Zobacz temat - [R75] wysokie wolne obroty po przekładce silnika
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] wysokie wolne obroty po przekładce silnika

Markzo - Sro Wrz 17, 2014 05:01
Temat postu: [R75] wysokie wolne obroty po przekładce silnika
Witam!
Walczymy z kolegą z jego 75 (2,5l z gazem i automatem). W aucie padł silnik - został zamontowany silnik z MG ZS180 od Kozika. Osprzęt silnika czyli: kolektory wydechowe, kolektory ssące (dolne aluminiowe i górny plastikowy), sondy lambda, przepustnica itp - słowem wszystko - zostały z jego silnika. Po odpaleniu auto wskoczyło na ok 1500obr/min i nie bardzo chciało spaść niżej, po lekkim dodaniu gazu obroty rosły (np: do 2500 czy 3000obr/min) i nie chciały opaść. Przy przekroczeniu 4000obr/min aż do końca obrotomierza po odjęciu gazu obroty spadały do 1500.

W czasie jazdy wszystko jest ok - auto ma moc, dobrze przyśpiesza. Jednak wystarczy dojechać do świateł i już jest nie fajnie - z racji automatycznej skrzyni biegów trzeba ciągle mocno trzymać hamulec bo auto rwie do przodu :/

Co sprawdziliśmy i wymieniliśmy (na rzeczy z mojej 75):
-silnik krokowy,
-map sensor,
-obie sondy lambda (nie znaleźliśmy 3 sondy, miejsce po niej jest zaślepione kabli brak),
-rurki odmy,
-kolektor ssący,
-czujnik położenia wału,
-TPS,
-uszczelki kolektora ssącego przy głowicy,
-czujnik temperatury płynu wg testu na zegarach pokazuje właściwą temperaturę

Po tych testach obroty przestały się wieszać, jednak ciągle utrzymują się na poziomie ~1500obr/min.

Ma ktoś jakiś pomysł co to może być?

tomi24lbn - Sro Wrz 17, 2014 13:27

Lewe powietrze??? plak i do dzieła :) jak ma LPG to sprawdźcie wkrętki w kolektorach dolotowych mogły się poluzować
Markzo - Czw Wrz 18, 2014 04:52

Psikałem plakiem i nic... dopiero wd40 z długą rurką wyjaśnił sprawę :D 3 z 4 wtrysków PB, do których jest dostęp mają przedmuch. Do tego uszczelki kolektorów - te przy głowicy. Psikając na łączenie od góry - od razu motor zaczyna inaczej pracować. Domyślam się, że powodem jest kijowa uszczelka. Oryginalne mają taki silikonowy pasek po obu stronach w okół wszystkich kanałów ssących. Te nowe co kupiliśmy są bez tego :/ Nowe uszczelki zamówione + oringi na wtryski i mam nadzieję temat zostanie załatwiony ;)
tomi24lbn - Czw Wrz 18, 2014 05:30

Może być i WD 40 :mrgreen: ważne że znalazła się nieszczelność :D
Markzo - Sob Wrz 20, 2014 07:03

Problem rozwiązany:
-uszczelki kolektorów przy głowicy wymienione na takie z silikonowymi "ścieżkami" wokół kanałów ssących,
-wymienione 5 z 6 wtrysków BENZYNOWYCH!! rozpadały się w rękach... pękały, końcówki wtrysków zostały w kolekotrze ssącym :-| :shock: nie wiem czemu tak, ale ich stan był dramatyczny, na pewno miały wpływ na pracę silnika i lewe powietrze. Oringi na nich wyglądały na rozpuszczone/stopnione.

Fura lata :)