|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] max predkość
chrzanek611 - Czw Sty 22, 2015 22:01 Temat postu: [R75] max predkość Witam
Zastanawiam się od jakiegoś czasu czy to możliwe że swoim rowerkiem zamknąłem licznik czyli 250km/h mając tylko 2litry?
Akurat miałem okazję rozpędzić się po niemieckich drogach...
A jak u Was z prędkościami max?
HarryVip - Czw Sty 22, 2015 22:15 Temat postu: Re: [R75] max predkość
chrzanek611 napisał/a: | Witam
Zastanawiam się od jakiegoś czasu czy to możliwe że swoim rowerkiem zamknąłem licznik czyli 250km/h mając tylko 2litry?
Akurat miałem okazję rozpędzić się po niemieckich drogach...
A jak u Was z prędkościami max? |
Wynik znacznie zawyżony nawet przyjmując 10% margines błędu wskazań licznika.
chrzanek611 - Czw Sty 22, 2015 22:31
to co może być nie tak i jak można to sprawdzić??
na GPS pokazywało o ok 7km mniej ale w każdym aucie jak miałem tą nawigacje tak pokazywało
j0zek - Czw Sty 22, 2015 22:39
A nie jechałeś czasem delikatnie z górki albo z wiatrem?
Mogłeś nawet nie odczuć, że jest leciutko z górki i z czasem licznik dobił do maxa
rafalmis1 - Czw Sty 22, 2015 23:12
chrzanek611, dobrą dawkę gazu masz ja moim 220 na liczniku i mijałem dopiero 2.0 v6 który miał 217
HarryVip - Pią Sty 23, 2015 07:49 Temat postu: Re: [R75] max predkość Jak ja niektórym zazdroszczę. Jedni rozpędzają pancerne limuzyny do 250 km/h, innym te same ciężkie auta z leciwymi silnikami V6 spalają 7l/100km (przy dynamicznej jeździe), a za jakiś czas pewnie przeczytam, że 6 sekund do setki to na pierwszym begu można wykręcić. A mój MG w mieście żłopie 13-14 litrów, na trasie przy prędkości nie przekraczającej ustawowych 140km/h rzadko schodzę poniżej 10 litrów ( no chyba, że mam wyjątkowo melancholijny nastrój i wtedy toczę się dostojnie na tempomacie, z prędkością 70-80 km/h, słuchając Vivaldiego i narażając się na bluzgi innych kierowców; wtedy jest około 9 litrów) i w sumie nigdy nie udało mi się rozpędzić auta do prędkości większej niż 215-220 km/h wg wskazań prędkościomierza i to pomimo prawie 180 zhamowanych KM. Normalnie nic tylko usiąść i płakać.
chrzanek611 napisał/a: | Zastanawiam się od jakiegoś czasu czy to możliwe że swoim rowerkiem zamknąłem licznik czyli 250km/h mając tylko 2litry? |
Pytasz czy to możliwe, bo jak sądzę sam wątpisz. Otóż według mnie to niewykonalne. No chyba że masz: jakiś tajny 6. nadbieg, albo minikółka które przekłamują prędkość o jakieś 20%, albo może nitro w kufrze. Bo jeśli nie masz tych rzeczy, to nawet jadąc ze stromej góry, z wiatrem, musiałbyś auto rozpędzać na luzie. W przeciwnym wypadku będzie hamować silnikiem z powodu odcięcia paliwa. Oczywiście mogę się mylić, ale tak ja to widzę.
chrzanek611 napisał/a: | A jak u Was z prędkościami max? |
Zapewniam, że jeśli kiedykolwiek uda mi się bujnąć moje MG do 250km/h, filmik z tego wydarzenia będzie emitowany w paśmie najwyższej oglądalności w TVN24, że o Youtube nie wspomnę. Chińczycy w dowód wdzięczności za rozpropagowanie marki przyślą mi nówkę sztukę MG7.
Satyavan - Pią Sty 23, 2015 12:54
Zawyżony wynik. Swojego diesla mimo mocno okrojonych koni (chociaż nie do końca jestem przekonany co do wiarygodności ostatniej hamowni - automat) rozpędzam do 200 bez problemu mimo, że producent podaje 188 - chociaż tutaj też może wkradać jakiś błąd. Spalanie rzeczywiste trochę większe dodanych fabrycznych jeśli chodzi o miasto, a poza miastem różnica jeszcze większa na moją niekorzyść.
zedziczek - Pią Sty 23, 2015 17:35 Temat postu: Re: [R75] max predkość
HarryVip napisał/a: | A mój MG w mieście żłopie 13-14 litrów, na trasie przy prędkości nie przekraczającej ustawowych 140km/h rzadko schodzę poniżej 10 litrów |
Po mieście nie sprawdzałem swojego, na trasie do PL lub do UK wlewam ponad trzy baki spisuje stan licznika za każdym razem i ile wlewam bo tankuje do pełna, nawet przez Niemcy nie wchodzi mi na 9 a między stacjami możesz wierzyć lub nie 100 km/h rzadko wskazówka dodtyka, w PL gdzie max 140 pali mi mniej podobnie jak Francja i Belgia, już kilka razy trase robiłem i nigdy nie wszedł na 9l.
98 oktanów
Motul 8100 X-Cess 5w40
NKG Iridium ustawione na 0,8
RED LINE SI-1 pół butelki na rok
K&N filtr panelowy
Hankook Ventus V12 Evo 225/45/18 x4
około 113173km na liczniku
HarryVip - Pią Sty 23, 2015 19:00
zedziczek to nie jest kwestia wiary. Ja Ci wierzę. Tylko na Ty jeździsz na autobanach, a u mnie to najczęściej (kilka razy w miesiącu) trasa Zakopane - Kraków i z powrotem + z dziesięć razy Nowy Targ, czyli 50 km w obie strony i standardowy zakorkowany most w Białym Dunajcu z powodu mijanki. Do Krk jest 40 km po zakrętasach i obszarach, ok. 30 km drogi ekspresowej, którą w całości pokonuję lewym pasem (oczywiście zwalniam lewy pas kiedy tylko prawy mam wolny) i często muszę hamować bo wielu kretynom się wydaje, że mamy ruch lewostronny i jak jadą 119 km/h przy dozwolonych 120 (bo to droga ekspresowa, dwujezdniowa), to już nikt ich nie powinien wyprzedzać, a pozostałe 40-kilka kilometrów to droga dwujezdniowa ale z wieloma fotokasownikami, suszarkami, wideorejestratorami mobilnymi typu Insignia i parę innych i ograniczeniami do 70 km/h. Jakiś korek też się zawsze trafi bo wielu drogowym kretynom się wydaje, że po Zakopiance można grzać do oporu jak się ma napęd 4x4. Trakcja jest lepsza, ale awaryjne hamowanie ze 130 do zera na zakręcie kończy się zazwyczaj w rowie nawet dla 4-napędowców. Musisz przyznać, że to są zupełnie inne warunki jazdy, do których należy dołożyć topografię terenu i fakt, że w drodze powrotnej jadę cały czas pod górę. Różnica poziomów to coś ok. 960m. Co do techniki jazdy nie jestem fanem ekodrivingu (no bo chyba nikt normalny nie kupuje 2.5-litrowej V6-óstki, żeby nią jeździć 70 na godzinę), ale staram się aby mój silnik pracował w optymalnych warunkach. Zdecydowane rozpędzenie do zamierzonej prędkości z wykorzystaniem maksymalnego momentu obrotowego, i późniejsze jej utrzymanie na możliwie najwyższym biegu. Oczywiście bez katowania silnika rozpędzaniem na 5. biegu od 1.5k obrotów (i jak widzę takie rzeczy płakać się chce, albo wtłuc w pusty łeb kierowcy, że tak się nie jeździ.) To jest według mnie dynamiczna jazda z optymalnym wykorzystaniem możliwości silnika. Ja się nie dziwię, że mój MG tyle pali. Po prostu irytuje mnie jak czytam, że komuś silnik 2.5 V6 ze słusznym przebiegiem i nienajnowszej konstrukcji, w budzie ważącej ponad półtorej tony pali 7l na 100 (przy dynamicznej jeździe), czyli tyle ile Hyundai i30 rocznik 2013, ze 110 konnym silnikiem diesla, bo miałem wątpliwą przyjemność jeździć tą maszyną, która przy dynamicznej jeździe spaliła przy mojej nodze 7 l na 100 km), albo że ciężkawa, pótoratonowa kanapa na kołach (nie oszukujmy się, R75 to bardziej limuzyna niż wyścigówka) ze 150-konnym silnikiem ma osiągi jak nie przymierzając BMW M5 i zamyka licznik na 250 km/h.
Nie powiem, zdarzyło mi się dojechać do Krakowa i po ponownym zalaniu baku pod korek stwierdzić: o proszę bardzo, 8.4 litra REWELACJA. Tylko to nie była jazda ale mordęga i wolę zapłacić nieco więcej za nieporównywalną z niczym innym przyjemność prowadzenia.
zedziczek - Pią Sty 23, 2015 19:43
Wolałbym mieszkać tam gdzie ty niż tu gdzie ja po za tym jazda po autostradach jest nudna, mówie to z doświadczenia
chrzanek611 - Pią Sty 23, 2015 21:28
No wiec jechałem dzisiaj mając 2 nawigacje i pasażera z boku aby notował jakie są prędkości na GPSie i największa różnica jaką miałem przy prędkości 220 z licznika w samochodzie to 7km/h. Pomiary były robione przy różnych prędkościach i różnica wahała się od 5-7km więc nie sądzę żeby przy większej prędkości różnica dużo wzrosła.
HarryVip może pora zmienić autko skoro przy prawie 190KM i 2,5l silniku osiągi twojego auta są zaledwie 220km/h? Może pora zrobić kapitalny remont i dotrzeć auto tak jak się powinno?
MatiNitro - Pią Sty 23, 2015 21:41
chrzanek611, a napisz na jakich kołach te pomiary robisz bo to też jest dość istotne w przypadku maksymalnej prędkości.
zedziczek - Pią Sty 23, 2015 21:46
Tu musze się zgodzić z chrzankime 190 bez problemu łapie 220km/h przy czym zachowuje się stabilnie jeśli chodzi o sterowalność. Co do kół to normalnie 190 miała 18 cali koła, chyba że ktoś wsadził jakieś inne.
MatiNitro - Pią Sty 23, 2015 22:01
zedziczek, ale rozmiar opony ma znaczenie większa opona, szerokość/wysokość to większy promień takiego koła, a co za tym idzie obwód, czyli 1 obrót koła to kilka cm więcej przejechanej drogi, a co za tym idzie większe wskazania prędkości na gps, liczniki mogą to samo pokazać, jeśli korzystają z czujika abs, jak mi wiadomo
HarryVip - Pią Sty 23, 2015 22:06
chrzanek611 napisał/a: | No wiec jechałem dzisiaj mając 2 nawigacje i pasażera z boku aby notował jakie są prędkości na GPSie i największa różnica jaką miałem przy prędkości 220 z licznika w samochodzie to 7km/h. Pomiary były robione przy różnych prędkościach i różnica wahała się od 5-7km więc nie sądzę żeby przy większej prędkości różnica dużo wzrosła. |
Producent podaje tak:
zatem jeśli 10 (lub więcej)-letnie auto jeździ 250 km/h, czyli ~25% więcej niż powinno, do tego bez przeróbki dolotu, wydechu i dopasowanych map wtrysku, musi być masz wersję super special lux edition. Chętnie bym zobaczył chociaż w rozdzielczości 720p 250 km/h na zegarach (i to nie Ferrari) i 243 km/h na nawigacji. No i bezwzględnie naklej sobie znaczek mPOWER.
chrzanek611 napisał/a: | HarryVip może pora zmienić autko skoro przy prawie 190KM i 2,5l silniku osiągi twojego auta są zaledwie 220km/h? Może pora zrobić kapitalny remont i dotrzeć auto tak jak się powinno? |
Myślę, że jeśli fabrycznie miało jeździć 225 km/h,
a po 12 latach daje radę 220 km/h (przy niespełna 180 KM), remont zrobi następny właściciel. Poza tym co Ty wiesz o remontach, jak sprzęgło od diesla chcesz zakładać do benzyny bo jest tańsze.
[ Dodano: Pią Sty 23, 2015 22:06 ]
zedziczek napisał/a: | Tu musze się zgodzić z chrzankime 190 bez problemu łapie 220km/h przy czym zachowuje się stabilnie |
No przecież pisałem, że jeździłem moim 215-220 km/h. piszemy o 250 km/h z silnika 2.0. Hellllooooo.
chrzanek611 - Pią Sty 23, 2015 22:12
HarryVip napisał/a: | Poza tym co Ty wiesz o remontach, jak sprzęgło od diesla chcesz zakładać do benzyny bo jest tańsze. |
Jeśli chodzi o sprzęgło to pytam bo w internecie widnieje taki sam nr oem sprzęgła a jedne są do diesla o drugie rzekomo do pb, co do wymiarów to akurat są takie same...
HarryVip musisz przyznać że trochę wszedłem ci na ambicje?
[ Dodano: Pią Sty 23, 2015 22:12 ]
A tak swoją drogą to podobno jest coś takiego jak kalibracja liczników. Czy wie ktoś może ile takie coś kosztuje?
dzelo23 - Pią Sty 23, 2015 22:15
Jeżeli dotarłem do prawdziwych danych z przełożeniami skrzyń to 1.8turbo przy 6800prm ma 239km/h. ja niestety mam skrzynie od n/a i wg gps'u jechałem 217 i na bank nie miałem 6800prm bo ciągle przyspieszałem ale łuk się zbliżał to noga z gazu.
Może porownajcie jakie prędkości macie na najwyższych biegach i jakie są wtedy obroty silnika to już bardzo dużo powie.
MatiNitro - Pią Sty 23, 2015 22:19
dzelo23, oczywiście masz na myśli prędkość z GPS'u bo liczniki mogą pokazać to samo, ale gps już nie Sam porównam swoje CDTi przed zmianą kół zimowe mam 225/40R18, a letnie kupię 235/40R18 albo założę 225/45R18. Nagram wskazania licznika i gps jednocześnie
HarryVip - Pią Sty 23, 2015 22:24
chrzanek611 napisał/a: | HarryVip musisz przyznać że trochę wszedłem ci na ambicje? |
Ambicję chowam do szuflady biurka przed wejściem na forum. Dostałeś piękne za nadobne bo nie lubię mieć długów.
chrzanek611 napisał/a: | [ Dodano: Pią Sty 23, 2015 22:12 ]
A tak swoją drogą to podobno jest coś takiego jak kalibracja liczników. Czy wie ktoś może ile takie coś kosztuje? |
A po kiego grzyba skoro dwa GPSy pokazują to samo? Torenacja <5% przy takich prędkościach to ideał, do którego dążą producenci aut.
[ Dodano: Pią Sty 23, 2015 22:24 ]
MatiNitro napisał/a: | dzelo23, oczywiście masz na myśli prędkość z GPS'u bo liczniki mogą pokazać to samo, ale gps już nie Sam porównam swoje CDTi przed zmianą kół zimowe mam 225/40R18, a letnie kupię 235/40R18 albo założę 225/45R18. Nagram wskazania licznika i gps jednocześnie |
Oczywiście, że masz rację. Prędkość można w prosty sposób znając obroty silnika, przełożenia skrzyni i obwód opony. Są w necie kalkulatory do obliczania obwodu koła na podstawie średnicy i wysokości profilu opony. Tak to robi ABS. Zlicza obroty koła w jednostce czasu. Jeśli koło ma mniejszy obwód ilość obrotów będzie większa i wskazanie prędkościomierza zawyżone.
chrzanek611 - Pią Sty 23, 2015 22:29
A tak propo kalibracji: HarryVip może powinieneś przeprowadzić u siebie tą kalibracje licznika??
HarryVip napisał/a: | chrzanek611 napisał/a: | HarryVip musisz przyznać że trochę wszedłem ci na ambicje? |
Ambicję chowam do szuflady biurka przed wejściem na forum. Dostałeś piękne za nadobne bo nie lubię mieć długów. |
Widać że jesteś zakochany w swoim aucie...
HarryVip napisał/a: | chrzanek611 napisał/a: |
A tak swoją drogą to podobno jest coś takiego jak kalibracja liczników. Czy wie ktoś może ile takie coś kosztuje? |
A po kiego grzyba skoro dwa GPSy pokazują to samo? Torenacja <5% przy takich prędkościach to ideał, do którego dążą producenci aut. |
Żeby g...i miał zagadkę
HarryVip - Pią Sty 23, 2015 22:34
chrzanek611 napisał/a: | Żeby g...i miał zagadkę |
Nie lubię osobistych wycieczek i prowadzenia jałowych dyskusji. Może jakiś Admin albo Moderator wyjaśni Ci co mam na myśli.
rafalmis1 - Pią Sty 23, 2015 22:40
To ja wam zrobię na złość jeszcze i pobijcie to
Jadąc moim automatem przy 200km/h mam 3600 obrotów
MatiNitro - Pią Sty 23, 2015 22:41
rafalmis1, coo to za symulator??
HarryVip - Pią Sty 23, 2015 22:53
rafalmis1 napisał/a: | To ja wam zrobię na złość jeszcze i pobijcie to
Jadąc moim automatem przy 200km/h mam 3600 obrotów |
Jakie dokładnie masz opony?
rafalmis1 - Pią Sty 23, 2015 23:16
HarryVip napisał/a: | Jakie dokładnie masz opony? |
było to na oponach 225/45/18
[ Dodano: Pią Sty 23, 2015 23:16 ]
jutro jadę do Leżeńska więc jak nie zapomnę, to nagram film tylko max do 160. A będzie to na oponach 205/55/16. Kurczę jak małe dzieci się zachowujemy :D
HarryVip - Pią Sty 23, 2015 23:32
rafalmis1 napisał/a: | HarryVip napisał/a: | Jakie dokładnie masz opony? |
było to na oponach 225/45/18
[ Dodano: Pią Sty 23, 2015 23:16 ]
jutro jadę do Leżeńska więc jak nie zapomnę, to nagram film tylko max do 160. A będzie to na oponach 205/55/16. Kurczę jak małe dzieci się zachowujemy :D |
Kolosalnej różnicy nie ma w obwodach.
Kod: | przy 205/55/R16 średnica koła wynosi: 631.9 mm a obwód: 1984.2 mm.
a przy 225/45/R18 średnica koła wynosi: 659.7 mm a obwód: 2071.5 mm. |
Tak czy inaczej przy 16" prędkościomierz pokaże większą prędkość. Mężczyźni nigdy nie przestają być dziećmi. Z upływem czasu i wiekiem zmieniają tylko zabawki.
longer86 - Sob Sty 24, 2015 01:38
a mój... to pewnie idzie szybciej niż Wasze, ale boję się spróbować
tak czytam... i nie wiem w co wierzyć
SeniorA - Sob Sty 24, 2015 20:27
HarryVip napisał/a: | Prędkość można w prosty sposób znając obroty silnika, przełożenia skrzyni i obwód opony. | albo odwrotnie , teoretyczne obroty silnika przy stałej prędkości np. 100 km/h na 5 biegu. Różnice miedzy poszczególnymi modelami są spore, bo są różnice w przełożeniach skrzyń, ma to wpływ na spalanie.. Można sobie to policzyć zakładając np. obwód koła 2m.
Obroty silnika to iloczyn obrotów/minutę koła i przełożeń skrzyni (głównego i na 5 b.).
I tak : manual kV6 2.0 5b. 0.809 i główne 4.410 , odpowiednio 2.5 - 0.809 x 3.947 , automat: 0.685 x 4.15 i 0.685 x 3.89. Diesel m. 0.686 x 3.737 , automat 0.685 x 3.45.
dzelo23 - Sob Sty 24, 2015 21:10
rover 1.8 n/a ma 0,809 i główne 4,410
rover 1.8 turbo ma 0,809 i główne 3,947
mg zt 1.8 turbo ma 0,809 i główne 4,167
Takie znalazłem w necie.
A teraz Off Top
Czy jazda na zestawie silnik 1.8 turbo i skrzynia od 1.8 n/a może mieć jakieś niepożądane skutki ? Nie chciał bym mieć przygody jak kolega Sebol11.
SeniorA - Sob Sty 24, 2015 22:49
Skutki w krótkim czasie są trudne do przewidzenia . Jak widać tylko 1.8 i 2.0 kV6 i 1.8 turbo z 2.5 kV6 mają te same przełożenia , pozostałe modele mają inne skrzynie jeśli chodzi o przełożenia. Należy tu jeszcze uwzględnić moment obrotowy, obroty i przełożenia ( główne i na biegu ) bo ich wartości decydują o momencie przekazywanym na koła. Jeśli u kogoś parametry trakcyjne i zużycie paliwa odbiegają od danych fabrycznych , to zacząć od sprawdzenia skrzyni czy jest do tego modelu , bo dla niektórych handlarzy , mechaników skrzynie są takie same.
dzelo23 - Sob Sty 24, 2015 23:14
Moj zestaw napędowy wygląda tak:
Silnik z mg zt 1.8 turbo
Komputer silnika rover 75 1.8 turbo
Skrzynia została z 1.8 n/a
Tarcza i docisk od 2,5kv6
Moc 152,7km i 238,7Nm
Przejechałem dopiero 6kkm na tym zestawie.
HarryVip - Nie Sty 25, 2015 01:30
SeniorA napisał/a: | HarryVip napisał/a: | Prędkość można w prosty sposób znając obroty silnika, przełożenia skrzyni i obwód opony. | albo odwrotnie , teoretyczne obroty silnika przy stałej prędkości np. 100 km/h na 5 biegu. Różnice miedzy poszczególnymi modelami są spore, bo są różnice w przełożeniach skrzyń, ma to wpływ na spalanie.. Można sobie to policzyć zakładając np. obwód koła 2m. |
Tylko po co mam zakładać skoro znam długość obwodu.
SeniorA napisał/a: | Obroty silnika to iloczyn obrotów/minutę koła i przełożeń skrzyni (głównego i na 5 b.). |
Hmmm... zawsze myślałem, że to obroty silnika są za pośrednictwem przekładni przenoszone na koła. Ale je,sli znamy obroty silnika, przełożenia przekładni i obwód koła, możemy wyliczyć teoretyczną maksymalną prędkość jaką powinniśmy osiągnąć. Tu się zaczynają schody bo albo ja coś źle liczę, albo wychodzą bzdury
Obroty silnika na minutę to załóżmy (dla uproszczenia dwa miejsca po przecinku) 4.000 x 0,81 x 3,95 (czyli przełożenia główne przekładni i 5. biegu) wynik tego iloczyny to ilość obrotów koła na minutę 12.798. Długość obwodu koła z oponą 225/45/R18 to 207 cm, czyli 2,07 m a to daje 21.798 obr./min. x 2,07 = 45.121,86 metrów w ciągu minuty. Lub 45,121 km/min. lub 2.707 km/h. A to już kosmos jest.
[ Dodano: Nie Sty 25, 2015 01:14 ]
Ale licząc "po Twojemu" wyniki są sensowne chociaż u mnie wychodzi, że przy 140 km/h silnik powinien mieć 3.600 obr. a ma 4.000. Z resztą już to kiedyś liczyliśmy.
[ Dodano: Nie Sty 25, 2015 01:30 ]
P.S.
Co do spalania, dziś specjalnie zrobiłem test na trasie Zakopane-Kraków i z powrotem.
1. Zakopane - Kraków: (waga pasażerów ~200 kg)
dystans - 100 km
V-max ~ 130 km/h
V-średnia - 65,9 km/h, większość trasy zwykłymi drogami krajowymi, spory ruch, trudne warunki - śnieg, mgła
korekta wskazań zużycia paliwa 1.086
zużycie wg komputera - 8,0l/100km
realne po tankowaniu pod korek - 9,2l/100km
2. Kraków - Zakopane: (waga pasażerów ~200 kg)
dystans - 100 km
V-max ~ 120 km/h
V-średnia - 77,9 km/h, połowa trasy dwujezdniówką i ekspresówką, reszta zakopianką, mały ruch, trudne warunki, śnieg i mgły
korekta wskazań zużycia paliwa zmieniona na 1.088
zużycie wg komputera - 9,9l/100km
realne po tankowaniu pod korek - 9,75l/100km
I dla mnie to są normalne wartości. Do Krk mniej bo z górki , a z powrotem pół litra więcej bo pod górkę. A współczynnik korekty miałem już dawno poprawić bo zaniżał.
dzelo23 - Nie Sty 25, 2015 06:57
http://banymotorsport.pl/skrzynie/skrzynia.php#
Ja korzystam z tego kalkulatora
SeniorA - Nie Sty 25, 2015 08:49
HarryVip napisał/a: | Ale licząc "po Twojemu" wyniki są sensowne chociaż u mnie wychodzi, że przy 140 km/h silnik powinien mieć 3.600 obr. a ma 4.000 | może masz skrzynię z przełożeniami od 2.0 manual, bo ona daje 140 przy 4000 obr/min . Skrzynia manual 2.5 przy 4000 to 155 km/h. HarryVip napisał/a: | dziś specjalnie zrobiłem test na trasie Zakopane-Kraków i z powrotem. | ja też robię i z 3 ostatnich wyjazdów bez specjalnych korków i innych utrudnień w 2 osoby z bagażem : 9.7 , 9.0 i 9.37 (do Zakopanego 10.5 a z powrotem 8.25 ). Obliczane od pełnego do pełnego zbiornika do pierwszego odbicia pistoletu na tym samym dystrybutorze Shella , w 3 przypadku tank w Zakopanem na Shellu przy Sabale..
rafalmis1 - Nie Sty 25, 2015 09:05
HarryVip, mam dla ciebie 2 wiadomości, dobra i złą
Dobra : teraz ja mam największe spalanie na forum
Zła : widziałem się z Markiem i on jechał 243. No to teraz czekać na spotkanie integracyjne i sprawdzanie po drodze ile pójdzie
HarryVip - Nie Sty 25, 2015 09:24
dzelo23 napisał/a: | http://banymotorsport.pl/skrzynie/skrzynia.php#
Ja korzystam z tego kalkulatora |
Całkiem fajny. Według jego obliczeń na mich kołach i przełożeniach ze skrzyni od 2.5 powinienem jechać 146,3 km/h, a na skrzyni od 2.0 130,9 km/h.
SeniorA napisał/a: | może masz skrzynię z przełożeniami od 2.0 manual, bo ona daje 140 przy 4000 obr/min . Skrzynia manual 2.5 przy 4000 to 155 km/h. |
Według wyliczeń z kalkulatora mój wynik jest jednak bliższy skrzyni od 2.5. Poza tym skąd skrzynia od 2.0 miała się wziąć w moim aucie i jak to ewentualnie można sprawdzić?
SeniorA - Nie Sty 25, 2015 09:26
:cool:ja nie wiem jakie przełożenia ma mieć skrzynia w kombi MG-ZT.
HarryVip - Nie Sty 25, 2015 09:28
rafalmis1 a kto to Marek i czym jechał?
Markzo - Nie Sty 25, 2015 09:30
HarryVip napisał/a: | rafalmis1 a kto to Marek i czym jechał? |
to pewnie ja
Licznikowe 240 cisnąłem 75 chwile temu, koła wtedy mieliśmy 225/45/17 motor 2,5l z automatem na polskim nitro
polecam filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=AZzU-eizie4
A i gadałem swego czasu (pare lat temu) z llygasem i również mówił, że 2,5 z aftomatem robi 240 licznikowe bez problemu
jak się to ma do rzeczywistej prędkości nie wiem, to podaje licznik.
SeniorA - Nie Sty 25, 2015 09:36
HarryVip napisał/a: | mój wynik jest jednak bliższy skrzyni od 2.5. | dla których obrotów silnika ?.
HarryVip - Nie Sty 25, 2015 09:37
Markzo napisał/a: | Licznikowe 240 cisnąłem 75 chwile temu, koła wtedy mieliśmy 225/45/17 motor 2,5l z automatem na polskim nitro |
Według wszystkich kalkulatorów prędkość całkiem realna i to przy ok. 5.5k obr./min.
[ Dodano: Nie Sty 25, 2015 09:37 ]
SeniorA napisał/a: | HarryVip napisał/a: | mój wynik jest jednak bliższy skrzyni od 2.5. | dla których obrotów silnika ?. |
4k
SeniorA - Nie Sty 25, 2015 09:48
HarryVip napisał/a: | Poza tym skąd skrzynia od 2.0 miała się wziąć w moim aucie i jak to ewentualnie można sprawdzić? | może jest na skrzyni http://www.rimmerbros.co....cle-Information
i to http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID001986
ja nie napisałem ,że masz skrzynię od 2.0 , tylko , że Twoja może mieć przełożenia jak w 2.0 bo nie wiem jak jest w MG ZTT. Dokumentacja mówi ,że powinno jednak być tak jak w 2.5.
rafalmis1 - Nie Sty 25, 2015 12:33
coś się nagrało
https://www.youtube.com/watch?v=35RKpjI6whs
dzelo23 - Nie Sty 25, 2015 18:26
https://www.youtube.com/watch?v=n1fREeJSQWg
Koła to 225/45/17 jak widać 4kprm i 140kmh skrzynia od 1.8n/a
teraz wiem że do innych 75 w trasie nie ma co startować.
AdaskoC - Nie Sty 25, 2015 20:01
Dzelo, byś wrzucił za dwie stówki sterownik od ZT 1.8T to by Ci mocy przybyło
Bodzio - Sro Sty 28, 2015 21:33
SeniorA napisał/a: | może masz skrzynię z przełożeniami od 2.0 manual, bo ona daje 140 przy 4000 obr/min . Skrzynia manual 2.5 przy 4000 to 155 km/h. |
jesli nic nie pokrecilem to ja mam 4 tys obr przy 140km/h
max V nieznana jeszcze i wielkim pytajnikiem jest poki co ile cyferek ubylo z serii
|
|