Zobacz temat - [R75] Problem z odpaleniem
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Problem z odpaleniem

trebuh75 - Sob Sty 31, 2015 13:46
Temat postu: [R75] Problem z odpaleniem
WItam, jak w temacie po 3 dniowym postoju auta dzis rano chcialem pojechac na zakupy jak zawsze pilotem otwarlem auto (1 kliknieciem ) otwarly sie drzwi kierowczy po czym wlozylem kluczyk w stacyjke przekrecilem na zaplon a tu cisza , zadna kontrolka sie nie swieci , radio nie dziala , zapalilem swiatla - swiatla sieca na zewnatrz jak i wewnatrz .
Pomyslalem ze moze slaby akumulator ladowalem przez godzine i nic to samo cisza po przekreceniu kluczyka kumpel podjechal wzielismy na kable i cisza

Alarm sie uzbraja otwiera zamyka , swiatla sie pala ,akumulator naladowany na 75 %

koledzy pomozcie ........

SeniorA - Sob Sty 31, 2015 14:29

sprawdź bezpieczniki w komorze silnika FL1,3,4,12
trebuh75 - Sob Sty 31, 2015 15:29

to sa zwykle bezpieczniki?

[ Dodano: Sob Sty 31, 2015 15:29 ]
bezpieczniki w komorze silniki 1,3,4 sa ok
nie wiem co z ta 12 , nie wiem jak wyglada przepalony taki bezpiecznik nie mialem jeszcze z takim do czynienia a czy moge go podmienic widzialem ze sa tam takie same od oswietlkenia chyba ?

SeniorA - Sob Sty 31, 2015 16:31

12 to bezpiecznik FL 12 , sprawdza się omomierzem albo żaróweczką
trebuh75 - Sob Sty 31, 2015 17:01

zamienilem na inny i nic cisza ,akumulator podladowany cisza
SeniorA - Sob Sty 31, 2015 18:32

akumulator naładuj na 100%
trebuh75 - Sob Sty 31, 2015 18:57

to mam go podlaczyc na cala noc, czy to mozliwe zeby swiatla wew -zew swiecily alarm sie uzbrajal a auto nie palilo nawet zadna kontrolka sie nie zapali ??

[ Dodano: Sob Sty 31, 2015 18:57 ]
sprawdzilem te bezpieczniki 1,3,4 wizualnie sa ok , lecz nie ma na nich pradu na pozostalych jest....
czy to cos oznacza ?

tyloniusz - Sob Sty 31, 2015 18:57

Sprawdź czy czerwona kontrolka miedzy zegarami mryga , gaśnie jak otwierasz z pilota.
trebuh75 - Sob Sty 31, 2015 19:03

konktrolka mruga po otwarciu gasnie
HarryVip - Sob Sty 31, 2015 22:02

Ze stacyjką wcześniej nie miałeś jakichś problemów? Coś się zacinało, nie łączyło. Może stacyjka nie działa.
trebuh75 - Sob Sty 31, 2015 22:28

Juz tez myślałem o stacyjce ,tylko czy tak od razu by sie posypała ?
I co mogło sie tam zepsuć czytałem o jakimś kablu ze sie przepala ..

SeniorA - Nie Lut 01, 2015 08:52

jak bezpieczniki i aku OK , to dostań się do kostki stacyjki i sprawdź czy jest 12V na pinach 5 i 6 ( przewody brąz/popielaty ) i 7(pom/biały), jak jest ,to po przekręceniu kluczyka ( zapłon ) na pinie 2,3,10 i 9 . Rozruch : napięcie na pinie 8.
trebuh75 - Nie Lut 01, 2015 09:13

Jak sie dostać do tej kostki?
Pisałem o tych bezp ze one sa dobre wizualnie lecz gdy sprawdzam je miernikiem nie ma tam prądu a na innych jest czy to jest normalne

SeniorA - Nie Lut 01, 2015 09:25

trebuh75 napisał/a:
Jak sie dostać do tej kostki?
ściągnąć osłonę kolumny kierownicy ( wcześniej dolną osłonę deski nad pedałami ). Musi być napięcie na FL12 / 50A. , na pozostałych po zapłonie.
trebuh75 - Nie Lut 01, 2015 15:06

Dziś pokombinuje i dam znać....

[ Dodano: Nie Lut 01, 2015 14:04 ]
dostalem sie do kostki ( to ta po lewej stronie kierownicy) sprawdzilem napiecia
na pinie 5 - 12V
na pinie 6 - 6,5V
pozostale pini brak napiecia

co to moze oznaczac?

[ Dodano: Nie Lut 01, 2015 14:59 ]
dodalem zdjecie kostki stacyjki i jakie tam sa kable jak pisalem w poprzednim poscie na pinach

5 - 12V
6 - 6,5V

po przelaczeniu na zaplon na pinach

2 - brak napiecia
3 - brak przewodu w pinie
9 - brak napiecia
10- brak przewodu w pinie

po przekreceniu na rozruch w pinie

8 - 12V

[ Dodano: Nie Lut 01, 2015 15:06 ]
foto

SeniorA - Nie Lut 01, 2015 16:15

piny 5 i 6 zasilane są FL 12 A ( 12 V ),a stacyjka w II położeniu łączy 6 z 9 i 6 z 2 ,tu powinno być 12V ( bo to jest sygnał dla ECM i immobilisera. ) . Podałbym napięcie z 5 na pin 9.
trebuh75 - Nie Lut 01, 2015 16:20

jestem zielony w tym temacie opisalem jak najlepiej potrafilem
czy w tej kostce nie jest za malo kabli?
a jak mam polaczyc 5 z 9
na 2,9 nie ma nic V

jak bys mogl i chcial podaj mi nr telefonu zadzwonil bym do ciebie

SeniorA - Nie Lut 01, 2015 16:45

trebuh75 napisał/a:
jestem zielony w tym temacie opisalem jak najlepiej potrafilem
dobrze ,ja zrozumiałem
trebuh75 napisał/a:
czy w tej kostce nie jest za malo kabli?
to zależy od wyposażenia
trebuh75 napisał/a:
jak mam polaczyc 5 z 9
przewodem zewrzeć przewody w tych pinach
trebuh75 napisał/a:
na 2,9 nie ma nic V
bo właśnie nie łączy kostka albo jest przerwa w zasilaniu z bezpiecznika FL 12 i dlatego chcę zasilić z pinu 5
trebuh75 - Nie Lut 01, 2015 17:09

Zwarlem 5 i 9 odpalił lecz nie reagoje na kluczyk , wyłączyłem , wyciągnąłem kluczyk i dalej chodził nie zgasł dopiero gdy odczepilem 5 od 9
SeniorA - Nie Lut 01, 2015 18:21

No tak , bo to połączenie miało zastąpić kostkę (stacyjkę). Teraz trzeba by odpiąć kostkę sprawdzić co tam się dzieje i przewód od FL12 do pinu 6. Może kostka do wymiany.
trebuh75 - Pon Lut 02, 2015 20:21

cala kostke gora dol czy tylko tam gdzie piny ?
a a ktory to przewod od fl12 mosi byc osobny luzno puscic i jak to zrobic?
sory za tak banalne pytania ale ....zielony....

[ Dodano: Pon Lut 02, 2015 20:21 ]
Problem rozwiazany auto odpala :mrgreen: :grin: :P

moze kilka slow o usterce

problem ze stacyjka zbyt male napiecie na pinie 6 , mosialo byc 12V a ja mialem 6,5V to napiecie nie pozwolilo uruchomic stacyjki po przekreceniu kluczyka w poziomie I,II i rozruchu cisza kiedy podalem napiecie 12V na pin 6 wszystko zaczelo dzioalac kontrolki swiecilu ,radio zagralo no i co najwarzniejsze auto odpalilo
nastapila przerwa lub przewod zardzewial miedzy bezpiecznikiem FL12 a pinem 6

A to wszystko za sprawa SeniorA ktory poprowadzil mnie od A do Z
Dziekuje tobie kolego.....

SeniorA - Pon Lut 02, 2015 21:33

Dobrze , że problem rozwiązany i piszesz o tym , bo nie często dowiadujemy się o skutkach naszej pomocy i co było.