Zobacz temat - [Polonez 1.4 ] HGF i kilka pytań
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) - [Polonez 1.4 ] HGF i kilka pytań

Macfly - Pią Lut 27, 2015 18:13
Temat postu: [Polonez 1.4 ] HGF i kilka pytań
Witam panowie w moim ATU strzeliła uszczelka pod głowicą . Kupiłem uszczelkę wzmocnioną starego typu Erlinga i rozglądam się teraz za śrubami bo jakoś nie dowierzam składaniu na starych . Znalazłem w internecie nawet tanie śruby firmy Payen czy opłaca mi się je kupować czy to tzw. Czajna ? Nie zagłebiałem się nigdy głębiej temat więc jakich firm się wystrzegać kupując części do silnika szesnachy a jakie polecacie ? Przy HGFie od razu po głowie chodzi mi zmiana pompy wody więc dlatego pytam jakich markek się wystrzegać bo już odbiło mi się czkawką oszczędzanie na częściach i kupowanie tańszych . Temat pewnie był już nie raz poruszany ale nic nie mogę znaleźć .
MultecFSO - Pią Lut 27, 2015 18:41

Payen to jeden z bardziej polecanych producentów w UK. Pompa to np. SKF albo Airtex (fabryka).

Btw. termin szesnacha to raczej na fejsie/PTK, a nie tutaj. :wink:

Macfly - Sob Lut 28, 2015 01:22

Cóż to z przyzwyczajenia tak nazywam Poloneza z silnikiem Rovera :P
Kolejne pytanie . Podobno w poldoroverze jednym z powodów HGFa jest zaworek który jest przy kolektorze ssącym . Ma sens wybijanie tego ? Jeden znajomy mówił że lubi się on przytapiać bo jest z plastiku i płyn nie powraca do zbiorniczka wyrównawczego . Czy jest to prawda ?

MultecFSO - Sob Lut 28, 2015 14:02

Bzdura. Przytopić to go raczej ciężko, prędzej zblokuje się od syfu który będzie się w nim nawarstwiał jeśli ktoś nie dba o czystość układu. Ja w każdym z aut które robiłem, a trochę już ich jest zostawiam zaworek, ale dbam o to, aby był czysty tak jak i cały układ. A łatwo sprawdzić czy działa, w Polonezie wystarczy ścisnąć wąż który idzie z chłodnicy do rury nad kolektorem wydechowym i powinno być słychać cykanie. :)