Zobacz temat - [MG ZR 160] Zamula na niskich obrotach i na zimnym
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [MG ZR 160] Zamula na niskich obrotach i na zimnym

Tuner - Pon Wrz 22, 2014 22:55
Temat postu: [MG ZR 160] Zamula na niskich obrotach i na zimnym
Witam. Otóż mam taki problem, który bardzo mnie denerwuję. Z góry mówię że jestem mechanikiem, i nie oczekuję idiotycznych odpowiedzi, tylko odpowiedzi poważnych, ludzi którzy siedzą w ROVERZE / MG bardziej niż ja. Ja się dopiero uczę brytyjskiej myśli technologicznej :)

Otóż tak. Jadąc zimnym samochodem, czasem potrafi zaszarpac... Ale ok, da się wytrzymać. Ale mając ciepły silnik dzieje się tak - jadąc na wysokim biegu na niskich obrotach (do 2tyś), po chwili potrafi zaszaprac i potrafi zamulić. Wcisnę sprzęgło, trochę przegazuję i wszystko wraca do normy i znów jedzie fajnie przez jakiś czas, ale problem porwaca... Jeśli zredukuję bieg, ciągnie w całym zakresie obrotów bez żadnych problemów, moc ma. "CHECK" nie świeci. Auto kupiłem z wyciętym katalizatorem. Jest wstawiona rura odpowiadająca średnicy całego układu, lecz za katalizatorem jest sonda lambda. Kata nie ma, jak już pisałem jest rura. Czy ta oto sonda może podawać błędny odczyt? Jadąc dynamicznie nie ma żadnego problemu. Ale gdy chcę jechać max cicho i max eco pojawia się wyżej wymieniony problem. Co robić? Auto świeżo kupiłem, więc dopiero go poznaję... Jest jeszcze stożkowy filtr powietrza założony. Kable zapłonowe są nowe.

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam :)

NoPE - Wto Wrz 23, 2014 20:02

Tuner napisał/a:
Ale gdy chcę jechać max cicho i max eco pojawia się wyżej wymieniony problem

Max eco? To nie diesel - męczysz silnik na niskich obrotach. Biegi zmieniaj najwcześniej przy 2500rpm. Chcesz ciszy to załóż odpowiedni tłumik.

Odczyt z sondy za katalizatorem (którego nie ma) powinien być oszukany przez odpowiedni rezystor czy tam jakiś chip. Nie do końca wiem co powoduje błędne wskazanie z kata ale na pewno nie przerywanie przy niskich obrotach po dodaniu gazu, bo u mnie jest tak samo :P

Lekkie wzniesienie, 5-ty bieg, obroty do 1800, chcesz rozpędzać a tu jakby chwilowy brak paliwa albo iskry. Od dawna już tak nie jeżdżę i silnik równiej chodzi.
Do dziś nie wiem co jest tego przyczyną - wszystko wydaje się być sprawne.

Szarpać nie powinien na zimnym:
-sprawdź czujnik temperatury
-krokowy
-czujnik położenia przepustnicy
Gdzie co i jak znajdziesz w RAVE

Tuner - Czw Wrz 25, 2014 12:35

Podpinałem sobie kompa, wyszła sonda na katem, wypadanie zapłonu (zmieniałem kable skasowałem i już nie wybija), oraz brak zasilania w POWERSTAGE. Co to?
NoPE - Czw Wrz 25, 2014 21:06

Nawet nie umiem tego przetłumaczyć :/ Objawy zniknęły?

Podpowiesz jakiego programu użyłeś i jakiego kabla?

Tuner - Pią Wrz 26, 2014 21:38

Niestety nie. Mam znajomego elektronika, i mówił że postara się oszukać sondę. Będziemy się bawić :) W pracy mam Gutmanna, wiec nim się bawię... Trochę to uciążliwe jest :P
spider666 - Wto Wrz 30, 2014 18:11

Pisałeś że check nie świeci, a problem z sondą też był - może coś z lampką ktoś wykombinował żeby nie świeciła. może działa w jakimś trybie awaryjnym z pominięciem pewnych czujników, stąd te problemy.
warto sprawdzić jeszcze przeczyścić styki kabli masy z karoserią.

Tuner - Czw Paź 02, 2014 18:02

Kontrolka jest sprawna :) Jeżdżąc eko, spalanie mam średnio 8,5l, wiec sonda odpada... Oczywiście jeśli wykorzystuję potencjał 160KM, to idzie spalić 12-13 :)
Rademenez_ - Wto Paź 07, 2014 18:55

Witam. Sposób na brak katalizatora, ale nie drugiej sondy : http://forum.jdmstyle.pl/...Corolla-E12-TS)

W moim drugim samochodzie (Mazda626) , objawy były identyczne. Winne były zużyte świece. Po wymianie wszystkie objawy ustąpiły , a i spalanie spadło.

pawelzr160 - Sro Paź 08, 2014 21:57

zobacz na cewki czy przebicia nie ma
Tuner - Czw Paź 09, 2014 19:38

Świece nówki DENSO, stare też były całkiem ok, "dyskoteki" pod maską w nocy nie ma... Już mnie to ostro denerwuje! :evil:
pawelzr160 - Pią Paź 10, 2014 09:39

U mnie ten sam problem, tyle, ze mam jeszcze LPG, co pogarsza sytuacje ....
marcinmarcin - Pon Paź 13, 2014 12:51

Brak kata zmienia wskazania 2 sondy, która ma właśnie badać jego stan. Nikt do końca nie wie czy ona ma wpływ na mieszankę, ale prawdopodobnie tak (zubaża ją trochę), czego efektem jest wyższa temperatura spalania i wywalenie uszczelki pod głowicą. Załóż jakiś ogłupiacz (MIL Elimnator)

[ Dodano: Pon Paź 13, 2014 13:51 ]
Co do szarpania na zimnym - u mnie jest tak że zanim się pierwsza sonda zdąży nagrzać, komputer już przełącza się na prace na niej (20sekund za wcześnie) i wtedy lekko poszarpuje (wiem że to wina sondy, bo praca silnika pogarsza się po przełączeniu na sondę, a wyrównuje się po rozpoczęciu jej pracy. Ale na ciepłym zero problemów, może być wina krokowca.

Pers123 - Sro Paź 15, 2014 01:39

Swoja droga co do stozka, to lepiej wlozyc fabryczny dolot lub stozek 'zawinac' carbonowa puchą i odprowadzic do zimnego powietrza. Zle zamontoway potrafi spieprzyc.
Jednakze nie ma on wplywu zbytnio na twoj problem.