Zobacz temat - [R620SDI] Jak odpowietrzacie hamulce?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620SDI] Jak odpowietrzacie hamulce?

m4r3ck1 - Nie Paź 12, 2014 13:10
Temat postu: [R620SDI] Jak odpowietrzacie hamulce?
Witam,
Panowie jak odpowietrzacie hamulce w swoich R600?
Odkręcanie przy zacisku śrubę do której podłączony jest wężyk, czy jak?

Kombinuje po wymianie klocków jak odpowietrzyć i mi nie idzie... nie wiem gdzie co odkręcić, kiedy dokręcić.

Pompuję przy włączonym silniku a w zbiorniczku pilnuje aby był płyn.

Czekam na pomoc.

Dzięki

zuber84cool - Nie Paź 12, 2014 13:41

Cytat:
I. Auta z ABS:

Procedura wg. TIS:
1. umieść pojazd na podpórkach, aby dało się zdjąć wszystkie 4 koła, lub czynności wykonuj na kanale;
2. rozruszaj odpowietrzniki - oczyść, najlepiej kluczem nasadowym lub oczkowym popuść i dokręć każdy odpowietrznik;
3. przygotuj: świeży płyn hamulcowy na dolewkę, jakiś pojemnik do którego wlejesz trochę płynu i to do niego będziesz zbierał to, co wyleci przez odpowietrznik, oraz odcinek ok. 20-30cm przezroczystego przewodu np paliwowego, o wewnętrznej średnicy 6-8mm;
4. odkręć korek w zbiorniczku wyrównawczym płynu hamulcowego i w razie potrzeby uzupełnij do "MAX". WŁĄCZ ZAPŁON (przekręć kluczyk w stacyjce) I POZOSTAW GO WŁĄCZONY AŻ DO ZAKOŃCZENIA ODPOWIETRZANIA WSZYSTKICH KÓŁ. Pompa ABS po otrzymaniu napięcia, jeśli jest powietrze w układzie, przetłoczy je bliżej kół;
5. odpowietrzanie wykonuj w kolejności od najbliższego koła od pompy hamulcowej do najdalszego, czyli: lewy przód, prawy przód, lewy tył i prawy tył;
6. na lewy przedni odpowietrznik nałóż przygotowany wcześniej przewód a drugi jego koniec włóż do uprzednio przygotowanego naczynia służącego do zbierania płynu z odpowietrzania, koniec przewodu powinien być zanurzony w płynie hamulcowym z naczynia;
7. osoba 1: pompuje kilkakrotnie pedałem hamulca energicznie i mocno a w tym czasie osoba 2 pilnuje odpowietrznika - po napompowaniu osoba 1 trzyma wciśnięty pedał hamulca a osoba 2 luzuje kluczem odpowietrznik, aby przez niego wypłynął płyn hamulcowy. W przezroczystym przewodzie biegnącym do naczynia będą wyraźnie widoczne pęcherzyki powietrza. W momencie opadnięcia pedału hamulca do podłogi, osoba 2 dokręca odpowietrznik;
8. procedurę dla danego koła powtarzać do czasu, aż przestaną wydostawać się pęcherzyki powietrza;
9. na prawy przedni odpowietrznik nałóż przygotowany wcześniej przewód a drugi jego koniec włóż do uprzednio przygotowanego naczynia służącego do zbierania płynu z odpowietrzania, koniec przewodu powinien być zanurzony w płynie hamulcowym z naczynia;
10. osoba 1: pompuje kilkakrotnie pedałem hamulca energicznie i mocno a w tym czasie osoba 2 pilnuje odpowietrznika - po napompowaniu osoba 1 trzyma wciśnięty pedał hamulca a osoba 2 luzuje kluczem odpowietrznik, aby przez niego wypłynął płyn hamulcowy. W przezroczystym przewodzie biegnącym do naczynia będą wyraźnie widoczne pęcherzyki powietrza. W momencie opadnięcia pedału hamulca do podłogi, osoba 2 dokręca odpowietrznik;
11. procedurę dla danego koła powtarzać do czasu, aż przestaną wydostawać się pęcherzyki powietrza;
12. na lewy tylny odpowietrznik nałóż przygotowany wcześniej przewód a drugi jego koniec włóż do uprzednio przygotowanego naczynia służącego do zbierania płynu z odpowietrzania, koniec przewodu powinien być zanurzony w płynie hamulcowym z naczynia;
13. osoba 1: pompuje kilkakrotnie pedałem hamulca energicznie i mocno a w tym czasie osoba 2 pilnuje odpowietrznika - po napompowaniu osoba 1 trzyma wciśnięty pedał hamulca a osoba 2 luzuje kluczem odpowietrznik, aby przez niego wypłynął płyn hamulcowy. W przezroczystym przewodzie biegnącym do naczynia będą wyraźnie widoczne pęcherzyki powietrza. W momencie opadnięcia pedału hamulca do podłogi, osoba 2 dokręca odpowietrznik;
14. procedurę dla danego koła powtarzać do czasu, aż przestaną wydostawać się pęcherzyki powietrza;
15. na prawy tylny odpowietrznik nałóż przygotowany wcześniej przewód a drugi jego koniec włóż do uprzednio przygotowanego naczynia służącego do zbierania płynu z odpowietrzania, koniec przewodu powinien być zanurzony w płynie hamulcowym z naczynia;
16. osoba 1: pompuje kilkakrotnie pedałem hamulca energicznie i mocno a w tym czasie osoba 2 pilnuje odpowietrznika - po napompowaniu osoba 1 trzyma wciśnięty pedał hamulca a osoba 2 luzuje kluczem odpowietrznik, aby przez niego wypłynął płyn hamulcowy. W przezroczystym przewodzie biegnącym do naczynia będą wyraźnie widoczne pęcherzyki powietrza. W momencie opadnięcia pedału hamulca do podłogi, osoba 2 dokręca odpowietrznik;
17. procedurę dla danego koła powtarzać do czasu, aż przestaną wydostawać się pęcherzyki powietrza;
18. procedurę z punktów od 6 do 17 należy wykonać co najmniej 2 razy. Jeśli po drugim razie nadal spotyka się bąbelki powietrza w układzie hamulcowym, to należy sprawdzić jego szczelność - jest ewentualność że pompa zasysa powietrze zamiast płynu.

Kolejność odpowietrzania układu w aucie z ABS.
Układ odpowietrzamy zaczynając od koła znajdującego się najbliżej pompy hamulcowej, w większości przypadków jest to:
1. lewe koło przednie;
2. prawe koło przednie;
3. lewe koło tylne;
4. prawe koło tylne.

II. Auta bez ABS:

Procedura wg. TIS:
1. umieść pojazd na podpórkach, aby dało się zdjąć wszystkie 4 koła, lub czynności wykonuj na kanale;
2. rozruszaj odpowietrzniki - oczyść, najlepiej kluczem nasadowym lub oczkowym popuść i dokręć każdy odpowietrznik;
3. przygotuj: świeży płyn hamulcowy na dolewkę, jakiś pojemnik do którego wlejesz trochę płynu i to do niego będziesz zbierał to, co wyleci przez odpowietrznik, oraz odcinek ok. 20-30cm przezroczystego przewodu np paliwowego, o wewnętrznej średnicy 6-8mm;
4. odkręć korek w zbiorniczku wyrównawczym płynu hamulcowego i w razie potrzeby uzupełnij do "MAX";
5. odpowietrzanie wykonuj w kolejności od najdalszego koła od pompy hamulcowej do najbliższego, czyli: prawy tył, lewy tył, prawy przód i lewy przód;
6. na prawy tylny odpowietrznik nałóż przygotowany wcześniej przewód a drugi jego koniec włóż do uprzednio przygotowanego naczynia służącego do zbierania płynu z odpowietrzania, koniec przewodu powinien być zanurzony w płynie hamulcowym z naczynia;
7. osoba 1: pompuje kilkakrotnie pedałem hamulca energicznie i mocno a w tym czasie osoba 2 pilnuje odpowietrznika - po napompowaniu osoba 1 trzyma wciśnięty pedał hamulca a osoba 2 luzuje kluczem odpowietrznik, aby przez niego wypłynął płyn hamulcowy. W przezroczystym przewodzie biegnącym do naczynia będą wyraźnie widoczne pęcherzyki powietrza. W momencie opadnięcia pedału hamulca do podłogi, osoba 2 dokręca odpowietrznik;
8. procedurę dla danego koła powtarzać do czasu, aż przestaną wydostawać się pęcherzyki powietrza;
9. na lewy tylny odpowietrznik nałóż przygotowany wcześniej przewód a drugi jego koniec włóż do uprzednio przygotowanego naczynia służącego do zbierania płynu z odpowietrzania, koniec przewodu powinien być zanurzony w płynie hamulcowym z naczynia;
10. osoba 1: pompuje kilkakrotnie pedałem hamulca energicznie i mocno a w tym czasie osoba 2 pilnuje odpowietrznika - po napompowaniu osoba 1 trzyma wciśnięty pedał hamulca a osoba 2 luzuje kluczem odpowietrznik, aby przez niego wypłynął płyn hamulcowy. W przezroczystym przewodzie biegnącym do naczynia będą wyraźnie widoczne pęcherzyki powietrza. W momencie opadnięcia pedału hamulca do podłogi, osoba 2 dokręca odpowietrznik;
11. procedurę dla danego koła powtarzać do czasu, aż przestaną wydostawać się pęcherzyki powietrza;
12. na prawy przedni odpowietrznik nałóż przygotowany wcześniej przewód a drugi jego koniec włóż do uprzednio przygotowanego naczynia służącego do zbierania płynu z odpowietrzania, koniec przewodu powinien być zanurzony w płynie hamulcowym z naczynia;
13. osoba 1: pompuje kilkakrotnie pedałem hamulca energicznie i mocno a w tym czasie osoba 2 pilnuje odpowietrznika - po napompowaniu osoba 1 trzyma wciśnięty pedał hamulca a osoba 2 luzuje kluczem odpowietrznik, aby przez niego wypłynął płyn hamulcowy. W przezroczystym przewodzie biegnącym do naczynia będą wyraźnie widoczne pęcherzyki powietrza. W momencie opadnięcia pedału hamulca do podłogi, osoba 2 dokręca odpowietrznik;
14. procedurę dla danego koła powtarzać do czasu, aż przestaną wydostawać się pęcherzyki powietrza;
15. na lewy przedni odpowietrznik nałóż przygotowany wcześniej przewód a drugi jego koniec włóż do uprzednio przygotowanego naczynia służącego do zbierania płynu z odpowietrzania, koniec przewodu powinien być zanurzony w płynie hamulcowym z naczynia;
16. osoba 1: pompuje kilkakrotnie pedałem hamulca energicznie i mocno a w tym czasie osoba 2 pilnuje odpowietrznika - po napompowaniu osoba 1 trzyma wciśnięty pedał hamulca a osoba 2 luzuje kluczem odpowietrznik, aby przez niego wypłynął płyn hamulcowy. W przezroczystym przewodzie biegnącym do naczynia będą wyraźnie widoczne pęcherzyki powietrza. W momencie opadnięcia pedału hamulca do podłogi, osoba 2 dokręca odpowietrznik;
17. procedurę dla danego koła powtarzać do czasu, aż przestaną wydostawać się pęcherzyki powietrza;
18. procedurę z punktów od 6 do 17 należy wykonać co najmniej 2 razy.

Jeśli po drugim razie nadal widoczne są pęcherzyki powietrza w układzie hamulcowym, to należy sprawdzić jego szczelność.

Kolejność odpowietrzania układu w aucie bez ABS.
Układ odpowietrzamy zaczynając od koła znajdującego się najdalej od pompy hamulcowej, w większości przypadków jest to:
1. prawe koło tylne;
2. lewe koło tylne;
3. prawe koło przednie;
4. lewe koło przednie.

natsu9 - Pią Paź 24, 2014 03:25

Nie wiem co zepsułeś ale po wymianie klocków nic nie trzeba odpowietrzać, więc lepiej sprawdź przewody.