Zobacz temat - [R75] Nie działa komputer pokładowy
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Nie działa komputer pokładowy

Eros - Sob Sie 30, 2014 14:43
Temat postu: [R75] Nie działa komputer pokładowy
Od zakupu auta (2 dni) nie działa mi komputer pokładowy, zero oznak życia. Chodzi mi o miejsce, tam gdzie ma pokazywać spalanie itd. Na manetce kierunku mam włącznik komputera, lecz nie wiem czy to oryginał. Pod światło, gdy świeci słońce, nie widać na nim nawet żadnych znaków, czarny ekran cały

Od czego należy szukać przyczyny ?

SeniorA - Sob Sie 30, 2014 14:58

Cytat:
Od czego należy szukać przyczyny ?
czy zegary są z komputerem pokładowym
Eros - Sob Sie 30, 2014 15:03

Jak mogę to sprawdzić ? Wykręcić licznik ?
SeniorA - Sob Sie 30, 2014 15:11

różnią się górnym wyświetlaczem, w standarcie ( bez komputera) są na nim lampki kontrolne.
borsuk88 - Sob Sie 30, 2014 15:18

różnią się tym że te z wyświetlaczem mają wyświetlacz na górze - tutaj zaznaczony czerwoną strzałką - a te bez wyświetlacza maja tam zwykłe ikonki! nie trzeba nic rozbierać wystarczy spojrzeć na licznik
Eros - Sob Sie 30, 2014 15:20

Także u mnie na wyświetlaczu nie widać żadnych ikonek, nawet pod światło jak patrze. Cały ekran czarny. Od czego zacząć diagnozę ? Od rozebrania licznika ?
SeniorA - Sob Sie 30, 2014 16:26

Eros, czy jest włączony zapłon jak sprawdzasz komputer ?
MaReK - Sob Sie 30, 2014 16:59

Eros napisał/a:
Od zakupu auta (2 dni) nie działa mi komputer pokładowy, zero oznak życia.

A przed zakupem działał? Sprawdzałeś?

Zakładając, że spełniasz warunek o którym pisze SeniorA przyczyn takiego zachowania może być kilka.

- nieudolne cofnięcie stanu licznika, poprzez modyfikację zawartości pamięci eeprom.
- nie podłączona lub uszkodzona manetka (np. po wymianie poduszki powietrznej kierowcy)
- uszkodzenie taśmy łączącej LCD z płytą główną (np. brak masy)

możesz spróbować wykonać test zegarów za pomocą przycisku do resetu kilometrażu.

Ps.
A czy np. ikonka otwartych drzwi lub bagażnika/maski jest wyświetlana?
Czy tam na środku nic się nie dzieje?

Eros - Sob Sie 30, 2014 18:58

Na zapłonie nie działa. Gdy go kupiłem, komputer już nie działał. Rozkręciłem licznik i taśma łącząca komputer była dziwnie klejona taśmą izolacyjną. Na płytce była taśma izolacyjna naklejona i na tę taśmę izolacyjną była nałożona taśma od komputera, chyba wcześniej jakieś zwarcie robiło. Widocznie muszę kupić nowy licznik. Macie jakieś namiary na niego ? Lub ktoś ma do odsprzedania ?
MaReK - Sob Sie 30, 2014 19:26

Eros napisał/a:
Na zapłonie nie działa. Gdy go kupiłem, komputer już nie działał. Rozkręciłem licznik i taśma łącząca komputer była dziwnie klejona taśmą izolacyjną. Na płytce była taśma izolacyjna naklejona i na tę taśmę izolacyjną była nałożona taśma od komputera, chyba wcześniej jakieś zwarcie robiło. Widocznie muszę kupić nowy licznik. Macie jakieś namiary na niego ? Lub ktoś ma do odsprzedania ?


Moja rada jest taka. Kup sobie licznik dowolny używany z komp. pokładowym.
Oddaj do firmy AACEF aby naprawili Ci połączenie wyświetlacza z płytką (profi. robota na długie lata). Następnie wykorzystaj cyferblaty ze swojego starego zegara (gdybyś kupił np. anglika), a potem przerzuć zawartość EEPROM. Może się uda, że zadziała od razu, a jeśli będziesz musiał dać goły wsad i skonfigurować na aucie pod preferencje Twojego auta.

Pozdrawiam,

Eros - Sob Sie 30, 2014 19:43

A ten licznik co kupię używany (wersja europejska) nie może być zamontowany na stałe ? Nie będzie żadnych błędów ?
MaReK - Sob Sie 30, 2014 19:50

Ja myślałem, że chcesz każdy licznik który kupisz zamontować na stałe ;)
Jeśli dostaniesz wersję europejską z ładnym wyświetlaczem, to będzie dobrze.

Pamiętaj tylko, że w wielu przypadkach przełożenie zegarów od innego auta, będzie skutkowało wyświetlaniem komunikatu ERR na kilometrach dziennych. To przez brak zgodności VINów pomiędzy modułami LSM (światła) a IPK (zegary). Dodatkowo drugie zegary mogą mieć kilka opcji których nie masz w starych zegarach lub odwrotnie. Np. jeśli nie masz kontroli trakcji a weźmiesz zegary z kontrolą trakcji, będzie to skuktowało wyświetlaniem się cały czas symbolu trakcji na ekranie LCD.

Dlatego kup tanio używane cokolowiek (benzyna, diesel, anglik). Przełóż ostrożnie cyferblaty, skonfiguruj dopisując ten moduł do auta i miej wszystko po Bożemu.

Eros - Sob Sie 30, 2014 20:04

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź !
Jak kupię zegar i będę miał problemy jakieś będę pytał :)

PS :

Jeszcze mam pytania
1. Czy w każdym zegarze pod światło widać ikonki na LCD ?
2. Jak kupię zegar, wersję angielską, to wystarczy przełożyć tylko cyferblaty ?


SeniorA - Sob Sie 30, 2014 20:18

Eros napisał/a:
Czy w każdym zegarze pod światło widać ikonki na LCD ?
w każdym bez komputera pokładowego , to są zegary bez komputera pokładowego.

[ Dodano: Sob Sie 30, 2014 21:18 ]
Eros napisał/a:
Jak kupię zegar, wersję angielską, to wystarczy przełożyć tylko cyferblaty ?
nie ,albo jeszcze przełożyć eeprom, albo muszą być skonfigurowane lub odpowiadające wyposażeniu Twojego auta (tampomat , kontrola trakcji , przeciwmgielne itd )MaReK, to szczegółowo opisał wyżej
Eros - Pon Wrz 01, 2014 17:04

Witam ponownie...
Zakupiłem licznik wersje europejską.
Wyświetlacz LCD nie działa w pełni dobrze, jest na nim kilka linijek podłużnych, które nie działają.

Jest na to jakiś sposób ? Czy wymiana wyświetlacza ?

rafalmis1 - Pon Wrz 01, 2014 18:49

Wyślij go do AACEF, toż Marek juz ci o tym pisał