeniem jest czujnik położenia wału, czy dobrze koledzy myślę. Jeżeli nie to proszę o pomoc. Pozdrawiam, Michał.

[ Dodano: Sro Sie 27, 2014 17:21 ]
Witam kolegów. Temat chyba umarł ale chcę zamieścić dwa filmiki obrazujące problem.

1. Obroty m.youtube.com/watch?v=v9qKTEoW670
2. Dziwne stukanie m.youtube.com/watch?v=Y3HPgpq9Jbo