Zobacz temat - [Rover 200] Przerobienie Immobilizera
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [Rover 200] Przerobienie Immobilizera

robsson78 - Nie Gru 07, 2014 20:04
Temat postu: [Rover 200] Przerobienie Immobilizera
Jako że nie znalazłem odpowiedzi na mój wcześniejszy post zapytam inaczej.
Jak otwieram drzwi auta baz wyłączenia immo pilotem to włącz się syrena alarmowa.
Jak otwieram fizycznie kluczykiem to alarm się rozbraja i mogę wejść do auta bez dźwięku syreny.
Co zrobić aby alarm immo nie rozbrajał się po otwarciu drzwi kluczykiem ?
Czy muszę przeciąć jakiś przewód który idzie do zamka drzwi a jeśli tak to jaki ?

BigBoyPL - Nie Gru 07, 2014 22:14

Albo coś pomieszałeś albo masz jakiś uniwersalny alarm.
sTERYD - Nie Gru 07, 2014 22:41

Zrób zdjęcie pilota. Wygląda na to, że ktoś Ci dołożył alarm a starego fabrycznego nie usunął
robsson78 - Pon Gru 08, 2014 16:13

Zgadza się lecz dołożony jest tylko centralny zamek bez alarmu. Choć wygląd pilota sugeruje że jest też alarm to nie dopatrzyłem się go. Nie wiem nawet co to za LP więc nie znalazłem instrukcji.


Dziwi mnie dlaczego centralny nie jest podłączony pod fabryczny alarm, w ten sposób miałbym jednego pilota. Można chyba tak zrobić ?
Wciskam znak z otwartą kłódką i otwierają się zamki i rozbraja alarm oraz immo.

O przeróbce immo i przecinaniu przewodów o których pisałem wcześniej zapomnijmy, nie chcę tego tematu poruszać na forum ze względów bezpieczeństwa.
Nie wiem kto to będzie czytał. Muszę z tym sobie poradzić i mam już pomysł.

Teraz interesuje mnie czy oryginalny alarm rovera ma możliwość sterowania zamkami.

sTERYD - Pon Gru 08, 2014 20:40

oczywiście, ze ma i na 100% fabrycznie nimi sterował. nawet na forum jest gdzieś rozpiska, który kabelek od centralki jest od czego konkretnie.
Być może poprzedni właściciel miał problemy z siłownikami i zamiast podłączyć nowe do fabrycznej instalacji dołożył całość nową.

BigBoyPL - Pon Gru 08, 2014 21:45

Może opiszę jak jest fabrycznie u mnie. To rozwieje pewne wątpliwości i niejasności w pierwszym poście.
Mam tylko czarny pilocik (17TN). Łapie on mniej więcej 2 metry od samochodu (nie, bateria nie jest słaba, po prostu tak ma).
Ten pilocik zamyka i otwiera wszystkie drzwi.
Przy sprawnym systemie jak w drzwiach przekręcisz zamek kluczem i otworzysz drzwi to włączy się alarm ;] Nie ważne czy poprzednio zamykałeś z pilota czy z kluczyka.
Do tego bez pilota nie odpalisz samochodu.

robsson78 - Pon Gru 08, 2014 22:12

A ja mam pilocik LUCAS 3TXA i jak zamknę drzwi centralnym (tym dołożonym pilotem) a potem uzbroję alarm LUCAS czyli auto jest zamknięte i uzbrojone w alarm, to jak otworzę kluczykiem fizycznie to alarm się rozbraja, drzwi otwierają i nie da się tylko odpalić auta bo immo trzyma.
Nie wiem czy jest tak we wszystkich roverkach z mojej serii ale jest to ogromna wada ponieważ jeśli ktoś pogrzebie przy zamku i otworzy go to auto bez piśnięcia stoi przed nim otworem. Nie da się jedynie odjechać ale w środku robi co chce.

sTERYD - Wto Gru 09, 2014 07:05

To jest normalne. w bębenku zamka jest czujnik, który sprawdza, czy auto jest otworzone kluczykiem służy on również wprowadzaniu kodu immo.
A w ogóle to nie wiem, czy słyszeliście o czymś takim jak szukajka ;>

BigBoyPL - Wto Gru 09, 2014 15:16

sTERYD czyli sugerujesz że mam coś u siebie źle ?
robsson78 dalej nie ogarniam po co komuś 2 alarmy ;]

robsson78 - Wto Gru 09, 2014 16:57

sTERYD napisał/a:
w bębenku zamka jest czujnik, który sprawdza, czy auto jest otworzone kluczykiem służy on również wprowadzaniu kodu immo.

Dla ścisłości, w bębenku nie ma czujnika ale jest on prawdopodobnie niżej w mechanizmie do którego prowadzi wodzik od bębenka w dół.

[ Dodano: Wto Gru 09, 2014 16:57 ]
BigBoyPL napisał/a:
nie ogarniam po co komuś 2 alarmy ;]

Alarm jest jeden, fabryczny. Dołożony jest tylko centralny zamek z oddzielnym pilotem.
Ja natomiast nie ogarniam dlaczego ten kto zakładał nie podpiął się pod oryginalną centralkę. Był by jeden pilot sterujący wszystkim.

sTERYD - Wto Gru 09, 2014 21:30

robsson78 napisał/a:
Dla ścisłości, w bębenku nie ma czujnika ale jest on prawdopodobnie niżej w mechanizmie do którego prowadzi wodzik od bębenka w dół.

Nie prawda. Jest przy bębenku.

[ Dodano: Wto Gru 09, 2014 21:30 ]
BigBoyPL napisał/a:
sTERYD czyli sugerujesz że mam coś u siebie źle ?

Nie sugeruję, mówię wprost ;P masz nie tak jak to wyszło z fabryki

robsson78 - Sro Gru 10, 2014 16:45

sTERYD napisał/a:

Nie prawda. Jest przy bębenku.


Rozbierałem go wczoraj.
Jeśli jest przy bębenku to pokaż mi gdzie.