|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45] Problem z wentylatorem/dmuchawą. Po wyłączeniu...
truetrue - Nie Paź 05, 2014 13:12 Temat postu: [R45] Problem z wentylatorem/dmuchawą. Po wyłączeniu... Witam.
Problemik z Rover 45 1.8 benzyna jest taki:
1. Nie działają biegi 1-2 w dmuchawie, ale to już wiem jak rozwiązać - dwa rezystory kompletnie spalone
2. Problem jest i z biegiem 4. Kiedy włączało się go od razu ze startem auta to dupa - nie załączał się już. Trzeba było poczekać z 3 min i dopiero wtedy go odpalić - hulał. Ale wystarczyło na chwilę wyłączyć na 0 i już się włączyć nie da.
Teraz kiedy już wydłubałem oba rezystory pozostawiając trzeci i podłączając tak jak było nawet na 4 się nie włącza. Zero.
Jak wciskam klimę AC to słyszę chyba kompresor.
Co może być powodem, że nie działa na 4 biegu?
Dziękuję pozdrawiam
[ Dodano: Nie Paź 05, 2014 14:12 ]
Wyjaśniam dla osób poszukujących w temacie.
1. Bieg 1 i 2 w dmuchawie nie działają przez przepalone rezystory. Znajdują się za schowkiem, okręcić go prosto. Do wykręcenia pokrywy z rezystorami potrzebna grzechotka lub niski gruby krzyżak.
Od góry w płytkę z rezystorami wchodzi gruba wiązka przewodów na wtyczce, którą opornie się wypina. Śrubokrętem trzeba wgiąć plastikowy zaczep.
2. Rezystory na pewno będą spalone zamieniamy je na coś takiego:
Rezystor ceramiczny _ 1R8 _ 1,8R _ 1,8 ohm _ 10W (4657578772)
Rezystor ceramiczny _ 1R2 _ 1,2R _ 1,2 ohm _ 10W (4657578744)
nr aukcji z allegro.
U mnie spaliły się 2 cienkie rezystory - nie działał bieg 1 i 2. Ja wyłamałem resztki rezystorów i 3 o raz 4 bieg dmuchawy działają.
Lutujemy sami ale jak ktoś jest kompletną nogą w temacie lepiej niech poprosi kogoś kto się zna. Tam jest olbrzymie natężenie prądu więc nie ma żartów, pożar łatwo wywołać
3. U mnie poszedł też przekaźnik. Jest w skrzynce pod maską (w prawym górnym rogu). Po otwarciu widzimy cztery żółte przekaźniki. Dwa górne są od klimy, środkowy na dole od wiatraków, ten po prawej od szyby tylnej. Ja zamieniłem te dwa- szyba przestała się grzać (nawet dioda się nie zapalała). Nadmuch ruszył.
[img=http://s28.postimg.o.../WP_002456.jpg]
4. Niestety po chwili znowu zdechł. Bo silnik dmuchawy pewnie musiałby zostać wymieniony lub chociaż zregenerowane szczotki. Pomogło dość mocne popukanie w silnik wentylatora. Znajduje się pod schowkiem, nad prawą stopą pasażera.
5. Przy okazji wymiany rezystorów warto też wyczyścić jak się tylko da dmuchawę i kanały oraz wymienić filtr (jest to pionowa wkładka wciśnięta pomiędzy klimę a nawiew).
Dzięki za wiele wątków na tym forum. Bez niego musiałbym pewnie ze 150zł dać za naprawę, a tak wszystko stało się jasne w jedno sobotnie popołudnie.
|
|