Zobacz temat - [R75] Montaż świateł dziennych LED Tutorial
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Montaż świateł dziennych LED Tutorial

Dawidovs - Sro Lut 25, 2015 20:45
Temat postu: [R75] Montaż świateł dziennych LED Tutorial
Witam użytkowników 75-ek!
Nieraz korzystałem z waszych porad krok po kroku więc postanowiłem się odwdzięczyć i dać coś od siebie. Wielu zastanawia się czy LEDy do jazdy dziennej będą pasować do 75-ek przed liftem. Sam taki posiadam i postanowiłem zaryzykować.
Jedynym możliwym miejscem na montaż jest halogen przeciwmgielny z przodu. Ponieważ nie miałem w swoim R halogenów z przodu to zakupiłem same maskownice. Pasują plug&play do wersji bez halogenów.
Mówimy tu oczywiście tylko i wyłącznie o lampach okrągłych a nie jakiś ledowych pasków ala golf 3.
Ja zakupiłem taki zestaw:
http://www.sklep.hadron.p...510L-ringi.html
Mogą być oczywiście inne ale ważne żeby miały średnicę 7cm i pierścienie maskujące do 9cm średnicy. Lampy które ja kupiłem mają 2 tryby pracy:
1) przy zgaszonych światłach palą się 4 diody wewnątrz
2) przy zapalonych światłach diody gasną a zapala się zewnętrzny biały ring led

Dodatkowo potrzebujemy:
- 1 arkusz papieru ściernego 300-500 gr
- 2 arkusze papieru ściernego 150 gr
- rozpuszczalnik
- farba czarna matowa (może być do felg) w sprayu
- szpachlówka do plastików
- taśma malarska

Przejdźmy więc do pracy. Z powodu limitu 5 załączników zamieściłem tylko zdjęcia z najważniejszych etapów pracy.

1) Podstawowym problemem jest to jak zamontować okrągłą lampkę w owalną maskownicę. W tym pomoże nam największa maskownica. Zakładamy ją na lampę. Lampkę przykładamy do maskownicy najbliżej wewnętrznego krańca (czyli od strony chłodnicy). Niestety pozostaje nam spora przerwa w kształcie półksiężyca.
Przykładamy więc karton i odrysowujemy kształt dziury. Potem szukamy czarnego plastiku żeby z niego wyciąć półksiężyc (zwiększając go rzecz jasna o ok. 7mm)
Ja wykorzystałem lampkę stopu z R75(oczywiście była uszkodzona - miała połamane zaczepy). Po złożeniu wszystkiego powinno to wyglądać tak:

Ponieważ nie mieszczą mi się podpisy pod zdjęciami to dopiszę tu:
- po przyklejeniu wyciętego plastiku szpachlujemy dziurę szpachlówką do plastików
Nakładamy warstwy z umiarem żeby potem nie szlifować papierami ściernymi 2 godziny
Szlifujemy najpierw 150 potem gładzimy 300-tką. Odtłuszczamy całość rozpuszczalnikiem i malujemy na czarny mat
- po przeschnięciu montujemy w aucie i podpinamy kable:
Jednotskę sterującą przymocowałem do boku skrzynki bezpieczników
Czarny - masa
Czerwony - zasilanie ledów 12V - ciągnąłem z gniazda zapalniczki bo tam pojawia się napięcie po przekręceniu kluczyka
Żółty - przełączanie trybu pracy ledów na ring - lutujemy do czerwono-czarnego przewodu w kostce reflektora.
Zyczę udanej pracy z ledami. Za chwilę dodam zdjęcia pracujących ledów bo tu się nie zmieściły.

[ Dodano: Sro Lut 25, 2015 20:45 ]
założone ledy

[ Dodano: Sro Lut 25, 2015 20:45 ]
założone ledy

HarryVip - Sro Lut 25, 2015 21:33
Temat postu: Re: [R75] Montaż świateł dziennych LED Tutorial
Dawidovs napisał/a:
Lampy które ja kupiłem mają 2 tryby pracy:
1) przy zgaszonych światłach palą się 4 diody wewnątrz
2) przy zapalonych światłach diody gasną a zapala się zewnętrzny biały ring led

Punkt drugi jest niezgodny z obowiązującymi przepisami.

MD - Sro Lut 25, 2015 21:45

HarryVip, jeżeli ma homologację na światło pozycyjne to jest w pełni zgodny z przepisami - istnieją takie dzienne. To tak samo, jak dziennie i kierunkowskaz w jednym - można sobie oryginalny kierunek zastąpić właśnie taką lampą dzienną w jego miejscu i mieć dwie lampy w jednej.
kalafior - Sro Lut 25, 2015 21:53

zle sa ustawione swieca na boki i dól
HarryVip - Sro Lut 25, 2015 21:56

MD napisał/a:
HarryVip, jeżeli ma homologację na światło pozycyjne to jest w pełni zgodny z przepisami - istnieją takie dzienne. To tak samo, jak dziennie i kierunkowskaz w jednym - można sobie oryginalny kierunek zastąpić właśnie taką lampą dzienną w jego miejscu i mieć dwie lampy w jednej.

Producent podaje homologacje E4 0052, RL 00. Światła pozycyjne wymagają homologacji A02 8203. Tak więc nadal punkt drugi jest sprzeczny z obowiązującymi przepisami.

Dawidovs - Sro Lut 25, 2015 22:15

JA nie wiem czy świecą na boki czy w dół. Są widoczne z daleka i to mi wystarcza
kalafior - Sro Lut 25, 2015 22:20

jak prosto ustawisz bedziesz lepiej widoczny z daleka a to naprawde sie przydaje
pelson91 - Sro Lut 25, 2015 22:26

dla mnie masakra, praktycznie niewidoczne. Mając soczewy wręcz prosi się o zakodowanie DRL w długich i robota zrobiona a nie kombinacje bądź co bądź tandetnymi ledzikami
MD - Sro Lut 25, 2015 23:10

Ja mam założone przez poprzedniego właściciela dzienne paseczki i są tandetne, ale wiązka jest... Myślałem o zmianie lamp na takie. Wyglądają jak oryginały (reflektorowe, podświetlany jest odbłyśnik podobnie jak w normalnej, a nie ledowej lampie). Wstawić to w p/mgielne których nie mam i podpiąć pod istniejącą wiązkę. Ogólnie takie dzienne są ok, ale muszą jasno świecić i być widoczne z daleka. Mój tato ma u siebie w Scenicu porządne dzienne i naprawdę, widoczny jest z baaaaardzo daleka, a i w nocy one wręcz rażą, gdy wyłączy światła.
MatiNitro - Sro Lut 25, 2015 23:17

pelson91, dobrze prawisz :) Mając możliwość programowania LSM pod DRL'e w długich światłach szkoda zachodu. Ledy w takiej postaci według mnie szpecą. A lepsze czy gorsze, po czasie zaczną migotać. W dodatku koszta większe i kombinacje. Mam zaprogramowane DRL'e w długich, lampy soczewkowe, jutro wrzucę jak u mnie to wygląda :)
pelson91 - Sro Lut 25, 2015 23:19

MatiNitro, nie rób mi tego ;(
sebol11 - Sro Lut 25, 2015 23:20

Ja to będę chciał coś takiego założyć:

MD - Sro Lut 25, 2015 23:26

Pelson91, MatiNitro:

Ja mam wiązkę do dziennych, więc zamiast targać całą i programować DRL bez homologacji w długich, wolę dla świętego spokoju wymienić lampy na porządne. Po prostu.

pelson91 - Sro Lut 25, 2015 23:32

sebol11, ZAJEBISTOŚĆ. To tak jednym słowem :D ale ja bym zrobił też drugie okulary na długich i nocą prawie jak BMW :D ciekawe czy TMC MC robi takie bajery
Markzo - Czw Lut 26, 2015 05:54

pelson91 napisał/a:
ciekawe czy TMC MC robi takie bajery
robią bez problemu, to zwykłe ringi ;) tylko to jako dodatek, nie jako pełnoprawne dejlajty ;)

A te diodory w miejscu halogenów... wygląda to jak lampki łazienkowe ;| załóż oem halogeny, zaprogramuj sobie drl z drogowych i po sprawie, milion razy lepszy efekt.

MatiNitro - Czw Lut 26, 2015 08:13

DRL'e i soczewka w RRR :D koszt około 70zł. Żadnych kabli i kombinacji.
Dawidovs - Czw Lut 26, 2015 08:30

HarryVip, lampy mają homologcję, dostałem odpowiednie pismo - reszta mnie nie obchodzi
MatiNitro, wybacz ale wygląda to conajmniej źle. Mi się to nijak nie podoba, jeszcze żółte światło jak w starych golfach
MD, i tak będziesz musiał jak ja rzeźbić w maskownicach

HarryVip - Czw Lut 26, 2015 08:49

Dawidovs napisał/a:
HarryVip, lampy mają homologcję, dostałem odpowiednie pismo - reszta mnie nie obchodzi

A powinna. Homologację mają na dzienne to raz. Dwa, homologacja nie zastąpi właściwego montażu i podłączenia. Kodeks drogowy wyklucza używanie świateł do jazdy dziennej razem ze światłami mijania to trzy. Amen. :mrgreen:
Dawidovs napisał/a:
MatiNitro, wybacz ale wygląda to conajmniej źle. Mi się to nijak nie podoba, jeszcze żółte światło jak w starych golfach

Kwestia doboru żarówek.




BTW stare golfy nie miały opcji DLR na drogowych. Nowsze mają. :mrgreen:

Dawidovs - Czw Lut 26, 2015 08:58

Ring ledowy to nie światło dzienne i może palić się razem ze światłami mijania.
Nowe golfy mnie nie obochodzą..
Ale ty lubisz się sprzeczać o cokolwiek i dokręcać śrubę to zresztą już wiem.. :roll:

HarryVip - Czw Lut 26, 2015 09:11

Dawidovs napisał/a:
Ring ledowy to nie światło dzienne i może palić się razem ze światłami mijania.
Nowe golfy mnie nie obochodzą..
Ale ty lubisz się sprzeczać o cokolwiek i dokręcać śrubę to zresztą już wiem.. :roll:

Nie kolego. Trzymam się po prostu faktów, które Ty (tu się grzecznościowo używa wielkiej litery :mrgreen: ) za wszelką cenę próbujesz kwestionować. Byle postawić na swoim. Nie potrafisz zaakceptować oczywistych faktów. Nie sprzeczam się z nikim. Po prostu kolego wypowiadam się na forum bo w tym celu powstało. Nie mogę patrzeć obojętnie na wypowiedzi ignorantów w stylu mam pismo i mam to w ..... Zapoznaj się z kodeksem drogowym w części oświetlenia i art. 51 w kwestii świateł do jazdy dziennej. Dowiesz się co z czym i dlaczego ma się świecić. :mrgreen: I nie spinaj się tak bardzo. Wrzuć na looz. :mrgreen:

prebenny - Czw Lut 26, 2015 09:12

Co do homologacji to myślę, że diagnosta na przeglądzie powinien rozwiać wszelkie wątpliwości.

A co do samego tematu. Nie ma co tutaj dyskredytować Dawidovsa. Zrobił co chciał jemu się podoba (innym może też), zrobił poradnik i chwała mu za to. Osoby, które chcą zrobić dzienne mają z czego korzystać :) Mnie się akurat w ogóle LEDy nie przekonują do dziennych (chyba, że w nowych samochodach zintegrowane ładnie w całość z bryłą samochodu), ale i tak muszę przyznać, że w miejsce halogenów wygląda to 20000x lepiej niż zwykłe dziadowskie LEDowe paski.

Natomiast kwestia ładnie/brzydko to jest już kwestia subiektywna. Mnie też ledy nie przekonują, niestety nie mam xenonów/soczewek żeby sobie drle zrobie, a na dole mam halogeny, które są zdecydowanie bardziej przydatne więc po prostu jeżdżę cały czas na mijania (co w sumie zupełnie mi nie przeszkadza, a przynajmniej wiem, że i z tyłu jestem widoczny - moim zdaniem światła do jazdy dziennej powinny być i z przodu, i z tyłu).

HarryVip - Czw Lut 26, 2015 09:26

prebenny napisał/a:
Natomiast kwestia ładnie/brzydko to jest już kwestia subiektywna.

Święte słowa.
prebenny napisał/a:
moim zdaniem światła do jazdy dziennej powinny być i z przodu, i z tyłu).

W autach zarejestrowanych po raz pierwszy przed 2009 rokiem (miesiąca nie pamiętam) można używać świateł do jazdy dziennej łącznie ze światłami postojowymi. Jednak ideą powstania DLR-ów było poprawienie widoczności nadjeżdżającego pojazdu, na którą światła z tyłu pojazdu nie mają najmniejszego wpływu.

Dawidovs - Czw Lut 26, 2015 09:28

HarryVip, w art. 51 mowa jest o światłach dziennych, które nie mogą być zapalone razem ze światłami mijania. Ledowy ring nie daje mocnego światła i nie jest uznawany za światło dzienne.
Poza tym nie jestem ignorantem, nie mam w ... tego teamaty i jestem w pełni świadomy co robię. Wożę w aucie pismo z homologacją na ledy i nie zawaham się go użyć przy władzach :P
A tak swoją drogą kolego: Czy twoje dzienne w długich mają homologację? Z tego co wiem jest to w naszym prawie niedozwolone..

longer86 - Czw Lut 26, 2015 09:31

ja to bym chętnie się tak pobawił z dokończeniem moich, choć to nie
DRL i w ryflowanych kloszach wygląda nędznie, ale do gładkiego szkła mozna by pomysleć

ringi

HarryVip - Czw Lut 26, 2015 09:34

prebenny napisał/a:
Nie ma co tutaj dyskredytować Dawidovsa.

Nie to miała na celu moja wypowiedź. Sam rozważałem zastąpienie posiadanych halogenów (używam ich naprawdę sporadycznie) światłami do jazdy dziennej. Tylko porządne światła (nie żadne ledy od biedy czy ringi stringi, to oczywiście moja subiektywna ocena) kosztowały prawie cztery stówy i uznałem, że to za drogo. Napisałem, że takie podłączenie koliduje z przepisami i kolega poczuł się dotknięty chociaż pojęcia nie mam czym. :mrgreen:

prebenny - Czw Lut 26, 2015 09:38

HarryVip co do widoczności to moim zdaniem akurat z tyłu też by się przydały. A to się ktoś na poboczu w lesie ciemnym samochodem zatrzyma, bo musi pod drzewko to zawsze lepiej widać (może trochę przesadzam, ale jak już poprawiać widoczność to do końca :) ).

longer86 to daj znać jak coś będziesz z ringami robił :) W przyszłości jak będą odpowiednie finanse to będę kombinował z montażem xenonów (co niestety tanie nie jest, bo lampy, spryskiwacze i mimo wszystko wypadałoby zrobić samopoziomowanie, bo o ile u nas może się nie doczepią, ale jak za granice pojedziesz to nie wiadomo czego się spodziewać. A poza tym już sama przyzwoitość żeby innych nie oślepiać, bo kto co tydzień sprawdza ustawienie świateł :P ).

HarryVip - Czw Lut 26, 2015 09:45

Dawidovs napisał/a:
HarryVip, w art. 51 mowa jest o światłach dziennych, które nie mogą być zapalone razem ze światłami mijania.

To fakt.
Dawidovs napisał/a:
Ledowy ring nie daje mocnego światła i nie jest uznawany za światło dzienne.

A to już Twoja interpretacja. Chyba że nie znam przepisu, który o tym wspomina. :mrgreen: Lampa DLR to integralna całość. I czy tam się świecą cztery diody czy ledowy ring lampa jest włączona, a ten fakt (włączenia lampy) jest sprzeczny z przepisami.
Dawidovs napisał/a:
Poza tym nie jestem ignorantem, nie mam w ... tego teamaty i jestem w pełni świadomy co robię. Wożę w aucie pismo z homologacją na ledy i nie zawaham się go użyć przy władzach :P

Powodzenia. Mam nadzieję, że policmajster Cię tylko pouczy pod warunkiem rozłączenia lamp na miejscu, pod rygorem mandatu karnego i zatrzymania DR. :mrgreen:
Dawidovs napisał/a:
A tak swoją drogą kolego: Czy twoje dzienne w długich mają homologację? Z tego co wiem jest to w naszym prawie niedozwolone..

Masz rację, ale się mylisz. Homologacji nie mają (tu jest racja) bo w 2002 roku (produkcja auta) takowa nie była wymagana. Jednak jest to rozwiązanie fabryczne (auto homologację ma i jest dopuszczone do ruchu w RP) i jako takie może być zgodnie z prawem stosowane (tu się pomyliłeś). Odsyłam do lektury orzecznictwa sądów powszechnych.

kalafior - Czw Lut 26, 2015 09:49

dla mnie to kaszana te dzienne w dlugich jak przeciwmgielne w starym 124 tylko swiecace jak swiatlo w piwnicy :mrgreen:
prebenny - Czw Lut 26, 2015 09:51

kalafior myślę, że na zdjęciu po prostu niezbyt pasują te żółte żarówki :P Na xenonach albo bielszych żarówkach to powinno zdecydowanie lepiej wyglądać.
HarryVip - Czw Lut 26, 2015 09:58

kalafior napisał/a:
dla mnie to kaszana te dzienne w dlugich jak przeciwmgielne w starym 124 tylko swiecace jak swiatlo w piwnicy :mrgreen:

O gustach się nie dyskutuje. Jedni lubią światło w piwnicy, inni halogeny łazienkowe. :mrgreen:

kalafior - Czw Lut 26, 2015 09:59

czy sie wlozy biale czy zolte to i tak wstretnie to wyglada
Dawidovs - Czw Lut 26, 2015 10:03

HarryVip, nie chcę się sprzeczać, forum służy do wyrażania swojego zdania i powinienem to uszanować. Kończąc tą dyskusję o moich ledach dodam, że na lampie jest wytłoczone A02 8203 co pozwala używać lampy jako światła postojowego
kalafior - Czw Lut 26, 2015 10:04

a halogeny lazienkowe daja bardzo mocne swiatlo o barwie 4200K przynajmniej moje :mrgreen:
Dawidovs - Czw Lut 26, 2015 10:19

to może jarzeniówki wsadzimy? też białe światło :mrgreen:
longer86 - Czw Lut 26, 2015 10:27

pod zderzak i progi :D
HarryVip - Czw Lut 26, 2015 10:33

Dawidovs napisał/a:
na lampie jest wytłoczone A02 8203 co pozwala używać lampy jako światła postojowego

Nie można było tak od razu? Bez zbędnych wywodów i polemik? Swoją drogą z ringiem jeszcze większy koszmarek niż bez. :P Ale, co kto lubi. :mrgreen:

Dawidovs - Czw Lut 26, 2015 10:57

HarryVip, może i tak. Pojeżdżę, zobaczę, też nie jestem na 100 przekonany..
Te diody co kolega wczesniej pokazał też by mogły być - świecą mocniej i bez ringu. Mi chodziło tylko o pokazanie jak zamontować ledy w oryginalne maskownice. Teraz wymiana odbędzię się jedynie na podmianie innych lamp o średnicy 7cm.
Zgodnie z waszymi sugestiami można też zmienić kąt tych lamp bardziej do środka auta, to już nie duży problem

AndrewS - Czw Lut 26, 2015 21:42

prebenny napisał/a:
A to się ktoś na poboczu w lesie ciemnym samochodem zatrzyma, bo musi pod drzewko to zawsze lepiej widać


taaa i na pewno zostawie wtedy kluczyki w stacyjce.
Musze cie zmartwić Ty musisz w takich warunkach jadącego rowerzyste zobaczyć zeby go ominać, to nie mów że samochodu nie zobaczysz.

Ja mam DLR w R800 na swiatłach mijania, fabrycznie tak bylo, akurat nie w moim przypadku, bo ja mam dołożony modul elektroniczny zamiast fabrycznego rezystora duzej mocy, fakt barwa jest zółtawa, ale za to przynajmniej odblyśniki sie nie wypalaja, co tu sie oszukiwac lampy nie byly projektowane do ciągłej wakacyjnej pracy.

prebenny - Czw Lut 26, 2015 22:36

AndrewS napisał/a:
prebenny napisał/a:
A to się ktoś na poboczu w lesie ciemnym samochodem zatrzyma, bo musi pod drzewko to zawsze lepiej widać


taaa i na pewno zostawie wtedy kluczyki w stacyjce.
Musze cie zmartwić Ty musisz w takich warunkach jadącego rowerzyste zobaczyć zeby go ominać, to nie mów że samochodu nie zobaczysz.


Nie mówię, że nie zobaczę, ale na pewno wcześniej/łatwiej dostrzec coś kontrastującego. Idąc dalej Twoją logiką, po co w ogóle DRLe. Samochodu jadącego z przeciwka nie zobaczysz?

pelson91 - Czw Lut 26, 2015 22:43

prebenny napisał/a:
Samochodu jadącego z przeciwka nie zobaczysz?

Czasem jak jest szaro i ponuro, a do tego mokro, jesteś zmęczony, masz zabrudzoną szybę, możesz przeoczyć nadjeżdżajacy niewielki szary samochód.. Po to się montuje te światła, żeby być widocznym, a nie, żeby samemu widzieć.

MD - Czw Lut 26, 2015 22:47

Powiem wam, że te dzienne w długich są super. Mam zniszczone lampy i chcę wymienić je na xenon. Do tego czasu pojeżdżę na paseczkach LED, a później je wyrzucę. ;)
prebenny - Czw Lut 26, 2015 22:47

pelson91 doskonale rozumiem, po prostu staram się Andrzejowi wytłumaczyć o co mi chodzi. Wg mnie DRLe znacząco poprawiają widoczność tak jak mówisz jak jest szaro i ponuro, czy jak jedziesz boczną drogą po lesie w cieniu też ciężej dostrzec samochód wtapiający się w krajobraz, dlatego wg mnie tylne światła 'dzienne' też nie byłyby złym pomysłem.

Inna sprawa, że w polsce 95% ludzi ma źle ustawione światła albo inne wieśniackie HIDy walące po oczach, ale to już inna dyskusja :)


To MD masz podobnie do mnie. Też niestety lampy już mam zniszczone, ale na wymianę na xenony trochę kasy brakuje (w kolejności jeszcze są inne rzeczy - świece, wtryski i hamulce przód). Ale jak to mawiają co się odwlecze... :) Najpierw mechanika, potem wygląd.

MD - Czw Lut 26, 2015 22:54

Prebenny, ja tylko VIS no i przed latem wentylator, reszta to fanaberie: xenon, stacja dedykowana, roleta szyby, więcej drewna (sam se zrobię, a co!), szyte na zamówienie, mięciusie dywaniki itd. :d
pelson91 - Czw Lut 26, 2015 22:57

Cytat:
Najpierw mechanika, potem wygląd.
i bardzo słusznie. Bo lepiej jak autem można jeździć a nie tylko podziwiać jego wygląd, gdy np jest uziemione z powodu jakiejś usterki ;)
prebenny - Czw Lut 26, 2015 22:59

Ja jeszcze oczywiście o sprzęgle zapomniałem więc xenony raczej na przyszły rok odłożę, a tymczasowo po prostu jeszcze spróbuję spolerować to co mam. Jak już montować xenony to full legal łącznie z samopoziomowaniem żeby nie było dziwnych przygód jak gdzieś poza granice bym się wybrał, a to też nie jest mały koszt.

pelson91 na razie od 2-3 miesięcy się z webasto męczyłem :P Dopiero wczoraj udało się uruchomić dzięki pomocy elektroników z pracy i nieskończonej cierpliwości sash997 :)

pelson91 - Czw Lut 26, 2015 23:04

prebenny napisał/a:
pelson91 na razie od 2-3 miesięcy się z webasto męczyłem :P Dopiero wczoraj udało się uruchomić dzięki pomocy elektroników z pracy i nieskończonej cierpliwości sash997 :)
a ja właśnie webasto odkładam na sam koniec, nie wiem czemu :D zima się kończy, więc przez najbliższe parę miesięcy raczej mi się nie przyda no ale po wakacjach możnaby to w końcu uruchomić ;)
prebenny - Czw Lut 26, 2015 23:08

U mnie był generalnie problem ze sterownikiem. Nie wiem czy go najpierw rolnicy koczujący w warszawie rozjechali traktorami czy co się z nim działo, ale sporo krwi napsuł :P Gdybym miał piec rozbierać też pewnie bym czekał na cieplejsze dni (niestety brak garażu robi swoje, wystarczy, że pompkę sprzęgła wymieniałem w grudniu na podwórku w swoim, a 2 dni później u kolegi pod blokiem i co gorsza w deszczu). A ja od webasto zacząłem, bo wtedy się zima dopiero zaczynała (świece jeszcze działały), a 15 km zanim silnik osiągnie optymalną temperaturę to trochę dużo. W weekend się biorę za wymianę przepływki + filtra paliwa i dolewam STP do przeczyszczenia wtrysków, a potem wymiana świec czeka, bo po odpaleniu jak jest zimno kopci prawie jak Passat w TDI ;)
pelson91 - Czw Lut 26, 2015 23:11

Proponuje eot i powrot do tematu dziennych swiatel mimo wszystko. :mrgreen: :mrgreen:
MaReK - Pią Lut 27, 2015 00:54

Jako tradycjonalista i pochlebca rozwiązań bezinwazyjnych popieram idee świateł dziennych na X% mocy świateł drogowych. Te wszystkie ledy, sredy i paski trącają mi wiochą na kilometr ;) No ale to moje zdanie i przecież forum jest od tego żeby każdy swoje zdanie mógł wyrazić - więc ja wyrażam :P

Odpowiednia żarówka w drogowych (barwa światła) i całkiem do rzeczy to wygląda.

Harold, góralu z kujaw :) Zrobiłeś jakieś nowe mody w temacie świateł? :)
Ja mam pewne obserwacje, ale opisze w temacie wiodącym.

peslon91 a czemu ty tak marudzisz? Nie możesz włączyć sobie DLRów u siebie?

Pozdro,

pelson91 - Pią Lut 27, 2015 08:53

MaReK napisał/a:
[b]peslon91[b] a czemu ty tak marudzisz? Nie możesz włączyć sobie DLRów u siebie?

teraz nie ma większego sensu, do lata trzaskam regenerację soczewek, jak mi przyślą już naprawione i odbajerowane, wtedy Cię poproszę o DRL ;)

HarryVip - Pią Lut 27, 2015 09:19

MaReK napisał/a:
Harold, góralu z kujaw :) Zrobiłeś jakieś nowe mody w temacie świateł? :) Ja mam pewne obserwacje, ale opisze w temacie wiodącym.

Nie było czasu za bardzo na realizację pewnych koncepcji. Sezon miałem wredny. Dobrze, że już się powoli kończy. Teraz będzie trochę loozu, ale mam nową zabawkę pod tytułem Aprilia LS 1000 Falco, :mrgreen:



więc DLR ma raczej niski priorytet. :mrgreen:
Ale z dużym zainteresowaniem poczytam o Twoich obserwacjach. :mrgreen:

j0zek - Pon Mar 09, 2015 16:20

Mam pytanie - orientuje się ktoś jak zamontować takie światła do jazdy dziennej:
http://www17.zippyshare.com/v/od4ToOW9/file.html

Tak, aby działały jak na załączonym zdjęciu - gdy są włączone same to świecą na 100%, a gdy włączę mijania to przygasają do 50%?

longer86 - Pon Mar 09, 2015 16:39

albo na przekaźnikach z opornikiem odpowiedniej mocy albo majstry ogarną coś z LSM
sebol11 - Wto Mar 10, 2015 21:46

Co myślicie o czymś takim: http://allegro.pl/czujnik...5146584686.html ? Chciałbym podłączyć wspomniane wcześniej ringi i właśnie taki moduł tylko nie wiem czy to jakoś nie będzie zakłócało działania LSM.
AdaskoC - Wto Mar 10, 2015 21:54

Mi te Ringi tez się widzą w 75 :) Jak już znajdziesz odpowiednie to podrzuć linka to też bym kupił i zamontował. Najlepiej jak gdzieś na terenie warszawy by były zeby można odebrać samemu.
MD - Wto Mar 10, 2015 22:32

A ja właśnie wróciłem od Dzieja. Zyskałem angielski w komputerze i DRL w długich. To jest po prostu cudowne rozwiązanie, wygląda super i w końcu mogę zdjąć te wiejskie, ledowe paseczki. ;)

sebol11, pytaj Dzieja, on ma zrobione u siebie w 75 światła automatyczne, nie dotyka nawet przełącznika. Czujka sprawdza, czy jest ciemno i sama mu przełącza z DRL w długich na xenon w mijania. Widziałem na żywo, daję MDkookejkę. :D

sebol11 - Wto Mar 10, 2015 22:48

AdaskoC, te ringi będą dobre: http://allegro.pl/ring-le...5148525733.html
a tu jest cały temat: http://www.the75andztclub...t=160493&page=3

karolj - Wto Mar 10, 2015 22:58

Nawet ładne. Szkoda, że nielegalne.
AdaskoC - Wto Mar 10, 2015 23:34

Będę myślał sebol11 :)
Dawidovs - Pią Mar 13, 2015 14:31

Poprawiłem mój projekt ledowy.
Zgodnie z waszymi radami zmieniłem kąt ledów, wywaliłem te z ringiem i wstawiłem takie jak proponował kolega MD, podłączone przez przekaźnik.
Poniżej zdjęcie poglądowe jak świecą..
Dodam że są bardzo dobrze widoczne z daleka. Jak mnie znów zjedziecie to przysięgam zagłosuję na Szoguna :twisted:

MD - Pią Mar 13, 2015 14:43

Dawidovs, no i te świecą o wiele lepiej. Ja co prawda przekonałem się do DRL w długich, ale tutaj odwaliłeś kawał dobrej roboty. ;)
longer86 - Pią Mar 13, 2015 15:31

a jak wyglądają po zgaszeniu? zarzucisz fotem?