Zobacz temat - [MG ZR 160] - Tarcze Indiglo
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [MG ZR 160] - Tarcze Indiglo

krzychunh - Wto Mar 03, 2015 01:01
Temat postu: [MG ZR 160] - Tarcze Indiglo
Czy ktoś miał z Was do czynienia z Tarczami Indiglo co sądzicie na temat tych tarcz? -

Tarcze Indiglo

NoPE - Wto Mar 03, 2015 21:28

Mnie się podobają.
Kolega Slax wykonał sam bardzo podobne. Więcej roboty ale satysfakcja bezcenna.

krzychunh - Wto Mar 03, 2015 23:24

właśnie zamówiłem ;) , jak założe zamieszcze zdjęcie. Tylko czy problem jest z przełożeniem wskaźnika tak aby nie uszkodzić ?
slax - Sro Mar 04, 2015 07:59

krzychunh napisał/a:
Tylko czy problem jest z przełożeniem wskaźnika tak aby nie uszkodzić ?
Jest problem i to nie mały, bo wskazówki piekielnie ciężko wychodzą, a i ułamać ośkę bardzo łatwo, do tego później musisz "skalibrować" zegary żeby mieć prawidłowe odczyty
krzychunh - Sro Mar 04, 2015 10:53

możesz mnie poinstruować w jaki sposób skalibrować prędkościomierz?
slax - Sro Mar 04, 2015 11:06

Prędkościomierz wg. GPS, ale resztę tez trzeba ustawić ;P Na stronie klubowej jest art, o wymienie wskazówek w eR600, jest tes dokładnie opisane jak skalibrować każdy z wskaźników.

[ Dodano: Sro Mar 04, 2015 11:06 ]
Jak już bedziesz wskazówki wyjmował to wrzuć od razu podświetlane z innego samochodu, bo IMHO efektu nie bedzie na seryjnych wskazówkach.

krzychunh - Sro Mar 04, 2015 12:17

Zastanawiam się czy te wskazówki podejdą, zakupiłem również Angielską wersje licznika aby pobawić się w demontaż przed przystąpieniem do wymiany tarcz.

Na początek wyciągnę stopery spod wskazówek i sprawdzę czy wskazówka nie zacznie się obracać lub nie opadnie, w celu późniejszej kalibracji.


slax - Sro Mar 04, 2015 14:15

Po to są właśnie stopery, będzie się obracać w kółko. Jak wyciągniesz wskazówki to kalibracja jest nie nieunikniona, ja w eR600 chyba ze 2 tygodnie jeździłem z zegarami bez szybki i korygowałem wskazania tak długo aż licznik zaczął wskazywać dobrze.

Co do wskazówek które pokazałeś to najpewniej będą ok, jedyne co może nie pasować to otwór pod ośkę napędu, ale z tym sobie łatwo poradzisz.

Co do samego Indiglo, to IMHO dużo ładniejszy efekt można uzyskać podświetlając tarcze białymi ladami, i do tego ładny kolorek wskazówek i to wystarcza w zupełności, nie gryzie oczu, jest czytelne i ładnie wygląda. a i podświetlenie tarcz i wskazówek zrobił byś za 50zł, Ale co kto lubi.

Remigiusz - Sro Mar 04, 2015 15:23

Albo generator kupić sobie fali prostokątnej to jeździć nie trzeba tylko można zegary na stole kalibrować :) takie cacko 25zl :razz:
krzychunh - Sro Mar 04, 2015 15:59

tylko jak do tego się zabrać i jak takiego generatora użyć ? :)
BigBoyPL - Sro Mar 11, 2015 22:41

Slax nie wiem czy dobrze zrozumiałem.
Sugerujesz że po wyciągnięciu blokady wskazówki zaczną się obracać w lewo i nie zatrzymają się od razu na punkcie "6" wg. skali zegara ?
Jeśli tak jest to jak wyciągniesz wskazówki to same ośki też się zaczną obracać, chyba że czegoś nie ogarniam.

krzychunh potrzebny ci taki warsztatowy/labolatoryjny. Chodzi o to żeby ściągnąć charakterystykę przed rozebraniem wskaźnika zmieniając płynnie częstotliwość, następnie jak wiemy jakie wartości odpowiadają odpowiednim obrotom to ustawiamy zadaną wartość na generatorze i ustawiamy odpowiednio wskazówkę.

krzychunh - Nie Mar 29, 2015 14:45

W końcu miałem czas aby zacząć działać w kierunku zmiany tarcz a oto wstępny efekt, spod wskazówek bije światło gdyż nie są dociśnięte, czas na kalibracje oraz zmiane podświetlenia licznika z pomarańczowego na niebieski

Filmik Youtube

maxwell96 - Nie Mar 29, 2015 14:50

Fajnie to wygląda, może kiedyś się skuszę żeby coś takiego u siebie zamontować :-)
krzychunh - Nie Mar 29, 2015 21:58

1. Do podświetlenia wskazówek użyłem diod led 12V (kupić pasek led nie powleczony silikonem)
- w tarczach oryg od każdego otworku na wskazówkę wycinamy/wypalamy otworek na diode LED tak aby oba otworki były połączone. Ogólnie aby wskazówka chodziła luźno a obok można wcisnąć diode LED z paska.
- z paska metrowego wycinamy odcinek 3 diod z rezystorem w sumie 4 sztuki (oznaczone są odcinki)
- z każdego paska odprowadzamy po dwa kabelki (lutujemy je oczywiście) bierzemy pod uwagę oczywiście biegunowość
- rozmieszczamy paski tak by nie przeszkadzały i nie zawadzały o pozostałe elementy
- kabelki łączymy w szereg tak aby można było odprowadzić jeden kabelek z zasilaniem "+" oraz "-"

2. W tarczach Indiglo (w zalezności jak rozmieściliście wycieliście / wypaliliście otworki) [u mnie otwór na diodę led zrobiłem u góry] więc od góry nad otworami Prędkościomierza i Obrotomierza wybiłem wybijakiem dodatkowy otwór "czyli 8 tak aby były widoczne diody rzucały światło pod wskazówkę"
Przykręcamy tarcze.

3. Wskazówki wyciągnąłem z licznika Renault Megane 2, łatwo je się wyciąga oczywiście delikatnie. Od prędkościomierza oraz obrotomierza pasują idealnie.

4. Wszystkie przewody podpinamy pod zasilanie. (Zasilanie do diod odprowadzamy od układu z Tarcz Indigo zabezpieczy nam przed spaleniem diod

5. Zasilanie pobieramy od żarówki PAMIĘTAJ O BIEGUNOWOŚCI "+" / "-"

RYCHO35 - Nie Mar 29, 2015 22:26

bardzo fajnie to wygląda, kiedyś widziałem to w lagunie1 i naprawde robiło wrażenie, w swojej lagunie też miałem plan to zamontować no ale się sprzedała i jest roverek :wink:
krzychunh - Nie Mar 29, 2015 22:36

Montaż ogólnie jest prosty ale jak się to robi pierwszy raz to szkoda nerwów. Ale człowiek uczy się na błędach ;) . Poprawa wskaźnika temperatury i paliwa, oraz zmiana podświetlenia przejechanych km
Magic79 - Sro Kwi 08, 2015 22:25

I jak tam efekt końcowy? Mógłbyś zaprezentować całość zegarów?
Dzięki