Zobacz temat - [R200 SDi 2.0] "Ślizganie" obrotów na wysokim bieg
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200 SDi 2.0] "Ślizganie" obrotów na wysokim bieg

Qki12inch - Sro Lut 11, 2015 06:16
Temat postu: [R200 SDi 2.0] "Ślizganie" obrotów na wysokim bieg
Hej, pojawił się u mnie ostatnio problem. Stojąc na światłach zacząłem odczuwać zapach ropy wewnątrz kabiny. Zacząłem sprawdzać pod kątem nieszczelności w układzie paliwowym. Okazało się, że wężyki z powrotów w układzie wtryskowym były poprzecierane. Problem usunąłem, jednak zauważyłem coś jeszcze. Na wysokim biegu (4 i 5) przy obrotach 2tys. dodawałem gazu co powodowało dziwne uczucie "ślizgania" obrotów, autku brakuje wtedy mocy. W sytuacji jak gaz wciskam powoli problem jakby się zmniejsza i czuć mniejsze "ślizganie", ale osiąga poziom ok 3tys obrotów i dalej nie idzie. Samochód się zbiera bez problemu na niższych biegach. Gdzie mogę szukać problemu? Czy to może mieć jakiś związek z układem paliwowym?
ash - Sro Lut 11, 2015 07:17

sprzęgło się kończy
maniu48 - Sro Lut 11, 2015 07:24

Sprawdź łapę sprzęgła może być zapieczona. Zdejmij linkę z niej i ręką poruszaj łapę powinna mieć z 1,5 cm luzu. Jeśli nie możesz ruszyć tego ręką oznacza to że jest zapieczona. U siebie miałem zapieczona i przez nią spalilem sprzęgło i urwalem linkę.
tank_220 - Sro Lut 11, 2015 23:44

Miałem podobny problem. Powiedz mi jeszcze czy przy tym ślizganiu obroty rosną a auto nie przyśpiesza??
U siebie z diagnozowałem to na czas i obyło się bez żadnych kosztów tylko wyjęciem skrzyni :neutral:

Qki12inch - Czw Lut 12, 2015 06:03

Hej, auto przyspiesza ale nieproporcjonalnie do wzrostu obrotów silnika. Reakcja jest taka:
-wciskam od razu gaz do podłogi, auto przyspiesza jednak obroty idą z lekkim poślizgiem, jakbym miał go na pół sprzęgle. Po osiągnięciu jakiegoś poziomu obroty schodzą w dół.
- wciskam gaz delikatnie poślizg jest mniejszy albo w ogóle niezauważalny.

Generalnie zależy to od dynamiki wciskania pedału gazu. Ogólne wrażenie jest jakby braku przeniesienia napędu w odpowiedni sposób - jak przy zrywaniu przyczepności.

Zastanawiam się czy przez tą nieszczelność na przewodach powrotu z wtrysków nie dostała mi się gdzieś ropa i stąd to ślizganie na tarczy sprzęgła? Jest taka możliwość? Po zdjęciu pokrywy silnika wszystko było uświnione paliwem.

kruszan - Pią Lut 13, 2015 10:00

Paliwo dostać się tam nie może, sprawdź jak radzą koledzy łapę - to najszybciej, ewentualnie kończy się sprzęgło - tarcza, bez tego ciężko ruszyć dalej i gdybać.
Qki12inch - Pią Lut 13, 2015 13:29

Miałem cichą nadzieję, że jakimś cudem może się tam coś dostać i problem sam zniknie. W takiej sytuacji nie pozostaje mi nic innego tylko skorzystać z waszych rad. Dzięki za pomoc, jak coś się wyjaśni i nie zapomnę to napiszę co to było.
adamfelix83 - Pią Lut 13, 2015 23:13

koleś, sprzęgło się samo nie naprawi, heh. filtry i płyny ustrojowe też warto wymienić. naucz się czuć swój samochód, dobra rada. pozdrawiam.
jak już się nauczysz, to będziesz się pytał jak naprawić usterki,zlokalizujesz je sam.

Qki12inch - Czw Lut 19, 2015 09:48

Płyny i filtry zmieniłem raptem 2 miesiące temu. Po to jest to forum żeby się czegoś nauczyć i pomóc osobom które nie mają o pewnych rzeczach pojęcia. Dobrze, że jesteś na forum bo dzięki Tobie rozwiązały się wszystkie moje życiowe problemy. Heh.

[ Dodano: Czw Lut 19, 2015 09:48 ]
Auto stoi u mechanika. Okazało się, że tarcza już prawie zjechana. Dodatkowo olej ze skrzyni przez nieszczelności dostawał się na tarczę. Do wymiany uszczelnienia półosi prawej i sprzęgło.