|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R 75] pompka sprzegla
pielgrzym249 - Sob Gru 20, 2014 15:18 Temat postu: [R 75] pompka sprzegla Witam mam problem ze sprzegłem padła mi pompka bo ciekło z niej i pedal wpadl w podloge mechanik powiedzial ze trzeba ja wymienic ale ceny nowej sa kosmiczne a uzywke sztuka dostac wiec znalalem goscia ktory regeneruje pompki po regeneracji i mechanik ja zamontowal odpowietrzyl jak twierdzi a sprzeglo czasem jest normalne pedal jest wysoko czasem taki mieki ale wysprzegla a czasem nie ma wogole pedal wpada w podloge co z tym zrobic probowac odpowieczyc jeszcze raz czy cos innego trzeba zrobic zeby dzialalo jesli mial ktos taki problem albo wie co z tym zrobic prosze o rade dziekuje!
dzelo23 - Sob Gru 20, 2014 15:32
https://forum.roverki.eu/googlesearch.php?q=pompka%20sprz%C4%99g%C5%82a%20r%2075
Miłej lektury
arczi220 - Sob Gru 20, 2014 19:20
Oryginału nie kupuj z Luka ja dałem 700 zeta i rok na niej jeździłem.
fliku - Nie Lut 15, 2015 21:37
metalowa: TAZU, 370 PLN
karol77787 - Sob Mar 07, 2015 18:43
Witam.
Ja kupiłem pompkę firmy fatimex i narazie rok mam spokój.
grota10 - Sob Mar 07, 2015 21:28
kupilem ta metalowa i doprowadza mnie do szalu.Na poczatku bylo ok,ale po jakims czasie zaczela skrzypiec jak stara szafa.Czasami jest to nie do wytrzymnia.Potraktowalem ja silikonem,jednak to nic nie pomoglo.Nie czaje o co chodzi
prebenny - Nie Mar 08, 2015 01:53
Ja co prawda dopiero 3-4 miesiące na pompce TAZU, ale zastrzeżeń nie mam. Jedyne co trochę denerwuje, to przy wciśniętym pedale czuć wibracje silnika (przy plastikowej pompce LUKa tego nie było).
Dawidovs - Pon Mar 09, 2015 08:35
grota10, też tak miewam ale to gdy mi trochę zniknie płynu dot w układzie
Jeśli tylko zaczynam słyszeć że skrzypi (co pół roku) to wymieniam płyn i opowietrzam układ.
Na pół roku z głowy.
arczi220 - Pon Mar 09, 2015 08:57
Dawidovs napisał/a: | Jeśli tylko zaczynam słyszeć że skrzypi (co pół roku) to wymieniam płyn i opowietrzam układ.
Na pół roku z głowy. |
Mam te auto już 8 lat i jakbym tak robił przez ten czas to można do głowy dostać ale my musimy te roverki kochać
Dawidovs - Pon Mar 09, 2015 14:15
artmati, a nie musisz uzupełniać płynu wogóle przy nowej pompce?
arczi220 - Pon Mar 09, 2015 14:23
Przy tej TAZU na razie nie.
grota10 - Wto Mar 10, 2015 16:24
Dolewanie płynu do pompki to jakiś koszmar,szczegolnie do tej metalowej. Za cholerę nie mogę odkręcić tej nakrętki,muszę coś ulepszyć. W każdym razie dziękuję za podpowiedź. Zrobi się trochę cieplej,przesiade się na dwa kółka to będę miał czas na poprawki.
pablo - Wto Mar 10, 2015 18:15
Fakt , dolewanie płynu do metalowej pompki Tazu nie należy do przyjemnych. Mi przeciekało na złączce , mechanik wywalił mi złaczkę i skręcił "na stałe". Na razie nie dolewam , zobaczę jak długo. A może ktoś opracował patent jak przenieść ten plastikowy zbiorniczek z pompki do komory silnika albo jak połaczyć pompkę jak w niektórych autach, że płyn do pompki dostarczany jest z głównego zbiornika z DOT4 . Ułatwiło by to obserwację ubywającego płynu i ewentualną dolewkę.
arczi220 - Wto Mar 10, 2015 18:57
Można zbiornik przenieś do komory silnika tak jak przy pompce z BMW tylko teraz trzeba by było zrobić otworek w nakrętce włożyć wężyki dobrze uszczelnić np. silikonem albo żywicą i przeciągnąć wąż do komory silnika i tam zabudować mały zbiorniczek jak będę musiał dolewać to zaraz tak zrobie.
sTERYD - Wto Mar 10, 2015 19:36
Mi od razu ciekło przy zbiorniczku jak zamontowałem pompkę, ale tak czy inaczej miałem w planach zamontować zbiorniczek w podszybiu. Zrobiłem to za pomocą sztywnego (miedzianego) przewodu hamulcowego i podłączyłem do zbiorniczka wężykiem silikonowym, a przy pompce akurat miałem szybkozłącze pneumatyczne, które prawie pasowało
Przewód puściłem przez otwór na linkę od bagażnika. Tfu.. maski
orczyk123 - Wto Mar 10, 2015 19:47
Jestem świerzo upieczonym właścicielem Rovera 75 i zaskakuje mnie to co tu piszecie , mam rozumieć że płyn hamulcowe ze zbiorniczka w podszybiu nie ma połączenia z pompką wysprzeglnika którą trzeba uzupełniać płynem oddzielnie ?
sTERYD - Wto Mar 10, 2015 20:13
dokładnie. Dzięki temu np awaria sprzęgła nie niesie za sobą braku hamulców i skutków śmiertelnych.
orczyk123 - Wto Mar 10, 2015 20:19
Dzięki więc już teraz wiem co dolega mojemu Roverkowi Kupuję pompkę i śmigam dzieki za pomoc
sTERYD - Wto Mar 10, 2015 20:59
najpierw się upewnij, czy to pompka, czy wysprzęglik.
Pieta - Czw Mar 12, 2015 08:23
sTERYD napisał/a: | dokładnie. Dzięki temu np awaria sprzęgła nie niesie za sobą braku hamulców i skutków śmiertelnych. |
Nie do końca jest to prawda. W wielu autach gdzie jest wspólny zbiornik pompy hamulcowej i sprzęgła, króciec od którego idzie płyn do pompki sprzęgła jest w górnej części zbiorniczka co powoduje, że w przypadku przecieku w układzie sprzęgła poziom płynu tylko spadnie ale hamulce nadal działają.
Co do problemów z pompka to jest jeszcze opcja przeróbki za tzw. 15zł
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=80014&postdays=0&postorder=asc&start=0
Ja śmigam na tym rozwiązaniu już 74 tys i zapomniałem już, że pompka istnieje.
Wielu ludzi robiła tą przeróbkę z różnymi skutkami. Jak wiadomo robota rzemieślnicza nie zawsze wychodzi. Wiele zależy od zdolności do takich prac i stanu pompki do przeróbki.
maciejk1980 - Wto Cze 23, 2015 15:48
czy ktos wie czy dobrze zrobilem zakladajac opaske zaciskajaca na wezyk od pompki sprzegla nie chycialem wymontowywac pompki nie wiem co jest pod tym niby wezykiem, cieknie mi gdzies co 2000km musze z 60ml dolac, myslalem ze moze cieknie tam gdzie zalozylem opaske zaciskajaca, wygladalo to jakby tylko wezyk byl zalozony na koncowke
czy ktos moze rozpoznac co to za pompka oryginal czy zamiennik zbiornik jest czarny nakretka jest jakby przezroczysta i pisze DOT 3 na niej (zapomnialem pyknac zdjecia calej)
longer86 - Wto Cze 23, 2015 15:58
oryginał, tam gdzie masz opaskę raczej nie cieknie, chyba że oring puszcza ale to pomiedzy wężykiem a obudową pompki, musiałbyś wytargać zawleczkę tę co widać
maciejk1980 - Wto Cze 23, 2015 16:02
czyli ta opaska nic nie dala, a co sie stanie jak wyciagne zawleczke? do czego bym ja mial sciagnac?
longer86 - Sro Cze 24, 2015 08:53
jeszcze nie słyszałem, żeby komuś w tym miejscu ciekło. węzyk jest mocowany zawleczką. Na metalowej końcówce węzyka jest o-ring.
Ale prędzej sprawdziłbym czy po prostu nie cieknie od góry pompki, tam gdzie wchodzi trzpień popychający tłoczek
sknerko - Sro Cze 24, 2015 12:03
tam może cieknąć jak pompka jest zatkana syfem, miałem tak, rozpiąłem przewód (ten zabezpieczony zawleczką) wyjąłem całą pompkę i wyczyściłem całą pompkę, potem założyłem spowrotem i przelałem płynem tak, że przez odpowietrznik wypychałem brudny razem z syfem z wysprzęglika, potem wkręciłem odpowietrznik i odpowietrzyłem, pomogło na rok. Oczywiście po wyczyszczeniu pompki przestało cieknąć na wejściu przewodu.
maciejk1980 - Pon Sie 03, 2015 16:50
no bede chcial wymienic pompke , nie wraca pedal sprzegla do konca i po jakims czasie jazdy zapada sie trzeba go podciagac i przez chwile dziala potem sie zapada, czy ta pompka bedzie dobra nie wiem czy to zamiennik czy jak http://allegro.pl/rover-7...5069217015.html czy wszystko w tym zestawie bedzie pasowac do mojego 99 CDT?
borsuk88 - Pon Sie 03, 2015 17:29
tak będzie pasować! ja też od nich brałem i śmigam ciągle na niej i jeszcze ani razu nie dolewałem płynu! jeśli chodzi o pompkę to do benzyny i cdt jest taka sama!
prebenny - Pon Sie 03, 2015 17:31
To jest zamiennik i wszystko jak najbardziej pasuje bez żadnego kombinowania.
Warto dodać, że jest to 'wzmocniony' zamiennik - oryginalna pompka ma plastikowy korpus, pompka TAZU (do której link wstawiłeś) ma korpus metalowy.
maciejk1980 - Wto Sie 04, 2015 18:21
wielkie Dzięki za szybkie odpowiedzi panowie, mam nadzieje tylko ze mi wysprzęglik czy jak to sie nazywa nie wysiadł tam przy skrzyni biegów
[ Dodano: Wto Sie 04, 2015 19:20 ]
jeszcze pytanko, w tym video instalacji tazu pompki przy 5:10min https://www.youtube.com/watch?v=_0R0h45cyV8 nie widac zeby wcisnol spowrotem tej plastikowej czesci ktora zabezpiecza te dwie zlaczki, czy tego juz nie trzeba robic bo tazu lacznik jest inny?
sTERYD - Wto Sie 04, 2015 20:26
to się wciska żeby rozłączyć. Przy składaniu nie ruszasz, samo zaskoczy.
maciejk1980 - Sro Sie 05, 2015 21:03
ok zaskoczylo i wszystko polaczylem, (oprocz akumulatora) po wymianie nowej pompki pedal nie twardnieje, pompowalem ponad 100 razy i nic dalej to samo, plyn widac jest narazie nie moge dolac bo tak zakrecilem kapsel ze nie idzie odkrecic:) czy trzeba dalej pompowac czy jak?
borsuk88 - Sro Sie 05, 2015 21:05
Ale odpowietrzyłeś cały układ?
maciejk1980 - Sro Sie 05, 2015 21:10
chce a nie da rady wogole oporu nie ma na pedale sprzegla miekki jak by pompka byla odlaczona, pedal wpada w podloge i musze go reka odciagac do gory, znaczy nie odkrecalem srubki odpowietrznika wogole jeszcze tylko pompowalem
AdaskoC - Sro Sie 05, 2015 21:50
maciejk1980, chłopie. Weź pierw poczytaj jak sie sprzęgło odpowietrza i najlepiej sobie kogoś do pomocy znajdź przy tej operacji oczywiście da rade podpiąć juz odpowietrzoną pompkę napełnioną płynem. Ale o wiele prościej i wygodniej jest zrobić to na spokojnie w aucie
Tak jak robisz to teraz, to robisz to źle.
borsuk88 - Czw Sie 06, 2015 14:24
Wlej do pompki plyn do pelna jedna osoba w aucie druga stoji przed autem - zaopatrzona w klucz 8 i chyba 10! Osoba w aucie naciska pedał sprzęgła i trzyma , ty odkręcasz odpowietrznik - pójdzie płyn lub powietrze - zakręcasz odpowietrznik,a osoba w aucie puszcza pedal o podciąga go do góry! I tak kilka razy aż wygoni cale powietrze i stary plyn! Zagladaj tylko żeby zbiornik byl pelen w pompce!
prebenny - Czw Sie 06, 2015 14:46
8 odpowietrzasz, 13 przytrzymujesz rurkę.
maciejk1980 - Czw Sie 06, 2015 20:54
borsuk88 dokladnie tak robilem tyle ze sam ale da rady, i nic pedal dalej sam sie trzyma na samym dole, 60pompniec zostawiam pedal na dole i lece szybko odkrecic odpowietrznik plyn wylatuje z odpowietrznika a bombelka to zadko kiedy widac
sknerko - Czw Sie 06, 2015 21:23
czyli wysprzęglik dokonał żywota jak u mnie było.
maciejk1980 - Czw Sie 06, 2015 21:32
no mam nadzieje ze wysprzeglik nie padl tak odrazu:) mysle ze strasznie zapowietrzony uklad jest, bede musial rozlaczyc szybko zlaczke i wlac z obydwu stron plynu
prebenny - Czw Sie 06, 2015 21:35
maciejk1980 płynu wlewasz tylko do pompki nie wtłacza się płynu do wysprzęglika.
maciejk1980 - Czw Sie 06, 2015 21:36
ale jak tam jest powietrze zamiast plynu to nie lepiej zalac plynem ile sie da zeby powietrza bylo jak najmniej? widzialem tak na video ktos robil tyle ze od strony odpowietrznika zalewal
prebenny - Czw Sie 06, 2015 21:38
Jeżeli zalałeś do pompki płynu i odpowietrzałeś parę razy i nadal nie działa to znaczy, że to nie była wina pompki (chyba, że płynu nie lejesz do zbiorniczka tylko na uszczelkę - można się pomylić, bo ta uszczelka to taki 'kapturek' wchodzący do środka i trochę płynu w niego nalejesz).
maciejk1980 - Czw Sie 06, 2015 21:43
ten wklad wyciagnelem i plyn jest w pompce, kapsel nie musi byc zakrecony jak odpowietrzam nie? moze byc bez kapsla? przy pompowaniu plyn prawie stoji w miejscu ubywa go strasznie malo jak zaczne odpowietrzac, mi sie zdawalo ze ta pompka jest do dupy, ale jak pompne z pare razy zostawie pedal na dole to jak odkrece odpowietrznik to plyn wylatuje bo widac w wezyku ale nie widac bombelkow powietrza, nie wiem czy mam pompowac i ktos drugi w tym samym czasie niech odkreca odpowietrznik po trochu czy jak?
sknerko - Czw Sie 06, 2015 21:52
Powtórzę padł wysprzęglik . też miałem nadzieję ale niestety padł jak 60 razy depniesz nie ma bata powietrza tam nie ma
maciejk1980 - Czw Sie 06, 2015 21:56
jak padl wysprzeglik to bedzie mokre na dole tak? fakt faktem zeby skompresowac te troche powietrza do jakiegos stopnia trzeba dosc dlugo pompowac, 60 razy to chyba i tak malo wiec mam nadzieje ze tam DUZO powietrza jest:)
prebenny - Czw Sie 06, 2015 22:08
Wypnij pompkę z szybkozłączki i wtedy podpompuj i zobacz czy się ciśnienie wytworzy.
[ Dodano: Czw Sie 06, 2015 23:08 ]
I sprawdź zbiorniczek w pompce czy nie ma czarnego osadu/syfu w środku.
W starej pompce czegoś takiego nie było?
maciejk1980 - Czw Sie 06, 2015 22:10
w starej pompce jak wyciagalem plyn strzykawka to byl ciemniejszy jakby czarnawy, a plyn co sie leje z odpowietrznika teraz to jest czysty, a ktory wysprzeglik proponujecie jak co? oryginal plastik jest ok czy lepiej drozszy tazu metalowy, czy jakis luk?
prebenny - Czw Sie 06, 2015 22:11
Ja dosłownie 2 tygodnie temu montowałem metalowy TAZU. Pompke mają lepszą jak oryginał więc wysprzęglik pewnie też (w końcu jest metalowy).
maciejk1980 - Czw Sie 06, 2015 22:13
samemu da rade wysprzeglik wymienic? auto w garazu stoji, ile to roboty?
prebenny - Czw Sie 06, 2015 22:17
I tu niestety pojawia się problem, bo żeby wymienić wysprzęglik musisz zdjąć całą zawiechę z przodu i rozłączyć skrzynię. Czyli cała robota do wymiany sprzęgła. Samemu nie dasz rady. Jak się znasz to jak ktoś Ci pomoże to wtedy jest szansa. Oczywiście musisz mieć kanał/podnośnik, bo inaczej nie podchodź nawet.
maciejk1980 - Czw Sie 06, 2015 22:24
zawieszenie to znaczy gdzie? bo mam akurat poduszki i lozyska amortyzatora do wymiany to moze odrazu by to zrobil
sTERYD - Pią Sie 07, 2015 08:40
oj tam chłopacy straszą. po pierwsze nie trzeba zdejmować ramy zawieszenia, tylko ją poluzować i opuścić z przodu. Da radę zrobić na kobylkach, było to opisywane parę razy na forum. Tylko dłubania jest sporo, ale na prawdę nic trudnego.
A do wymiany elementów zawieszenia nie musisz odkręcać ramy więc niestety robota nie jest wspólna.
maciejk1980 - Pią Sie 07, 2015 21:27
no i sprzeglo odpowietrzone tym oto sposobem z tego video, chyba nie ma latwiejszego sposobu, po paru godzinach trudu odpowietrzania wystarczylo zalac przez odpowietrznik plynem i momentalnie pedal twardy jak kamien:)
https://www.youtube.com/watch?v=6o-CFMkYigs
sTERYD - Sob Sie 08, 2015 12:39
aż musiałeś wszędzie gdzie się da o tym napisać?
to się nazywa SPAM Kolego i nikt tego nie lubi.
borsuk88 - Sob Sie 08, 2015 15:53
to skoro tym sposobem dałeś rady - to nie rozumiem czemu nie dałeś rady metodą zalecaną i tradycyjną?! czyżbyś chciał zareklamować sposób lub kolegę z filmiku ?
maciejk1980 - Sob Sie 08, 2015 18:11
tak ten z filmiku to moj najlepszy przyjaciel on i koza mojego sasiada:)........ poco sie meczyc tradycyjnie 3 dni pompowac tysiace razy pedalem bez skutku i jakimis pompkami wyciagac powietrze itd (ja mialem strzykawke), jak mozna w 5 minut skutecznie, ja tego do grobu nie wezme patrzcie i uczcie sie:)
a czy musialem wszedzie pisac? a czy nie lepiej jak wiecej ludzi dowie sie jak skutecznie odpowietrzac w 5 minut sprzeglo
acha jeszcze jedno ten okragly plastikowy czarny pierscien ktory przyszedl z pompka TAZU chyba byl nie dobry, nie moglem zlaczyc tych dwoch szybkozlaczek razem dopiero uzylem starego bialego oryginalnego ktory jest nieco inny nie ma takiego schodka jak ten czarny jest calkiem plaski, na zdjeciach w necie widze maja biale ale tez z wcieciem w polowie jest schodek http://mgroverparts.eu/ek...B4%5D-997-p.jpg oryginal tego nia mial
borsuk88 - Sob Sie 08, 2015 18:51
Ja tam nie wiem jak ci się układa z kozą sąsiada - nie wnikam! Ja nie wiem jak ty mogłeś odpowietrzać 3 dni jak to zajmuje raptem10minut! I żadnych pompek nie trzeba stosować! Ale ważne że sie pofarciło i wszystko działa!
zedziczek - Sob Sie 08, 2015 18:59
maciejk1980 napisał/a: | ... poco sie meczyc tradycyjnie 3 dni pompowac tysiace razy pedalem bez skutku i jakimis pompkami wyciagac powietrze itd (ja mialem strzykawke), jak mozna w 5 minut skutecznie, ja tego do grobu nie wezme patrzcie i uczcie sie:) |
tu się zgadzam, po co się męczyć wystarczy poszukać na forum, metoda przez odpowietrznik jest opisana przez jednego z producentów pompek ale jak komuś się nie chce czytać, to potem pompuje 3 dni
http://europe.delphi-dso....LL%20MODELS.pdf
sysekp - Czw Wrz 03, 2015 17:56 Temat postu: [R75] Witam
W moim roverku od momentu wymiany sprzęgla mam problemy. Wymieniłem sprzęgło i wysprzęglik. Po pewnym czasie zaczęły się problemy z pompka, zakupłem nową, później dzięki forum regenerowałem i z problemami z dolewaniem płynu ale jeździłem. Do momentu teraz kiedy już dolewać trzeba codziennie a auto zatrzymuje się w najmniej odpowiednim momencie i ne można wrzucić biegu. Kupiłem nowa pompkę i niestety nie działa już. Nie wiem co się dzieje, pomoże ktoś?
prebenny - Czw Wrz 03, 2015 18:50
Pompka jest sucha? Na trzpeniu i 'wyjściu' na przewód popatrz. Drugie miejsce gdzie może cieknąć to szybkozłączka. Jak wcześniejsze rzeczy są suche to winna nie jest pompka tylko wysprzęglik.
Swoją drogą jaką pompkę kupiłeś? Oryginał LUKa?
ismenka2 - Sro Wrz 09, 2015 18:53
Witam.
No i mój Roverek się buntuje
Dziś rano nie można było wrzucić żadnego biegu
Po wielu próbach udało się wrzucić 3 bieg.
Po jakimś czasie kontynuowania jazdy wróciła możliwość wrzucania biegów.
Potem auto przestało pół dnia i wieczorem znowu brak możliwości wrzucenia biegów.
Po naciśnięciu sprzęgła kilka razy (+- 8-10) biegi wróciły.
To będzie pompka czy raczej wyprzęgnik
Dzięki za pomoc, pozdrawiam.
longer86 - Sro Wrz 09, 2015 18:57
prędzej pompka nie trzyma ciśnienia
prebenny - Sro Wrz 09, 2015 19:00
Spróbuj odpowietrzyć układ.
Jak będziesz zmieniać pompkę to tylko na TAZU.
ismenka2 - Czw Wrz 10, 2015 08:51
Witam.
Dziś już auto zostało pod domem.
Pedał sprzęgła wciska się bez oporu ale co dziwne odbija do pierwotnej pozycji.
Biegów nie idzie wcale wrzucić, ewidentnie sprzęgło nie pracuje.
Popołudniu przyjedzie kolega i sprawdzi czy w pompie jest płyn i może uda się coś ustalić.
A gdzie jest odpowietrznik sprzęgła
Dzięki i pozdrawiam.
prebenny - Czw Wrz 10, 2015 09:15
Odpowietrznik wysprzęglika jest poniżej akumulatora trochę na lewo
Tu masz opis co i jak:
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=568559#568559
maciejk1980 - Czw Wrz 10, 2015 15:49
jak bedziesz odpowietrzal to przez odpowietrznik strzykawka i wezykiem wtrysnij plyn az bombelki uslyszysz w zbiorniczku, otworz tylko zbiorniczek i niech drugi patrzy czy sie nie przelewa w nim
ismenka2 - Czw Wrz 10, 2015 18:11
Hej,
Dzięki za podpowiedzi
Dziś znajomy był i ustalił wadę pompki (była cała w płynie)
Zalał płyn do pompki i odpowietrzył (ale w w klasyczny sposób) zajęło to 2 minuty
Na razie sprzęgło chodzi dużo lżej jak do tej pory i biegi też wchodzą bez najmniejszego oporu
Teraz zastanawiam się co zrobić czy zamówić nową pompę czy dać obecną do regeneracji (podobno ktoś z forum na allegro się tym zajmuje).
Pozdrawiam
sknerko - Pią Wrz 11, 2015 08:12
Jeździj i obserwuj jak zacznie znowu wariować, kup nową Tazu. Regenerowałem i nie opłaca się.
Szyfu - Czw Cze 25, 2020 09:46
Cześć Panowie, czy można dostać gdzieś ten odpowietrznik jak na zdjęciu wyżej? Jaki gwint? Czy ktoś się orientuje?
Zmieniałem płyn w układzie i mam już wyrobiony ten odpowietrznik, tzn. ślizga się klucz (8) i nie mogę tego dobrze dokręcić. Musiałem to robić szczypcami.
Pozdrawiam
sTERYD - Czw Cze 25, 2020 21:44
To jeden ze standardowych stosowanych w hamulcach, (chyba 8x1, ale nie dam sobie nic uciąć ) gdzieś jeszcze mi się wala w pracy, to mogę zmierzyć rano jak nie zapomnę
Szyfu - Czw Cze 25, 2020 22:22
Udało mi się dostać taki odpowietrznik. Problem polega na tym, iż mam uszkodzony gwint gdzie wkręcam odpowietrznik (aż dziwne, wysprzęglik ma 4 lata a drugi raz zmieniałem płyn).
Teraz kwestia najważniejsza czym uszczelnić gwint na tym wysprzęgliku.
Nadmienię tylo, że kupiłem wysprzęglik tazu. Oryginalny odpowietrznik miał zniszczony gwint.
Całkiem prawdopodobne, że uszkodzili ten gwint przy montażu, ponieważ nigdy go nie wykręcałem całego. Proszę o pomoc.
sTERYD - Pią Cze 26, 2020 07:25
Gwintu nie musisz uszczelniać, on ma trzymać stozkiem.
Szyfu - Pią Cze 26, 2020 09:09
Problem polega na tym, że stary odpowietrznik miał uszkodzony gwint od nowości. Po wkręceniu nowego odpowietrznika dalej się poci. Muszę ten gwint uszczelnić. Pytanie czym?
arczi220 - Pią Cze 26, 2020 21:30
Spróbuj taśmą teflonową powinno pomóc..
dawidd - Sob Cze 27, 2020 08:56
opcji uszczelnień jest duzo - pakuł, taśma teflonowa, klej anaerobowy. Ewentualnie utnij gwint, wsadź końcówkę jak w przewodach hamulcowych, nakręć łącznik i w niego odpowietrznik. Przewód w tazu jest stalowy wiec sprzęt do kielichowata tez nie może być z biedronki. Generalnie każdy mechanik ktory robi hamulce Ci to ogarnie
Mariuszczs - Pon Cze 29, 2020 22:01
Gwint nie zapewnia docisku to wykonujesz nowy większy lub taki sam zestawem naprawczym. A może to nie gwint tylko wada powierzchni przylegania na uszczelnieniu ? Płynie ten gwint przy dokręcaniu ?
Szyfu - Sro Lip 01, 2020 10:22
Cześć Panowie
Właśnie wróciłem z trasy (1000 km), szczęśliwie wróciłem bez problemów.
Uszczelniłem gwint odpowietrznika taśmą teflonową. Nic nie cieknie i nie poci się.
Mariuszczs odnośnie pływania gwintu:
Jak wykręcałem fabryczny odpowietrznik tazu (pierwszy raz), to musiałem to robić kluczem, był opór. Dodatkowo gwint był uszkodzony, tak jakby ktoś przy pierwszym montażu to uszkodził.
Nowy odpowietrznik wchodził delikatnie, wkręcałem ręką. Nawinąłem dwie warstwy taśmy teflonowej i dokręciłem odpowietrznik.
Dziękuję za pomoc i porady
Zawsze można na was liczyć
pozdrawiam
Adrian
arczi220 - Czw Lip 02, 2020 06:53
Szyfu napisał/a: | Właśnie wróciłem z trasy (1000 km), szczęśliwie wróciłem bez problemów.
Uszczelniłem gwint odpowietrznika taśmą teflonową. Nic nie cieknie i nie poci się. |
Ja tak śmigam 4 rok
|
|