Zobacz temat - [R75] Jak wyjąć zegary?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Jak wyjąć zegary?

pineska - Sob Paź 04, 2014 11:22
Temat postu: [R75] Jak wyjąć zegary?
Witam.
Jak w temacie. Od rana próbuję wyciągnąć zegary wg instrukcji z workshopu z angielskiej strony ale coś mi cały czas je trzyma z lewej strony na dole. Próbowałem równomiernie, pod kątem, podważać od dołu i nic - prawa strona się rusza a z lewej na dole ani drgną. Czy ma ktoś jakiś patent na ich wyciągnięcie lub bardziej szczegółowo mógłby napisać jak to zrobić?
Pozdrawiam

P.S. Ew. co należy zdjąć żeby się do nich jakoś dostać "od tylu"?

MaReK - Sob Paź 04, 2014 12:38

Oj tam. Nie rób śmietnika takimi tematami :P
Wyjmiesz. Zobacz czy z lewej strony, tej która nie chce wyjść zegar nie opiera się o drewnopodobną ramkę. Możesz użyć trochę siły - nic się nie stanie. Tam nie ma co go trzymać, może na skraju lewej i prawej strony występować taśma klejąca.

pineska - Sob Paź 04, 2014 12:47

Do ramki to jest daleko :-) Gdzieś na dole jest zaczepiony. A te zaczepy z tyłu na dole? Mogą one go trzymać?
SeniorA - Sob Paź 04, 2014 12:48

Radzę odkręcić osłonę deski tą od spodu żeby włożyć tam rękę. Cofaj zegary max i wypychaj od dołu do przodu ,unosząc do góry, tak jak byś chciał je obrócić .Na dole zegary mają dwa zaczepy w osi wskazówek obrotomierza i prędkościomierza , są ciesno spasowane i one trzymają
MaReK - Sob Paź 04, 2014 13:11

SeniorA napisał/a:
Radzę odkręcić osłonę deski tą od spodu żeby włożyć tam rękę.

O jakiej osłonie piszesz?

Pierwsze wyjęcie zegarów zawsze stanowi problem, ale wystarczy je "rozruszać" lewo/prawo i wyjdą. Nigdy nic mi nie haczyło, a trochę się już ich nawyjmowałem ;) Może to kwestia szczęścia ;)

pineska - Sob Paź 04, 2014 13:16

Pewnie chodzi o ta osłonę pod kolumną kierownicy nad pedałami. Poszarpę jeszcze trochę te zegary, jak nie pójdą to zdejmę osłonę jak radzi SeniorA. Idę działać :-)
MaReK - Sob Paź 04, 2014 13:23

Osłonę nad pedałami? Nie wiem czy wystarczy ręki żeby tam sięgnąć ;)
Może chodzi o osłonę nad zegarami (tzw. daszek), ale to trzeba zdjąć, żeby w ogóle wyjąć zegary, bo jest tam śruba ;)

SeniorA - Sob Paź 04, 2014 13:35

MaReK napisał/a:
Osłonę nad pedałami?
tak , tą . Oczywiscie można wyszarpywać tylko jak sie wie jak te zaczepy wyglądają ( to są takie leżące V ). Bez problemu wychodzą jak są urwane zaczepy.
pineska - Sob Paź 04, 2014 13:50

Metoda SeniorA zdała egzamin, choć jeszcze dodatkowo musiałem zdjąć osłonę kolumny kierownicy ;-) Faktycznie trzymał się na lewym zaczepie - szarpanie nic by nie dało, najwyżej bym urwał zaczep...
Teraz tylko rozepnę kostki i zegary uwolnione :-)

SeniorA - Sob Paź 04, 2014 14:01

pineska, przed włożeniem radzę posmarować zaczepy np. WD 40 , nastepnym razem wyjdą łatwiej, bez sciagania osłony i wyszarpywania .
MaReK - Sob Paź 04, 2014 14:44

SeniorA napisał/a:
Bez problemu wychodzą jak są urwane zaczepy.

Piszemy o tych zaczepach, które zaznaczyłem poniżej?

Jeśli tak to, trzeba naprawdę użyć wielkiej mocy i się znęcać nad tymi zegarami, żeby je złamać ;) Osobiście nie spotkałem się z takimi zegarami jeszcze. Natomiast wyjęte raz zegary zawsze później łatwiej wyjąć. Z moich doświadczeń wynika, że najmocniej trzymają się po bokach w najwęższym punkcie elipsy. Być może sukcesem jest odpowiedni chwyt, bo owe zaczepy nigdy nie stanowiły problemu, a zawsze zostawały na swoim miejscu :)

pineska napisał/a:
choć jeszcze dodatkowo musiałem zdjąć osłonę kolumny kierownicy ;-)

Dobrze, że nie musiałeś całej dechy targać ;)

SeniorA - Sob Paź 04, 2014 15:39

MaReK napisał/a:
Piszemy o tych zaczepach, które zaznaczyłem poniżej?
tak. Owners Workshop Manual przestrzega przed możliwością ich uszkodzenia ( ja widziałem ):
" however , it is a tight fit, and there is a plastic clip on each lower corner which can easily break if care is not taken ".