|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [Rover 75]Montaż halogenów, problem z przekaźnikiem.
MatiNitro - Wto Sty 13, 2015 18:25 Temat postu: [Rover 75]Montaż halogenów, problem z przekaźnikiem. Witam.
Jestem na etapie montażu halogenów.
Dziś miał być moment montażu lamp i odpalenia nowych światełek.
Niestety pojawił się problem.
Otóż chciałem sprawdzić stan żarówek w halogenach i podłączyłem je do instalacji.
Po przekręceniu kluczyk na zapłon spod maski zaczęło dochodzić brzęczenie.
W skrzynce bezpieczników terkotanie wydaje żółty kwadratowy przekaźnik od sterowania silnika, ten umiejscowiony obok przekaźnika halogenów.
Niestety podmiana przekaźników nie daje efektów. Brzęczy nadal ten sam.
Dodam że halogeny się zapalą bardzo słabo. Po wyjęciu przekaźnika silnika halogeny nie świecą.
Po odłączeniu żarówek od instalacji odgłos znika.
Gdzie szukać przyczyny problemu?
Dzięki i pozdrawiam.
rafalmis1 - Wto Sty 13, 2015 20:41
Wygląda na zwarcie, tylko gdzie, wyjmij skrzyni z bezpiecznikami może pod nią
MatiNitro - Wto Sty 13, 2015 23:06
rafalmis1, patrzyłem pod tą skrzynką i nie widziałem żadnych uszkodzeń przewodów. tylko czy prawdopodobne jest, że mogły się 2 przewody przetrzeć o siebie, czy raczej zwarcie może być w wewnątrz tej skrzynki?
[ Dodano: Wto Sty 13, 2015 23:06 ]
...Brzęczenie, a właściwie takie ciągłe przełączanie się przekaźnika słychać od razu po przekręceniu kluczyka, tylko na podłączonej żarówce w halogenach. Nurtuje mnie pytanie czemu już wtedy na przekaźniku pojawia się sygnał, nie po włączeniu halogenów w LSM i czemu tylko na podłączonej żarówce sprawdzałem halogeny osobno, aby którąś wtyczkę/ gniazdo żarówki wyeliminować ale problem nie ustępował. A zapomniałem dodać że po wyjęciu żółtego przekaźnika silnika halogeny w ogóle się nie zapaliły, a poprzednio delikatnie się żarzyły. Ma ktoś jakieś pomysły za co się zabrać? Jakieś sugestie?
longer86 - Wto Sty 13, 2015 23:08
całą instalację do halogenów dokładałeś od nowa?
MatiNitro - Wto Sty 13, 2015 23:11
longer86, tak, kupiłem gotową, oryginalną instalację do halogenów. Wszystko plug& prawie play korci mnie kupić nową skrzynkę bezpieczników i podmienić z moją z RRR, tylko pytanie, czy te skrzynki benzyna/diesel są takie same i można podmieniać nawzajem?
longer86 - Wto Sty 13, 2015 23:13
może coś nie ten podłączone przy tym przekaźniku?
MatiNitro - Wto Sty 13, 2015 23:16
longer86 tam nic nie grzebałem i z tego co wiem grzebać nie trzeba, tylko założyć instalację, podpiąć halogeny i w razie czego włożyć przekaźnik od halogenów, gdyż nie zawsze jest. Ale najdziwniejsze, że nie robi hałasu przekaźnik halogenów tylko silnika który jest obok.
SeniorA - Sro Sty 14, 2015 00:10
MatiNitro napisał/a: | z tego co wiem grzebać nie trzeba, tylko założyć instalację, podpiąć halogeny i w razie czego włożyć przekaźnik od halogenów, | trzeba grzebać , wpiąć się do instalacji ( w miejsce wypiętego przewodu ), założyć przekaźnik i zmienić LSM ( nic nie piszesz czy jest zmieniony na taki z przeciwmgielnymi ).
longer86 - Sro Sty 14, 2015 00:26
dobra to na spokojnie ta kupiona instalacja to zaczyna się w którym miejscu?
Bo patrząc w RAVE na schematy aut do 2003 taki jak mój, a patrząc na schematy 2004 taki jak mniemam Twój to są różnice w połączeniach.
i tak faktycznie patrząc w schemat Twojej instalacji RAVE rover 2004 strona 39 to jest tam połączenie z głównym przekaźnikiem
Może po prostu instalacja z innego rocznika. Stąd pytanie od którego momentu ją dokładałeś
MatiNitro - Sro Sty 14, 2015 06:30
Instalacja jest założona od miejsca wtyczki w nadkolu przy lewym kole. LSM mam swój oryginalny ze zmienionym panelem przednim, który obsługuje halogeny. Przekaźnik miałem na miejscu. Coo masz na myśli poprzez główny Przekaźnik?
longer86 - Sro Sty 14, 2015 09:20
a patrzyłeś w RAVE? na schamatach jest oznaczony R100 i nie patrzyłem dalej czym on steruje, ale ma połączenie z Przekaźnikiem halogenów. nie wiem czy to masa czy jak. ale może coś w tym kierunku. Gdybym robił to sam to brałbym miernik w rękę, schematy wydrukować i sprawdzić kable od wtyczki w nadkolu gdzie się wpinałeś do skrzynki przekaźników.
każdy kabel z wtyczki z osobna i wszystkie piny obu przekaźników, jeśli jest gdzieś zwarcie to zlokalizujesz na którym.
Nie jestem fachowcem, ale to mój jedyny pomysł
MatiNitro - Sro Sty 14, 2015 09:26
No Sprawdzę wszystko, kupię próbówkę i zrobię jak piszesz. Każdy styk we wtyczce Sprawdzę i w każdych okolicznościach, gdzie i kiedy pojawia się prąd. dodatkowo podłącze drugi LSM i Zobaczę czy coś się zmieni.
longer86 - Sro Sty 14, 2015 09:49
bardziej przydatny byłby miernik nawet najtańszy z marketu za jakieś 20 zł.
Możesz wtedy posprawdzać połączenia zwierając sprawdzając 2 końce kabla będzie piszczał i wtedy wiesz że jest przejście.
We wtyczce w nadkolu są 2 przewody tak?
MatiNitro - Sro Sty 14, 2015 19:20
Wtyczka do instalacji w nadkolu ma 6 stykow jak Pamiętam. 2 od czujnika temperatury, 1 to masa, oraz 2 od sterowania kierunkami. 6 styk to halogeny.
[ Dodano: Sro Sty 14, 2015 19:20 ]
Kupiłem miernik, na razie rozkminiam jak go prawidłowo używać
Otóż po wyjęciu przekaźnika od silnika, napięcie na instalacji halogenów pojawia się dopiero po włączeniu halogenów w LSM. Przy zamontowanym przekaźniku od silnika, na zapłonie przy wyłączonym LSM jest napięcie na halogenach, nie ma znaczenia czy przekaźnik od halogenów jest włożony czy nie. Teraz ważne jest żeby ustalić czy zwarcie jest w instalacji auta, czy w skrzynce bezpieczników pod maską. Ma ktoś pomysł jak sprawdzić pomiędzy którymi stykami przekaźników może dochodzić do zwarcia? Bezpiecznie będzie, gdybym odpiął aku i podawał kolejno 12v na styki i sprawdzał czy napięcie pojawia się na stykach drugiego przekaźnika, ewentualnie na instalacji halogenów?
longer86, możesz powiedzieć skąd masz Rave do R75? Kiedyś miałem u siebie, ale zniknął a przydałby mi się.
Pozdrawiam
longer86 - Sro Sty 14, 2015 20:06
wyjmij oba przekaźniki, miernik ustaw w pozycji takiej przy której jest znaczek jakby WIFI takie fale -))) jak zetkniesz oba końce miernika powinno piszczeć. jak masz wyciągnięte oba przekaźniki to posprawdzaj gdzie miernik piszczy każdy pin jednego przekaźnika z każdym drugiego
MatiNitro - Sro Sty 14, 2015 20:10
longer86, i to będzie znaczyć że jest zawarcie na tych pinach?
longer86 - Sro Sty 14, 2015 20:30
jeżeli będzie piszczeć to znaczy że są połączone ze sobą, patrze w RAVE i stwierdzam żę ten rocznik 2004 to jakiś nieprzejrzyście zrobiony
MatiNitro - Sro Sty 14, 2015 20:38
longer86, jutro sprawdzę dzięki za podpowiedź jak nie ogarnę tego sam, to oddam auto do elektryka, albo znajdzie przyczynę albo powiem żeby mi zrobił te światła na krótko, albo na DRL'e
longer86 - Sro Sty 14, 2015 23:09
nie ma że nie działa... musi banglać tylko trzeba posprawdzać od podstaw
MatiNitro - Czw Sty 15, 2015 18:42
longer86, zrobiłem ten test z tym zwarciem przy użyciu tego miernika.
Silnik wyłączony, kluczyk wyciągnięty, pół godziny po zgaszeniu auta.
Miernik piszczał w sumie 4 razy. 2 piny z przekaźnika halogenów zwierają z 2 pinami z przekaźnika sterowania silnika. "Zwarcie" jest w obrębie tych 4 pinów tylko, czyli zakładam, że piny konkretnych przekaźników są ze sobą połączone.
HarryVip - Czw Sty 15, 2015 19:46
Halogeny powinny dać się włączyć tylko i wyłącznie po ustawieniu kluczyka w pozycji zapłonu i ustawieniu przełącznika świateł w pozycji I lub II - postojowe, mijania.
[ Dodano: Czw Sty 15, 2015 19:46 ]
Napięcie sterujące przekaźnikiem powinno się pojawić na pinie 28 modułu świateł przy spełnieniu powyższych warunków i naciśnięciu przycisku halogenów.
MatiNitro - Czw Sty 15, 2015 19:48
HarryVip, wiem, dlatego ogromnie zaskoczyło mnie terkotanie przekaźnika po samym przełączeniu kluczyka, terkotanie przekaźnika od silnika, oraz żarzenie się halogenów. Po wyjęciu przekaźnika silnika, prąd na instalacji pojawia się tylko po włączeniu halogenów w LSM
longer86 - Czw Sty 15, 2015 20:16
ściągnąłeś RAVE? jesteś w stanie opisać lub pokazać na zdjęciu które piny mają "zwarcie" ze sobą?
MatiNitro - Czw Sty 15, 2015 20:27
longer86, będę rysował zaraz dodam wyniki mam Rave, ale nie miałem dziś chęci siedzieć przy RRR
[ Dodano: Czw Sty 15, 2015 20:27 ]
Z lewej przekaźnik silnika, z prawej przekaźnik halogenów.
Pogrubione piny przekaźników mają zwarcie same ze sobą, oraz z dwoma pinami drugiego przekaźnika.
PS. nie jestem artystą
dorotamax1 - Czw Sty 15, 2015 21:49
Ja wrzuciłem na forum schemat z zdjęciami jak podłączasz halogeny ,taki schemat z lajki sam podłączy.ale nie widzę tego ale było jak się wpiąć w skrzynkę z bezpiecznikami i jakie kable ciągnąc dalej .
schemat był oryginalny MG.
z jakiegoś forum MG ,go skupowałem ale mam ,na papierze wydrukowane.
[ Dodano: Czw Sty 15, 2015 21:49 ]
Jutro porobię foty ,z podłączenia halogenów i wrzucę jak fachowo powinny być podłączone.
MatiNitro - Sob Sty 17, 2015 20:07
Mógłby ktoś u siebie w diesel'u sprawdzić jak ma się sytuacja na tych dwóch przekaźnikach? Jakie piny mają ze sobą zwarcie itd.?
Dzięki i pozdrawiam
longer86 - Sob Sty 17, 2015 23:42
ja mogę sprawdzić, ale mamy inne roczniki
MatiNitro - Pon Sty 26, 2015 18:49
longer86 napisał/a: | ja mogę sprawdzić, ale mamy inne roczniki |
sprawdź u siebie te przekaźniki jak możesz
Dziś wymieniłem całą skrzynkę bezpieczników pod maską. Na podłączonych przewodach jest zwarcie jak było, obie skrzynki bez podłączenia do instalacji auta reagują tak samo na miernik. Także myślę, że zwarcie jest na 100% w instalacji auta.
Pozdrawiam
longer86 - Wto Sty 27, 2015 09:36
ktoś kiedyś pokazywał że przetarła się właśnie wiązka idąca za błotnikiem w okolice kostek z lewej strony zderzaka czy tam pod skrzynka bezpieczników.
Dziś postaram się sprawdzić, ale moim zdaniem naprowadzić Cie powinno to co napisałeś w innym temacie, że niezależnie jak ustawisz klimę to zaraz po przekręceniu kluczyka włącza Ci się wentylator..., a zdaje się że te kable idą razem z tymi od halogenów
Mati napisałeś coś takiego
Cytat: | ja ma zwarcie w przekaźniku wentylatora i od razu po przekręceniu kluczyka wentylator mi startuje. Niezależnie od ustawień panelu klimy, temperatury zewnętrznej |
To powinno dać do myślenia
Próbowałeś wyciągnąć przekaźnik wentylatora?
Sprawdź jak bez niego zachowują sie halogeny może tu leży problem
MatiNitro - Wto Sty 27, 2015 10:00
longer86, Sprawdzę to dziś Ale elektryk Który zamieniał mi silnik wentylatora na ten od chryslera powiedział że zwarcie jest w Przekaźniku w puszcze przy chłodnicy. A w tym momencie mam wentylator odłączony całkiem od instalacji. Zobaczymy co będzie. wstępnie na połowę lutego jestem umówiony z innym elektrykiem. Ma to wszystko ogarnąć mi na tip top. Żeby mi tylko pieniędzy starczyło
longer86 - Wto Sty 27, 2015 10:08
wyciągnąć przekaźnik nie zawadzi, może akurat to pomoże
HarryVip - Wto Sty 27, 2015 19:15
MatiNitro pstryknij jakieś fotki skrzynki z włożonymi przekaźnikami, drugą po wyjęciu i zaznacz co z czym ma zwarcie. Z tego malowidła trudno coś wyczytać. Jutro będę miał chwilkę to sprawdzę u siebie.
|
|