|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [MG ZS] Podłączenie obrotomierza po SWAPie
maniu48 - Sro Lis 26, 2014 19:49 Temat postu: [MG ZS] Podłączenie obrotomierza po SWAPie Cześć. Zrobiliśmy swap'a w moim er45 przerobionym na ZS i mam problem z obrotkiem. Mianowicie- instalacja w aucie poliftowa, silnik 2.0T. Po podpięciu kabla z 12 pinu pod kabel idący na obrotek nie ma żadnej reakcji, kiedy podpiąłem kabelek idący od licznika pod jeden z kabli modułu zaplonowego obroty są ale jakieś takie za niskie jakieś 2 razy. teraz pytanko czy jak wezmę sygnał z 2 przewodów modułu ilość impulsow/częstotliwość zwiekszy sie?? Remi wyrysował mi takie coś : czy to zadziała???
Remigiusz - Sro Lis 26, 2014 19:53
maniu48 napisał/a: | pod jeden z kabli modułu |
Tego mi nie mówiłeś Czyli tak jak mówiłem masz polowe częstotliwości tylko na zegarach bo brakuje drugiej polowy i masz jak by pauzę w sygnale. Wiec się tobie nie wydaje a masz 2x mniejsze obroty na liczniku
maniu48 - Sro Lis 26, 2014 19:55
wpiąlem sie pod ten sam, pod który gaziarz podpiął sterownik gazu aby odczytac RPM
greg-si - Sro Lis 26, 2014 20:09
maniu48, moduł który masz steruje wtryskami sekwencyjnie tzn. w parach.
Jak podepniesz pod jeden komplet modułu to masz połowę obrotów.
maniu48 - Sro Lis 26, 2014 20:11
czyli teoretycznie to co narysowane wyżej powinno spowodować podwojenie impulsów i normalne wskazania obrotka.
greg-si - Sro Lis 26, 2014 20:14
Pod który pin dokładnie się wpinasz?
maniu48 - Sro Lis 26, 2014 20:31
pod 1 pin-kabel chyba biało czarny
greg-si - Sro Lis 26, 2014 20:34
To teraz podepnij się pod biały czyli pin drugi i zobacz co będzie.
MultecFSO - Sro Lis 26, 2014 20:54
Komp to MEMS 1.9 ? Zauważyłem przy swapach na VVC w 125p/Polonezach, że obrotomierze na MEMSie3 działają bez problemu (jedynie przy WOT był problem, ale rezystor 5k Ohm załatwia temat), a na MEMSie 2J (czyli pochodnej 1.9) w ogóle nie dygał.
Może wystarczy wlutować właśnie rezystor 5k Ohm między sygnał, a zasilanie obrotomierza.
maniu48 - Nie Gru 28, 2014 14:46
Między sygnał z ECU a zasilanie obrotka?? To mam zewrzeć to tym rezystorem??
AndrewS - Nie Gru 28, 2014 21:09
zdaje się zwie sie to, podciągnąć sygnał do zasilania
maniu48 - Nie Gru 28, 2014 22:36
I ecu mi nie upali?
MultecFSO - Nie Gru 28, 2014 23:23
Mojego nieco droższego od 160tki jeszcze nie spaliło więc wątpię.
maniu48 - Pon Gru 29, 2014 16:28
no wiec cza kupic rezystorek. Czy to tak ma wyglądać??
slax - Pon Kwi 04, 2016 18:49
Siema
Odgrzeje kotleta, bo mam taki sam problem
Wiem, ze Maniu, połączył oba sygnały z modułu przez diody i potem prosto na obrotek.
Problem mam tylko z doborem odpowiednich diod... Maniu pisał że dal 1N007, ale nie mogę takich nigdzie znaleźć ich specyfikacji także...
Próbowałem użyć innych diod prostowniczych, ale z marnym skutkiem, nie mam w ogóle wskazania na obrotomierzu. Jedynie w przypadku kiedy podłączyłem jeden z przewodów sygnałowych bez diody a drugi poprzez diodę uzyskałem prawidłowe wskazania, ale silnik kulał niestety, czyli gdzieś tam się sygnał zapętlał...
Teraz tak, czy po prostu użyłem nie właściwych diod? Czy coś innego mam nie tam?
Jakich diod powinienem użyć?
dzięki i pozdrawiam
AndrewS - Pon Kwi 04, 2016 22:03
slax napisał/a: | Maniu pisał że dal 1N007, ale nie mogę takich nigdzie znaleźć ich specyfikacji także... |
albo Maniu zjadł cyfrę, albo Ty, powinno być 1N4007
http://pdf1.alldatasheet....JIT/1N4007.html
slax - Wto Kwi 05, 2016 17:29
Problem rozwiązany Ja to dupa jestem Myślałem ze w memsie 1.9 od t serii sygnał na obrotek leci z modułu zapłonowego, a okazuje się ze leci z ECU, podłączyłem jak w OEM i obrotek śmiga aż miło
pozdrawiam
|
|