Zobacz temat - [R 75] Problem z odpaleniem - immo
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R 75] Problem z odpaleniem - immo

Navi01 - Sob Wrz 20, 2014 15:42
Temat postu: [R 75] Problem z odpaleniem - immo
Witam jestem tu świeży więc proszę nie krzyczeć :D .
Mój problem polega na tym, że auto ROVER 75 2.0 cdt ma problem z odpaleniem.
Czasami roverek pali jak marzenie od pierwszego bez żadnych problemów.
A czasami zaś muszę się męczyć z 5 min.
Otóż, gdy przekręcam kluczyk na zapłon to auto słychać takie buczenie jak by pompa paliwa. I wtedy rover odpali bez problemu. Ale w większości przypadków ostatnio nie słychać tego buczenia i muszę się nakręcić stacyjką by załapał.
Wydaje mi się, że to immobiliser się blokuje albo jakiś sterownik. Ale nie mam już zielonego pojęcia.
Ktoś może kojarzy co to może być ?? ?

I mam jeszcze jedno pytanko znalazłem taką puszeczkę pod deską z lewej strony i nie wiem od czego jest. Znajomy mi mówił, że to jakiś sterownik właśnie od immo ale nie jest pewny. http://pokazywarka.pl/v5f75h/ link

SeniorA - Sob Wrz 20, 2014 19:45

Navi01 napisał/a:
znalazłem taką puszeczkę pod deską z lewej strony i nie wiem od czego jest.
tak , to jest sterownik immo i jak nie otrzymuje sygnału z transpondera to ECM nie uruchamia rozrusznika. Napisz wiecej o tym problemie , czy kręci rozrusznik jak nie odpala, czy nie kręci.
Navi01 - Sob Wrz 20, 2014 20:08

Rozrusznik kręci i na 100 % jest sprawny.(dopiero co po naprawie wymiana styków i zwory elektromagnesu).
Więc jak odpalam i nie ma tego "buczenia" to rozrusznik kręci ale nie odpala.

Czytałem trochę na forum, że to może być czujnik położenia wałka rozrządu ale nie wiem czy jest to trafne nastawienie.

SeniorA - Sob Wrz 20, 2014 21:07

Navi01 napisał/a:
Rozrusznik kręci
to znaczy , że immo nie blokuje rozruchu. To raczej pompy paliwa ( przekaźnik ? ), jest o tym dużo tematów na forum.
Navi01 - Sob Wrz 20, 2014 21:19

aha, czyli do immo nie mogę się doczepić tylko do przekaźnika pompy paliwa lub samej pompy ?? ?
A gdzie ten przekaźnik się znajduje albo jak wygląda???

MaReK - Sob Wrz 20, 2014 23:06

Jak transponder nie da się odczytać prze pęlte (np. uszkodzone połączenia), to nie pozwoli zakręcić w ogóle. Jeśli nie ma synchronizacji między ECU (sterownik silnika) a EWS (immo), to będzie kręcił ale nie odpali i zapisze błąd w sterowniku silnika EWS Synchr. Error.

Masz auto przed liftem, zatem masz dwie pompy. Jedna na grodzi a druga w baku.
Jeśli nie słyszysz tej w baku to może się zawiesza i konieczna będzie jej wymiana. Musisz dłużej pokręcić bo wtedy ta z grodzi ciągnie, co nie jest dobre. A jak ta w grodzi się zawiesza, to czasami może pomóc postukanie w nią. Tę drugą komputer silnika powinien zapisać w logach, tę pierwszą niekoniecznie. Musisz sprawdzić. Buczą pompy obie, zarówna ta w baku jak i ta na grodzi.

SeniorA - Nie Wrz 21, 2014 13:21

Cytat:
A gdzie ten przekaźnik się znajduje albo jak wygląda???
w kabinie przy panelu bezpieczników ( przy schowku ) , R5.
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=49263&postdays=0&postorder=asc&start=140
warto przeczytać cały temat.

Navi01 - Nie Wrz 21, 2014 16:20

ok wielkie dzięki, będę kombinował