Zobacz temat - [R45] niertowna praca silnika
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45] niertowna praca silnika

kamilos88 - Sro Lut 04, 2015 09:42
Temat postu: [R45] niertowna praca silnika
Witam wszystkich

Mam problem w zasadzie od kupienia z nierówna pracą silnika w moim R i do tego czasu wymieniłem kilka rzeczy takich jak: przewody WN, świece, filtry, czyszczenie silniczka krokowego itp. Moje objawy polegają na nierównej pracy na wolnych obrotach, czasami strzeli z tłumika oraz niekiedy podczas jazdy czuć szarpnięcie. Ostatnio też wymieniłem rozrząd z myślą że mi go dobrze ustawią gdyż znaki na jednym kole się nie zgrywały tzn. koło wałka od strony kolektora wydechowego jest lekko przesunięte o jakieś 3-4 ząbki. Jednak w warsztacie założyli mi tak samo jak było czyli na swoje znaki. Czy te objawy mogą być z tym powiązane??

pozdrawiam

Victor1989 - Sro Lut 04, 2015 10:41
Temat postu: Re: [R45] niertowna praca silnika
kamilos88 napisał/a:
Witam wszystkich

wymieniłem rozrząd z myślą że mi go dobrze ustawią gdyż znaki na jednym kole się nie zgrywały tzn. koło wałka od strony kolektora wydechowego jest lekko przesunięte o jakieś 3-4 ząbki. Jednak w warsztacie założyli mi tak samo jak było czyli na swoje znaki. ?

pozdrawiam


hę ? :shock: po to są znaki żeby ustawić wg nich, dla mnie fuszerka
Wróciłbym do tego mechanika i kazał ustawić rozrząd zgodnie ze znakami, założyć pasek i przekręcić RĘCZNIE cały rozrząd o 360 - 720 stopni. Jeżeli znaki się pokryją, to wszystko ok, i tak należy zostawić.

kamilos88 - Czw Lut 05, 2015 10:11

w zasadzie wygląda to tak
zdzichu - Czw Lut 05, 2015 14:44

Na dole jest na znaku? Tu sa chyba oba przestawione, gdyby wydech byl tyle do tylu to by chyba stuknal w tloka, ale pewny nie jestem. Sciagnij kolo pasowe na wale i ustaw na znaki. I to ustawial mechanik? Rece opadaja, w moim poprzednim zakladzie to on by nawet do smarowania nie byl dopuszczony.
kamilos88 - Pią Lut 06, 2015 12:39

Nie wiem czy na dole jest na znaku bo nie sprawdzałem. W przyszłym tygodniu mam oddać auto do tego samego mechanika co mi rozrząd wymieniał.

Generalnie koło można ustawić w dwóch pozycjach tak jak na zdjęciu nr 1.

Po moich "skomplikowanych" wytyczeniach robionych w paintcie :) (zdjęcie nr 2) widać że po założeniu koła o 180 i uwzględniając kont przesunięcia fasolki różnica wynosi około 4 zęby, porównywalnie jak na moim przesunięciu więc być może wystarczy odwrotnie założyć koło.

Być może się mylę z moimi obliczeniami, jak tak to mnie poprawcie :)

Nie zmienia to jednak faktu że koło powinno być poprawnie założone od początku.



pozdrawiam

sTERYD - Pią Lut 06, 2015 12:48

ale to jest 180 stopni plus 4 zęby.
kamilos88 - Pią Lut 06, 2015 13:27

No tak zgadza się, miej więcej tyle mi brakuje na zdjęciu które zamieściłem na początku postu
zdzichu - Pią Lut 06, 2015 14:16

Musisz sprawdzic w/g znaku na malym kole. Mozesz sprobowac: wykrec wszystki swiece i ustaw wszystkie tloki w polowie cylindrow, musi byc idealnie. Wtedy sprawdz znaki na walkach.