|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Paląca się ciągle kontrola trakcji
delrobek - Wto Paź 21, 2014 19:50 Temat postu: [R75] Paląca się ciągle kontrola trakcji Witam
Mam problem z ciągle palącą się kontrolą trakcji (ASR). Wiem, że temat był już kilkakrotnie poruszany ale niestety nie udało mi się znaleźć rozwiązania tego problemu. Przy silniku benzynowym było to rozwiązane, ale ja mam diesla.
Opisze co robiłem.
Wymieniałem na inny ECU i dalej to samo. Czujników ABS nie sprawdzałem, gdyż działą on poprawnie (kontrolki też gasną). Dobrałem się do wtyczki pompy i przeczyściłem styki. Wciskanie guzika TC też nic nie daje. Dzwoniłem do firmy zajmującej się diagnostyką pomp i i naprawą sterowników ale olali mnie jak usłyszeli że Rover. Kupienie innej graniczy z cudem (mało spotykana) a z zagranicy to masa kasy. Proszę o pomoc.
SeniorA - Wto Paź 21, 2014 21:30
delrobek napisał/a: | Wymieniałem na inny ECU | do czego ECU , jakie ECU ? delrobek napisał/a: | Wciskanie guzika TC też nic nie daje | wymontuj go i sprawdź czy działa prawidłowo.
Może być brak kontaktu gdzieś na instalacji (na pompie ABS pin 35 i 11 i na ECM pin 22 )
delrobek - Sro Paź 22, 2014 19:42
Zamówiłem identyczną pompę ze sterownikiem.
Chciałbym na początek podmienić sterownik? Może ktoś mi powiedzieć czy będę w stanie od góry go wymienić? Czy gdy odłącze przewody hamulcowe to wycieknie mi płyn i będę musiał odpowietrzać wszystkie koła?
AdaskoC - Sro Paź 22, 2014 19:54
Cytat: | Chciałbym na początek podmienić sterownik? Może ktoś mi powiedzieć czy będę w stanie od góry go wymienić? |
Nie podmienisz samego sterownika, a napewno nie na aucie.
delrobek napisał/a: | Czy gdy odłącze przewody hamulcowe to wycieknie mi płyn i będę musiał odpowietrzać wszystkie koła? |
Tak
delrobek - Sro Paź 22, 2014 20:04
Myślałem że jakoś uda mi się podmienić sterownik w aucie. Jeżeli nie to czy jestem wstanie wyjąć tą pompę od góry? Czy muszę od dołu się do tego dobierać?
AdaskoC - Sro Paź 22, 2014 20:52
Od góry dasz radę, a nawet łatwiej będzie
delrobek - Sro Paź 22, 2014 22:12
Dzięki Panowie za informacje. Jeżeli wymiana guzika i pompy nie pomoże to pewnie będę dalej prosił o pomoc.
rafalmis1 - Czw Paź 23, 2014 07:18
delrobek, koleszko ale ty w złym miejscu szukasz, po co wymieniasz pompę ABS?? Zobacz czy siłownik od TC nie ma zerwanej linki, może czujnik przepustnicy. Jak to nie pomoże, to w tedy bym zają się pompą. W ogóle pompę masz taką która obsłuży TC??
delrobek - Czw Paź 23, 2014 07:57
Ale ja mam diesla i to niby jest inaczej rozwiązane niż w benzynie. Z tego co czytałem to tam nie ma siłownika TC.
rafalmis1 - Czw Paź 23, 2014 07:59
nie popatrzyłem
delrobek - Czw Paź 23, 2014 08:06
Dlatego jedyne co mi przychodzi do głowy to wymienić przycisk no i jak to nie pomoże to sterownik pompy. Bo już innych pomysłów nie mam:(.
Pytanie z innej beczki. Może znacie jakiś dobry sprawdzony zakład co może naprawić mi komputer silnika (ECU) za rozsądną cenę, bo poprzedni właściciel prawdopodobnie go zalał. Ja wymieniłem na inny który teraz obecnie mam, ale chciałbym go naprawić.
SeniorA - Czw Paź 23, 2014 10:34
delrobek napisał/a: | Dlatego jedyne co mi przychodzi do głowy to wymienić przycisk no i jak to nie pomoże to sterownik pompy | tak jak pisałem wyżej, sprawdź ten wyłącznik . To jest usterka ETC , czyli instalacja elektryczna Can-bus ( przewody + wyłącznik ) i sterownik silnika , dlatego pytałem jakie ECU wymieniałeś. Wg. mnie podejrzany jest ECM ,skoro poprzedni był zalany i jest założony inny.
delrobek - Czw Paź 23, 2014 11:02
Ja wymieniłem komputer silnika ECM (przepraszam wcześniej ECU pisałem). komputer ten był przełożony z innego auta, który też posiadał TC i w którym nic się nie paliło.
Wiec walnięty komputer silnika wykluczyłem.
Ten stary prawdopodobnie zalany jest do naprawy bo nie działał wskaźnik temp., obrotomierz). Po zamianie wszystko inne chodzi tylko te TC się świeci.
Dlatego też jeżeli znasz kogoś kto może mi ten stary komputer naprawić za rozsądną cenę to byłbym wdzięczny bo chciałbym ponownie go włożyć a ten obecny mieć jako zapasowy.
Z podpięciem kompa też mam złe wspomnienia bo jak byłem z tym popsutym komputerem żeby zdiagnozować co powoduje brak tego wskaźnika temp. i obrotomierza to gościowi głupoty pokazywało (że np jedzie samochód a my staliśmy) i rozłożył ręce i mówi on nie wie co to jest. Więc sam zaryzykowałem kupiłem ten nowy komputer i pomogło. No tylko do pełni szczęścia brakuje mi jeszcze naprawa tego TC, boje się że jak ciągle to będzie się paliło to mi wyświetlacz padnie na zegarach (bo ja mam z wyświetlaczem- bo już się paski pokazują)
[ Dodano: Czw Paź 23, 2014 12:02 ]
Nie mówiąc jeszcze o tym że jak pojechałem z tą usterką (obrotomierz, wskaźnik temp) to mi na dzień dobry powiedzieli że muszą wszystkie kable wymienić (600 PLN) i dopiero wtedy będą mogli coś dalej działać-(Dla wyjaśnienia to elektronicy, którzy naprawiają wszystkim warsztatom z mojej okolicy).
A ja mówię przecież kable można sprawdzić miernikiem przejście. Odpowiedź: No tak ale my schematów nie mamy więc musimy kable wymienić. Więc jak to usłyszałem to szybko auto zabrałem.
SeniorA - Czw Paź 23, 2014 11:37
delrobek napisał/a: | komputer ten był przełożony z innego auta, który też posiadał TC i w którym nic się nie paliło. | to teraz wiecej wiemy, czyli ECM można wykluczyć . Zostaje instalacja Can-bus , przycisk i może modulator pompy ABS?.
[ Dodano: Czw Paź 23, 2014 12:37 ]
delrobek napisał/a: | (Dla wyjaśnienia to elektronicy, którzy naprawiają wszystkim warsztatom z mojej okolicy). | czy to było w Rumii ?, wiem , że tam naprawiają . Zadzwoń tu 781 651 750 , może pomogą. delrobek napisał/a: | (bo ja mam z wyświetlaczem- bo już się paski pokazują) | to jest wina taśmy , też do naprawy, w Legnicy.
delrobek - Czw Paź 23, 2014 11:47
To akurat był inny zakład w Gdyni.
Tak do Rumii dzwoniłem celem diagnostyki pompy ABS ale miałem wrażenie że mnie zlali jak powiedziałem że Rover. (Cyt. "Rover? nie mam czasu bo mam tyle roboty, do widzenia i słuchawkę odłożył"). Więc jak tak się klienta traktuje to podziękuje.
[ Dodano: Czw Paź 23, 2014 12:47 ]
do kogo ten numer?
SeniorA - Czw Paź 23, 2014 12:57
delrobek napisał/a: | do kogo ten numer? | do firmy która oferowała na forum i allegro "regenerację sterowników do R75" za 300 zł, ja mogę polecić ale w Krakowie Tomka Wójcika ,który żadnych aut się nie boi i zna dobrze R75.
delrobek - Czw Paź 23, 2014 13:17
Dzięki za namiar. Odległość nie problem - zawsze można kurierem wysłać. Więc pewnie w sprawie tego komputera silnika będę się kontaktował z Panem Tomaszem. A jak nie to wycieczkę do Krakowa sobie kiedyś zrobię:))
SeniorA - Czw Paź 23, 2014 13:26
delrobek napisał/a: | Więc pewnie w sprawie tego komputera silnika będę się kontaktował z Panem Tomaszem. A jak nie to wycieczkę do Krakowa sobie kiedyś zrobię:)) | to zapraszam do Krakowa.
delrobek - Czw Paź 23, 2014 13:54
A ten przycisk mogę jakoś na szybkiego sprawdzić? Bo jak rozebrałem to tylko sprawdzałem czy odskakuje. Bo jestem ciekawy czy może to ta przyczyna. A dopiero dzisiaj zamówiłem więc w poniedziałek dopiero dostanę.
SeniorA - Czw Paź 23, 2014 22:55
delrobek napisał/a: | A ten przycisk mogę jakoś na szybkiego sprawdzić? | tak , miernikiem ,wciśniecie powoduje połączenie pinów 1 (przewód zielono/szary) i 4 (szaro/zielony) , powtórne naciśnięcie rozłącza połączenie.
delrobek - Pią Paź 24, 2014 17:00
Inny przycisk przyszedł i niestety też kontrolka pali się dalej:( Wiec zostaje chyba ta pompa:(
[ Dodano: Pią Paź 24, 2014 18:00 ]
Sprawdzałem jeden i drugi przycisk i nie ma przejścia przy pinie 1 i 4. Jak próbowałem zwierać na wtycze to też nic. PS u mnie 4 to czarny kabel. I też nic.l Stwierdziłem że może jak podłącze guzik od awaryjnych to coś zaskoczy. I coś popsułem:(( bo zaczeła pojawiać się kontrolka abs i wyświetlacz pokazał problemy z hamulami:( Sprawdzałem pod maską bezpiecznik F7 (30A ale jest cały). Pomoże ktoś bo teraz ani ABS ani TC a zima już nadchodzi:(((
SeniorA - Pią Paź 24, 2014 17:21
delrobek, bardzo Cię przepraszam , pomyliłem piny , przejście ma być miedzy 1 i 6 , kolory przewodów do tych pinów dobrze podane. Pin 4 to masa.
delrobek - Wto Paź 28, 2014 08:46
Bezpiecznik przepaliłem. Próbowałem zwierać 1 i 6 i też nic nie drgnęło:(
[ Dodano: Pią Paź 24, 2014 19:03 ]
Przełączniki oba działają więc o to odpada
[ Dodano: Nie Paź 26, 2014 12:21 ]
Jeszcze mam pytanie co do samej wymiany pompy ABS. Czy jak odepnę przewody od pompy to zleci mi cały płyn i nie zapowietrzę pompy?? Muszę się przyznać, że nigdy nie odpowietrzałem hamulców a instrukcje jakie czytałem na necie nie są do końca dla mnie jasne (bo jest napisane uważać żeby nie zapowietrzyć pompy bo jak się zapowietrzy to do serwisu).
[ Dodano: Nie Paź 26, 2014 12:21 ]
mam na myśli zapowietrzenie pompy hamulcowej
[ Dodano: Wto Paź 28, 2014 08:46 ]
Witam
Czy powodem tej palącej się kontrolki może być czujnik kąta skrętu?? Czytałem na forum bmw że komuś paliła się kontrolka TC i był to walnięty ten czujnik? Jak to wygląda w R75?
|
|