|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Tuning mechaniczny - [Turbo] nowy wydech
Yog-Sothoth - Pon Wrz 08, 2014 15:17 Temat postu: [Turbo] nowy wydech W przyszłym miesiącu będę chciał sobie wyspawać nowy wydech w związku z tym mam parę pytań. Byłem dziś u tłumikarza (Tomala Warszawa ), z czarnej koszt do 700zł całościowo więc nieźle, oczywiście czarna ale w kwasa nie chcę inwestować bo i tak wydech pewnie auto przeżyje.
Kwestia tłumików - wiadomo środkowy przelotowy, końcowy raczej nie bo nie chcę zbyt dużego hałasu, ale pewnie ciut mocy zabierze? Kat z tego co widzę jeszcze jest choć pewnie już dawno wypalony - wiadomo do wywalenia i nic nie wrzucam do nowego wydechu.
Druga sprawa - od kolektora idzie oryginalne kolanko, z tego co mówili to podwójna rura - po co tak było? Nowy wydech robię oczywiście od kolektora więc kolanko wylatuje - robić normalną pojedyńczą rurę?
Na czym mi zależy - niezbyt głośny wydech a przyjemnie brzmiący (tego raczej nie da się specjalnie uzyskać - fajnie R4 brzmią chyba że kupić na Allegro jakiś dobry końcowy i środkowy a Tomali zostawić tylko zrobienie rur i pospawanie? Oczywiście 2,5" - moc ma być ale nie ma aż takiego ciśnienia, to bardziej kanapowiec będzie niż oesowiec
Markzo - Pon Wrz 08, 2014 15:43
Hmm, dać długi i duży środkowy, duży końcowy (oba przeloty) i będzie oki, ewentulanie komorowy jako końcowy i będzie oki kata wywal nawet o nim nie myśl Podwojna rura w DP jest faktycznie, po co? nie wiem smiało rob pojedynczą moc powinna podskoczyć po wywaleniu kata przedewszystkim no i całośc 2,5 cala jak najbardziej
Yog-Sothoth - Pon Wrz 08, 2014 16:01
A ile jest na wyjściu kolektora tak w ogóle? Mi coś mówił że podwójna może mieć znaczenie dla temperatury spalin, ale przy turbo chyba nie wpływa to na moc..?
Jeszcze głupie pytanie.. podwójna końcówka na końcowym ma wpływ na moc? (oczywiście negatywny)
Raczej zrobię przelotowy + komorowy na końcu, teraz mi buczy jak v8 bo końcowy jest całkowicie rozwalony więc marzę o ciszy Warto coś z Allegro brać czy dać im do zrobienia całość?
Acha 2,5" mówimy oczywiście o ~63cm na zewn średnicy?
Markzo - Pon Wrz 08, 2014 16:23
Panie nie z kolektora a z turbo tam masz wyjście ~2,5 cala, tak jak ori DP. I od tego zaczynasz nowy wydech
Dla temp spalin? mi się wydaje raczej, że dla dźwięku - wyciszenia raczej.
Nie, podwójna końcówka nie ma wpływu na moc, chyba, że zalejesz je betonem
Jeśli gośc oferuje dobrą cene i jakość, to bierz od niego. Jeśli masz wątpliwości to można szukac, w mtuningu mają z nierdzewki tłumole ale chyba tylko przelotowe (ja mam od nich).
greg-si - Pon Wrz 08, 2014 17:13
700zł nawet z czarnej przy dwóch tłumikach to niewiele. Tam trochę trzeba rury i kolanek. No chyba że będzie gięcie ale wtedy zmniejsza się średnica.
Sam się borykam z wydechem bo chcę coś cichszego ale by również jak najbardziej otworzyło wydech. Ze względu na komfort nie chcę pełnego przelotu. Kupiłem już nowy oem tłumik końcowy ale ciągle myślę w co iść...
Wojtek88 - Sro Wrz 17, 2014 11:52
Jeśli możesz sobie pozwolić na końcowy aftermarket to o ile uda Ci się znaleźć to proponuje jakiegoś hks'a czy greddy, oczywiście używkę - czasami można znaleźć w naprawdę śmiesznym pieniądzu, miałem w 1.6 NA hks super dragger, który raczej ma zastosowanie w suprach, lancerach czy innych doładowanych autach o dziwo było cicho i dźwięk nie do podrobienia, co dla mnie jest na pierwszym miejscu jeśli chodzi o jakikolwiek wydech
Mam pewne obawy, czy spodoba Ci się, przypomina średniej wielkości 'armatkę' Jeśli nie, to oem look powinien spasować..
|
|