|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 600, Honda Accord - [R620ti]Czym zastąpić Garretta t25
tomii620si - Nie Lis 23, 2014 22:11 Temat postu: [R620ti]Czym zastąpić Garretta t25 Witam.
Dalej borykam się ze sprzedażą swojego BMW no ale mam już upatrzonego Ti który można powiedzieć czeka.
Niestety ma on uszkodzoną turbinę i tu jest problem.
Turbine w poprzednim Ti zrobiłem na si.. Nowe obudowy, uszczelniacze, łożyska, wirniki.. no wszyściutko nowe .. Dzwoniłem kilka dni temu do nowego właściciela mojego rozbitka i powiedział, że po swapie do swojej budy silnika pojeździł z miesiąc i turbo się znów wysrało na każdą strone swiata, nie tylko na strone wydechową ale i do środka itd. więc w regeneracje turbo przestałem wierzyć - boje sie, że znów zregeneruje nawet totalnie i wszystko pójdzie się ...ać.
Po długich rozmowach z markiem byłem chętny na takie turbo jak on ma w swoim MG, no ale po podsumowaniu kosztów musiałbym wpompować ponad kafla na raz bo IC Blow Turbo Wydech itd .. No niestety nie będe miał tyle a nawet jakbym miał to cóż. Jak to auto na sprzedaz pewnie coś będzie do zrobienia i dobrze by bylo aby troche gotówki zostało.
Kolejna opcja Garrett T28 - niestety nie jestem szajbniety aby wpakować się w to samo co T25 i wydać dodatkowo na to ponad 1000zł.
Są jeszcze jakieś turbiny które pasują do R podobnie jak T28 bez wielkiej rzeźby aby nie pakować się w ogromne koszty czy pozostaje tylko regeneracja T25 ?
maly2001 - Pon Lis 24, 2014 01:37
zobacz na turbiny od volvo benzyny o oznaczeniu td04-12t , td04-14t, wiem ze do hondy do softa je adoptowali
Raptile - Pon Lis 24, 2014 09:12
prześledź temat kolegi Markzo
tomii620si - Pon Lis 24, 2014 16:06
temat marka znam na wylot i wlasnie te turbiny ktore napisaliscie mialem na mysli piszac o tym ze full kasy pojdzie bo blow turbo ic itd.
greg-si - Pon Lis 24, 2014 17:31
Jedynie T25, T28 jeśli nie chcesz orać wydechu.
Turbo z saaba wtedy pozostaje troszkę rzeźby.
Turbo z volvo kompletnie dużo rzeźby bo trzeba też kolektor wydechowy zrobić nowy.
Jak nie masz kasy na turbo no to się w nie nie pakuj. Proste...
slax - Pon Lis 24, 2014 17:31
tomii620si, Taniej to chyba już nic innego nie wsadzisz, z każda inną turbawką będzie coś do modzenia. Po za tym tu na tacy masz podane gotowe mody
tomii620si - Pon Lis 24, 2014 19:19
Slax - tu nie chodzi o nie modzenie tylko o włożenie czegoś co nie będzie sie cyklicznie co miesiąc wysypywać i pluć olejem. Mody znam bo miałem już pomodzonego 620ti tylko szukam jeszcze innych opcji
greg-si napisał/a: | Jak nie masz kasy na turbo no to się w nie nie pakuj. Proste...
|
weź se tą ironie wsadź w du.e i nie wnerwiaj ludzi co ? Napisałem gdzieś, że nie mam kasy na turbo ? Chodzi o to, że nie zarabiam 6tysięcy miesięcznie aby wpakować jednokrotnie w auto ponad półtorej tysiąca a za 2 dni sie okaże, że kable zapłonowe do wymiany i fura bedzie stała bo nie bede miał 2 setek. Nie wiem ile Ty zarabiasz ale jak Cie stać na wpakowanie 1.5koła w fure która sie dopiero kupiło i nie wie sie co ją boli to fajnie masz. Ja po prostu nie chce wsadzać garretta bo wiem, że to studnia bez dnia i jak będzie trzeba to wsadze taką suszarkę, że liście bedzie z drogi wsysać tylko potem będę się do wypłaty modlił aby nic w aucie nie walnęło/nie wyszlo bo fura będzie uziemiona.. Tyle.
maly2001 - no własnie coś czuje, że na tej serii turbin sie skończy no ale szukam czegoś innego bo może jest a po prostu nie mam o tym świadomości
slax - Pon Lis 24, 2014 20:01
tomii620si napisał/a: | Napisałem gdzieś, że nie mam kasy na turbo ? | sugerują to Twoje wypowiedzi IMHO kupując takie auto trzeba się liczyć z wydatkami, a dodatkowo jak chce się dłubać to trzeba brać pod uwagę, że może być bardziej awaryjne. Znajdź po prostu zdrowe t25 albo t28 i zamontuj i tyle, skoro nie chcesz problemów z autem.
greg-si - Pon Lis 24, 2014 20:10
tomii620si napisał/a: | Napisałem gdzieś, że nie mam kasy na turbo ? |
tomii620si napisał/a: | No niestety nie będe miał tyle a nawet jakbym miał to cóż. |
tomii620si napisał/a: | Nie wiem ile Ty zarabiasz ale jak Cie stać na wpakowanie 1.5koła w fure która sie dopiero kupiło i nie wie sie co ją boli to fajnie masz. |
Mam fajnie bo wpakowałem niejednokrotnie to co napisałeś razy ileś tam.
Po prostu uważam że kupując auto używane, kompletnie nieznane idziesz w kierunku tej wspomnianej studni. Może być tak że będzie to płytka studnia i wymienisz tylko turbo a może być tak że władujesz ten tysiąc razy kilka.
Turbo od Volvo ma inną flanszę do kolektora wydechowego.
Jedyna opcja niskobudżetowa to turbosprężarki z saaba i nissana bo albo przerabiasz tylko część wydechu zaraz za turbo albo nie przerabiasz go wogóle.
Markzo - Pon Lis 24, 2014 22:10
greg-si napisał/a: | Jedynie T25, T28 jeśli nie chcesz orać wydechu.
Turbo z saaba wtedy pozostaje troszkę rzeźby.
Turbo z volvo kompletnie dużo rzeźby bo trzeba też kolektor wydechowy zrobić nowy. |
W zasadzie wszystko napisane zostało wyżej. Ewentualnie turbo z volvo i przekładka pod kol. wydechowy zmieniająca rozstaw otworów, nawet coś takiego kiedyś zacząłem rezać, ale ładniej siada 15t. A no i nie zawracaj se gitary 12 czy 14t, to małe pierdki. Jeśli volvo to 16t. Ewentualnie jeszcze są chyba 3 turbawy co siadają na kolektor p&p ale dalej DP do zrobienia i przy okazji zasilanie oleju, spływ, woda itp.
A 15t fajnie wstaje, łagodniejszy spool i większy boost osiągany niżej
tomii620si - Pon Lis 24, 2014 22:16
Marek znasz temat jak nikt inny. Po prostu szukalem alternatywy ale jak ni ma nic sensownego to pozostaje reaktyeacja t25 lub swao na t15
wole to 2 no ale zobaczymy jak wyjdzie ..
antonio3 - Wto Lis 25, 2014 22:04
Panowie - to teraz ja chciałbym sie podpiąć pod temat.
Chodzi mi po głowie wymiana T25 na cosik innego. Nie zależy mi na "dobrym ciągu" przy dużych prędkościach. Aktualne T25 jest ok. Myślę raczej co by tu wsadzić aby turbina wkręcała się od jeszcze niższych obrotów. Myślałem nad zmianą na GT 2554R -to najmniejsze ustrojstwo na podwójnych łożyskach kulkowych albo nad 2560R. Póki co zwięszenie mocy jest sprawą drugorzędną. Tak logicznie rzecz biorąc ball bearing powinien dać szybszy start wkręcania się.
T28 odpada, bo tutaj na 100% start jest późniejszy niż przy T25.
A przy okazji, czy ktos ma gdzies może mapę przepływów dla T25? Nigdzie nie znalazłem, a naszukałem sie sporo. Chyba że T25 jest podopbna przepływami powietrza do którejś z powyższych turbin - choć nie sądzę...
Będę wdzięczny za Wasze uwagi i sugestie
Pozdrawiam
Darek
Markzo - Wto Lis 25, 2014 22:30
Dobrze ogarnięty dolot + sprawne turbo i szczelny wydech - 0,5b przy 2000obr/min dla T25. Wkładać coś mniejszego to dość dziwna praktyka. Wspomniane wczesniej saabowe 15t mimo wydajności ~300KM pompuje 0,7b przy 2000obr/min.
A mapy dla t25 są dostępne od ręki w googlach
antonio3 - Sro Lis 26, 2014 16:58
U mnie ciśnienie jest ustawione na max możliwe za pomoca MBC i zaczyna się coś dziać - można tak przyjąc - w okolicach 2tys. a tak naprawdę czuć impuls przy 3 tys.
GT 2554 czy 2560 to raczej silniejsze turbiny i na łozyskach kulkowych i jak sam symbol -R wskazują, że mowa o czymś ponadstandardowym niż Roverowskie GT TB255 - bo taki jej oficjalny symbol.
Co do znalezienia map - nie znalazłem- szukałem 2 godziny i oczywiście z pomocą wujka Google - bez efektu. Więc albo nie potrafią szukać albo jest inaczej niż radzisz.
Jesli masz jakiś link - bardzo proszę.
Markzo - Sro Lis 26, 2014 17:12
http://www.not2fast.com/turbo/maps/all.html jakieś 2min w googlach.
antonio3 napisał/a: | U mnie ciśnienie jest ustawione na max możliwe za pomoca MBC i zaczyna się coś dziać - można tak przyjąc - w okolicach 2tys. a tak naprawdę czuć impuls przy 3 tys. |
taka charakterystyka tego turbo bo jest starej generacji.
antonio3 napisał/a: | GT 2554 czy 2560 to raczej silniejsze turbiny i na łozyskach kulkowych i jak sam symbol -R wskazują, że mowa o czymś ponadstandardowym niż Roverowskie GT TB255 - bo taki jej oficjalny symbol. |
jesli inwestujesz w kulki, to gt28rs, inaczej to moim zdaniem nie ma sensu.
antonio3 - Sro Lis 26, 2014 17:32
Markzo - zszokowałeś mnie - naprawdę. Możesz wierzyć lub nie, ale straciłem 2h na poszukiwania. Wielkie dzieki za pomoc. Rozumiem, że mam patrzeć na wykres T25-55?
Co do GT28R to raczej odpuszczę - przyspieszanie na wyższych prędkościach nie interesuje zbyt bardzo - 28-kę już przerabiałem - wstaje później.
Mam wydech z kwasówki 2,5''. Dolot jest K&N. Stożek wywaliłem bo samochód zwyczajnie zaczął mulić. Naczytałem się sporo, że puszka jest tak skonstruowana aby powodować odpowiednie zawirowania powietrza, więc wróciłem do puszki i wróciło co należy.
W moim Ti zrobiłem juz tyle rzeczy, że brakłoby kartki A4 aby wszystko spisać. Teraz myślę nad lepszym startem. Jeżdże na 15" Enkei - jedne z najlżejszych na świecie. Moc mam nadal 200KM ale poprawił sie moment (pomiary z hamowni).
Przy 200KM i tak zrywam przyczepność, nawet na dwójce. Zmniejszyła się masa resorująca, więc pewnie to trochę wina lekkich kół. Dlatego celowanie w wyższą moc mnie zastanawia - czy przy napędzie FWD wzrost mocy będzie sensowny - a jeśli tak do jakiej wielkości.
Darek
greg-si - Sro Lis 26, 2014 17:34
antonio3 napisał/a: | Przy 200KM i tak zrywam przyczepność, nawet na dwójce. |
Więc po co Ci szybko wstająca sprężarka skoro na pierwszych dwóch biegach zrywa Ci przyczepność, mocy w trasie Ci nie potrzeba?
antonio3 - Sro Lis 26, 2014 17:40
Tak dla ciekawości załączam mój ostatni pomiar:
[ Dodano: Sro Lis 26, 2014 17:40 ]
z tym zrywaniem to jeszcze eksperymentuję - opony. Póki co mam Conti Premium contact2 - i jest o niebo lepiej niż na poprzednich Pirelli cinturato. A na Conti zabawa się nie kończy - wszystko zależy od możliwości finansowych.
Markzo - Sro Lis 26, 2014 19:05
Źle szukasz, t25 i t28 to konstrukcje mające 25+ lat od powstania. Większe turbo nie oznacza większego laga, chociażby to 15t z saaba aero, dużo młodsze i mimo większych możliwości ma mniejszego laga, tutaj film jak wstaje rozbudowane do 19t w saabie:
https://www.youtube.com/watch?v=T1NpRitB7ps
które i tak nie jest szczytem techniki i możliwości a konstrukcja 2,0t wymaga nawet większego turbo żeby pokazać pazurek -> CR 8,5:1
antonio3 - Sro Lis 26, 2014 20:58
Nie jestem specem. Szukam wielu rzeczy na logike i na podstawie tego co wiedzą inni w temacie.
Wprawdzie nie rozpracowałem jeszcze wykresów, ale powoli.
Po Twojej odpowiedzi mam mętlik, bo faktycznie 15T ładnie się wkręca.
Pytanie moje brzmi, czy przy układzie roverowskim wylotu spalin, itd - efekt będzie podobny. Tego nie wiem, ale znów idąc logiką - "środowisko" pracy jest inne niż w Saabie.
Odnosnie wypowiedzi, że T25 i T28 to stare konstrukcje - mam wrażenie że mówimy o zupełnie innych turbinach.
ja mam na myśli GT 2554R i GT 2560R
http://www.topendpower.pl...-5004s/turbosprężarka+garrett+gt2560r+466541-5004s.html
A to chyba kompletnie inne urządzenia technicznie - i są wciąż dostepne w sklepach tuningowych - nie sądzę, żeby to były produkcje sprzed ćwierć wieku
Przy okazji - jesli masz jakąś stronkę, gdzie można dowiedzieć sie więcej o "wstawaniu" turbin - bardzo prosze o podesłanie.
Dodam tylko, że co lekarz - to inna diagnoza.
Niejaki sympatyczny Kolega DobryZiom, właściciel Tomcata, udzielający się aktywnie swego czasu na forum, opisywał mi, że wsadzenie do tego silnika GT28 daje większego kopa, ale niestety nie wstaje tak ładnie jak seryjna T25.
I bądź tu człowieku mądry....
Kozik - Sro Lis 26, 2014 21:20
antonio3, wszystko jest zależne od tego czego oczekujesz i do czego używasz auta, jeśli na co dzień to sprężarka saba do tej pory jest najlepszym rozwiązaniem, jeśli tylko do zabawy to wstawanie turbo nie powinno ci przeszkadzać bo w tych dwóch przypadkach innych zakresów obrotomierza się używa
Markzo - Sro Lis 26, 2014 22:11
antonio3 napisał/a: | Po Twojej odpowiedzi mam mętlik, bo faktycznie 15T ładnie się wkręca.
Pytanie moje brzmi, czy przy układzie roverowskim wylotu spalin, itd - efekt będzie podobny. Tego nie wiem, ale znów idąc logiką - "środowisko" pracy jest inne niż w Saabie. |
tak wstaje 15t u mnie:
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
chyba nawet lepiej niż 0,7b przy 2k rpm generalnie jestem zadowolony a do tego mam jeszcze niemałego FMIC'a jak chcesz poczytać to tu jest część info o moim ZS-T:
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=65600&start=900
antonio3 napisał/a: | Odnosnie wypowiedzi, że T25 i T28 to stare konstrukcje - mam wrażenie że mówimy o zupełnie innych turbinach. |
t28 to t28, czyli sprężarka z nissana s14/s14a. I to tak jak t25 z rovera, saaba czy nissana - wiekowa konstrukcja.
Te które wklejasz są nowsze, ale też drogie. Dlatego ja je pominąłem już na początku możesz jeszce poszukać hx27 ewentualnie td05-12t, jak znajdziesz to jeszcze greddy z jakiś dźapońskich kitów turbo do mr2 siada na mocowania T25. Ale to też ciężko dostępne turbawki.
antonio3 - Czw Lis 27, 2014 17:58
Cześc Markzo;
Przeczytałem Sporo tego. Myslę,że w moim przypadku było by tego jeszcze więcej choć nie robiłem jeszcze generalnego remontu silnika.
Ale pochwały dla Ciebie za zacięcie, cierpliwość itd.
Ja mam to samo. Wpakowałem juz walizkę pieniędzy w Ti. Nauczyłem sie sporo -robiąc rzeczy po raz pierwszy - jak np. regeneracja zacisków (tył był kosmosem) w porównaniu z przodem. Przy okazji wyłapałem sporo partaniny i roboty na łapu capu przez kogoś kto robił to auto przede mną.
Teraz ponownie mam dosyć, bo widzę, że zaczyna mi dymić na biało i tak jakby nie załapywał jeden gar przy porannym uruchomieniu. Zaczyna przeciekać nowa chłodnica płynu - która ma niewielki przebieg
Ja robiłem jedynie uszczelke pod głowicą, planowanie i nowe zawory głowicy i to tyle. Uszczelniłem wałki - tak porządnie i pokrywę wałków botam wciąż cos lubiało wyciec.
Auta uzywam dla frajdy i od czasu do czasu, ale wkurza mnie ciągłe pojawianie sie coraz to nowych problemów - a to wyciek, a to piszczenie paska (choć nowy), a to dymienie, a to dzwine szarpniecia jak puszczam gaz, których nikt nie potrafi zlokalizować. A teraz doszła balcharka - koszt 7 tys. za wszystko.
Auto jeździ super. Mam porównanie np. z V70 300KM z RS6 450KM itd.
Przy aktulanym 6,3 do setki nie widzę sensu pakować się w auta dające sekundę lub lekko ponad lepiej i zabic sie kosztami utrzymania.
Teraz mam dylemat czy inwestować w Ti nadal czy już przestać. Szkoda mi włożonego czasu, wysiłku, satysfakcji i kasy, żeby tak po prostu wziąć i sprzedać za marny grosz albo rozebrać na części.
Więc po głowie chodziło mi czy poprzez zmiane turbo coś zyskam. Niekoniecznie moc a raczej ładne przyśpieszenia. Głownie miasto. To daje mi najwięcej frajdy.
No i tu padło pytanie co wsadzić aby wkręcało się szybciej. Jeśli jest cos co da znacząca różnicę - spróbuję. Jesli poprawa będzie niewielka - odpuszczę.
I pytanie jaką moc zniesie to auto bez zrywania posadzki?
Nie miałem okazji jeździć na slickach czy pół slickach, ani testować lepszych przyczepnie opon. Dlatego jeśli ktoś pisze, że 250KM dla FWD to już zbyt wiele, nie ma sensu iść w większe moce przy tej konstrukcji.
Chociaż wiem, że są nowe auta z serii R, które mają moc większą na przód i jakoś sobie z tym radzą - czyżby układ kontroli trakcji?
Darek
Przy okazji Twojego filmu - na jakim biegu zaczynasz przyśpieszać?
Widzę taż, że przerobiłeś temat silnika, więc chcociaż tu masz pewność że jest ok.
Markzo - Czw Lis 27, 2014 22:01
Ja uważam, że sensownie i z głową wystrojona Tseria powinna znieść 300KM, tak samo skrzynia. I takim autem z FWD na dobrej oponie powinno dać się szybko i bezpiecznie jeździć. W zasadzie w kwestii mocy to tylko tłoki mogą klęknąć...korby, wał czy blok to solidna robota. A ile ma sens... nie wiem, zawsze jest mało
Na filmie jest 4-ty bieg na 5 tak samo, na 3 nie próbowałem, na 1 i 2 nie ma trakcji przy tej pogodzie
antonio3 - Czw Lis 27, 2014 22:42
Siedzę już 3 godzinę i grzebię w necie nt turbin. Niezła jest faktycznie ta Twoja TD04hl-15t. Znalazłem jeszcze 2 podobne TD04-13G i TD04H-15G. 13G ma sprawnośc nawet 78% - niezły wynik.
Czytałem, że zarówno 13-tka jak i 15-tka miłay jedne z najlepszych wynikow w wyścigach na 1/4 mili (http://www.stealth316.com/2-turboguide.htm)
Ale widzę, że flansze są inne.
Czy Ty w swojej musiałes cos przerabiać?
Markzo - Pią Lis 28, 2014 05:46
antonio3 napisał/a: | Siedzę już 3 godzinę i grzebię w necie nt turbin. |
skąd ja to znam
antonio3 napisał/a: | Niezła jest faktycznie ta Twoja TD04hl-15t. Znalazłem jeszcze 2 podobne TD04-13G i TD04H-15G. 13G ma sprawnośc nawet 78% - niezły wynik.
Czytałem, że zarówno 13-tka jak i 15-tka miłay jedne z najlepszych wynikow w wyścigach na 1/4 mili (http://www.stealth316.com/2-turboguide.htm) |
popatrz jeszcze w stronę turbiny z alfy romeo, pisałem o niej wyżej - td05-12t bodajże. Można ją rozbudować a'la turbine z lancera evo. Wystarczy zmienić wirnik i muszle. Tylko stare i ciężko dostępne są przymierzałem taką, ale kurde padlina była Ale na kolektor wydechowy siada malinowo
troche toporne ale dość tanie jest turbo holset hx27w, powinno spasować nawet pod ori DP.
Nie wspominałem wcześniej o chinolach, bierzesz pod uwagę chinską sprężarkę? bo tam to w granicach 1400zł powinna być wydajnośc rzędzu 380-400KM, pasująca bez żadnych przeróbek. Na ćwiartke i w drifcie ładnie śmigają, nie wiem jak się to na co dzień sprawdza..
antonio3 napisał/a: | Czy Ty w swojej musiałes cos przerabiać? |
15t siada bez przeróbek na kolektor wydechowy. Miejsca zasilania wody/oleju się pokrywają z t25. Trzeba dorobić restrykator (gwinty takie jak w t25 ale restrykcja inna), przegwintować zasilanie wody i dorobić nowy nypel pod wyjscie wody. Spływ oleju lekko zwęzić i otwory w nim lekko na fasolki przerobić. Do tego DP do zmiany, ale nie cały - tylko odcinek od turbo mniej więcej do początku miski
antonio3 - Sob Lis 29, 2014 09:52
Napisz mi Markzo - albo podaj jakis link - czym teraz jeżdzisz, ile to finalnie ma i jak sie sprawuje?
Ja mam tak, że co jakiś czas zaczynają mi chodzic po głowie różne pomysły.
Ostatnio zregenerowałem wszystkie zaciski, wymieniłem przewody na metalowe HEL-a, wsadziłem nowe tarcze Black dimaond grove 6 + klocki HPS performance przód i tył. Zrobiłem całe zawieszenie. Mam nowe przewody hamulcowe pod spodem, miedż na beznzynę, Walbro GSS 242, płyn chłodniczy Evans - bezwodny, kwasówka 2,5" przelot z 3 tłumikami przelotowymi, komputer reveltronic-a, catch tank, blow-off, MBC, K&N, świece NGK Laser1, turbo owiniete taśmą kobaltową, orurowanie dolot, rura wody z odpowietrznikiem z kaloryfera na silikonach, Magnecor KV85 i cała masa innych duperelek. DO tego kupiłem kiedys z Angli T1-kę - kompa.
A ile rzeczy wymienionych na nowe - trudno by zliczyć.
Teraz się okazuje, że korozja daje znać - i trzeba mi robić wszystko - koszt 7 tys, więc zastanawiam się nad sensem - czy robić, czy jeździć aż zgnije i kupic lepszy i znów bawić się miesiącami w przekładki.
Choc z tymi lepszymi to jest krucho -w Polsce brak dobrych stanów a w Danii jest np. sporo Ti, ale ceny trochę ostre.
Więc finalnie myślę, czy grzebać, spróbować się pobawic i potutningować, czy olać temat...
longer86 - Sob Lis 29, 2014 10:39
z sentymentu bym zostawił, wiesz co masz, ile pracy w niego włożyłeś i jak sprawia Ci frajdę to chyba nie pokona Cię ruda jędza
samochód tunera nigdy nie jest skończony zawsze wpadniesz na jakis nowy pomysł co z nim zrobić
antonio3 - Sob Lis 29, 2014 10:59
Dobrze powiedziane. Chyba sentyment, włozony trud, satysfakcja.
A z drugiej strony widmo kosztów.
longer86 - Sob Lis 29, 2014 13:54
postaw sobie pytanie czy większą satysfakcję uzyskasz prowadząc to co masz tylko z blacharką doprowadzoną do lepszego stanu i w jakimś stopniu już przygotowane auto czy chcesz zaczynać od nowa i ponownie robić te same rzeczy jeszcze raz.
Podlicz koszty ile już zmieniłeś i będziesz wiedział czy warto pakować to w inne auto czy lepiej dać tę kwotę na blacharza
i nadal nie wiesz w co się wpakujesz przy zakupie innej bryczki. a tak robisz dla siebie na wieki
Markzo - Sob Lis 29, 2014 17:11
antonio3 napisał/a: | Napisz mi Markzo - albo podaj jakis link - czym teraz jeżdzisz, ile to finalnie ma i jak sie sprawuje? |
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=65600&postdays=0&postorder=asc&start=0 tu masz cały temat. Wiem, że dużo auto to MG ZS 180, fabrycznie 2,5l V6 180KM -> swap na 2,0 Turbo. Ile mocy ? nie mam pojęcia, jak zdążę to go jeszcze sprawdzę na rolkach w tym roku. Silnik po kapitalce, turbo td04hl-15t, wydech przelot na 2 tłumiach 2,5', FMIC + orurowanie alu, stożek k&N, chłodnica oleju z zakutymi przewodami. Silnik pochodzi z 220 coupe turbo. Smiga sie rewelacyjnie
antonio3 napisał/a: | Ostatnio zregenerowałem wszystkie zaciski, wymieniłem przewody na metalowe HEL-a, wsadziłem nowe tarcze Black dimaond grove 6 + klocki HPS performance przód i tył. Zrobiłem całe zawieszenie. Mam nowe przewody hamulcowe pod spodem, miedż na beznzynę, Walbro GSS 242, płyn chłodniczy Evans - bezwodny, kwasówka 2,5" przelot z 3 tłumikami przelotowymi, komputer reveltronic-a, catch tank, blow-off, MBC, K&N, świece NGK Laser1, turbo owiniete taśmą kobaltową, orurowanie dolot, rura wody z odpowietrznikiem z kaloryfera na silikonach, Magnecor KV85 i cała masa innych duperelek. DO tego kupiłem kiedys z Angli T1-kę - kompa. |
Imponująca lista nawet nie myślałbym o sprzedaży ogarnąć blache i dołożyć do pieca bo jakie masz wyjscia? inne 620? wątpie, żeby blacha była lepsza. Swap do innej budy? ZR/ZS, 800? ale to też sporo roboty i kasy Ogarnąłbym go na cymesik i dokoksował
a odnośnie T1 - byłaby opcja pożyczenia go? albo podpięcia się pod niego?
tomii620si - Sob Lis 29, 2014 17:27
Ale lektury.... aż se potem poczytam. A chciałem tylko wiedzieć czy coś innego poza turbo marka i serią T podejdzie do T serii jakkolwiek to brzmi haha ..
antonio3 - Sob Lis 29, 2014 20:14
Faktycznie macie rację. Tez tak mysłałem aby zrobic blache i wycackać go. Problem był w tym, że gość który robi blacharkę powiedział, że nawet przy profesjonalnym podejściu do tematu nie ma gwarancji kiedy zacznie cos wychodzić - może za 3 lata a może za rok. Dlatego był problem co tu zrobić.
Niestety Pan Tomek z Tomateam tez potwierdził, że najwiekszą bolączką 620-tek jest korozja.
Chyba mnie przekonaliście - wiem co mam, a przy nowym będzie wielki "?".
Markzo - mam pytanie o chłodnice oleju - jest konieczna?
Przypomniało mi się, że cały czas mam takie dziwne zjawisko - jak stoję dłużej na światłach - nawet teraz gdy jest 0-2 stopnie, wskazówka idzie mi za kazdym razem w górę - włączają się wentylatory i spada do połowy. W trakcie jazdy jest wszystko ok. Albo jak chwilę postoję na luzie - to samo.
Mam nowy termostat - ściągałem z Rimmerbrothers. Czekam na czujnik płynu - bo nifdzie nie ma.
Jeżdżę na płynie Power cool 180 Evansa. Być może to jest przyczyną? Płyn jest bezwodny, nie koroduje w układzie, nie ma ryzyka "wystrzału" po odkręceniu korka nawet gdy silnik pracuje. Tak mnie pokorciło i kupiłem
I pytanie czy wentylator nie powinien sie od razu włączyć jak wskazówka zaczyna iść w górę? U mnie włącza się tak na godzinie 11-tej.
[ Dodano: Sob Lis 29, 2014 20:13 ]
Zapomniałem o T1-ce. Póki co u mnie i tak leży, bo nie mam żadnych problemów.
Nie wiem tylko czy będę miał końcówki do twojego.
Darek
Markzo - Nie Lis 30, 2014 09:43
antonio3 napisał/a: | Markzo - mam pytanie o chłodnice oleju - jest konieczna? |
przy większej mocy na pewno nie zaszkodzi, ja mam ori komplet bo to fabryczny element w 220 coupe turbo, więc założyłem bo była
antonio3 napisał/a: | Przypomniało mi się, że cały czas mam takie dziwne zjawisko - jak stoję dłużej na światłach - nawet teraz gdy jest 0-2 stopnie, wskazówka idzie mi za kazdym razem w górę - włączają się wentylatory i spada do połowy. W trakcie jazdy jest wszystko ok. Albo jak chwilę postoję na luzie - to samo.
Mam nowy termostat - ściągałem z Rimmerbrothers. Czekam na czujnik płynu - bo nifdzie nie ma.
Jeżdżę na płynie Power cool 180 Evansa. Być może to jest przyczyną? Płyn jest bezwodny, nie koroduje w układzie, nie ma ryzyka "wystrzału" po odkręceniu korka nawet gdy silnik pracuje. Tak mnie pokorciło i kupiłem
|
odpowietrzyłeś go dobrze?
antonio3 napisał/a: | I pytanie czy wentylator nie powinien sie od razu włączyć jak wskazówka zaczyna iść w górę? U mnie włącza się tak na godzinie 11-tej. |
wskazówka nie powinna się ruszyć ze swojego normalnego górnego położenia... jeśli to robi, to coś jest mocno nie tak.
antonio3 napisał/a: | Zapomniałem o T1-ce. Póki co u mnie i tak leży, bo nie mam żadnych problemów.
Nie wiem tylko czy będę miał końcówki do twojego. |
końcówka zwykła jak do każdego 2,0t - 3 piny, okragła wtyka.
antonio3 - Nie Lis 30, 2014 15:28
odpowietrzyłeś go dobrze?
Myślę, że tak. Ponadto jak pisałem zamiast oryginalnej rury z odpowietrznikiem, który i tak nie działał, zrobiłem własny patent z odpowietrznikiem z grzejnika
antonio3 napisał/a: | I pytanie czy wentylator nie powinien sie od razu włączyć jak wskazówka zaczyna iść w górę? U mnie włącza się tak na godzinie 11-tej. |
wskazówka nie powinna się ruszyć ze swojego normalnego górnego położenia... jeśli to robi, to coś jest mocno nie tak.
Pytanie - co - podczas normalnej jazdym, szybkiej jazdy nic sie nie dzieje. Dopiero jak stoję na na luzie, świtłach - idzie górę - po czym włączają się wentyle i wskazówka wraca po poziomu.
antonio3 napisał/a: | Zapomniałem o T1-ce. Póki co u mnie i tak leży, bo nie mam żadnych problemów.
Nie wiem tylko czy będę miał końcówki do twojego. |
końcówka zwykła jak do każdego 2,0t - 3 piny, okragła wtyka.[/quote].
Co do wtyczki ja mam właśnie inną, taką prostokątną z tego co pamiętam. W zalezności od wersji były różne wtyczki. Podaj mi priva to wyślę Ci taki dodatek z opisem wtyczek - jaka do jakiego.
greg-si - Nie Lis 30, 2014 15:35
U mnie w R600 wskazówka ładnie chodziła po skali, wentylatory chodziły tak jak u Ciebie.
Być może masz do wymiany czujnik od wskazań na desce, koszt groszowy.
antonio3 - Nie Lis 30, 2014 19:03
Nie sądzą aby to był czujnik na desce, bo włączają się wentylatory - czyli na moje chłopskie rozumowanie jeden z czujników, albo płynu, albo inny wysyła sygnał, że rośnie temperatura i włącza wentylator.
ponadto u mnei są dwa czujniki - zaznaczyłem na czerwono. Ten duży dostałem, ale tego małego na 2 końcówki nigdzie nie ma.
greg-si - Nie Lis 30, 2014 19:16
Ten mały na górze przy korku jest od wskazań na desce, Maniu48 go wymieniał w tym tygodniu.
Ten nad alternatorem jest od ECU czyli włącza wentylatory.
Według mnie jak wentylatory działają jak trzeba, masz dwa biegi no to jest wszystko ok.
Markzo - Nie Lis 30, 2014 22:21
kurcze, w naszej 623 temp. stała twardo w połowie i ani drgnęła, jeździłem kiedyś 620ti (przy kupnie, więc mało) i tez stała... może faktycznie czujnik na deskę? w intercarsie 21zł kosztuje
antonio3 - Pon Gru 01, 2014 18:09
Dzięki za wszystkie uwagi.
Niestety ten w intercarsie nie pasuje do mojego modelu.
Kupiłem wcześniej w Tomateam, ale okazuje się, że jest grubszy niz mój - tzn większa średnica.
Niestety ale jedyne dostępne miejsce - czy Rimmerbrothers - też brak i od 2 miesięcy czekam na pojawienie się. Czy się doczekam - nie wiem.
Próbowałem używkę, ale nie znalazłem.
Więc póki co jeżdżę tak jak sie da
Markzo - Pon Gru 01, 2014 18:30
W intercarsie pasuje do Twojego kupowałem i pasi
antonio3 - Sro Gru 03, 2014 20:35
Aż pojadę i sprawdzę czy na pewno. Jeśli tak - to super
Jutro test. Dam znać.
Dzięki za pomoc.
Darek
[ Dodano: Sro Gru 03, 2014 20:35 ]
W intercars i jeszcze 3 innych sklepach - brak
Gdyby ktoś miał coś na zbyciu - chętnie odkupię
Darek
|
|