Zobacz temat - [420SDI] Problem z ociągnięciem optymalnej temperatury
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [420SDI] Problem z ociągnięciem optymalnej temperatury

logan - Nie Lut 08, 2015 20:14
Temat postu: [420SDI] Problem z ociągnięciem optymalnej temperatury
Witam.
Od pewnego czasu mam problem z osiągnięciem opt. temp. zważając że to stary diesel przysłoniłem grill, jednak problem zaczął iść dalej. W kabinie z nawiewów leci lekkie ciepło mimo przejechania 60km, chłodnica ciepła ale tylko w górnej części tam gdzie jest przysłonięty grill, wąż górny ciepły dolny zimny, płyn w zb. wyrównawczym zimny, silnik ciepły, dotykając głowicy nie ma zbytnio szału gorąca ale dotykając nie parzy. Kolejny sprawdzian na 10km wszystko zimne, głowica ciepła. Zauważyłem że jak silnik jest na jałowych obrotach to zaczyna lecieć z nawiewów prawie zimne powietrze, jadąc lekko ciepłe. Z góry dzięki za pomoc.

Pozdr

Jordan87 - Wto Lut 10, 2015 12:43

Zapewne termostat do wymiany. Zawiesił się w stanie otwartym.
logan - Wto Lut 10, 2015 20:51

Termostat wymieniony, silnikowi pomogło, głowica gorąca, górna część chłodnicy również i płyn w zbiorniku ciepły. Jednak ogrzewanie się nie zmieniło, dalej leci lekko ciepło jak jadę, wystarczy wysprzęglić na chwilę i leci letnie przełamane zimnym z nawiewów.
Jordan87 - Sro Lut 11, 2015 02:45

To do sprawdzenia regulacja a jak nie to nagrzewnica zakamieniała/nie drożna.
logan - Sro Lut 11, 2015 08:13

Masz może schemat układu chłodzenia, bo gdzie nie wejdę to wszędzie "błąd 404", wszystkie tematy stare. ZZ góry dzięki.
Jordan87 - Sro Lut 11, 2015 09:00

http://www.allbrit.de/NAV...9168&SPRACHE=EN
http://www.allbrit.de/UNI...0944&SPRACHE=EN
Może to pomoże.

logan - Sro Lut 11, 2015 09:18

Ok, dzięki.

Dzwoniłem do mechanika, zawór sprawdził, jest ok. Myślę jeszcze o nagrzewnicy jak ona ma ułożone króćce, może się nie odpowietrzyła, muszę schowek wykręcić i zobaczyć czy jest równo rozgrzana, ale to dopiero w sobotę.

Czy są problemy z odpowietrzaniem tego układu?

Jordan87 - Sro Lut 11, 2015 09:20

Ja u siebie, oprócz zalania nic więcej nie robiłem. Sam się odpowietrzył.
logan - Sro Lut 11, 2015 09:36

Ja mogę powiedzieć tylko tyle, że każde auto które miałem ze zbiornikiem wyrównawczym nie wymagało i nie miało specjalnych punktów do odpowietrzania.

Może być jedynie problem jeżeli króćce są na dole nagrzewnicy, wtedy może to potrwać, nie odpowietrzy się od ręki. Obserwuję cały czas zbiornik wyr. zobaczymy na dniach.

Brt - Sro Lut 11, 2015 12:51

SDi się samo odpowietrza ... nie ma potrzeby odprawiania czarów nad układem chłodzenia.
logan - Pią Lut 13, 2015 08:18

Dziś masakra na zewnątrz -4*C, ja jadę w kurtce zasunięty po szyje :P

Sprawdzałem przewód do nagrzewnicy jest bardzo ciepły, za zaworem również, powrót taki sobie, więc wniosek jeden, nagrzewnica nie drożna.

Teraz pytanie, trudno ją wyciągnąć i jak się zabrać żeby nie demontować niepotrzebnie czegoś, potrzebuję triki itp.

Dzięki

jerzy53 - Sob Lut 14, 2015 18:01

Ja przed wyjęciem nagrzewnicy ( to kupa roboty ) spróbował bym zdjąć wężyki , doprowadzający i odchodzący z nagrzewnicy i wężem ogrodowym doprowadzić z kranu wodę na wejście , a z odejścia wężykiem odprowadzić do wiaderka . Tak można przepłukać bez wyjmowania nagrzewnicy ( tak robiłem w 16-letnim Nissanie ) . Jeśli woda będzie swobodnie przepływać , to nie ma sensu wyjmować nagrzewnicy .
Brt - Sro Lut 18, 2015 09:49

Mozna też popytać o usługę odkamieniania nagrzewnicy ... podpinają wtedy pod nagrzewnicę (bez jej demontowania) wężyki i płuczą ją chemią jakiś czas w obiegu zamkniętym. U kolegi znacznie poprawiła się skuteczność grzania po tej operacji. A
logan - Sro Mar 11, 2015 09:37

Panowie, potrzebuję jeszcze jednej informacji, który czujnik przekazuje wartość temperatury na deskę rozdzielczą?
szoso - Sro Mar 11, 2015 10:27

logan napisał/a:
Panowie, potrzebuję jeszcze jednej informacji, który czujnik przekazuje wartość temperatury na deskę rozdzielczą?

Tyle razy o tym było, to czujnik z jednym przewodem.

logan - Sro Mar 11, 2015 10:51

szoso napisał/a:
logan napisał/a:
Panowie, potrzebuję jeszcze jednej informacji, który czujnik przekazuje wartość temperatury na deskę rozdzielczą?

Tyle razy o tym było, to czujnik z jednym przewodem.


Tyle razy ci wiele rzeczy mówiono i co? Nie chcesz nie wypowiadaj się, nikt ci nie każe.

Dzięki.

Steff - Sro Mar 11, 2015 18:14

"Tyle razy o tym było, to czujnik z jednym przewodem"

Bardzo rzeczowa, konkretna i wyczerpująca wypowiedź :smile:
Jeszcze może napisz gdzie i w którym miejscu go szukać? Bo takie coś z jednym przewodem znalazłem w bagażniku i pod fotelem :grin:
A tak poważnie mnie też prawdopodobnie nawala czujnik temperatury bo mam głupie wskazania na desce i nie wiem gdzie go szukać. Więc może ktoś komu nie sprawia to problemu opisze bliżej lokalizację ??

kezmanq - Sro Mar 11, 2015 18:25

Cytat:
w bloku pod lapa alternatora jest 1 pinowy czujnik na deske


10 sek w wyszukiwarce no ale może nie macie do niej dostępu...

szoso - Czw Mar 12, 2015 12:07

logan napisał/a:
Nie chcesz nie wypowiadaj się, nikt ci nie każe.

Tak? I co jeszcze?
Od tego jestem, żeby takich jak Ty nauczyć korzystania z wyszukiwarki na forum.
kezmanq napisał/a:
10 sek w wyszukiwarce no ale może nie macie do niej dostępu...

A po co szukać, jak ktoś poda na tacy, a jak mu zwrócisz uwagę to się wielce obruszy, no bo jak to tak można.

logan - Czw Mar 12, 2015 15:14

szoso napisał/a:
Od tego jestem, żeby takich jak Ty nauczyć korzystania z wyszukiwarki na forum.


Widzisz dobrze że jestem to masz na kim sobie nabić postów.

Do rzeczy, nic nie czyściłem w końcu, wczoraj trochę pogoniłem, bo późno do pracy wyjechałem i się "przetkało". Jeszcze ten czujnik do wymiany, bo czasem wskazówka skacze.